Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   454 / 593
(#) VIM válasza PGJ hozzászólására (») Aug 11, 2020 /
 
Szia! Nem írtál pontos típust ezért csak feltételezem, hogy a régebbi változattal van a probléma amiben nem motoros a váltószelep hanem 24 voltos mágnestekercs végzi a váltást. Ha ez nem, vagy bizonytalanul működik (de működik a tekercs csak szorul a belseje) akkor szét kell szedni és vízkőmentesíteni kell (kenni nem szabad semmit sem) és talán még bírja egy darabig. Az ára az elég húzós Bővebben: Link de ha vevő vagy a használtra akkor csak ennyi az ára.
(#) PGJ válasza VIM hozzászólására (») Aug 13, 2020 / 1
 
Szia VIM!

Nagyon köszönöm a segítséget! Szétszedtem, kipucoltam a váltószelepet. Nagyon furcsa az eredmény, mert így most 1-13 újragyújtás után maradt meg a láng a HMV-hez. Bár elég vízköves volt, nem igazán látszik, hogy melyik rész megtisztítása az, amelyik számított... Elsőre úgy tűnik, ha hideg már a víz, akkor sokadszorra gyújt be véglegesen, amikor bemelegedett már, akkor akár elsőre is! Hmmm... továbbra sem értem, hogy valójában mi lehet a gond!

Még egyszer köszönöm:
Gábor
(#) VIM válasza PGJ hozzászólására (») Aug 14, 2020 /
 
Szia! Van ott még egy vízcsapház ami kapcsol egy mikrokapcsolót. Azt is meg kellene nézni, hogy az azt működtető rúd nem e szorul.
(#) PGJ válasza VIM hozzászólására (») Aug 14, 2020 /
 
Szia VIM!

A váltószelepen belül?!

Köszi:
Gábor
(#) VIM válasza PGJ hozzászólására (») Aug 14, 2020 /
 
Nem írtál pontos típust de ha KD20 a típus vége akkor az látható kell legyen kívülről. Nem a háromutú szelepen van hanem a vízcsapházon ami a gázszelepet nyitja.
(#) VIM válasza PGJ hozzászólására (») Aug 14, 2020 /
 
Ezt a tokot keresd meg, mert ebben van a mikrókapcsoló. A robbantott alkatrész rajza és a gépkönyve.
(#) PGJ hozzászólása Aug 15, 2020 /
 
Sajnos nem tudom a pontos típust megállapítani, nincsen rajta sehol egy címke...
Csak annyit, hogy régebbi típusú 24kW-os kombi. A vízcsapházon egy érzékelőcsatlakozó van, de azt hittem, az hőmérő... Akkor azt kell szétszedni...

Köszönöm!
(#) VIM válasza PGJ hozzászólására (») Aug 15, 2020 /
 
Először ellenőrizni kellene nem szétszedni. A másik pedig, hogy ha mutatsz róla képeket, hogy hogyan is néz ki, talán könnyebben be lehetne azonosítani a kazánt.
(#) PGJ válasza VIM hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Szia!, Itt vannak a képek róla!

Köszönöm!
(#) VIM válasza PGJ hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Szia! Ezzel kellett volna kezdeni, hogy képeket mutatsz róla. Ez már az újabb változata ennek a sorozatnak, elektronikus a gyújtás és a lángőr is. A lángőr elektróda felületét kell megtisztítani az oxidációtól csiszolóvászonnal. Ez a jobboldalon van egyedül, mert baloldalon a gyújtóelektródok vannak. Nem tudom mennyire vagy felkészült az égőfej esetleges kiszerelésében de én ki szoktam venni és úgy tisztítom ki a fúvókákat és csiszolgatom meg az elektródokat (nekem is hasonló Junkers kazánom van és a nagyszülőknél egy "újfajta" Euroline van). Szóval amiről eddig beszéltem az felejtős, mert ez teljesen elektronikus de a lángőr, ionáram érzékelő elektródja el van kissé oxidálódva és azért bizonytalan a működése és elzárja el a főégőt.
(#) PGJ válasza VIM hozzászólására (») Aug 18, 2020 /
 
Szia! Hát, így is köszönöm! Megpucoltam, de nem igazán következett be értékelhető változás... Talán kicsit kevesebb próbálkozásra marad begyújtva. Majd mégjobban megpucolom.
(#) VIM válasza PGJ hozzászólására (») Aug 18, 2020 / 1
 
Az elektródnak a láng magjába kell lennie ahhoz, hogy megfelelő nagyságú ionáram alakuljon ki rajta. Ha működés közben nem ott helyezkedik el akkor lazítsd meg a rögzítő csavarját és a magasságra is ügyelve fordítsd bele a lángmagba. Látom, hogy az elektróda csatlakozása már a krómozott kivitelű úgy, hogy ott nem nagyon lehet érintkezési probléma. Ehhez az égőfej fúvókáinak és a perforációnak tisztának kell lennie ahol a gáz-levegő keveredése létrejön, hogy tökéletes legyen az égés és a láng magja megfelelő helyen alakuljon ki, nem lesz/nincs láng leszakadás.
(#) balazsgy hozzászólása Aug 26, 2020 /
 
Ha valaki járt már hasonlóan és tudna segíteni, tanácsot adni, úgy megköszönném
Van egy 12 éves Honeywell DT200 típusú szobatermosztátom, amely mely az utóbbi időben nehezen reagál a nyomógombokra (vagy nehezen, sokadszorra érzékeli a nyomást, vagy szinte beragadva folyamatosan emeli a léptetéseket).
Kérdésem: Próbálkozzak kontaktspay-vel, vagy a mikrokapcsolók cseréjével? Esetleg a csere?
(#) PGJ válasza balazsgy hozzászólására (») Aug 26, 2020 / 1
 
Szia! A konkrét típust sajnos nem ismerem, de sok hasonló eset tapasztalatával mondom: a kontakt spray 90%, hogy megoldja a problémát! Csodálkoznék, ha mikrokapcsoló lenne ott, de az akkor is megfelel! Abban az esetben, ha mégsem, akkor ezt grafitlakk prayt javaslom: https://www.conrad.hu/hu/grafitlakk-spray-gumi-billentyuzet-javitas...6.html.
Korábban volt ilyen filc is, de azt most nem találtam.
Üdv!
(#) balazsgy válasza PGJ hozzászólására (») Aug 27, 2020 /
 
Igazad van, az a grafitlapkás nyomógomb van. Takarítás, egy kevés polírozás, tisztító spray, kontakt spray és a háromból kettő működik. Még azért próbálkozok és keresek ismerőst, akinek lenne ez a grafitlakk spray-je, mert csak három nyomógombról van szó. Bár úgy látom csere lesz inkább.
Köszönöm a segítséget!
(#) malay hozzászólása Aug 28, 2020 /
 
Szép estét! Érdeklődöm, hogy van-e valakinek ötlete egy Ocean eco20fp kazánnal kapcsolatban. Hosszú évekig állt, előtte max egy évet használták. Az őrlángot nem gyújtja be. Szikra van, de gáz nincs. Feltöltöttem a fűtőtestkört 1.5 bar nyomásra. A keringető könnyedén forgatható. A 2 db mikrokapcsoló működik, víz nyitás tolja a membránokat. A túlmelegedés védelmi elem zárt, sorba van kötve a termoelemmel. A turbó ventije kapcsol, a presszorstat hallhatóan klikken a nyomáskülönbségre. Átfújtam az őrláng csövét és a termoelem is jónak tűnik. Az elektromágnes viszont mintha nem kapna áramot. Vsz az csak akkor kap, ha a termoelem zár és van őrláng.

Áram alá helyezem a készüléket, gáz nyitva, HMV állásba helyeZem a forgatókapcsolót, elondul a turbo venti egy alacsony fordulaton. A gáz gombot benyomom, ekkor hallhatóak klikken egy relé, a turbo venti elkezdi rendesen forogni és kb 5-10mp után dobja a szikrát másodpercenként, de nem gyúlik őrláng. Mit nem veszek számításba, hol lehet a hiba?
(#) mugab válasza malay hozzászólására (») Aug 28, 2020 /
 
Hát, a legalapabb, hogy egy percig nem fog begyulladni, mert a csövet fel kell töltenie előbb gázzal...
(#) PGJ válasza balazsgy hozzászólására (») Aug 28, 2020 / 1
 
Szia! Lehet, hogy az ősi ráolvasás segít, régen úgy csináltuk, hogy vettünk egy 6-8B-s ceruzát, és a grafitos részt azzal grafitoztuk össze. A legjobb grafitja a grafikusoknak van, valami 20B-s rúd, az a legjobb! Esetleg próbáld ki!
(#) malay válasza mugab hozzászólására (») Aug 29, 2020 /
 
Az az igazság, hogy a csővezetékből engedtem ki gázt, hogy ne levegő legyen benne. És nem egy percet próbáltam....
(#) balazsgy válasza PGJ hozzászólására (») Aug 29, 2020 /
 
Szia! Korábban láttam a Youtube-on e megoldást, nem hittem benne, de ahogy javasoltad csak kipróbáltam. Bár csak 2B keménységű grafitceruzám volt, ezt porrá őrölve, majd az érintkezőket alaposan beledörzsölve, azután szappanos vízzel lemosva, szárítás és most minden érintkező tökéletesen működik!!! Azért még nem szereltem vissza, jó sok próba vár még rá, hogy lássam üzembiztosan működjön.
Köszönöm a segítséget!
(#) tbalu88 hozzászólása Aug 30, 2020 /
 
Sziasztok!
Látom pörög a fórum és sok a hozzáértő ember, hátha lesz valaki tud segíteni azzal kapcsolatban mi lehet a probléma a kazánommal. Adott egy 2016-os Remeha Tzerra kombikazán, amit még az előző tulaj szereltetett be. Mi 2018-ban költöztünk be, mivel minden dokumentációja meg van a kazánnak, kihívtam a hivatalos Remeha szervízpartnert, aki beszerelte a kazánt, hogy nézze át, illetve adjon egy gyors talpalót a kazán működéséről, mert ilyennel még nem volt dolgom. A kazán tökéletesen működött a mai napig, amíg be nem következett amitől tartottam... Felénk ugyanis viharok/zivatarok esetén gyakori az áramkimaradás és a mai óriási zivatar úgy néz ki betett a kazánnak. Valószínűleg a szakaszos áramkimaradád okozhatta a bajt, villám nem csapott le a környéken. A jelenség a következő: bekapcsolom, elkezd légteleníteni és igazából nem akar a folyamat végére érni. A visszajelző ledek zölden világítanak, próbáltam resetelni, addig resetel amíg nyomva tartom a gombot, amint elengedem folytatja tovább a légtelenítést. Kijelző ugye ezen a típuson nincs, ledekkel morzézza le ha valami gondja van. Volt, hogy párszor felvillant sárgába az egyik, de utána vissza is váltott zöldre. Igazából úgy érzem, amit tudtam megtettem, hétfőn mindenképp hívok szervízt, magam semmiképp nem kezdem el bütykölni, viszont tőletek szívesen fogadnék tippeket, hogy mégis mivel lehet a gond. Amire laikusként először gondolok az a vezérlőpanel. Bármilyen tippet, tanácsot szívesen fogadok. Köszönöm előre is.
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2020
(#) bbalazs_ válasza malay hozzászólására (») Aug 30, 2020 /
 
Mondjuk próbáld gyufával. Gázszag legalább van jópár próbálkozás után?
Úgy sem gyújt be? Ha nem, akkor nincs gáz. Onnan lehet folytatni, hogy miért nem.
(#) malay válasza tbalu88 hozzászólására (») Aug 30, 2020 /
 
Csak egy tipp: a fűtésköri víznyomásod nem csökkent le? Ellenőrizzed, hogy van-e 1.2-1.5bar. Ha nincs nyomás, akkor légteleníteni sem tud. Én így jártam egyszer egy Bosch kazánnal. Próba-szerencse.
(#) tbalu88 válasza malay hozzászólására (») Aug 30, 2020 / 1
 
Lehet ez játszott közre, mert sokadik újraindítás után most jól működik. Valóban 1bar környékén volt a nyomás, de a sok légtelenítés után ez lecsökkent 0.9-0.85-re ami ugyan még mindíg a mérőóra zöld tartománya, de valóban alacsony. Amíg légtelenített nem is tudtam rátölteni, de szerencsémre egyszer csak abbahagyta (úgy negyed óra után), igaz ekkor normális üzemmódban el is indult a kazán. Amint tudtam rá is töltöttem, kicsit túltoltam, mert 1.6 lett. Nekem úgy van skálázva a nyomás mérő óra, hogy 0-0.8bar piros, 0.8-2bar zöld, 2.0-2.2 sárga, felette piros. De teljesen jogos, hogy nem kell hagyni 1bar környékére esni. Biztos ami tuti, azért kihívom a szerelőt, hátha ki tud valamit olvasni a hibatárolójából. Köszi a segítséget malay.
(#) malay válasza bbalazs_ hozzászólására (») Aug 30, 2020 /
 
Bejött, begyújtottam, igaz kis forrasztó pisztollyal, úgy, hogy a termoelem is kapjon. Megtartotta az őrlángot. Párszor eljátszottam, és utána most működik rendesen. Most a szikra is gyújtja. Köszönöm az ötletet!
(#) tbalu88 hozzászólása Aug 30, 2020 /
 
Sziasztok ismét!

Most hogy a fenti problémám megoldódni látszik, úgy gondoltam jobb lenne a jövőben felkészülni az esetleges áram ingadozásokra, kimaradásokra. Ennek legkézenfekvőbb módja egy inverter lenne. Addig eljutottam a téma kutatásban, hogy valódi szinuszos kimenetű kell, viszont az én kazánomhoz nem tudom melyik lenne a legmegfelelőbb. Az alany egy Remeha Tzerra M24C. Van valakinek inverterekkel kapcsolatos tapasztalata, esezleg tudna ajánlani konkrét terméket?
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2020
(#) bbalazs_ válasza malay hozzászólására (») Aug 30, 2020 /
 
Szívesen - örülök,hogy jó.

De az alap hibát nem oldottuk meg, akkor a szikra nincs jó helyen, elektródát kellene átpozicionálni, illetve ahol az őrláng adja a gázt, azt megnézni.
Egyébként nem egészen értem a dolgot, mert elektromos gyújtású kazánnak nincs őrlángja.
Ha piezóról beszélünk, akkor meg te adod a szikrákat kézzel.

Az én régebbi piezós kazánom úgy működik, hogy benyomom az őrláng gombját JÓ ERŐSEN, ez az őrláng kis gázszelepét mechanikusan nyitja és odanyomja belül a termoelem által még nem működtetett elektromágnesnek. Utána szikráztatok, jó esetben lesz őrláng, a gombot még benyomva tartom (hogy menjen a gáz). A láng melegíti a termoelem végét és ha elég meleg, akkor elég nagy az áram ahhoz, hogy a szelepet mágnesesen behúzva tartsa, így a gombot elengedhetem.

A termoelem vezetéke jó merev réz szokott lenni, ennek a kontaktusa tökéletesen tiszta kell legyen és erősen rá kell legyen szorítva, mert könnyen elejt, ha nem. A másik a patron (lángőr behúzómágnese), ennek a belső tekercs forrasztása néha elenged (török gyártású gáztűzhelyemben Bosch márkájú patron 10 éven belül 4/4 elengedést produkált).
(#) balazsgy válasza tbalu88 hozzászólására (») Aug 30, 2020 /
 
Szia! Csak megkérdezném, mert ilyenről még nem hallottam, hogy ez mit jelent:
„Amíg légtelenített nem is tudtam rátölteni”
Szerintem a rendszer feltöltése, rátöltése semmitől sem függ, csak kettő dolog a fontos, hogy a tágulási tartály levegőnyomása az előírt legyen (kazán típusától függően 1,2 és 1,5 bar közötti) és a fűtési rendszer nyomása érje el az 1,2 bar értéket (igaz ez kazán típusonként eltérő, van ahol 0,8 bar).
Egyébként a kazánod (Tzerra M24C) kezelési utasítása (19. és 20. oldal) 1,5 és 2,0 bar feltöltési értéket javasol.
Másrészt minek kellene szünetmentes? Nincs áram, akkor a kazán nem dolgozik, ha visszajön akkor ismét beindul. Azért egy túlfeszültségvédő dugaljzat jó lenne, azt én is beszereltem a kazánomhoz.
(#) tbalu88 válasza balazsgy hozzászólására (») Aug 30, 2020 /
 
Szia!
Hát nalunk ez úgy van kialakítva, hogy ha megnyitom a töltőcső csapját, várni kell kb. 5 másodpercet mire nyit egy szelep és megindul a nyomás felfelé. Mikor légtelenített 1 másodpercenként beindult a szivattyú 1 másodpercre és hiába nyitottam ki a csapot és hagytam úgy, nem akart nyitni a szelep és nem indult meg a nyomás. Miután befejezte a légtelenítést gond nélkül tudtam rá tölteni (lehet, hogy valahogy megoldható lett volna légtelenítés közben is, de azt a módszert én nem ismerem). A szünetmentes meg egyrészt túlfesz. és áramingadozás ellen lenne jó, illetve nem kéne hideg vízben fürdenem (mint tegnap), tehát több dolog is áll mellette.
(#) balazsgy válasza tbalu88 hozzászólására (») Aug 30, 2020 /
 
Nem ismerem e kazánt, de a kezelési a 20. oldalon ezt írja:
Feltöltőkészülék használata az alábbiak szerint (ha használják):
1.Nyissa ki a kazán alatti központi fűtés elzárószelepeit.
2.Nyissa ki a csapot a feltöltőhurokból (A feltöltéskor levegőtávozhat a rendszerből az automata légtelenítőn keresztül).
3.Ha a nyomásmérő 1,5 és 2 bar közötti nyomást jelez, zárja el a feltöltőkészülék csapját.
4.Ellenőrizze a vízcsatlakozók szivárgásmentességét.
5.Kapcsolja be a kazánt. A tápfeszültség bekapcsolását követően a kazán mindig elvégez egy automatikus szellőztetési programot, mely kb.4 percig tart (A feltöltéskor levegő távozhat a rendszerből az automata légtelenítőn keresztül). Ha szükséges, töltse utána rendszervizet (javasolt víznyomás1,5 és 2,0 bar).

Amit én javasolok: Kapcsold ki a kazánt és úgy töltsd fel a fűtési rendszert arra az 1,5 bar értékre, azután kapcsold be újra a kazánt.
A szünetmentes túlfeszültség ellen nem véd jelenlegi ismereteim szerint, bár lehet amelyikbe már ez a funkció is be van építve, de ez sok pénz kiadás, szerintem nincs szükséged rá.
Következő: »»   454 / 593
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem