Fórum témák
» Több friss téma |
A 3 sebesség kábel azt egy fokozatkapcsolóra kell körni, vagy bekötöd fixre. Jelenleg a legkisebb fokozaton megy a szabályzó. Ha ólmos akksival használjátok, akkor mindegy, mert nem lesz változás a nagyobb fokozatnál sem. A fokozatkapcsoló a maximális áramot változtatja, tehát a hegymászó képességet és a gyorsulást. A maximális sebességet nem befolyásolja, főleg nem akkor, amikor felemeled a kereket. Csak a gyorsulást, vagyis a motorra jutó maximális teljesítményt.
Sziasztok! Kérdés! Régebbi fajta Tornadó e- kerékpárra Pas szenzort fel lehet tenni, hogy kikerüljük a biztosítást és a jogsi használatát? Ki milyen megoldást ajál? Nem nekem kell, idösebb hölgyeknek, akiknek nincs zsé ujat venni és nincs jogsiuk!
Ha lenne valakinek rajza a Régi Tornádó vezérlőjéről, az jó lenne! Köszi előre is! A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2021
Bennem felmerül a kérdés, hogy ki ellenőrzi a pas szenzort, vagy ki nézi meg, hogy be van-e kötve? Vagy ha te beszereled, az elfogadott-e, vagy pedig az e-bike-nak már eredetileg is pas szenzorosnak kell lennie (gyárilag). Mi van, ha lekopott a matrica és nem tudod fejből a bicikli pontos típusát? Hogyan keres rá a rendőr a googliban a bicikli tulajdonságaira (ha egyáltalán van róla a neten infó). Esetleg elegendő lenne csak a pas szenzort felcsavarozni, bekötés nélkül? Vagy majd a rendőr felpattan a bringára és leteszteli, hogy a pas szenzor működik-e? Kapnak a rendőrök erre külön kiképzést vajon? Mert mindegyik biztosan nem ért hozzá. Elég szürke ez az illegális/legális dolog, de nem csak az e-bike-nál.
Pl. a GT-100 szabályzóra 350W van írva, meg 48V és 18A (ami 864W). Másik szabályzómról (és a motorról is) pedig simán lekaparom a matricát, ahol az 1000W szerepel. Akkor hogyan állapítják meg, hány Wattos a járgány? Vagy amelyik szabályzónak 3 sebesség fokozata van, az első kettőben legális, a harmadikban nem? A motorok/autók is tudnak gyorsabban menni, mint a sebesség korlát, mégsem illegálisak.
Nem beszélve arról hogy a törvény nem változott, csak átértelmezték. Régebben nem is voltak PAS szenzoros elektromos kerékpárok.
Köszi, választ. de azért gondoltam ide írni , mert többet érhet mint a google
Köszi a választ, de még nem nagyon vagyok kisegítve
Itt van Bővebben: Link egy pedál szenzor gázkar átalakító 555-ös ic-vel
"Ellinkelted" a linket!: Bővebben: Link
Nálunk a településen sok Tornádó, Lotty, stb. van Pista bácsinak, Julinéninek. És fogalmuk sincs róla, hogy változott a jogszabály, jogsi,bukó, biztosítás.
Úgy, hogy a jogalkotónak, kéne szétrúgni, mert beengedték a sok E-bringát, most meg szívatás van.
Szia! Ólomakku van benne. Az a gond, hogy már rengeteget néztem a netet, de nem találok bekötési/kapcsolási rajzot. Mindenhol csak a kivezetések leírása van, ami úgy-ahogy passzol vagy nem. Pl az elmlített sebességfokozat: van egy három vezetékes csati és hogyan tovább? Sehol nem látok erre rajzot. Pl a középsőt hol az egyik szélsőhöz, hol szabadon, hol a másikhoz? Vagy testet, esetleg pozitívot a háromból valamelyikre? Nem szeretném kinyírni a vezérlőt.
A fék vezérlése sem passzol itt. Az új vezérlő akkor fékezi a motort, ha a fékcsatiban összezárom a két vezetéket( egyik test) . A bicikliben viszont a fékkarok direktben kapcsolják a féklámpa pozitívját, ami ráadásul 12V, nem testet kapcsolnak. Ezt is variálnom kell egy relével vagy optoval... Nincs nálam a bicikli, a múltkori írásom óta nem tudtam újra megnézni. Talán hétvégén. Azt sem tudom, melyik a tempomat(cruise??) vezetéke. Ha az egy vezeték, hova kössem, hogy ne legyen aktív? Test? Pozitív? Max egy ellenálláson keresztül kipróbálom. Jók ezek a leírások, mikor a cucc teljesen más, mint a rajz. A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2021
E-kerékpár az amin nincs gázkar, pedál vagy nyomaték szenzor kapcsolja a motort ami rásegít a tekerésre. A többi segédmotor tudtommal.
Rosszul tudod még mindig, pedig már elmagyaráztam
Idézet: „1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak r/1. Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.” Nincs meghatározva, hogy a pedálozásra, neadjisten a kézzel tekerésre mivel(milyen módon) lehet rásegíteni. Ha azt akarták volna, beleírják, hogy a rásegítés csakis a hajtást végző testrészed mozgatása közben jöhet létre. Beleírták volna, ha ez a cél -egyetlen sor. De nem írták, ezért: ha a lábaddal hajtasz, és közben a kezeddel mozgatott "gázmarkolat" agyusztálja a villanymotort, ami rásegít a tekerésre, hát pont szabályos. Ezért írtam annakidején, hogy legyen pedál, hogy "emberi erővel hajtott"- nak mutatkozzék. De lehetne két kar, amivel (előre-hátra mozgatva) meghajtod a triciklid. Aztán hogy azt gázpedállal segíted-e ez mellett, hát az miért szabálytalan? Azt, hogy a rásegítés csak a méregdrága pedeleceken szabályos, azt csak a kereskeőik állítják, jól megfizetett újságírók útján, akik még a (fél) szakértők nyilatkozatait is a szájuk íze szerinti megvágás után adják elő. A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2021
Így szól a jogszabály:
A hagyományos kerékpárok mellett az előírásoknak jelenleg az olyan elektromos kerékpárfajta felel meg, melynél csak akkor működik az elektromos rásegítés, amikor pedálozik a vezető. A kerékpár nem rendelkezhet gázkarral, mint a motor, hanem egy szenzor „figyeli” a fordulatot vagy a nyomatékot, és ennek megfelelően segíti a haladást. A rásegítés max. 25 km/h sebességgel működhet, és pedálozás befejezése után azonnal meg kell szűnnie. Fontos tudni, hogy kerékpárként olyan, legalább kétkerekű jármű használható, amelyet emberi erővel hajtanak, és ezt legfeljebb 300W teljesítményű motor segíti. Ennek megfelelően: azon elektromos vagy robbanómotoros kerékpár, amely motorjának a teljesítménye nagyobb, mint 300W, illetőleg amely eszközt emberi erővel történő hajtás nélkül, kizárólag csak motor hajtja, az a jármű már segédmotoros kerékpárnak minősül. Illetőleg, ha a kerékpárra szerelt motor teljesítménye ugyan 300 W alatt van, de a jármű anélkül, hogy a vezető hajtaná, képes önállóan elindulni, felgyorsulni, tartani a sebességét, már nem kerékpárnak minősül. Annak vezetéséhez már vezetői engedély, bukósisak és felelősségbiztosítás szükséges, illetve a vezető utast sem szállítha
Én betettem a jogszabályt. Mai nap így szól, ahogy bemásoltam néked.
Amit te írtál, ezt egy újságíró írhatta. Vagy egy kereskedő, aki a sajátjàt árulja. A sebeségkolát külön érdekes, hiszen Magyarországon a kerékpároknak nimcs 25km/ órás korlátja. Van 20, van 40 és van 50, utak válogatják, és felszerelés (jó, az 50 elárulom, kerékpáros sisak viselése esetén). A többit keresd meg, érdrmes. 25-öt nem találsz. A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2021
Ez a békéscsabai rendőr kapitányságról származik. Sőt van videó is amit most nem találtam, ahol a főrendőr mondja el ezeket a szabályokat.
Rendőr hozza a szabályt? Békéscsabai? Megtalálhatatlan videón?
Vagy az van, hogy a szabály határozza meg, mit kell tenni? Én megtalálom a szabályt bármikor. Most is megmutattam.
A police.hu hiteles forrás...vagy nem? ...és ez?: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2021
Sün Zoltán rendőr tizedes facebook hirfolyamon közzétett irása
nem minősül jogszabálynak. Bővebben: Jogszabály A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2021
Nekem 800W névleges teljesítményű elektromos robogóm van így kell biztosítás, azt nem tudom hgy hogyan igazolom hogy van róla biztosítás? Nagyon régen segédmotorra ha befizettem küldtek egy matricát. Most neten fizettem be de semmilyen igazolást nem kaptam a biztosítótól, csak egy emailt hogy köszönjük befizetését. és ennyi.
Nekem minden év elején küld a biztosító egy kinyomtatható igazolást (bár ez autó és egyösszegben fizetem az éves díjat).
1.) Megmutatod a kötvényt (magadnál tartod). Bár elvileg nem kérheti, de lekérheti a központi adatbázisból...azonban kérdés, hogy a robogódon/kötvényeden milyen azonosítók vannak...alvázszám? Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2021
Ha ólomakku van benne, akkor ne csinálj semmit a sebesség fokozattal, maradjon a legkisebben. Ha ki akarod próbálni, akkor a 3 vezetékből kettőt kell mindig összekötni (gondolom a feketéhez). Nem kell oda se gnd se pozitív, csak a csatiban levő vezetékeket kell használni. De az ólmos akksi miatt valószínűleg nem lesz érezhető változás. Ha nagy fokozaton hagyod, még az akksit ki is nyírhatja a szabályzó (túlterhelés).
A fékkar: a fékkarban egy sima kapcsoló van. Hogy záró vagy nyitóra van a kábel kötve az változó, de te át tudod a kapcsolót is forrasztani, vagy cserélheted is kompletten, szabványos méretű kocka alakú nyomógomb van benne, ha szükséges). Ha nem, akkor még az egész fékkart is cserélheted. A fékkar kapcsolójának a vezetékét pedig simán kösd át ahova kell, ne relézz, ne optocsatolózz semmit, az csak plusz hibalehetőség. Akkor vagy gondban, ha spóroltak a szükséges a vezetékekkel, és összevontak valamit (pl. lámpa pozitívot a fék kapcsolójával), én ilyenkor behúzok inkább egy plusz fekete kábelt, minden legyen külön, bárhova lehessen kötni. Azt mérd ki, hogy a szabályzóban a fékkar bemenetén melyik vezeték van közvetlen kapcsolatban az akksival. Ha pl. a gnd, a másik eret pedig erre a gnd-re kell kapcsolnod, hogy fékezzen, akkor a féklámpának adsz pozitívot, amit összekötsz a szabályzó fék bemenetével (nem a gnd-vel!), így a fékkar kapcsoló a lámpát fogja gnd-re kapcsolni, és a szabályzó fékezés bemenetét is gnd-re. Szerintem azért nincs bekötési rajz, mert a legtöbb esetben speciális kialakítást kell alkalmazni, és aki ezzel foglalkozik (napi több járművet is javít), az kiismeri magát benne. Bekötési rajzzal én alig találkozok, felesleges is keresni. Ki kell méregetni, mi, mit, hova kapcsol. Ahogy írtad, 100 Ohm-1K ellenállással próbálgatva nem történhet semmi. Általános tapasztalatom, hogy akksi pozitívot és gnd-t sehova sem kell kötni (mármint a csatlakozókra)! Sőt, kifejezetten tilos is, pl. az egyik szabályzónál az eco/turbo kapcsolót akartam elvezetni, de nem volt elég erem. Volt egy fekete vezeték, gondoltam gnd-re kapcsol, de kimérve a gnd-hez képest kb. 1kOhm-ot mértem. Szóval minden külön kellett elvezetni! Tempomat kábel nincs, ne is keresd. Szerintem ez nem kikapcsolható. Vagy másik szabályzót veszel, vagy megszokja a tulaj.
A tisztánlátás miatt itt a videó is, úgy hogy Pistabá és Julisnéni sz@rban van:
https://youtu.be/B992nu9SSYM
Még egy videó: és ezt nem Sün Zoltán tizedes nyilatkozta a facén!
https://youtu.be/oaKCf-_UcQc
....meg még egy videó , hogy fokozzuk a kavarodást ! Egy ilyen papírt kell szerezni és uzsgyi...
Régebben Tornádó TRD33 volt, 48V-os de az 400W-osnak mértem valójában, 38km/h volt a legnagyobb sebessége, pedál az nem volt rajta, a volt barátnőmmel mikor ketten ültünk rajta vagy 3x elkaptak a rendőrök, ez még 2008 körül volt.
Maguk? Biciklizünk. Akkor további jó utat! Viszont érthető a szigorúbb fellépés, ezeknél a motoroknál a fék is nagyon gyenge volt még újkorában is nem hogy kopottan, illetve még regeneratív fékezést sem tudták, ahogy közlekednek vele az öregek se lát se hall.
Szia!
A sebességfokozattal nem fogok kísérletezni. Jó így, eddig is így ment, gyorsult. A fékre lehet teszek mégis egy 12V-os kis relét. Az akku 36V-os, de van benne gyárilag egy DC/DC konverter 12V-ra. Erről megy a világítás, a féklámpa is. A gond, ami miatt relét akarok, hogy hátul a lámpában hagyományos izzók vannak( nem is értem, mert elöl ledes! ). A fék és a helyzetjelző izzója közös, dupla izzószálas 5/10W-os. A közös pont van a testen, így a féklámpa kapcsolói a karoknál a +12V-ot kapcsolják a lámpára. Egyszerűbb lesz egy kis relé(akár zsugorcsőben) a vezérlő mellett, amit párhuzamosan kötök az izzóval( ott mennek a vezetékek) , az érintkezői meg összezárják a vezérlő bemenetét, mert ott meg a GND van. |
Bejelentkezés
Hirdetés |