Fórum témák
» Több friss téma |
A leghatekonyabb dieselmotor, vagy egy hajo mozgatasahoz elegendo jo hatasfoku villanymotor lenne Li-ion akkukkal.
Én meg azt mondom szervomotor a megoldás! DC, vagy rosszabb esetben állandómágnesen AC szervo!
Az tud forogni, van ereje, nem kell neki többszáz volt... DC-t egyszerű vezérelni, az AC-t már bonyolultabb. Esetleg másik út, kisebb teljesítményű anyagmozgató gépek hajtása, azaz a gyalogkíséretű béka...
Igen,ez igaz a dizel lenne a leghatékonyabb,ezzel csupán egy kis gond van,hogy én legális dologban gondolkodtam. Autómotort hajólevelezni nem kis meló és nem is olcsó. Amiket meg kultivátorokra,kistraktorokra tettek,főleg a régebbieknél ,nincs adattábla,vagy ha van is nincs beleütve motorszám.
Ezt a területet nem ismerem,hol vagy hogyan keressek olyan hatásfokú szervomotort,ami alkalmas lenne a célra?
Köszi,ha ennyi pénzem lenne erre,gondolod itt kérdezgetném?
Sajnos az akku es villgep is draga, vezerlo pedig arany ara.
Pont ma kaptam egy ismerőstől egy tippet,hogy ha minden igaz akkor Békéscsabán van egy cég akik elektromos kerékpárok átalakitására árulnak motorokat és komplett szetteket is. Kerestem is a neten,de még nem találtam meg . Ha esetleg erről lenne valakinek pontosabb infó,vagy egy link,megköszönném.
Köszönöm. Sajnos nem találtam náluk,legalábbis az online katalógusban olyan motort amit kerestem
Hoverboard motor?
20-asért már van használt, abban 2db 300W-os motor van, vezérlővel együtt. Igaz, leggyakrabban az akku kuka.
Nem,nagyobb teljesitményűt kerestem volna,kb 45 ezerért találtam a neten 48v 1 Kw os motort,de vezérlés nélkül. Úgy látom ez halott dolog...A jófogáson van fenn egy 5 KW os 48V os motor,de csak a motor ha jól emlékszem 250 körül van,meg még vagy 400 a hozzá való vezérlés.....
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat,aki segiteni akart,belátom ez a dolog amiért kérdeztem nem oldható meg olcsóbban.
A motorok sok ampere növeli jelentősen a vezérlés költségét.
A magas feszültség meg nem való hajóba. Ezért gondoltam, hogy 4db hoverboard motor már kiadja az 1kW-ot... Általában a mi világunkban olcsón semmi sem oldható meg...
Valóban,de azt valahogy meg kellene oldanom ,összehozni egy tengelyre a 4 motor teljesitményét ahol lennének veszteségek,és nem is tudom,mennyire kivitelezhető.
A konnyu motor tul magas fordulatu.
A kis fordulatszamu motor tul nehez. A helyedben gyartanek jo hajohoz illo motort es el is adnam a hasonlo igenyu vasarloknak.
Attól függ, mi a fontos. Ha kis költséggel, házilag szeretnél ilyet, akkor sok agyalás, sok munka.
Ha egyszerű lenne, már megcsinálták volna. Ha meg a teljesítmény kell, gyorsan, üzembiztosan (értsd: másé a felelősség), akkor drága. Nem értem, miért kell egy tengely. Szerintem 4db propellerrel akár beépített (fix) módon lehetne manőverezni. (A nagy óceánjárók is szintet léptek a Titanic óta - négy, forgatható csavarjuk van a négy sarokban. Dízelgenerátor táplálja őket. Így már nem kellenek a tolatóhajók, beáll a legkisebb helyre is, akár oldalazva.) Egy tengelyre szerelni őket sem bonyolult, mindegyik motor dupla csapágyazású.
Igen,de ha 4 kivezetésem van az 4 szeres probléma a vizhatlan szigetelés tekintetében.
Beláttam,ez ipari háttér nélkül a lehetetlen küldetés... Többé,legalábbis ezzel nem bolygatom itt a kedélyeket. Amikor megfogant az ötlet akkor még azt gondoltam kivitelezhető.....
Sziasztok!
Elnézést a nem pontosan idevágó kérdésért, de ezt találtam a legközelebbi témának... Szeretnék egy pedálos gokartot építeni az unokámnak, és a gyári verziókban láttam, hogy van olyan ahol a lánchajtásban irányváltás is meg van oldva. A megoldás részleteit sehol sem találtam. Látta már valaki, hogy hogyan oldották meg?
Öcsémnek annakidején örökhajtásos volt . Ha előre tekert előrement, ha hátra akkor hátra ( és csak a bal oldali hátsókerék hajtott...)
Itt azt írja " 3 sebességes váltóval szerelve - üresjárat - hátramenet" Gondolom az ülés alatt van egy diff.mű + egy 3+1 fokozatú "hagyományos" váltómű ...
Köszi a válaszod, a fiaimnak annó csináltam ilyet, babakocsi kerék, és egy rossz Traban kormánykerék felhasználásával, ahogy Te is írod, direkt hajtással, nagyon élvezték
a link, hát ez egy igen komoly kis szerkezetnek tűnik, igen borsos áron.. A DIY megoldásba nem fér bele egy diff.mű. Két, kis biciklikben használatos (bontott..) hátsó agyban gondolkozom, köztük egy a tengelyen csúszó fogas tengelykapcsolóval, de még igen távoli az elképzelés. Régi alkatrészek között fogok guberálni |
Bejelentkezés
Hirdetés |