Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv. Aggregátorhoz értő elektromos szakit keresek Székesfehérvár és környéke. Honda eg3000 tönkrement, ahhoz keresek segítséget. Credo
Van nálam egy straus st/ggt-6503 aggregátor. Az állórész tekercsén a nulla kivezetéshez (kék, csillagpont?) képest 9 Ohm, 22 Ohm, 4,5 Ohm ellenállást mérek, a gerjesztőpanelhez az egyik vezetékpáron 7,5 Ohm a másikon szakadás van. 24V ot adtama forgórésznek és a kimeneti feszültség is alacsony volt, az egyik fázison 180V a másik kettőn néhányszor 10Volt.
Ha jól sejtem le van égve a generátor?
Szevasztok,
...vagy zárlatos, jól sejted. Az egyfázisú terhelhetõsége csekély, nem biztos hogy megéri tekercselni...
Egyszerűbb dolgokat már tekercseltem, gondoltam úgy tekerem át hogy 3x127V-ra, ekkor a 230V két fázis között van, így megy róla a deltába kötött 230/400 villanymotor, sőt az ipari japán 3x200V os hálózatra tervezett frekvenciaváltók is.
Sziasztok!
Belefutottam egy kamu Honda áramfejlesztőbe. Természetesen nem hozza az elvárt teljesítményt. Tipusa ECMT 7000, és azt hazudják a cimkék hogy 5,5 kW, a benzinmotor szerint 9,5 HP. Csináltam pár képet, ti mit szóltok? Lehet ebből többet kihozni? 4,6 A a háromfázisú kismegszakító értéke, ezt sajnos veri egy erősebb fogyasztó, egy lágíindítású nagyflex... Benzinmotor oldalról pöcc-röff indul, hogy mennyit fog bírni azt nem lehet tudni.
Ha 4.6A-es megszakító van rajta akkor az 1000W-ot tud és azért veri el a nagy flexet ami 2000W környéke.
Szia a motor a standard 168F típus ami 6,5LE-t tud 3100-as fordulaton a generátor rész pedig a 3F 2200W-os szintén standard kínai csoda.
Lehet belőle többet kihozni: nem.
Nálam is van egy hasonló aggregátor ami leégett, 3 fázisú, de egy fázisra szeretném áttekerni. Egy fázison tényleg nem lehet nagyon terhelni mert csak a tekercsek 1/3 -a adja az áramot, illetve a tekercshuzal is 0,7mm átmérőjű alumínium, ami megfelel 0,55mm átmérőjű réznek.
Az lenne az elképzelésem hogy egy fázist 127V-ra tekerek meg, ekkor a két fázis között lesz 220V (230V), a 3. tekercs vékonyabb lesz csak a gerjesztéshez kell, 3 fázisú egyutas egyenirányítás adná a gerjesztő feszültséget (így nem kell külön gerjesztőtekercs), így a csillagpont és a diódák között 160V DC lenne. Vagy jó lenne ha valaki tudná hogy az ilyen generátor hogyan van megtekerve egy fázisra gyárilag.
Abból nem lesz szinusz, vagy ha igen, akkor eléggé eltorzult lesz.Ha 1 fázisra akarod tekerni, akkor a tekercsek másként kell lerakni mint 3 fázisnál. Van egy tekercselő barátom, megkérdezem tőle hogy tekert-e már ilyen generátort(3 fázisút biztosan, mert azt én tekertettem vele)és ha csinált már ilyent,sakkor elkérem tőle a tekercselési rajzot és elküldöm.
Jó lenne ha megkérdeznéd, több megoldás is lehet de nem tudom melyik a leghatékonyabb.
Szia! A generátor 2200W teljesítménye a 3 fázisra értendő, és nem fázisonként ugye?
3 fázisra természetesen.
A matek szerint ha 4,6A a kismegszakitó, ami kb 1kW 230Volton, akkor az 3kW lenne 3 fázison, de látom én is a címkét benne hogy 2200W. Mennyire melegedhetnek fel üzem közben a generátor tekercsei?
Kb 60 fok de a gerjesztő fog jobban melegedni nem az armatúra.
Ezek nem ipari vagy komoly felhasználásra valók de ha vigyázol rá sokáig kitarthat. Nekem vagy egy 750W-os 2 ütemű elég régóta szolgál.
A gerjesztőtekercs is alumínium?
Változó, láttam alut láttam rezet is , a réz gerjesztővel készült azonos teljesítményben kisebb mint az alus. A forgórészből a mágnesek előszeretettel peregnek ki előbb-utóbb, vagy ha sokszor túlmelegszik a forgórész egyszerűen kiesik belőle a mágnes. Ezek után nem akar felgerjedni, nem tud teljesítményt adni a generátor.
Én csak azt nem értem, hogy ha van gerjesztés, akkor minek a mágnes, hiszen maga a gerjesztés a mágnes.
Nem aszinkron (vagy szinkron) generátorról van szó? Abban viszont nincs gerjesztő tekercs, és a mágnesek is csak a remanencia növelésére vannak. A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2020
Mágnes nélkül nem indul el, például az autógenerátor forgórészében nem szükséges mágnes, mert a töltésjelző izzón keresztül, az akkumulátorral elő van gerjesztve.
Ha állandó mágnes van a forgórészen(ben) akkor az szinkron generátor, a gerjesztés az állandó mágnes.
Az aszinkron generátor gerjed fel nehezen, mert a felgerjedés a remanens mágnesesség indítja, és ha zárt a terhelő áramkör, (tud áram folyni) akkor gerjed csak fel. Azért kell állandó terhelésként kondenzátort kötni rá. De egyik esetben sincs gerjesztő tekercs. Az autó generátorban van gerjesztő tekercs, de nincs állandó mágnes, mert az a gerjesztő tekercs, mint elektromágnes. Ennek áramával lehet szabályozni a leadott feszültséget. Az állandó mágneses gerjesztésnél nincs mód szabályozni a generátor feszültségét, azt a konstrukció határozza meg. Ha gyengül a mágnes, csökken a leadott feszültség is.
Jól van, azért van benne mágnes hogy a fesz. szabályzó elektronika el tudjon indulni és a gerjesztő tekercsen tudjon áram folyni.
Sziasztok. Valaki tekercset már 3 fázisu Kinai aggregátor állórészt?
Kedves Elektronikások!
Tudom, hogy nem teljesen ide való a kérdésem, de nem találtam más helyet, hogy megkérdezzem. Egy benzines, OHT Einhell KCST 2502 aggregátor esetén szeretném állítani a szelephézagot, de nem tudom mennyi az elfogadott érték. Esetleg valaki csinált már ilyet és meg tudná mondani nekem, hogy a hézagmérővel mennyire állítsam? Előre is köszönöm a segítséget! Üdvözlettel: olika76
Szia! Nem sok adat szokott erről rendelkezésre állni de ekkora köbcentinél az OHV-s motorok szelephézagja 0.1mm, mint a fűnyíró traktoroknál.
Kedves VIM!
Köszönöm! Egy helyen találtam 0,05mm-ert is, de azt nagyon kevésnek találtam. A 0.1mm nekem jobban tetszik. Üdvözlettel: olika76
Az az érték a plusszos tűrés a lehetett az is inkább 0.015mm.
Kedves Elektronikások!
Már megint kellene egy kis jó tapasztalat vagy vélemény. Belefutottam egy kétütemű, HECHT GG950DC kétütemű aggregátorba (csatoltam a leírását). A gép teljesen új, sajnos aki vette kéz alatt (gari nincsen) le sem próbálta. A motor teljesen OK, viszont kezdettől fogva azt volt a gond, hogy a kijövő feszültség ugrált (50hz-nél 150-190VAC), terhelés alatt pedig szinte semmi (22VAC). Ebben nincs szabályzó, a forgórész rövidre van zárva két diódával és egy ellenállással. Ha jól tudom, ezt nevezik aszinkron generátornak. Csatoltam még egy képet, ami kifejezi azt, hogy az állórészből csak a 230VAC-hoz, a 12VDC-hez (Graetz hídba megy) és egy 12µF-es kondihoz jön 6 vezeték. A kondi jó, vettem egy ugyanilyet és azzal sem lett másképp. Mielőtt teljesen szétszedtem volna, arra gondoltam, hogy a tekercsek végeinél, ahol a zománcozott huzal átmegy sodrott, szigetelt rézbe van esetleg rossz forrasztás. Amikor szétszedtem döbbentem meg, mert bizony ebben a gépben minden huzal ALUMÍNIUM. A forgórésznél is jól látni, hogy csak egymásra tudták tekerni a végeket, nincs forrasztás. Nem tudom, ki találkozott már ilyennel. Lehet megoldás? Esetleg próbáljam egyenként szétbontani az állórésznél is a végeket, de utána csak ismét az összetekerés marad, ami alumíniumnál biztosan nem tartós. Előre is köszönöm a válaszokat! Üdvözlettel: olika76
Kedves Elektronikások!
Kértek tőlem képeket, sorba rakom fel őket, mert nagyok. A képek a pajzsról és az állórész + forgórészről készültek. Minden ötlet érdekel, ha van gondolat. Előre is köszönöm! Üdvözlettel: olika76
Kedves Elektronikások!
Ez a második adag! Köszönöm! Üdvözlettel: olika76 |
Bejelentkezés
Hirdetés |