Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Köszönöm, azt hiszem értem hogy mi a csízió.
Roots fúvóval mekkora nyomást tudnék előállítani? Kb 2 bár lenne az elérni kívánt cél. Nevetni fogsz, de gondoltam már fogaskerék szivattyút átalakítani erre a célra Egy 3 literes motort kellene levegővel etetni. Ehhez kell a fúvó. A kompresszor ötletek amiket írtam, nem feltétlen szeretném megycsinalni, csak beszélgetni róla. De ha Meg is csinalom, és sok pénzt beleolok mondjuk egy benzinmotort megcsinálni kompresszornak, mindig drágább lesz mint ha megvennem a lidlibe az olcsó kicsi kínait.( persze ha tönkremegy, akkor drágább az) Igazából kompresszort építeni nem éri meg, ha beleszamolod a munkaoraidat pláne nem éri meg. De csak hobbiból lehet hogy csinálok egy 1.4 motort kompinak, eseteg ékszíjas turbóval megküldve. A hengerfejen lévő lemezke valóban nehéz kérdés. Először egy gépi fémfűreszlappal kellene megpróbálni szerintem. De a rozsdamentes lemez is nagyon erős, abból is van 0.3 vastag, szerintem jó lehet. Gyárilag mit raknak? Az oroszok miből csinálták?
Ezen a kompresszoron nem IFA van hanem MTZ kompresszora de a henger űrtartalom és fordulat az nem nagyon eltérő. A ott közölt adatokból kiderül, hogy az általad készülő géphez képest az gyengébb képességű, mégis jól teljesít.
Idézet: „Egy 3 literes motort kellene levegővel etetni.” Erre 1szerű a válasz! Csak és kizáróan turbó!! V, vagy boxernél akár 2!! A labdázással oda állítod a nyomást ahova akarod, ha nagyot raksz fel csak fent fog betölteni de ott ha kell durván. Ha kicsit hamarabb, de fent el fog fogyni. Nem néztem végig az orosz videókat, nem tudom mit csináltak!
Nem mondtam, turbó nem lehet. Mert azt a kipufogaz hajtja, és az itt nincs indulásnál mert ez kétütemű motor. Nem akarok tovább itt offolni, ekszijas feltöltő kell. Ami tudja a két bárt.
A hengerfej szelepeket akár úgy is meg lehetne oldani, hogy bemarni egy szelepfészket, ahol szív, és ahol nyom, ott meg úgy csinalni meg mint a zilnek a nyomószelepe, egy lemezkét felemel ami síkra zár
Nem tudsz 2 bárt termelni indítózás közben semmivel!! Ha az indulás pillanatában kell a nyomás az biza tartályról fog csak menni!
Mi ez valami hajómotor?? Sok Zil szelep és ülék fog kelleni!! Az csak 220cm3...
Vannak kisebb hajók is!!
Nem kötekedésként de valamiért úgy érzem hogy neked nem a szokványos célra kell a kompresszor, és kicsit mintha a spanyolviasz feltalálása folyna. Ha sűrített levegőt akarsz előállítani használati célból akkor oké, de ha te egy belsőégésű motort akarsz feltölteni az egy külön tudomány aminek megvan a saját irodalma. A motor/feltöltő rendszert egyben kell vizsgálni, és nem árt ha ismeri az ember a belsőégésű motorok legapróbb tulajdonságait. Ez túlmegy a kompresszor építés témáján, itt nem egy tartályt kell megtölteni x bar nyomásra, hanem egy nagyon bonyolult hőerőgépet etetni tele dinamikus folyamatokkal.
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2021
Indítózas közben nem kell két bár, amikor már jár, akkor viszont kell. Majd ki tapasztalom de szierintem 0.5 körül már beindul. Ki kel tapasztalnom mennyit bír egy ilyen roots fuvo.
Nem hajomotor, de szép találat, köszönöm Ezért kerestem meg olyan embereket akik értenek hozzá!
Egész ötletesen oldottak meg az oroszok a szelepet:Bővebben: Link
Nos akkor egy sima merci kompresszor, ÉS turbó(k) sorosan !!
De számolj azzal is,hogy így megnő az indításhoz szükséges energia!! Magyarul nem biztos hogy elég lesz a gyári indító motor Fél bárt tud a kompresszor, kb ez az üzemi nyomása, a többit meg a turbó! Privátba is elmondhattad volna a projekt lényegét, ha itt nem akarsz offolni...
A végleges verzióban lehet hogy úgy lesz ahogy irtad, de most csak a teszt verzió készül.
A turbónak kell kipufogógáz a töltés hez, ahhoz kell fordulat, és terhelés. Alapjáraton nem működne. Nem tudhatom kire kell rá írni, ki tudhatja ezeket az információkat, és nem akartam feltétlenül mindenkire ráírni. 30-ért találtam Merci kompresszort, ha egyszer csinálok benzinmotor ből kompresszort, meg küldöm egy ilyen fúvóval A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2021
Ezt zsebből senki nem fogja tudni! Igen komoly mérnöki munka ezt kiszámolni! Főként hogy nincs miből!!
Még azt se tudjuk hogy benzin vagy diesel! Nagyon nem mind1!
Megvettem a clk 2 literes motorjához tartozó roots fúvót, mennyi tippeltek amekkora nyomást fog bírni?
Sziasztok!
Következő kompresszorhoz jutotam elég olcsó pénzért,remélem megérte.Egy hibája van a kifuvó csőcsonk hiányzik,de sikerült megoldanom,remélem beválik.
Nem fog szétrepülni 2 bárnál sem, ha erre gondolsz, csak egyre csúnyább hangja lesz!
Persze ez az elvételtől is függ, hisz nem lehet végtelenségig emelni a szállítást. Nyomjál róla fotót! A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2021
12345
Most lett hengerfejes az 1,6-os motorom, rakhatom vissza az 1,4-est. Mivel 2 literest szeretnék, lehet hogy nem lesz megjavítva az nagyobbik, csinálok belőle inkább kompit! Az 1,4 meg tekerheti.
Hajrá!
Gondolom nem kell mondani hogy kérünk képeket az építéséről Esetleg egy ilyen fúvóval is megküldheted
És megint az oroszok: Bővebben: Link
Nem tudok mit csinalni a YT tudja mi kell nekem. Érdemes a műszert nézni, szó szerint felfingja a tartályt.
2 lépcsősben gondolkozom! Az 1,6-hoz pont passzol arányában a 440cm3 Walbco kompresszorom, pont a negyede. A motorblokknak csak 4 bárig kell termelnie, a Walbco meg felnyomja 8-ig.
Így kb 100cm3 lesz a szállítás fordulatonként 8 báron.
Én annyira nem bonyolítanám, akkor már simán a motorra raknék egy 10kW motort, egy jó ekszijas áttétellel.
Szerintem felesleges két kompresszoron át nyomni, ilyet csak 100 bár nyomás felett szoktak. Pl az ak-150 az 150 bart nyom, egy kis és egy nagy hengerrel.
Nézz meg egy kicsit komolyabb ABAC sűrítőt!!
Azok már 2hengeresek, és 2 lépcsősek! Pedig csak 11 bárra vannak... Nem véletlen ez, jobb a hatásfok!! http://www.abac-kompresszor.hu/kompresszor/ipari-dugattyus-kompress...sszor/ A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2021
Maximum a hengerurtalrtalom-szállított levegő mennyiség hatásfok lehet jobb, de szerintem az sem, és a súrlódás is több.
A linket megnéztem, de nincs a fent említett kompresszor. Én akkor már inkább egy feltőtöltővel küldeném meg. 1 Baros nyomással tölteni olyan mintha kétszer akkora kompid lenne. Amúgy a fent említett roots fúvót, mekkora fordulatszámmal szabad pörgetni, és mennyi levegőt tud szállítani? A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2021
Pár napot eltöltöttem a kompresszorok működésének megértésével, hatásfokuk komponenseivel! Van értelme! Már az öreg dugós Ciklon is 2 lépcsős... Úgy hívják a problémát, hogy volumetrikus hatásfok.
Emlékeim szerint az AK 150 három fokozatú. Az egyik hengerben lépcsős dugattyú van ami két fokozat.
Ezt vettem ma 10e Ft-ért.
A motor nincs leégve, kipróbáltam. Egy gumis műhely használta, biztos sokat ment. Szerencsere a sűrítőben volt olaj. A motor 1440, a sűrítő mennyit foroghat 400? A motor csapágyas, de ennyi pénzért mit vár az ember? Ezen nincs vízhűtést? Milyen gép ez? Mennyit bír fordulattal? Hogyan hűtsem?
Fordulatszámot tudsz számolni a tárcsakerületekből!
Gravitációsan hűtsd, de szerintem érdemes egy teljes generál.
Most szetszedtem kicsit jobban, nincs benne vízhűtés!
Egy kis ventilátort fogok rakni ami oldalról fújja. Sztem felesleges a generál, elég jó passzban van, de ez majd kiderül ha rendesen megcsináltam. Kb. 1000f/p szeretném elérni. Nemtudom hogy ezt mire használhatták a gumismuhelyben, mire volt elég a levegő amit nyomott Lehet hogy volt egy nagyobb tartály, de lehet hogy rájött hogy ez semmire nem jó, és vett egy nagyobbat. Mégis a legjobban a nyomáskapcsolónak örülök A háromfázisú nagyon ritka, és drága! |
Bejelentkezés
Hirdetés |