Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szétszedtem a tekerőt... Azt hittem a külső pálya hiányzik de jobban megnézve valami fekete bevonat van rajta.
Az a szénpálya. Ohm mérővel összerakott állapotban ki kell mérni a működést.
A két szélső lábon 500KOhm -ot kell mérni, ha nem mérhető szakadt a poti. A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2020
Összeraktam, jól működik a potméter. Akkor valami más lesz a bibi.... Mi a következő lépés a hiba felderítéséhez?
Aha és egyszerűbben hogy én is értsem? A triak az a fekete bigyó amire BTB08 van írva? Miként tudom tesztelni hogy az lehete-e a hibaforrás?
Mi az a trigger elem?
A triakot úgy tudod legegyszerűbben, hogy egy zseblámpa jellegő izzón keresztül adsz pozitívat a középső lábra, negatívot a jobb lábra. A balra egy 100 Ω-on keresztül szintén pozitívat. Akkor be kell kapcsolnia és úgy marad. A trigger elem egy diódának látszó tárgy, diak. Annak kimérése bonyolultabb. Egyik lába a bal triak lábra megy, a másik egy kondenzátorra.
Rendben, köszönöm. Le kell forrasztanom a nyákról próba idejére vagy nem szükséges?
Szerintem nem feltétlenül, ha a G-re nem adsz közvetlenül feszültséget. Bal.
Ezek után már csak az ellenállásokat és a kondikat kéne megmérni.
Még nem tudtam időt szakítani a tesztelgetésre, de inkább leforrasztom az alkatrészeket a próba idejére nehogy több kárt csináljak a nyákon.
Sziasztok,
BD138 helyetésíthető-e BD438-al? Nagyméretű 7 szegmenses kijelzők meghajtására használtam a BD138-at, az áramkör kb. 8 napja folyamatosan 24/7 üzemel vele, rendeltem alkatrészeket egy másik kijelzőhöz is, de logisztikai hiba miatt nem került bele a csomagba a BD138. BD438-at tudok kibontani egy áramkörből. A választ előre is köszönöm.
Segítséget kérek egy időzítő kapcsolóhoz, mely 5 ciklust tudna. Egy 9V-os áramkört kellene kapcsolni 7 percre, majd 20 perc állás után ismét 7 perc áram alatt, ismét 20 perc állás, és végül 7 perc be, ezután leállna.
tehát: kézi indítás után 7 perc bekapcsolva - 20 pec kikapcsolva - 7 perc bekapcsolva - 20 perc kikapcsolva - 7 perc bekapcsolva ezután leáll. Elvárás még, h minél kisebb helyet foglaljon, és nembaj, ha olcsó alkatrészekből áll Köszönöm, ha valaki tud segíteni.
Egy mikrokontroller. Ha nagyon kicsi kell, akkor egy 8 lábú Attiny egy 5V stab IC-vel, ami kapcsol egy relét/FET-et/akármit. Kell még két kerámiakondi a stabkockának és egy elkó mellé, szerintem párszáz Ft-ban megáll az egész. A uC felprogramozása igényel "speciális" eszközt, de maga a program baromi egyszerű, esélyes elsőre tökéletesen megírni.
Na tehát leforrasztottam a triak-ot és skori leírása alapján próbáltam tesztelni. Vagy én voltam béna vagy pedig rossz az alkatrész. Mindenesetre az a biztos ha kicserélem.
Az eredeti alkatrészen BTB08-600B felirat van, de pont ilyet nem találtam. Helyette van BTB08-600BWRG. Ez is jó?
Köszi a gyors reagálást, már csak az kellene, aki meg is csinálja. Sajnos egyáltalán nem értek ehhez, szóval, ha lenne időd meg kedved, adakoznék.
Időm nem igazán van, de ehhez nem is kell sok szerintem.
Viszont kicsit jobban kellene specifikálni a dolgokat. Ami nem tiszta: - DC 9V vagy AC 9V amit kapcsolnál, és mekkora áram folyna? - a kézi indítás egy nyomógomb megnyomása lenne? - hálózati vagy akkus táplálású az eszköz? És még egy fontos kérdés: mennyire fontos a méret és az ár? Mert erősen overkill, de egy arduino nano kb. 2x5x1 centi és 1500 Ft hestore-ban (+szállítás), és DC 9 Voltról elmegy. Az arduino IDE letölthető ingyen, a kódot megírjuk, aztán ha esetleg kiderül később, hogy nem 20 hanem 19,5 percig kell kikapcsolva lennie és 7,5 percig működnie, akkor csak átírod a kódot, lefordítod, feltöltöd a lapra és máris így fut. Ettől lehet kisebbre csinálni valami Attiny-vel, még olcsóbb is lenne párszáz Ft-tal, kevesebbet is fogyasztana, de ahhoz programozó kell, azzal együtt pedig már drágább.
Jó. Választhatsz BTB10-et is 25%-al erősebb.
Akkor legyen a BTB10, egy kis plusz nem árt. Viszont ha már rendelek a hestore-ból akkor többek között betennék a kosárba egy diak-ot is hátha nem jól teszteltem a triak-ot és kelleni fog. Azt hogyan tudom beazonosítani hogy milyen kell?
Egyébként hogy működik a triak ha le van vágva a középső láb? Ezért van a tetején forrasztva? Ezek az alkatrészek nagyon nem az én asztalom. A második képen az a sárga kocka egy kondenzátor? Menne a kosárba egy olyan is. Idézet: „betennék a kosárba egy diak-ot is” Jó ötlet, Ha durran, mindkettő együtt távozik. Diak csak egy néhány féle van, a gyújtófeszültségükben van néhány voltos eltérés, majdnem mindegy melyiket veszed.
Am középső láb megegyezik a hűtőfüllel. Azt elég odaszegecselni, csavarozni.
Aha így már értem. (fogjuk rá ) Összeszedtem egy csomó dolgot a hestore-ból ha már rendelek márcsak egy alkatrészt nem találok, tudtok mondani helyettesítőt a képen látható kondenzátorra?
Pedig van:
220 nF 310 V AC
A méretről: még a csatolt cucc is bele megy, +a 9V-os elem. A doboz 80x61x2mm 9V elemtartós.
Amit kapcsolni kellene DC9V, a kézi indítás nyomógomb, és akkus lenne a táplálás. Szerintem az arduino lenne a jó választás, mert ahogy írod egyszerűbb a beállítása. (nekem egyformán kínai mind a 2-ő.)
Sziasztok!
Egy olyan kapcsolási rajz elkészítésében szeretnék segítséget kérni, ami 12v-os rendszerben működik (autóban), és a következőket tudná: 2db mikrokapcsolóval szeretném működtetni (fel/le irány kapcsolás), de összesen 3 bemenetet (1 közös) kell vezérelni (mindegyiknél testet kell zárni). Van egy A bemenet, amíg azt testtel zárom, tudok B (fel) vagy C (fel) irányba kapcsolni, egyéb esetben automatikusan működik minden. Viszont ha egyszerre kapcsolok A és valamelyik irányba testet, akkor nem működik. Előbb kell az A bemenetre testet kapcsolva feloldani a manuális kapcsolás lehetőségét, majd valamelyik irányba kapcsolni. Ez jelenleg 3 mikrokapcsolóval működik, de szeretném 2 kapcsolóra leszűkíteni az alábbi feltételekkel. Fel vagy Le mikrokapcsoló lenyomása esetén az A irányba azonnal kapcsolnia kellene, majd azon a testet "tartani", max 0,5sec elteltével B (fel) vagy C (le) irányba is testet zárni, kb. tizedmásodpercre, majd ezt követően A és B vagy C irányba is megszakítani a testet. Az egésznek a gomb megnyomásától számítva 1sec-en belül le kellene futnia. Tehát Fel v. Le Gombnyomásra --> Testet kapcsol "A" irányba és tart --> 0,5sec --> testet kapcsol "B" vagy "C" irányba --> majd "megszakít" mindkét irányba. Ha a kapcsolás csak úgy oldható meg egyszerűbben, hogy erre az időszakra (max 1 sec) nyomva kell tartani az adott irányba a mikrokapcsolót, akkor még azzal is ki tudok egyezni. Illetve a mikrokapcsolón kívül fix +12v-ra van lehetőség. Sajnos elektronikában nem vagyok ilyen módon jártas, nem tudom megtervezni, kivitelezni igen. A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2020
A 9V elemnek elég kicsi a kapacitása, meddig kellene erről működnie a cuccnak?
Sziasztok!
Szeretnék egy ponthegesztőt alkalmi használatra. Erre az egységre gondoltam, de ezt mindenki bitang nagy ólom aksikról használja, nekem meg csak egy 3A-es labortápom van, így azt gondoltam kondenzátorokkal oldanám meg a problémát, amiket a táppal párhuzamosan kötnék rá a bemenetre. A linken van egy videó, ott kimérik, hogy 3ms-ig adja le a pulzusokat a masina kb. Ha 100A-t szeretnék akkor az 100Q/s * 0.003s / 12V = 25000µF jól gondolom? A HEstore-ban kapható 47000 µF/16V kondi, ez vajon megfelelne ilyen célra, vagy ezeknek túl nagy az induktivitása / ellenállása ilyesmire? Tegyek esetleg két vagy három kisebb kondit párhuzamosan? Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |