Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
A rendszerváltás idején vásároltam pár fénymásoló alkatrészt a Copydepó nevű cégtől. Az árlistán szerepelt
Idézet: . Ma porpisztolynak mondjuk vagy sűrített levegő spray-nek - de mennyivel jobban hangzott akkor! Csak fújtunk egyet és itt volt a Nyugat! „Sűrített nyugati levegő”
Fotósoknak árulnak "atmosphere aerosol spray"-t, ami kissé párás, fülledt hangulatot teremt.
Bizony. Azóta átrozsdásodott a doboz és kiszökött.
Most megint küszködhetünk, amíg befogjuk. Én is igy látom, hogy ocska dobozba, tartositoszer nélkül csomagolták.
Arra lennék kíváncsi hogy ez hogy működik, de nem találtam semmit
"Az NSPS technológiája úgy működik, hogy egy különleges részecskét, a pozitront a talajban lévő radioaktív izotópokra irányítja, hogy megbontsa az azokat összetartó kötéseket. Amint a pozitron kapcsolatba kerül a radioaktív izotóppal, egy elektronhoz kapcsolódik, miközben a radioaktív anyag az eredeti állapotára áll vissza. "
A lányom erre azt mondaná: "Na persze, na persze."
Pedig megérne némileg nagyobb nyilvánosságot... Az én laikus agyam azt mondaná, hogy akkor esetleg a sima nukleáris hulladék elhelyezési problémája is megoldódhatna? Bár csak a szennyezett talajra írja, de miért ne?
24.000év kontra 5év, nagyjából mocskos drága is lehet az eljárás, hiszen maga a tárolás is az. A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2021
Idézet: „24.000év kontra 5év, nagyjából mocskos drága is lehet az eljárás, hiszen maga a tárolás is az.” Ha belegondolunk, nem drága. Nem halmozódik fel a sok hulladék. Nem terheli a Földet feleslegesen és akkor is üzlet a nagyfejűeknek, mert ez a lényeg. De hát orosz megoldás, ami politikailag nem lehet jó. A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2021
Nem orosz. A NSPS (Nucleus Separation Passive System) technológiát egy svájci cég az Exlterra szállította. ITT egy cikk tőlük angolul a hivatalos eredményekről szép színes grafikonokkal.
Párizsban a 90-es években árultak Párizsi levegő, szintén konzervdobozos változat, valamint Eiffel torony makettet made in Itália felirattal.
Most lehetne konzervdobozban árusítani a múltbéli "Valódi élelmiszer"-t.
A neten láttam már olyat is, hogy "konzervált konzervnyitó", vagyis jól hallhatóan egy konzervnyitó zörgött a gyárilag lezárt üres konzervdobozban.
Mi a pozitronforrás? Odatelepítettek egy részecskegyorsítót?
Akkor van esélye.
Erre én is kíváncsi lennék. A cikkben csak annyi szerepel, hogy az NSPS egy olyan innováció, amely lehetővé teszi a pozitronok természetes felgyorsítását egy passzív rendszerben, hogy megtisztítsák a szennyezett területeket. A természetben jelenlévő megújuló energiaforrásokat hasznosítja, hogy jelentősen felgyorsítsa a talajban lévő szennyeződések természetes bomlási folyamatát.
Nem csak rádióaktív szennyezésre, hanem akár nehézfém szennyezés megtisztítására is használható. És van egy olyan mondat is, hogy az NSPS technológia részletes leírását, működési módjai és tulajdonságai kérésre hozzáférhetőek. ITT van egy francia nyelvű cikk, ami több részletet elárul, de nekem is csak fordítóval. 4,849 PE csövet helyeztek el a földben méhsejt elrendezésben, egy meghatározott minta szerint. Hogy a cső az sima cső, vagy van benne valami arról nem ír, de van fénykép. Cső 1 Cső 2 A csövek hossza 1,6 és 16m között van. Azután jön az ezoterikus rész: A mechanizmus arra hivatott, hogy a földben természetesen jelen lévő energiát a felszínre vezesse, elpusztítsa a rádióaktív izotópokat a folyamatban. Kép Egy diagram, amely elmagyarázza, hogy a "talajban jelenlévő hatféle energia, amelyek közül néhányat egyelőre csak Niemczyk úr ismer" Nem tudom mit gondoljak, vagy egy akkora kacsa, amit az egész világsajtó becumizott, vagy tényleg működik, csak nem tudjuk miért.
A PET (Pozitron Emissziós Tomográfia) hallgatói mérésben (amit tartok) Na22-es izotópot használunk pozitron-forrásként. De sok más izotóp is lehet pozitron-forrás, nem kell hozzá (a helyszínen) gyorsító.
Azt tudni kell, hogy az anyagban (értsd: amikor nem tökéletes vákuumban van!) egy pozitron kb. 0.1 mm utat tesz meg, mielőtt találkozik egy elektronnal. Amikor találkoznak, annihilálódnak, vagyis energia kisugárzása mellett kölcsönösen megsemmisítik egymást. Tehát a szennyezett talajt teljes mélységében kezelni kell, 0.1 mm felbontásban... Amit nem értek, hogy milyen "kötéseket bont meg" a leírt technológia? Kémiai kötéseket? (Pl. urán-oxidból lesz tiszta urán + felszabadul az oxigén? Mert attól még ugyanaz az urán izotóp marad, ugyanolyan aktivitással...) Esetleg az atomon belüli kötéseket? (Pl. egy uránból lesz két kadmium atom. Amik ugyanúgy radioaktívak lesznek, mert nincs rá garancia, hogy nem...) Nekem meglehetősen erős kételyeim vannak ezzel kapcsolatban... A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2021
Igen, egyelőre nekem is úgy tűnik, hogy egyre hangosabban hápog ez a kacsa.
A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2021
Az új robbanómotoros autót már nem gyártó gyárak újrahasznosítása
Majd veszek egy ilyen Fiat Uno-t, régen szerettem.
Ezt azért megnézném. A "használt de még nagyon is használható"-t varázsolják újjá. Azt hogy, amikor használatban van? Megveszik jó áron a tulajtól? Amit meg már nem használnak azon nagyjából teljes kasztnicsere, azt honnan vesznek? Vagy nekiállnak hegesztgetni? Na meg, a fogyasztói társadalom jelenlegi autóit épp olyan filozófia mentén tervezik, hogy tartson ki x ideig, és utána már ne is érje meg se javítani se felújítani. Meg a jelenlegi egyre szigorodóbb környezetvédelmi szabályozásoknak épp az a céljuk, hogy a régi autók eltűnjenek az utakról. Ha felújítják akkor nem tűnik el. Vagy korszerűbb motort tesznek bele? Akkor annyiba kerül majd mint az új, meg honnan, amikor azt is ki akarják teljesen vezetni, és egyszer már csak nem lesz új motor csak villanyban.
Megannyi kérdés...nem támogatod ezt a nemes újítást?
Régen tetszett a Lancia Delta is, majd inkább olyat veszek! "Szia uram! Gyárilag felújított Ford T modell érdekel?" A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2021
Idézet: Én is. Esetleg ha fiatal autót újítanak fel, amit a tulaja fillérekért odaad. Rengeteg emberi munka ami drága, ezt nem lehet robotizálni, míg az újat jórészt robotok dobják össze. A mai kicsike turbóval növelt motorok éppen nem lesznek hosszú élettartamúak. „Ezt azért megnézném.”
A renault oldala szerint már 1 éve megy, és 1500 autón túl vannak.
De ne úgy képzeljétek, hogy a mindenféle korú és állagú autót összeszednek a használt piacról. Én úgy gondolom, hogy itt tipikusan lízingelt cégautókat újítják fel, amik 3 év alatt futnak sok sok ezer kilométert, és miután lejárt a lízing szerződés elviszik ide. Ezek egyébként még modern, esztétikailag és műszakilag nem elavult autók, csak sokat futottak. Az oldalon egyébként vannak fent képek is a munkáról.
A nyitó képen középen a fickó nem pont olyan mint a Badár Sándor?
Idézet: Igen, ez egyébként is életszerű, most meg főleg, hogy majd mindennek triplázódott az ára. Belenéztem abba az oldalba, jó nagy átverés. Megcsinálják a vevőnek azt kb. ötszörös munkadíjért (alkatrészek cseréje, festés, egyebek) amit ő esetleg jóval olcsóbban is megtudna. Szóval tesznek a felújított autóba még egy "kis" munkadíjat.„fiatal autót újítanak fel, amit a tulaja fillérekért odaad.” Az árakról meg, ha jól emlékszem 4 éve vettem utoljára táblában 0,5-ös horganylemezt, akkor fizettem érte 2700Ft-ot. Az idén nyáron is vettem, most meg 11700Ft-ot... Nagyon csúnya vége lesz ennek szerintem, de látszólag rajtunk kívül ez senkit nem izgat.
Ha az anyag az eredeti állapotba áll vissza, mehet az erőműbe vissza. Tökéletes zöld energia.
Ez nem a zöld-ségről szól, hanem egy új üzlet.
Idézet: „szeméttermelés helyett második életciklust kaphassanak az autók.” Ha elhozzák hozzánk és keletebbre, ráfordítás nélkül is megkapják a "hosszú életet". Nemrég vettem új áron 7M-ós autót 5 évesen 2,2 M-ért. Tömegesen hirdették ebben az árfekvésben, a korábban említettnél kisebb futásteljesítménnyel. Az enyém pl. fele. A cikk szerinti áron legfeljebb otthon lehet keletje, de ott inkább megveszik az újat. |
Bejelentkezés
Hirdetés |