Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Szia! Menetes, a pontozás rögzíti. (ha kilazulnának nem kell mondanom mi történne)
Egy db 30 cm-es 30-as laposvasból, meg a lyukakba illő fúrószár daradokból lehet hozzá egy kulcsot szinálni, és úgy ki lehet szedni őket. Nekem is ilyen megy jelenleg, ezekkel a szelepekkel is volt problémám, nem is a szelepek eresztettek át, hanem a hengerfej és a szelepek között volt rossz a felület, az elmult 40-60 év miatt. Nem emlékszem már a névleges fordulatára, de az enyém olyan 750-et forog, 360 litert 10 bar-ra így is kb 8-10 perc alatt fúj fel, fényezéshez, légkulcshoz tökéletes. Hűtés nincs rajta, de mivel nincs csutkán forgatva, nyáron sem melegszik túl.. Eddig kb egy óra volt a legtöbb amit egyhuzamban, megállás nélkül nyúztam homokfúvás miatt.
Szia! A szeleptest jobb menetes. A rögzítéseket (bepontozásokat) ki kell először faragni a peremnél, majd fel kell melegíteni az egész hengerfejet. A kicsavaráshoz csinálni kell egy kulcsot laposvasból aminek lapjába megfelelő távoságra két csavart ( a furatok átmérőjének figyelembe vételével és csak max. 5mm-t álljanak ki) becsavarva, ki kell tekerni. Vissza szerelni ugyancsak melegen kell és a meghúzását is, majd visszarögzíteni a széleken ahogyan az előtte volt.
Te tudsz homokfújni, meg fényezni???
Megyek "hiénázni".
Értem, köszönöm.
A felmelegítés kb. hány fok 90-100°C elég neki? Mekkora lehet ennek a kompresszornak a javasolt üzemi fordulata? Bírná az 1440-et?
Szia Imre! Az öntvényhengerfejet is melegítik, nem csak az alut (csonka). Az enyémből simán ki lehetett csavarni nem kellett melegíteni..
Szia! Sajnos nem emlékszem pontosan, de mintha 900 vagy 1100 lenne.
A gyári szíjjtárcsája kb 25 cm átmérőjű, nem gondolnám, hogy a Csepelen többet forgott volna. Ha nem így van bocsi..
Az enyém, amit még apám épített, az 1440 fordulattal forog. Egy tengelykapcsolóval közvetlen csatlakozik egy 2.2kW-os motor tengelyére. Így megy kb 30 éve. Autót is festettünk vele.
Sziasztok! Szeretnék építeni egy kompresszort egy ZIL130 as sűrítőjéből. A kérdésem az lenne elég lenne e neki egy АО41-6 típusú három fázísú szovijet villany motor, ami 1Kw. illetve 930 as fordulatot tud.
Csak az áttételtől függ. Az enyémen egy darabig egyfázisú 750 W-os volt. Problémamentesen indult még nyomás alatt is.
Mondjuk én 3 fázisról üzemeltetném. Anmyira nem vagyok képben ezzel a sűrítővel. Szerinted milyen átételezést kellene választanom?
Az jó.
Mekkora ékszíjtárcsa van rajta? Mekkora végnyomást akarsz megtermelni? 6-7 bar-ig 1 : 1,5 arányú áttétel megfelel, de talán még többet is bír.
Sokat nem kell változtatni. 1 : 1,7 megfelel.
A motor 1 a sűrítő 1.7?
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2021
Értem. És ebben az esetben ilyen fordulaton mekkora levegőszálítást várjak l/percben?
70-80 L/perc
Zil130, kb 170cm3, meg 500 fordulattal számolva A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2021
Elég kevés. Ahogy számolom 150 litert tudna ha egy az egyben lenne hajtva. Szerintetek bírná a motor?
Ezek a süritők arra készültek hogy 100 évet müködjenek,nem nagy teljesitményre vannak kihegyezve.Nekem 2db Ifa süritő van egyszerre hajtva egy 1.5Kw motorral,kb.900 a fordulat számuk,80L tartályt töltenek kb.4 perc alatt 10 bárra.Légszerszámokat használok,sokat mennek,de birják.
Ki kell próbálni! Közbe mérni a motoráramot! figyelni a melegedését. Végnyomás közelében azért fel fog szökni az áram.
Ha 2800at fordulna a motor, akkor lehetne kicsit a forgórész lendületére hagyatkozni, akkor jobban alá lehet menni a motor teljesítménnyel. Ez a 900-as fordulat, kb pont a kompresszor javasolt fordulata, tehát mehetne 1:1be is a motorral. Vizes hűtést csináld meg akár gravitációsra is, de legyen!
Ja és ne dőlj be az olcsó (100e Ft alatti) kompakt kompresszorok szállítási teljesítményének! Szerintem azoknak a fele sem igaz!
Értem köszönöm a segítséget! Még arra lennék kívancsi ki hogy oldaná meg az olajozást?
Minél feljebb egy luk, meg egy visszavezetés, ez lehet akár az eredeti tengelyvégi bevezetés is.
Meg egy kicsi tartály amibe a csövek futnak és ki tud levegőzni, és visszafolyni. Meg egy olajszint ellenőrző ablak esetleg... A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2021
Helló!
Köszönöm lejött a szelep, de elég volt. Még egy kérdés, a szimeringet hogy lehet kiszedni? Az egyik vége le van dugózva a másik végén van gondolom a lemezből formázott csésze szerűségben. Arra tippelek, hogy csak bele van ütve, de a kérdés, hogy lehetne azt kivarázsolni? A főtengely csapágy jónak tűnik, így ha lehet a főtengely maradna, amúgy is ahogy látom a hajtókarokat ki kéne venni, akkor meg a tűgörgőket ki kell borítani, macerás vissza is tenni. Arra gondoltam egy ék alakú valamivel beütve a csésze és az öntvény ház közé hátha megmoccan. Másik lehetőség a főtengely ütése. Először a dugót kéne megmoccantani, aztán ha kijött másik irányba kihozná vagy legalább megmozdítaná a szimering házát. Kérdés, hogy esetleg a csapágyak két szélén nincs e zégergyűrű, mert akkor kár ütni a főtengelyt oldal irányba. Arról nem beszélve a csapágy nem biztos, hogy szeretné. Attól tartok az ékes megoldással sem biztos, hogy kijön ha bele van gyógyulva, a szelep is bele volt rendesen. Ez egy rugalmas tengelykapcsolóval egy az egyben menne egy 2,2kW 3 fázisú motorról. Jelenleg kb. egy 1:1,5 áttételű Ikarusz kompresszor van rajta, de az fel kéne újítani, így egyelőre maradna a Csepel. Ha valamikor visszakerül az Ikarusz kompresszor akkor is maradna már az 1:1-es hajtás úgy lenne megcsinálva. A kúp is egyezik a két kompresszoron. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2021
Helló! Igen, az a tengely végén egy lemez dugó. Ha kiveszed és megsérül az illesztett felület vagy ovális lesz vagy benyomódik oldalt akkor nem fog jól zárni és ott olajvesztes lesz. Miért kell szétszedni? Nagyon csapágyas a hajtókar? Nekem ez a változata van megépítve és ilyen lett. Már bizonyított, mert már két alkalommal kellett a visszacsapót renoválnom, pedig levegős rendszerhez való lett beépítve.
Beleküldesz egy önfúrós csavart azt kihúzod! Nem ütlegelünk semmit!
A hajtókar jó, de a szimering már nem annyira. Csak a szimeringet kéne kibűvölni semmi mást. Ez is pontosan ugyan olyan, egy az egyben.
Úgy látom a hajtás kb. 1:1 milyen fordulatú a villanymotor 1400 vagy 900?
Ez nem igazán világos, egy zárt csészébe biztos nem fogok beleküldeni semmilyen csavart, hogy még egy lyuk legyen benne. Azzal kb tönkre is tenném. A szimering a belső részen van a csésze kivételével lehet cserélni. Kérdés, hogy lehet a legkönnyebben és sérülés nélkül kiszedni?
Ezt kéne a tengely körüli csészét elég csak ezt, a másik oldali zártat nem szükséges kivenni, csak a szimeringet kell cserélni. VIM képét linkeltem de mondom ugyan az ez is 100%-os egyezés, bár VIM biztosan meg tudja majd írni. A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2021
Aha!
Szerintem ennek a csészének van pereme! Ami alá majd csavarhúzóval benyúlhatsz! De egy hétig szerintem itasd csavarlázító dezodorral! Drótkefe sem árthat, a szélénél...
Azt gondoltam, hogy a zárt oldalon akarod kivenni a záródugót, mert azt nehezebb jó állapotúra kiszedni. A kihajtási oldalon portárcsaként szerepel és ebben van a szimering, mögötte zégergyűrűvel van berögzítve a csapágy (ha jól emlékszem). A kompresszorom az 1:1 áttételű és 960 f/p a fordulata. A gépjárművekbe szerelteknél a fordulat azért magasabb, mert a fék kimeríthetőségét figyelembevéve az a cca. 6 bár biztonsággal fenntartható lejtmenetben is. Szerettem volna én is ha fronthajtást tudok összehozni de sajnos túl sok lett volna az esztergályos munka vele a másik dolog pedig túl hosszú lett volna "gépcsoport" a tartályon. Pedig a ventilátort éppen jól lehetett volna felszerelni a hardy környékére.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |