Fórum témák
» Több friss téma |
Ennél azért több mindent kellene tudni. Természetesen nem mindegy, hogy melyik a +. Ha a tápét nem tudod, akkor kell egy műszer és ha a piros mérőcsúcs van a "+"-on, akkor nem lesz "-" előjel a feszültség érték előtt (VDC). Ez leginkább dugasztápoknál szokott gondot okozni, de azzal más baj is lesz, 300-500mA ide kevés lesz. 2A-t nem árt, ha tud, szerintem ennyi minimum kell.
Ha ISO csatlakozós, akkor annak fent van a neten a bekötési leírása. Általában a piros és a sárga szálra kell +12V és a feketére test. A kérdésből kiindulva, arra is figyelj, hogy az újabb (30éven belül gyártott) autórádiók végfokai híd kimenetűek, a hangszórókat a kivezetés +/- szálai közé kell kötni és nem test a másik pont, erre nem is köthető rá. A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2020
Hello, koszonom a segitseget. A tapom 6 A -t tud elvileg. Meromuszerem is van csak nem tudom melyik ponton hol mit merek. Mit hova kell allitani?
A bekotes az tiszta piros sarga a tap, fekete a test
Hello World
Van egy új fejegységem de kikapcsol amikor indítom a motort. A sárga érben 10 volt alá esik a feszültség, a piros vezetéket megszakítja. Szóval az nem megoldás ha a kettőt összekötöm a rádión, a tápnál pedig csak az állandó sárgát használnám, mert akkor is kikapcsol indításkor. Csináltam egy editorban ehhez kapcsolás. Ez már egy 2.0 verzió. Már kipróbáltam, hogy ha a sárga érre rakok diódát + 20000µF puffer kondit, akkor 5-6 m.percig tartja a 12 voltot és nem kapcsol ki a rádió. (Szerencsére kell IDE - ISO átalakító, így ezt vagdosom szét, nem az autó gyári kábeleit...) A gyengepontja, hogy egy 10 amperes dióda kell 14 volton. Bár elméletileg max 8 ampert eszik a unit, mert abban is 10A biztosíték van... nem tudom, hogy egy P1000S kibírna-e ekkora terhelést. Csatolom a képet. Köszönöm a válaszokat, remélem látja ezt valaki
Én inkább valami izmosabb schottky diódát használnék, például. Talán kicsivel kevesebb feszültség esik rajta, jobban hül és több tartalék van benne.
Illetve szerintem nem biztos hogy kell az egész relés cucc bele. Szerintem próbáld ki csak diódával és kondenzátorral.
Kell bele az a relé, mert annak is tartania kell. Azért van rajta az a kb.1000µF kondi a tekercsen. Plussz nem merem úgy, hogy a piros max feszültséget kap, a sárga meg kevesebbet.
Az a baj, ha indítózok, akkor az autóelektronika lekapcsolja a piros vezetéket. Az előbb mértem ampereket: Piros: 0.0 - 3.9mA Sárga: Off: 0.7mA On: Némítva: 0.44A Max hangerőn: BassTest-el 3.5A
Régebben csináltam ilyet én is. Nekem csak a piros szálat érzékelte a rádió. Nem kapcsolta ki indítózáskor a gyújtáskapcsoló, csak lecsökkent a feszültség és már erre újraindult a rádió. Ahogy Gafly írja, egy soros kisáramú dióda és utána egy kondi megoldotta a dolgot. A sárgához hozzá sem nyúltam. Annyi volt a 'szépséghiba', hogy a gyújtás levétele után, kiszálláskor még szólt a rádió, mert a kondi miatt csak kb 10 másodperc után kapcsolt ki, de ez engem nem zavart. Ja és én a rádióba építettem be, fóliát átvágtam, oda a dióda és utána egy kondi.
Bár szerintem rádiófüggő is lehet a dolog, ki kell próbálni.
Akkor egy Ford Escortom volt, abba készült. Az nem szakította meg indítózáskor a rádió ACC szálát, de a feszültségesésre is újraindult a rádió/cd. Ezért tettem soros diódát és utána egy kondit. Csak pár mA fogyasztás volt azon a szálon, így a kondi feszültsége nem esett le, a rádió észre sem vette, hogy indítóztam, sőt mint írtam, gyújtás levétele után még szólt néhány másodpercig. A B+ vezetéken természetesen ugyanúgy leesett a fesz indításkor, de az nem zavarta a rádiót, csak az ACC-re volt érzékeny. Évekig használtam így, azóta eladtam, de szerintem azóta is így működik, látom az autót a városban néha.
Értem én amit mondasz, nekem meg gyárilag olyan az autóm, hogy "inditózáskor" lekapcsolja a rádiót.
Igazán együtt tudok vele élni, ritkán van olyan eset, amikor nagyon zavarna, mert annyira fontos hir/zene van éppen, amit nagy baj lenne megszakitani. Ha mégis, akkor megvárom a végét.
Időközben teszteltem, mértem és kiderült, hogy nem az alacsony fesz miatt kapcsol ki, hanem mert az indítás pillanatában megszakítja a sárga (táp) vezetéket is. Ez fel sem merült bennem....
Amikor visszakapcsolt, elfelejtette a hangerő szintet és a rádióállomást. A többi beállítás megmarad. Kipróbáltam szobában 12voltos tápról, levittem 8 voltra és akkor kapcsol ki. Szóval nem a feszültség csökkenés a baj Így már ezerszer egyszerűbb a dolgom, nem kell dióda sem semmi, csak 2 kondenzátor: - Egy 16V 47 000µF-ot teszek a sárgára és feketére, ez 1 másodpercig tartaná, bár 10 000 is elég lenne, mert csak egy pillanatig kell áthidalnia az áramkimaradást de én biztosra megyek - Egy 10x kisebbet 4 700µF pedig a piros és fekete közé. Ez lemerülésig kb 5mp bekapcsolva tartja, ha kiveszem kulcsot akkor is. Azért nem jó ha kikapcsol, mert BT kapcsolódok telefonra és 100év amíg újra boot-ol, újra kapcsolódik a fejegység... Idézet: „- Egy 16V 47 000µF-ot teszek a sárgára és feketére, ez 1 másodpercig tartaná, bár 10 000 is elég lenne, mert csak egy pillanatig kell áthidalnia az áramkimaradást de én biztosra megyek - Egy 10x kisebbet 4 700µF pedig a piros és fekete közé. Ez lemerülésig kb 5mp bekapcsolva tartja, ha kiveszem kulcsot akkor is.”
Mi az?
A sárga a teljesítmény vezeték, arra nagy kondi kell. Ebben csak 0.1 mp-ig nincs áram, amikor indítok. A piros a jel vezeték, ezen csak 4 mA megy át, ezt 5-6 mp-ig kiszolgálja a 4 700µF kondi. Ebben addig, nincs áram amíg tartom a kulcsot indításkor. Ha pöcre indul, akkor kb 1 mperc. Nekem JVC kd362 van. Ez ilyen.
Üdv
Az lenne a kérdésem, hogy fejegységet amely can bus-os gépkocsiból való be tudok e kapcsolni can bus jel nélkül (asztalon)?
Annyival bonyolítva, ha a kulcs kapcsolja le az áramot, akkor a kocsi egyéb fogyasztói is, amik ezen az ágon vannak, a te kondenzátorodat terhelik....
Üdv,
Valószínűleg be lehet kapcsolni,azonban sok típus a can buson keresztül "lekérdezi" az alvázszámot és ha nem találja akkor vagy kódot kér,vagy kiírja hogy cancheck vagy prod,stb... Esetleg szűkítsük a kört hogy milyen jármü,fejegység... Üdv!
Üdv,
Ebben sajnos nincs tapasztalatom,de talán mintha az Idrive button is canes lenne,anélkül nehéz vezérelni.... Sajnos passzolom. Üdv!
Sziasztok!
Segítséget kérek a képen látható Kínai 2 din rádió bekötéséhez. Nekem ez kínai és nagyon kifogott rajtam. Ehhez semilyen átalakítót nem adtak. Van ez a vezeték kötegszerű valami de fogalmam nincs mit hová kössek, forrasszak mert nincs hozzá rajz és leírás sem. A három fehér csatlakozó maradt a régi Toyota Auris rádió kivétele után. A neten sem találtam normális érthető bekötési rajzot, leírást. Köszönöm a segítséget előre is. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2022
Szia!
Szerintem az új rádióhoz kapott vezetékek közül első körben csak a harmadik képen lévő fekete csatlakozós kábelre lesz szükséged. Rajta vannak a jelölések, mit hová kell kötni. Ebben a kötegben van a működéshez alapvetően szükséges bekötés. (Tápfeszültségek, hangszóró kimenetek, stb.) DE ehhez az autóban maradt csatlakozókat is be kell azonosítani. Ha megvan az eredeti rádió, akkor azon elvileg meg kell lennie a bekötésnek. (Vagy megkeresed a neten az autó alapján a rádió bekötését.) Az első fotódon lévő bal oldali csatlakozóra tippelnék, mint szintén az alapvető működéshez kell. Értelemszerűen összekötöd pl. az RR- vezetéket, az RR- csatlakozóval. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2022
Köszi! Gondolom színt a színhez. Jack mamákkal ne foglalkozzak. Azok nem a hangszóró kimenethez lennének vagy anélkül is fog szólni?
Nem feltétlenül egyeznek a színek, a feliratokat egyeztesd össze!
A jack aljzatok azok kimenetek erősítőhöz, bemenetek külső jelforrásból, kamerától, stb. Ezért írtam, hogy első körben a táp, hangszórók azonosítása.
Nagy segitség az nagyon jól jönne..., mivel megsüllyedtünk...
Audi A8 4D 1995. 220Kw, ABZ0. VIN:WAUZZZ4DZSN002164 Gyári rádio : DELTA CC Egy autótipus Rádio kapcsolási rajz ., kábel szin.,PIN szám megadással a továbblépéshez nélkülözhetetlnnek tünik.,A meglévő csatlakozók fizikailg stekkertőben agyonjavitottak-., elektromosan követhetlenül összevissza- átkötöttek-beletoldozottak stb-stb .,elöttünk teljesen érthetetlen okből., talán más rádiót probáltak bele elötte? és aztán vissza lett rakva a régi.., mindenképp kellene egy komplett Stekker-vezetékkel javitó készlet.., végső soron egy bontóból levágott vezetékes szet is jó volna, de egyelőre nem találunk egyikből se .., van valakinek ötlete hol lehetne lehetőleg új vagy akár bontott DELTA CC rádiótipus kábelkészletet szerezni? A rádion lévő bekötési vázlatból ugy tünik mintha a Hangszorók negativja valahol közösitve karosszériatestre van kötve??? Lehetséges?? Vagy nem jól gondolom... Köszi minden segitséget
Mondjuk, ha felraknád a többi infót is, pl. a rádión levő vázlatot, fotókat a rádióról és a károkról a csatlakozóban, akkor talán nagyobb esélye lenne a segítségnek. Régen volt olyan, hogy nem hidalt kimenetű autórádió, de nagyon gyanús, hogy ez még így lenne.
Köszi.., mint emlitettem rádió kihuzásakor fele vezeték már kicsuszott a mini iso stekkerekből.., teljes sikerként könyveltük el hogy sikerült visszaállitani az eredeti állapotot.., minden "müködik" kivéve 3 hangszóró nem szól--De eredetileg se szólt!
A képen látható Fekete Isó Tápstekkerben aktiv vezetékek vannak! plusszok-minusz stb----enyhén szólva érdekes hogy NINCSEN BEDUGVA---csak lóg a levegőben szabadon , ahogy a fényképen látni is lehet!!! És ennek ellenére szól a rádió!!! Komolyan mondom.--igy is hozták ide egyébbként üdv C
Ez egy sima ISO csatlakozós rádió, a bekötése is teljesen szabványos.
A mókolt rész a kiegészítő csatlakozón a vonalkimenet, amit valószínűleg erősítőre vittek. A rádió a rajz szerint 2 hangszóró kimenettel rendelkezik, nem is értem, hogy a működőkön kívül milyen 3 nem szól még. Itt csak 2 első meghajtására van lehetőség, ezért is babrálhatták a vonal kimenetet, hogy külső erősítővel lehessen több. Ha nincs zárlat, akkor ugyanúgy működhet jól, csak nincs használva ez a kimenet. A hangszórók testre kötését sem látom, az a testjel szerű rajzolat csak annyi, hogy ahhoz a saruhoz vannak kötve. Ettől függetlenül ez az öreg jószág lehet, hogy nem hidalt, ezt méréssel ki lehet deríteni, de fontos ez?
Arra gondolsz hogy csak két hangszorós volna a rendszer? vagy félreértek valamit nagyban? Nagyban bénázva....,
Öreg autó, sőt veterán.., de annó 1995 körül abszolult csúcskategóriás luxuslimuzin volt ez a V8-as Quqtro-. feltehetőleg BOSE változat.,
Szia!
Inhouse leírta a lényeget. A fejegységben csak egy sztereó végfok van. A "C1" Line Out feliratú csatlakozón viszont van vonalszintű kimenet 4 csatornához. (Mivel ide utólag bekötöttek vezetékeket, valószínűleg van, vagy volt egy külön erősítő azokhoz a hangszórókhoz, amik most nem szólnak.) Nem tudom, mit értesz kábelkészleten. A csatlakozókat megveheted előre bekábelezve, néhány éve még a nagyobb elektronikai (pl. MM) áruházakban is lehetett venni, ha mindenképpen szeretnéd cserélni. A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2022
Köszi..
egy kazettás-- CD váltós Blaupunkt ,Delta CC gyári rádió.Elöl 2 magassugarzó., elöl ajtóba 2db., hátsó ajtóba is., és kalaptarton is van hangszoró. Továbblépéshez ez mindenképp kellene: 1. Az A8 Quatro 1995 AUDIO hangrendszer gyári kapcsolási rajza kellene. .Létezik ugyanezzel a Delta CC rádióval " BOSE" technikával szerelve, ez nem az!! Nagy valószinüseggel az van amit irtok.., elsö hangszorók direkt radiovégfokról.., hátsók valahol eldugott erősitőről gyárilag., ( A Bose aktiv hangszókat használ egy db erősitön keresztül). 2.Õsszes stekker vezetékkel uj vagy bontottról.,eredeti nem használható!MM - ben nincs. Üdv V
Itt is megveheted az összes csatlakozót, vezetékekkel, vagy anélkül.
Köszöm., nagyon kedves vagy.
Ilyen mini ISO- k vannak a fejegységen !!!! Persze jó volna vezetékkel..., esélyes lehet az is??? ., persze ez is hatalmas segitség!!! Üdv C. |
Bejelentkezés
Hirdetés |