Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Profi! Nyelves visszacsapó szelep gravitációsan beépítve. És ez a szelep szerelhető is.
Köszönöm. Megpróbálom beszerezni valahonnan.
(képen)Ezzel a villanymotorral megtudja hajtani 2000 ezres fordulaton egy Csonka TK-200-as kompresszorral?
Köszönöm VIM!
Beni: Bővebben: Link Ez az első oldal amit találtam. Ez szerint a 2.2kw kevés, vagy magyobb motor, vagy kisebb fordulat kell. Én az utóbbit választanám, nekem a ZIL majdnem 900-at forog. Felesleges csúcson járatni, csak előbb elkopik. Így viszont a végtelenbe és tovább!
Ezt az oldalt néztem.
Nagyobbra nem tudok váltani mert nincsen 3 fázisú áram. Csak 230V jöhet szóba. Kisebb fordulat úgy érted, hogy a kompresszornak nem 2000 ezres fordulat kell hanem kevesebb kb 1300 fordulat? Úgy bírja meghajtani a villanymotort? ZIL-ről nem sokat olvastam még. Mennyi levegő mennyiséget tud leadni? 6 barról 8ra mennyi idő alatt éri el?
Szia! Nekem 2,2Kw/ Gyári 230v motor hajt egy Csonka 200-at kb 8-900-as fordulaton, 10bar-nál is könnyen indítja. Kb 350-400liter tartályom van, kb 10-12 perc alatt van 10 bar-on.
Fontos, hogy ne 400v ról áttekert motor legyen, mert az nem biztos, hogy jó lesz. ( én rengeteget szívtam vele, mert az áttekert motoroknak kevés indításnál a nyomatéka, de majdnem duplája az áramfelvétele). Agyárilag 230-as motorom még soha nem verte le a 25A-os kismegszakítót, az áttekertek rendszeresen. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2021
Sziasztok! Lassan készül a kompresszor. Normális hogy ennyire hordja az olajat Bővebben: Link? Jelenleg 5w40 van benne a forgatyús tengely félig merül bele az olajba. A hajtókarokba és fedeleibe 4mm es lyukat furtam és 10mm es fúró szárral tölcsér formára formáztam ahogy a képen látszik így alakítottam ki az olajozást. A főtengelyben a furatokat lezártam.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2021
Elég sok olajat nyom, nem szabadna ennyit.
Én fél liter olajat töltöttem a karterba, eredeti mannol kompresszor olajat.Így is kinyom 1decit kinyom, ami lassan vissza csorog amikor megáll. Ugyanilyen zilem van. Szerintem felesleges félig tölteni olajjal. Én tettem két lemezkét a hajtokar csavarjára, ami fel csapja az olajat. A kartergázt hogyan vezeted el/ csapatod le az olajtól?
Karter gáz a kis réz csövön jön most ki de azon is nyom egy kis olajat. Holnap meg próbálom sűrűbb olajjal
Szia! Szerintem sok az olaj és nincs megfelelően biztosítva a karter szellőzése az az kicsi az a keresztmetszet amin a dugattyúk alatti tér nyomása ki tudna szellőzni vagy másképpen mondva a mostani nyomás túl nagy a karterban és az olajat ott nyomja ki ahol tudja. Esetleg kopottak volnának a dugattyúgyűrűk? A motor forgásiránya a jobbos? Ne arra csapja az olajat ahol nyitott a karter (a rézcső felé). Nem jó ötlet a sűrű olaj.
Ép ezen gondolkodtam, hogy kicsi a karter gáz cső na ezt is javítani fogom. Kapott egy szett új gyűrűt. Jobbos a forgás irány.
Sziasztok! Újra itt.
Na szóval meg lett a hiba az új gyűrűk voltak a ludasok a silány megmunkálás végett. Vissza raktam a gyáriakat így már epenyésző az olaj hordás de még mindig van. A szíj feszítőt is beljebb raktam így már szépen középen fut. A kartergáz kivezetést át fúrtam a másik oldalra de még így is nyom egy kis olajat rajta. Az olajat rendes kompresszor olajra cseréltem. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2021
Tök jó, nagyon szép munka lesz, előre látom.
Milyen felhasználásra tervezed? Mekkora a fordulat? 800? Ha kicsi a taralyod, 50l, és nem használod huzamosabb idejig, akkor csak gravitációs hűtést csinálnék neki, vagy csak feltölteni vízzel , és ledugózni, de NEM teljesen, nehogy felrobbanjon a táguló víztől! Van levegős géped? Nekem tegnap megvolt az első tartós üzem. Egy órán át ment maximális terhelésen, 7-8bar között Így hogy egy keringető szivattyúval forgatom a vizet, amit a motor ventilátora hűt vissza valamennyire, olyan forró lett a víz, és a fengerfej, hogy nem bírtam megfogni. A tartályba meno szelepet a regiszter cső végén, szintén vörös izzásba ment át Hihetetlen mit kibír ez a gép. Minden reggel felhúzom a fokapcsolót, becsülettel elindul, megy megáll, ettől nekem nem is kell nagyobb. Maximum lesz egy nagyobb tartály. A villanymotor 2.2kw evig,1440, észre se vette. Még csak langyos sem volt. Sajna már többször előfordult hogy be dugva hagytam a kompresszort, elindult, de nem tudott felpörögni, túl gyorsan lekapcsoltak az inditokondik, és állt a motor több percen keresztül, majd levágta a c16 amutomatát. A csúcs az volt amikor nem voltam itthon, a tesóm meg háromszor kapcsolta fel az automatát, majd a harmadik után észrevette a búgó hangot. Ezért raktam bele az indítássegito szelepet. 100µF üzemi, 2x125-160 indítókondival is lassan pörgött fel, pláne hidegen, forgatott párat, feltöltött a regiszter cső, ekkor már olyan nagy ellenállás volt hogy nem bírt felpörögni. Ez a szelep viszont már csak akkor zár, ha megvan a kellő tömegáram. A csúcs az lenne ha ez a szelep kapcsolná le az indítókondikat is. Most időzítővel van.
Köszi meg próbálom a legtöbbet ki hozni belőle. A fordulat 930 átétel 1:1. 3 fázísról fog üzemelni a hűtést azt majd megoldom. 10 báron akarom használni 50 literes propán tartájon lesz a garász mellett eresz alatt plusz lesz mellette egy vagy kettő propán tartáj állítva puffernek. Lesz használva kézi szerszámokhoz főleg lég kulcs hoz meg néha festéshez.
Én szállíthatóra csinálnám meg, és mindenképp keringetoszivattyus vizhutessel. Bírnia kell a tartós használatot.
Én rá építenem egy alutartalyra, kerekekkel, puffernek meg néznek valami tartályt a vastelepen. A kisebbik kompresszorom nekem Uyg van megcsinálva hogy van egy puffer kimenet, amire esetleg egy másik kiskompresszor is rá tudok csatolni ha helyezinen kell festeni. Az aluminium tartály hegesztésénél arra kell figyelni, hogy nem szabad közvetlen a tartalyra hegeszteni a tartó elemeket. Kell egy foltot hegeszteni a tartalyra, és arra hegeszteni a konzolokat. Ha eseteg el reped a rezgéstől, nem a tartály reped, hanem a folt. Úgy biztosabb. Nyomasprobat ne felejtsd el, töltsd fel vízzel úgy nem robban. A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2021
Sziasztok! Gyors kérdés. Létezik olaj lecsapató amit a sűrítő és tartály közzé lehet be építeni?
Kissé borsos áron biztosan lehet kapni csak a nagysága és felfogatása körülményes az adott helyre. Kettő vagy kettő és fél collos csőbe meg lehet építeni tetszés szerint, olyan csatlakozókkal amilyenre szükséged van. A fémforgács az lehet mosogató dörzsike amit alul és felül az összehegesztés előtt bele kell tömni, majd készre hegeszteni a végeket. Az elválasztó tárcsa furatai 5mm legyen és csak rögzítő hegesztést kell csinálni négy ponton a cső falához.
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2021
Az sem normális, hogy egy dugattyús gépnél kell ilyen!
Ahol az olaj kiválik ott a víz is ki fog. Legalább is egy része! Onnantól a kivált anyag emulzió! Az visszaengedni a rendszerbe nem szabad!
Egy turbófeltöltő mekkora nyomást tud előállítani? Neten találtam egy ékszíjtárcsásat, 12xáttétellel.
Egyes tuningosok szerint 4 bár körül van a hegye, de akkor már nagyon veszélyes. Arra gondoltam hogy kettőt sorbakötni, vagy hármat, és úgy már jó lehet sűríteni vele. A másik ami érdekelne, a csavarkompresszor ami régi merciken lehet fellelni, azzal mekkora nyomást lehet előállítani? Valakinek van tapasztalata vele? A harmadik amire gondoltam, hogy egy Dieselmotort átalakítani kompresszorra, egész olcsón lehet venni bontott motort. Csak a szelepeket kell megvariálni valahogy.
Azt hiszem neked volna a legdrágább kompresszorod.A turbónak kellene legalább 80-100.000 fordulat hogy termeljen is,de nem tartály feltöltésre való,nem termel annyit,és bonyolult lenne a hűtése olajozása.A feltöltő kompresszort nem ismerem, a paramétereit nem tudom.A diesel motort meg valahogy meg kellene hajtani,ami igen nagy teljesítményű villanymotor kellene hozzá,és teljesen más tervezésű hengerfej.Nagyon sokba lenne.
Ezek az alkatrészek nem erre valóak.Nekem 2 ifa süritő van egy tartályon 1 villanymotorral hajtva 400v 3Kw 1200 fordulattal.2.5 perc alatt 0-10 báron van.A tartály 100 literes. nagyobb nem kell,hacsak nem gumis vagy.Én napi szinten használom légkulcs stb. és több éve megy bírja.
Ha jó lenne, gyártanák!
De nem gyártják!! Vannak szíjhajtásos, kompresszorkerekes (fél turbó) , kompik is a kocsikhoz, de azokba van még extra gyorsító áttétel! Sorbakötni lehetne,de egyre kisebbek kellenének! De nem akarsz ilyennel vacakolni! Csavarkompresszor az isten, ezen a területen! Idézet: „,de nem tartály feltöltésre való,nem termel annyit” Nem e!! Másodpercek alatt lökné fel a tartályt!! Persze ehhez kérné is a kenyeret! Gondolj bele! Dieseleket megfújják 2-3-4 bárral is! És ott elvétel is van! A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2021
Az ékszíjas turbó alapból áttételes. Nagyon nagy légszállítása van egy turbónak, nem véletlen igényel 4-6 kW bemenő teljesitmenyt. Bővebben: Link
A Csavarkompresszorból a Mercedes cla230 motoron van olyan ami nagyon megbízható, buta régi konstrukció, nekünk tökéletes. 45e Ft a legolcsóbb amit találtam. Az egyetlen kérdés hogy mekkora nyomást visel el. A dieselmotor is jó lehet, de akkor éri meg foglalkozni vele, ha Sok levegő kell. Esetleg még azt lehet hogy rárakni egy nagy lendkereket, és a négy hengerből 2 sűrítene, 2 pedig dolgozna, és gázolajjal menne csak. Új hengerfej nem kell rá, elég az izzítógyergya helyére rakni egy szelepet, meg a dugattyút kell kicserélni lapos tetejűre. Egyedül a leömlőből kell egyedi. A meg a vezermutengely is jó lehet.
Lada motorból épített darab. Régen csináltak ilyeneket, hallottam átalakított kombájn motorról is. Még egy videó az építéséről.
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2021
Ha a zilt alapból megfújnám valamivel, ami a légköri nyomás dupláját tudja tartani, már kétszer annyit nyomna.
A Lada motor tetszik, de pont a hengerfejt nem hűti semmi, ami a legjobban melegszik. Amit mondtam csavarkompresszor, az elvileg csak 0.5-0.8 bart tud nyomni. Nemtudom. Melyik típusú csavarkompresszor lenne alkalmas ekkora nyomásra?
Tud az a csavarkompresszor többet is nyomni!
Az a baj a nagyobb nyomással, hogy túlzottan melegíti a sűrítőt! Azt nem fogja szeretni (hőtágulás, szorulás)! Ezért olajozzák a nagyokat, az tömíti és hűti! A gyári gépekben a sűrítőt nem használják folyamatosan, vannak időszakok mikor csak azért megy, hogy hűljön! Erre van egy by-pass kör. Na most olajozhatsz te is, így elmehetsz pár bárig, szerintem. De innentől kell szeparátor szűrő, meg egy halom nem olcsó dolog. Egyébként készen, vagy akár bontottan is lehet csavarkompit venni, nem olcsó, de ez sehogy nem lesz filléres! Motorblokk átépítésén én is gondolkoztam, van is itthon egy 1,4-es. A hengerfej hűtése is megoldható szerintem! Legnagyobb gondom a szelepek kivitelezése!! Azokat a lehető legközelebb kell elhelyezni a hengerhez, mert ha nem, akkor rossz lesz a volumetrikus hatásfok.
A video amit mostam linkelt ott látszik a szelep megoldása, szerintem az nagyon jól sikerült kitalálni. Egy nút van bemarva a hengerfejbe, amin van egy keskeny lemezke, ami gondolom oda van szegecselve vagy csavarozva a fejhez. Ez az egész be van sulyesztve a lemezbe.
Más: A roots fúvót és a csavarkompresszort mi különbözteti meg? Ezzel a konkrét típussal mekkora nyomást lehet csinalni? Egy motorra szeretném igazából rárakni, jó lenne 1-2 bárt kicsikarni belőle. Ha a Merci régi 2.3 motorról való kompresszora nem jó, akkor mit érdemes helyette használni?
A Roots, tulajdonképp fogaskerékszivattyú, benne nem történik kompresszió. Szállított levegő utána komprimálódik. Mint a dugattyúsnál.
Míg a csavarkompresszor egymásba forgó csavarprofil, és végbemegy a levegő kompressziója már a házban. Az a baj hogy a csavarkompi bonyi, és emiatt drága! Maga az egység is jóval drágább a finoman illesztett profilok miatt. Aztán ehhez kell egy komoly kiszolgáló rendszer: Olajzás, hűtés, szűrés, és még a vezérlő elektronika, motorindítás, általában frekiváltóval, felfutás, termelés, üresjárat és hűtés, leállás. És még a védelmek, érzékelők... Face kompresszor klub, ott még árultak hiányos, hibás leselejtezett csavarokat, Bár azt nem tudom, hogy megéri e megvenni, amikor a szepa szűrő, amit még karbantartás szerűen cserélni is kell több 10ezer. Nekünk a legolcsóbb mókolás a motorblokk átalakítása! Ez kb 100e-be beleférhet, mármint a sűrítővé alakítás. De ehhez kell még egy blokk ami tekeri, hacsak nem a szomszédod Paks. Viszont más nem nagyon! De azt is figyelembe kell venni, hogy egy öreg dugós Ciklont már fél milla felé lehet venni! Azzal homokolni is lehet, nem is rosszul! Csavarok is vannak ennyiért, de ez az induló ár, és kitudja mennyire fáradt meg. Lomokért is képesek százezreket kérni! Az pedig totál lutri. Ilyen szeleplemezt kellene szerezni, nyersen, olcsón! Sima anyag gyorsan elfárad a rezgéstől és melegtől!
Még mindig nem tudom, hogy mire kell neked a levegő, és mennyi!!
Így nehéz okoskodni! Nekem kellene legalább 1000l/perc, 2 Zilem meg egy Walbco-m van, most itthon. Zil úgy lenne jó ha előtte van egy 800-1000cm3 kompi, így 8 bárra pont jó lenne! De ritka az ekkora dugós, a Walbco is 440, kevés....
Sziasztok!
Kompresszor építés előtt állok. Lenne egy olyan kérdésem hogy, egy 3 fázisú 1LE (kb. 750W) 1425 1/min adatokkal rendelkező motor elegendő-e egy Ifa kompresszor hajtásához. A kompresszor fordulatot 900 1/min környékére lőném be, a megcélzott nyomás 6 bár lenne.
Szia! Tökéletesen megfelel és nem lesznek indítási problémák sem. Ettől még persze köthetsz be tehermentesítő bekötést a visszacsapószelephez (ami leüríti a fejszelepek és a visszacsapó közötti szakaszt), legalább ha az átereszt nem ül rá a nyomás a fejszelepekre.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |