Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Igen, de a hozzászólásod inkább üzleti jellegűnek tűnt, amire a HE Apróhirdetések címszó alatt biztosít teret, míg ide a javítás építés, felhasználási tippek illenének.
Nem üzleti célú hozzászólás. Ha érdekel hogy mi van benne meg lehet tekinteni .
Nekem 5 évet kibírtak szünetmentesesekben, utána Fi*m típusúra cseréltem, akkori méréseim szerint azok voltak a leg strapabíróbbak.
Hoztak javításra egy Parkside PLG 20 A1 töltőt. A szekunderen párhuzamba kapcsolt 2 dióda közül az egyik zárlatos volt. Kivéve/kicserélve feléledt, azonban üresjáratban 21,2V a szekunder puffer, akkuval csak 18,4V így az akkut sem tölti fel. TL431-et próbaképp cseréltem, nem változott. Egyéb ötlete valakinek?
Végig kell mérni az összes alkatrészt. Javítottam már olyan kapcsoló üzemű tápot, amiben 5 db alkatrész volt hibás.
A - és + lábak között üresjáratban 0,6V valamint - és ID között 5V körül.
Terhelés (töltés) alatt nem mértem semmit, mert ahhoz meg kellet volna bontani a készüléket. A töltés ideje alatt nem-e növekszik az a 18,4V ? (úgy volna logikus).
Egy egész nap alatt sem töltődött tovább. Most szereztem egy vadi új ugyanilyen akkut és töltőt, összehasonlítom, illetve keresztbe vizsgálom....
... Első ütemben 7 alkatrész csere. Félretettem. ... Volt kis időm, további 3 alkatrész. Nagyrészben SMD-k. Csodálkozott a gazdája, mikor visszaadtam.
Megjavítva adtad vissza vagy feladtad a dolgot?
Arra jutottam, hogy üresjáratban a pufferen 11V van az újon, a hibáson 21V. Ha kiveszem a processzort, akkor a hibás is beáll 11V körül, tehát a szekunder szabályozó részben kell lenni a hibának. Sajnos az összes smd ellenállás és a 3db tranzisztor is jónak tűnik, optot és TL431-et próbaképp cseréltem...elfogytak az ötleteim.
Természetesen megjavítva. Jó fél év után.
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2021
Mostanában lehet kapni pl ALDI-ban automata akkutöltőket. Kérdésem az, hogy mit takar a regenerátor üzemmód? Tudom, hogy létezik dupla feszültségű impulzusokkal végzett akku szulfátmentesítés, de nemtudom, hogy ez megfelel-e annak. Van régi orosz akkutöltőm, tehát hiába processzoros az aldis, nem akarom megvenni, csak ha tényleg regenerál egy akkut. Van ui egy akkus mopedem amiben 4 db elöregedett akku van, a csere minimum 60 ezer lenne. Megérné a regenerátort megvenni, mert spec ólomakkuk. Jellemzően 3-4 év alatt vesztettek kapacitást.
Van valakinek tapasztalata ebben a témában?
Nem nagyon vannak csodák. Ha egy akkumulátor megadta magát, akkor abból már nem lesz jó akku. Lehet kicsit piszkálgatni, de a csere a jó döntés. Ha jelentős javulást ígérő megoldásról hallasz/olvasol regenerálás témában, legyél gyanakvó.
Hogy adott eszköznél mit takar a regenerátor üzemmód az akkor derülne csak ki, ha az ember rátenne egy szkópot működés közben. A regenerátor üzemmód az jót tesz a marketingnek, hogy az akkunak mennyire, meg lesz-e baja tőle a fedélzeti elektronikának az már másik kérdés.
Jellemzően azok úgy dolgoznak, hogy egy induktivitással felemelik valamelyest a feszültséget, majd az visszavezetik az akkura. Ezzel csak két probléma van. Az egyik, hogy ha ezt valóban hatékonyan teszi a készülék, akkor az autó elektromos rendszerében (ECU stb.) akár kárt is tehet. A másik, hogy ha nem tudja elég hatékonyan tenni, akkor kb. semmit nem ér, a dolog kimerül a marketingben. Részemről azt mondanám hogy felejtsd el a dolgot. Lehet akkut regenerálni de azt nem egészen így kell, és kizárólag a járműből kivett állapotban kell. A mopededben pedig valószínűleg nem folyékony hanem felitatott elektrolitú akkumulátorok vannak, azoknál egyébként sem mennél sokra egy ilyen regenerálóval, mert ennek az a lényege, hogy elektromos-mechanikus úton a lemezeken lévő szulfátrétegből leráz valamennyit ami aztán lehull az elektroliton keresztül a cella aljára (mint amikor homokot szórsz egy edénybe). Ahol pedig fel van itatva az elektrolit valami szövetbe, ott nem igen tudja azt hova és hogyan lerázni. Másrészről, a regenerálás vagy szulfátoldózás egy olyan folyamat, amivel egy kezdődő szulfátosodás még némileg "javítható", azaz valamelyest meghosszabbítható vele az akku élettartama (tapasztalataim alapján 1, maximum 2 évvel) de ha már elért egy mértéket akkor veszett fejsze nyele, nem fog segíteni a rossz akkun.
Köszönöm a gyors válaszokat!
Akkuknál pedig vannak csodák, csak másképp. Az autóm egy Honda City. Szalonból vásároltam. Az akkuja 35 Ah-s volt és legnagyobb csodálkozásomra 11 évig bírta problémamentesen! Ismerősnek Toyotája volt, az övé 12 évig ment el. A csere akksik már 40 Ah-sak nem bírtak többet 4 évnél, igaz rövid utakra járok csak. Viszont hiába töltöttem fel az akkukat, kb két honap mulva újból lemerültek, cserbenhagytak. Tehát az új kcsikba rakott akkuk (ha japánok) bírnak többet is, mint 3 év -ez csoda! Ha mégis megveszem azt az aldis töltőt, akkor a szintentartó töltés lehetősége miatt lesz. De a regeneráló képessége azért nem hagy nyugodni.
Hali, Nekem van, s valóban jó. Nekem is az a gondom, hogy egész héten áll az autó, majd 1x bemegyek a városba vásárolni. Hiába töltöttem fel, a következő indulásra megint "önkisült". Most a tél előtt rátettem pár napra, persze kivéve/ lecsatlakoztatva az autó elektronikáról. Autómata, tehát a töltés végén ugyanúgy lekapcsol, viszont addig az impulzusok "felrázzák" s jobban megindulnak benne a kémiai folyamatok. Sőt építettem egy nagyot /200A es impulzusok/ is villástargonca akksi-pakkok felélesztésére, azokat 5-6V -ról vissza tudta hozni. Persze ha a cella töredezett, már nem ér semmit.
Szia! El tudnád küldeni a kapcsolási rajzot és a nyomtatott áramköri rajzot ehhez a 42V-os töltőhöz?
Köszönöm előre is!
Sziasztok,
Esetleg valakinek van tapasztalata Ctek XS800 akku töltővel? Sajnos nekrm beadta a kulcsot, és nem igen találom az okát. Nincs elégett vagy zárlatos alkatrèsz. Biztosíték sem ment ki. Köszi előre is.
Ott középen a kék szigetelés alatt van valami alkatrész ami elszínezte a szigetelést valami ott melegedett nagyon hogy így elszíneződött! Lehet valami hőbiztosíték van ott.
Az csak valami lakk szerű ami több helyen is van rajt, gondolom a tekerés után kimárthatták az egész tekercset. A barna olvadék ragasztó is gyárilag barna, mert mindenhol egységes színű.
Kéne méricskélni... Ic fölött bunko kondin van 300V körüli feszültség? Ic mellett kis elkón van kis feszültség? Ic adatlap megmondja mennyi...
Hali!
Bekarikáztam, amire MATA célzott.
Tudom mire gondolt, de az gond nélkül kejött róla, ès oldalán is van ilyen lakk szerű rajta.
Ne a lakkal foglalkozz, hanem ami a kék fólia alatt van alkatrész. (hőbiztosíték)
Ez van alatta. De nem tudom mi lehet. Egy szál a réz fólián.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2021
Itt van egy hibajavítás nézd meg hátha
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2021
Ez egy kapcsolóüzemű tápegység nagyfrekvenciás transzformátorral, amiben nem szokott lenni hőbiztosíték. Az az 50 Hz-es transzformátorokban szokott lenni. Az a réz, csak egy árnyékoló fólia benne a rádiózavart keltő sugárzás ellen. Azon a nagy elektrolit kondenzátoron a kép jobb alsó sarkában lehet mérni körülbelül 317 Voltot? Mert ha igen, akkor a vezérlés halt meg. Lehet az IC, vagy szakadt ellenállás. Mérés nélkül nehéz megtalálni a hibáját. De ha ennyire nem értesz hozzá, bízd szakemberre, mielőtt agyonüt az áram.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2021
Szia, örülök, hogy valaki aki vett ilyet válaszolt! A regeneráló funkcióját vizsgáltad már? Azért érdekel, mert a döglött akksik csak regenerálással lennének használhatók. 20 Ah-s akkut az ember nem dob ki könnyen, mert 4 db kell a kis motorba. (Igaz kínai gyártmány, de gurul) Alsó hangon is 60 ezer Ft, és mint fentebb írtam 3 év volt ezek élettartama is, egyre gyengülőbb formában. 48 V lítiumakkuból valszeg a többszöröse és az is kínai... (Ma volt nálam egy szerelő a mosogatógéphez és azt mondta, örüljek neki, hogy öreg masinám van, mert javítható értelmes áron és nem megy tönkre olyan könnyen mint a maiak. Felejtős az újság szerinti 9-10 év, az első komoly hiba 3 éven belül bekövetkezik!!)
Akkunál még rosszabb a helyzet, mert ha otthagy félúton még alá sem tudok gyujtani, mert nincs benne benzin... Persze nem minden töltőre írnak regenerálás funkciót, de szeretném tudni mit takar. Itt a honlapon is találkoztam készülék leírással már, de 24 volt kell trafóból a működéshez.
Sziasztok,
Az alábbi csatolt fotókon szereplő Absaar akku töltőről érdeklődnék, mennyire használható? Egy 60Ah aksira teljesen megfelel? Van e csepp töltése? Lekapcsol e? Pár éve búvárkodtam a használt tárgyak megunt piacán és most szükségem lett rá. A mai modern autók aksiához alkalmas e? |
Bejelentkezés
Hirdetés |