Fórum témák
» Több friss téma |
Ha neked megéri foglalkozni vele...
Komplett áramkört lehet rendelni hétszegmens kijelzővel 2-3 dollárért.
Sziasztok!
Szeretném régebbi Logitech billentyűzet/egér kombómat életre kelteni Li-on, vagy Li-po akksik használatával. 2-2db 1,5V-os ceruzaelemről működtek. USB-n keresztül szeretném tölteni. Tudtok hozzá ajánlani valamit? Előre is köszönöm!
Egy LiFePO4 akkumulátort, és egy TP5000 alapú töltőt kell beszerezned, amit (az akku töltőáramának, és az akku kémiájának megfelelően) átalakítasz.
Az egyéb lítium akkumulátorok feszültsége feltöltött állapotban túl magas két ceruzaelem helyettesítésére. Egyszerűbb megoldás egy LSD akkupár használata, de kétlem, hogy megéri akkumulátort használni ilyen helyre.
A billentyűzethez nem tudok hozzászólni, de az egerem 2 db 950 mAh NiMH akkuval megy. Egy töltés egy hét, úgy, hogy használaton kívül nem kapcsolom ki. Szerintem nem éri meg a Li-macerát.
Sziasztok! Adott egy JBL Clip 2 vezetéknélküli (Bluetooth) hangszóró, amelyben az akku tönkrement (fel is fúvódott, szóval eltávolítottam). Li-polymer 3,7 V 730 mAh volt benne. Két kérdésem lenne a helyettesítésével kapcsolatban:
1. Mérete szerint egy 3,7 V 1200 mAh is beférne, pótolhatom e nagyobb kapacitású akkuval, vagy a készülék töltésvezérlőjét ez bezavarná, és inkább vegyek az eredetivel megegyező kapacitású akkut? 2. Az eredeti akkuja 3 vezetékes volt. Mivel ez egy cella, illetve az "alaplapon" a harmadik (kék) vezeték jelölése TP, feltételezem, hogy az a termisztor / thermal protection. Ez elhagyható? Helyettesítő akkuként elegendő csak a "+" és "-", vagy az eszköz számára mindenképp szükséges 3 vezetékes akkut beszerezni? Előre köszönöm a segítséget!
Tehetsz bele nagyobb kapacitású akkut, legfeljebb a töltési idő fog növekedni.
Elképzelhető, hogy a termisztor nélkül is működik, de akkor nincs hőfokvédelmed. Szedd ki a termisztort a rossz aksiból, és tedd rá az újra...
A rossz akkuról bányászd le az elektronikát (gondolom, azon van a termisztor) és kösd rá az új akkura.
Itt az akkuelektronika marad, csak a cella helyére kerül új (reméljük nem dobtad ki a régit?): Bővebben: Link
A cellát kidobtam, de az elektronikát előtte lebányásztam róla, mellékelem a fotókat. Igazából ezen minden jelölés egyértelmű. Kivéve azt a tényt, hogy ponthegesztőm nincs, és csak forrasztani tudom a cella érintkezőit, de a linkelt videón is úgy csinálja. Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Sziasztok,
Parkside x20V Team akkuval kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Gondoltam készítek egy pót akkut az ütvecsavarozómhoz. A neten vannak hozzá 3d nyomtatható tartók, de a BMS-nél elakadtam. Típusszám alapján (LY758BX-2P) kerestem, de nem találtam. Olyat keresnék, aminél egyezik a csatlakozó helye és kiosztása. Esetleg foglalkozott ezzel valaki? Köszönöm szépen!
Nagy mázli kell hozzá, hogy pont ugyan ilyet találj. Lehet hamarabb találsz kompletten hozzá való használt akkupakkot, amiben halottak a cellák. Azt megveheted bagóért és kicserélheted magadnak a cellákat.
Idézet: „kicserélheted...a cellákat” Ennél azért "okosabb" lehet a cella elektronikája: https://www.youtube.com/watch?v=75HQMeRnu0s Persz, ha te láttál már ilyen sikeres cellacserét, akkor nem szóltam, de kérjük a linket.
Ezen már csak a csatlakozókat kell megmókolni. Ha elég a 30 A.
Bővebben: Link
Szia,
Ebben a videóban kicseréli az elektronikát. Azt írja a hozzászólásoknál, hogy egy döglött pakkról vette le. https://www.youtube.com/watch?v=6-vzrqxk1RQ&t=180s Mondjuk a végén nem látszik, hogy működik-e
Köszi...a hozzászólók is aggódnak emiatt, de ez rá a válasz:
"a BMS nem záródik le, amikor leválasztom a cellákat"
Van egy LED-es lámpám
Li ion akku van benne 18650-es rúd aksival 1xer véletlenül lesett a létráról, az akku megmakkant, 0 V cella feszültség oké biztos gagyi volt kicseréltem LG 3000mAh cellára, működött tök jó volt vagy 2 évig 2 napja úgy félméterről újra lesett (előtte bekapcsoltam és működött) Megint megmakkant az aksi Megint 0 V cella feszültség Ez ennyire érzékeny az ütődésre? Vagy visszahozhatatlanul kuka lett az akku, ne vesződjek vele. Most megint veszek másik cellát, de kezdem unni, valami gumi ágyazáson gondolkodok, vagy szivacs darab?
Lehet hogy az elektronika nem szereti a dobálást.. Próbáltad tölteni?
Ezeknek a celláknak a + érintkezője alatt szokott lenni egy bistabil pattanó érintkező, olyan, mint a pattanó nyomógombok alatt. Nem ütésvédelemre szolgál, de lehet, hogy nálad akkora gyorsulás (lassulás) érte szegényt, hogy az átpattant. A pozitív érintkezőn vannak pici rések, ha azok valamelyikén valamilyen szigetelt tűvel benyúlsz, akkor talán vissza tudod pattintani azt az érintkezőt, és újra lesz fesz
Az elektronika megy töltene is...
Veszek másikat Nem gáz, csak érdeklődök, hogy ütődésre, lejtésre shockra mennyire érzékeny a 18650 li cella
Elvileg egyáltalán nem. Szerintem rövidzárat kapott a cellád és elhiccent a védődrót, ami a kupak alatt van.
Már a második Li-Ion cellánál veszem észre, hogy töltés után a pozitív pólusánál valami olajos sűrű elektrolit jelenik meg. Az egyik vadi új, a másik bontott volt. Ez gyakori hibajelenség, vagy nekem van szerencsém ilyesmit detektálni?
Milyen töltő? Nincsenek véletlenül túltöltve? Esetleg túlmelegedés okozza?
Neked van ilyen "szerencséd".
Nekem kb 500 újrahasznosított cellából kb 3-4 szivárgott csak. Bár az elég érdekes, hogy új cellád is kiengedett...
XTAR 2 csatornás, cellánként tölt. Normál hőfok, nem hiszem hogy túltöltődne.
Nem dőltem a kardomba, csak fura a jelenség maga. Nem tanulmányoztam igazán a Li-Ion cellák szerkezetét, de ezek szerint folyékony elektrolittal van töltve, és a tömítés néha nem százas.
Az új cella a Hestore 2600mAh olcsó cellája volt. Hazahoztam, feltöltöttem, félretettem. Majd pár hónap múlva elővettem hogy használjam, beraktam a töltőbe, hogy az esetleges önkisülést pótoljam, viszonylag hamar váltott zöldre, de elkezdett szivárogni. Ezt több cellával is eljátszottam, de azok nem produkáltak hasonlót, csak nemrég az egyik bontott cella. Na mindegy, együtt tudok élni a gondolattal, hogy néha történhet ilyesmi.
Sziasztok. Akadt egy kis problémám egy elektromos kerékpár töltővel.
Mivel Li-ion akkumulátor amiről szó van gondoltam beírom ide, remélem nem köveztek meg nagyon. A hiba minden fajta előzmény nélkül jelentkezett este felraktam az aksit töltőre viszont a töltés jelző led nem váltott át pirosra ,illetve a töltés nem indult el. Amit egy gyors méréssel megállapitottam , a töltő feszültség (54.6 v ) üres járatban megvan ráteszem az akkumulátorra akkor visszaesik az aku feszültségére és nem tölt.
Névlegesen hány voltos az akku (azaz hány soros cellás), és mennyire esik vissza a fesz, amikor ráteszed?
Az akku 54,6 lenne feltöltve. Most 48,9 v erre esik vissza a töltő fesz.
Ami alkatrész mérhető volt végig mértem, diódák ,kondenzátorok ,ellenálások ,elvileg rendben vannak, 3db 100v 100µF low esr kondi kivételével mert ezeknél 10% kapacitáscsökkenést mértem (fogalmam sincs hogy ez számithat e valamit). Van még egy NTC ami a bekapcsolási áramkorlát lenne ,de ennél nem tudom mit kellene mérnem.. Valahol van egy kapcsolási rajz erröl a töltőröl, illettve kb hasonló ,most azt keresem.
Töltőáramot mértél? Ha az akksi túl nagy áramot akar felvenni, akkor lehet áramgenerátoros módba megy-leesik a feszültség. Az akku tuti jó? Nem hullott ki/zárlatos pár cella, emiatt nagy az áram/nem bírja felhúzni a feszt?
Ha őszinte akarok lenni nem mértem töltőáramot, mivel a töltésjelző ahogy rádugom csak zöldet jelez ,semmi nem történik. A zárlatos cellákat kizárnám mivel mielőtt töltöttem volna az aksit előtte furikáztam egy keveset a mocival.. ott akkor már kellett volna jelentkezni a cellazárlatnak , illetve a bms is beleszólt volna, gondolom.
A töltő áramot azért ha haza érek megmérem, miután a kondikat visszaforrasztottam. |
Bejelentkezés
Hirdetés |