Fórum témák
» Több friss téma |
Ilyet már nem tudsz venni, zöld gombos van forgalomban. Azt vissza lehet "butítani".
Nem tudom hogy vagy vele, de valahogy nem szeretem az uni vevőt. Jó, mert sok mindent megeszik, de van benne egy kis késleltetés. A multi rx-ben nics ekkora késleltetés.
Szia Lajos!
Mármint az vált be amit küldtem pirossal bekarikázva? De van abból ugró kódos is!
Szeretném egy távirányítóval megoldani a két ajtót. A késleltetés annyira nem is zavarna, de ránézek a multi rx-re is! ! Esetleg a 2 gombos beninca-ra be lehetne tanítani a két kaput? Mostani 4gomboson is 2vel oldom meg.
Igen. Első látásra egyformának tűnik a kettő, de amire azt írtam hogy bevált, az valamivel nagyobb, és az ára is több. Ezt is ugyan úgy kell rátanítani, a régi működő adóról, majd oda menni a vevőhöz, és arra is rátanítani. Többen csináltam ilyet, de az mind BENINCA típ. volt. Tökéletesen működnek.
Nem akarom bajuszvas válaszadási lehetőségét elvenni. Egy távirányítót, annyi kapura tanítasz, még ugyan azon gombra is, amennyire akarsz. A vevők lehetősége van behatárolva. A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2020
Köszönöm a linket, rendeltem 2 db-ot. A gyári Beninca táv botrányosan gyenge minőségű és drága is. Társasházban csak telefonos kapunyitás van, ezzel szeretném megoldani, nekem praktikusabb lenne.
Szia Lajos! Itt küldöm a fotót mert itt tudok csatolni!
Ez egy Beninca külső vevő, szint 100%. Ehhez a zöld gombos is jó.
Ezt küldtem át Neked privátba. A kérdés meg van oldva! Ez, BENINCA vevő. Ebben az esetben tudod a HÖRMANN ra is, és a másik, beninca kapudra is használni a távirányítót.
Hali!
Nem azért írom, mintha Te nem tudnád, de a zöld gombost ugye, be lehet állítani úgy is, hogy a régi, (64Mb) és az új (128M) tip vevőhöz is jó legyen 2-2 gomb.
Kérdés hogy milyen olcsó gagyi kínaival lehetne kiváltani ami ugyan olyan jól végzi a dolgát?
Ha vissza olvasol, ajánlottam, ami nekem bevált.
Bocsánatot kérek,nem látom hogy melyiket ajánlottad? Benincát nem szeretnék,se To-Go-t .Azon kívül bármi ami nem heroin áron van mi lenne az?
De ugye ebben nincs benne a kód? Azaz ezt meg kell tanítani egy meglévő táv kódjára...
"Not compatible with BENINCA TO.GO 2VA / TO.GO 4VA" ...ezek meg nem az újabb zöld gombos távok lennének? Azok mitől mások...? A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2020
Meg kell tanítani, majd, a vevőre is rátanítani.
Igen, bár azt nem tudom, hirtelen, hogy gombonként vagy az egész távot is át lehet állítani.
(Oszloponként állítható) A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2020
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem hátha valaki már tapasztalt ilyet. Vagy volt már vele dolga. Egy rotamatic 2 kétszárnyú kapunyító a kérdés tárgya elektromos zárat szeretnék feltenni. A lehetőség adott is tudja is kezelni viszont az én ki bajom az hogy nekem kifelé nyíló a kapu és ugye teljesen fordítva van rajta minden mint a normál befelé nyílónál. És a zár kimenete is akkor kap feszkót a mikor nyitott helyzetből elindítom. Ha ezt zárt helyzetből teszem nem ad 24 v ot tehát nem fog behúzni ebbol következik hogy a kapu nem fog tudni kinyílni. Ezt valahogy nem lehet orvosolni? A bővitett menüt is átnéztem ott sem tálaltam ezzel kapcsolatban semmit. Ha esetleg tudna valaki valami okosat azt megköszönném. Üdv Zsolt
Szerintem eleve rosszul van akkor bekötve a motorok.
A vezérlés azt hiszi, hogy nyit, közbe meg csuk, ami nem is probléma, ezek szerint addig amíg nem kell infra védelem, vagy ez. Meg kell fordítani a motorok bekötését.
Igen. Én is ezt támogatom.
Azt a szettet valaki eleve rosszul szerelte fel. Ha nincs fotocella, akkor nem is tűnik fel, hogy a nyitás valójában a vezérlés szerint a zárás. A vezérlésben és a motorban, ha a motorok vezetéksorrendje fehér-barna-zöld-sárga, akkor nincs megcserélve. Kifelé nyíló kapunál a fehéret és a sárgát fel kell cserélni a vezérlésben. A barnát és a zöldet nem. Tehát kifelé nyílónál a sorrend a vezérlésben balról jobbra: sárga-barna-zöld-fehér. Extra, hogy teljesen változatos módon a Hörmann valahogy módosított a "végállás" kapcsolón, ami ugye a rotánál "csak" a zárt véghelyzeti referenciapont. Fordított működésnél a régebbieknél teljesen át lehetett tekerni a szár egyik végéről a másikra, hogy a betolt szárnál érzékelje a zárt helyzetet. Az újabbaknál már nem. Szóval itt már kell az ütköző referencia pontnak. Mivel a kérdező elektromos zárat tett rá, így feltételezem, hogy van ütköző, szóval egyszerű a képlet: Végállás kapcsolót áthidalni, vezetékeket felcserélni és mehet az újra tanítás és minden rendben lesz. A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2021
Sziasztok,
Supramatic E2 egyik reggelre megadta magát. Végállások tanítását nem csinálja végig, hanem a folyamat közben egyszer csak megáll a motor és a tanítási folyamat elejére ugrik. Ha véletlenül mégis végigmegy a tanítás, akkor 2-esre értékeli a működtető erőt (4,5m széles, 2,2m magas szekcionált kapu), de másnap reggelre újra elfelejti a véghelyzeteket és újra be kellene tanítani. Ha megszakítom a tanítási programot, a motort tudom a nyilakkal mozgatni, tehát a motor maga valószínűleg jó. A nyák alkatrészein ránézésre nem látszódik meghibásodás (külsőleg), a komponenseket hiába méregetem, nem látom át a nyák működését. Lehet valahogyan külön nyákot beszerezni? Eddig sehol nem találtam... Új cserefejet kell vennem??? Ha igen, Supramatic P4-et egy az egyben fel tudom csavarozni? Egyeznek a furatok az E2-vel? Előzmények: -kb. 2008-ban helyeztem a kaput és a motort üzembe, eddig hibamentesen végezte a dolgát -meghibásodás észlelésének napján, hajnalban 4-5 alkalommal áramszünet, a hibát ezután kezdte produkálni... -az elektromos hálózatom -tudomásom szerint- nem rendelkezik túlfeszültség védelemmel -rugó előfeszítés alacsony volt (mikor kézzel akartam lecsukni, meghúztam a kioldó zsinórt és a kapu nem maradt fent, hanem gyakorlatilag lezuhant), de utánállítottam (üzembehelyezés óta most először) és azután mindig 2-esre értékelte a motor az erőszükségletet, amikor véletlenül végigment a betanítás (újkora óta mindig 2-es volt)
Eléggé valószínű, hogy a vezérlésben van a hiba. Erre nem tudok mit mondani.
A 4-es Supramatic egy az egyben felmegy a helyére, de miért kell 'P'? Szerintem tök felesleges. Ha az erő miatt, akkor is felesleges. Az, hogy az E2 2-esre osztályoz tanítás után, az egyáltalán nem rossz egy nagyobbacska kapunál. 0-ás értékelést csak akkor láttam, ha kicsi kapura lett felszerelve, de a gyári leírás szerint is 3-ig teljesen normális. 4-től felfelé 9-ig írja, hogy akkor már ellenőrizni kell a kaput.
Köszönöm a választ.
Ma átadtam a fejet egy helyi Hörmann-szerelő vállalkozónak. Ránéznek és ha van nekik használt nyák, akkor cseréltetem csak a nyákot. Ha nincs, akkor marad a komplett fej cseréje. Papíron a P4 750/1000N, E4 650/800N. Kapcsolási ciklus P4 napi 50, E4 napi 25. Ha tényleg erősebb a motorja a P-nek és a nyák is hosszabb élettartamú komponensekkel van összerakva, akkor ez önmagában megér nekem br. 1.727Ft többletkiadást az E4-gyel szemben. Ha pedig csak papíron van különbség, akkor bepaliztak 1.727Ft-ra, ami miatt azért nem fogok eret vágni magamon...
A P nem csak erősebb, hanem kevésbé érzékeny is. Gyakorlatilag ezért adtak a korábbi P változatokhoz gyárilag fotocellát is és gyárilag ezért van a fotocellák rögzítéséhez furat a kapu oszlopok alján.
Mondjuk ezt jó pár ügyfél kérdezte is (néha felháborodva), hogy miért van a fotocella olyan alacsonyan, gyakorlatilag a padló közelében. Pontosan azért, mert a P motor nem annyira érzékeny és életvédelmi szempontból már indokolt a fotocella, ha esetleg valaki úgy feküdne el, hogy a kapulap pont a gigájára zár rá, arra a sima E még visszanyit, de a P már csak akkor, amikor már sérülést okozott. Persze fel lehet tenni a P-t ettől függetlenül. Jó motor az. A 4P-hez már nem jár gyárilag fotocella. Picit talán érzékenyebb is, mint a korábbiak a 3-astól lefelé.
Panelhiba volt.
A szerelőnek volt elfekvőben használt vezérlőpanele, azt rakta bele, így végre működik újra a kapu és nem kellett komplett fejet vennem! Egyenlőre legalábbis... Következő lépés, hogy a három, villanyórától bejövő fázisra tegyek valami túlfeszültség védelmet. Mostanra egyre biztosabb vagyok benne, hogy a többi meghibásodott eszközömet is az áramkimaradás utáni, többszöri hálózat visszakapcsolás nyírta ki...
Ismét köszönet a hasznos infókért. Ezek szerint ha majd cserélnem kell, akkor vagy maradok az E-nél, vagy P+fotocellák (biztos-ami-biztos alapon).
Kedves hozzászóló!
A kapu jól van bekötve mivel ha kifelé nyílót szerelsz fel akkor a motort be kell tenni a kapu síkjába. Amikor a kapu csukott állapotban van akkor a motor is behózottba. Tehát fordítva amikor na dugattyú tól akko nyitja a kaput. Teljesen jól működik. A fotocellát pedíg a bővített menüben oda állítpom ahova akarom. Annál a mozgásnál aktív amit szeretnék, az is teljesen jó. Egy dolgot elfelejtettem leírni korábban hogy nincs ütköző! A programozása pedít fordított a nyitott állapotnál van a referencia pont azt beállítod az érzékelővel és onnan megtanulja a záztat és ennyi. Semmi különbség nincs. annyi hogy a kijelzőn amit nyitott az valóságban zárt ami zárt az valóságban nyitott. De ez minden a beépítés miatt van. Viszont az elektromos zár gyárilag nyit irányban ad feszkót a zárnak, ami nekem a zázási parancs. Ezt kellene megfordítani. |
Bejelentkezés
Hirdetés |