Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
USA autók lámpáinak van saját fóruma!: Bővebben: Link
Ott olvasgassál! Persze megint más kérdés, hogy a "hozott lámpatestek"(Se kép/fotó?!) beszerelése törvényileg mennyire legális...vagy lehetséges. Can-Bus mond neked valami?
Tudom " mi fán terem" a CanBus.
Itt az alapállás :Van 2 müködö, hagyományos lámpatest. A helyükre beszerelt uj LED - s lámpatest földugva kész káoszként müködik.., én lámpakompatibilitási problémára tudok gondolni..,továbbá csak " bolondbiztos " plug und play- kénti szerelést - cserét tudok elképzelni, kivált mivel USA- ról beszélünk.,mindenféle szerelöre hagyott improvizációt -átkötözgetéseket nem tudok elképzelni. A CanBus - nál mi volt a mondanivalód? Köszi és üdv C. A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2022
Sziasztok.
Keresek Laguna I 94 és 97-s évjáratú autóhoz hibakód ólvasót, melyik jó hozzá? ELM327-tel nem jártam sikerrel, megvettem a 12pin-16pin obd adapter kábelt is.
Problémás..., Obd1- s az autód!!! CanClip + 12 Tüs adapterrel..., talán az egyetlen --- általam ismert ---- mükődő variáció. Minden Obd2 - s felejtős..., univerzális szkennerrek adapterrel szintén nem müködök...
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2022
Szia
94' Clio 1-nél egy RS232-usb átalakítóval, és hozzávaló szoftverrel (régen ha jól tudom, ez valamiféle táska műszer volt, amit megírtak pc szoftvernek is) sikerült kilesnem az élő adatokat, az hibát nem tárolt. Nem tudom, hogy így működhet-e a Laguna is, de szerintem nagy az esélye. Mindjárt megnézem, lehet hogy a program is meg van valahol.
Erre gondolsz? https://www.jofogas.hu/budapest/Renault_dacia_diagnosztika__can_cli...68.htm
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2022
Olyan szoftver vagy megoldás létezik amivel Daewoo Nexia indításgátlót össze lehet hangolni a számítógéppel? Szétesett a szinkron. Kulcsot felismeri, de ami jelet kiad az ECU-nak az valamiért nem jó.
A gyári diag képes rá de az ára a kocsi értékének kb. 2 szerese.
Nem..,ez a CanClip Bluetoothos lebutitott clon változata.., volt ilyen nekem.., szerintem ilyen régi Obd1- s protokollt használó Renaultokat nem fog kezelni. OBD2- S autókhoz megéri az árát.. (Benzin kb 2000 - töl.., dizel kb 2004- töl)
A CanClip kábelos., kinai clone létezik csak hozzáférhetően...
Erről még annyi jutott eszembe a gyakorlatból.., telepitéskor nem ajánlják a net bekapcsolását.., sz.v.sz: A program használatkor sem ajánlom ugyanezt.....
Sziasztok.
Renault Lagunához Can Clip adapterből az olcsó klón 100 Euró környéke, míg a minőségi 200 Euró. Azonban nem ez a gond, hanem a szoftver hozzá, mely minden évben lejár és nehéz olcsóbb feltörtet beszerezni, mely mûködik is. Nekem van 2 Can Clip-em, kb. 10 különböző frissítésű szoftverem, melyeket már több régebbi operációs rendszerrel próbáltam, több laptopon, de hiába, sajnos nagyon bonyolult a feltört szoftverek telepítése és már nem hajlandóak működni. Az ebay-ről már minden létezőt megvettem, de nem sikerült életre kelteni őket. Nekem is Laguna, Megane és Modus autóimhoz kellett, mivel a Can Clip nem csak kiolvasni tud, hanem felülírni sok mindent. A tudásához képest olcsó lenne, ha működne.
Milyen évjáratú autókhoz kellene?
DDT2000 nem jó hozzájuk? Én Laguna2-höz azt használok.
Kommentár nélkül, nagy jóindulattal:
Renault Can Clip. egyszeri jogdíja X.Y..nyilatkozata alapján 1.444.I54,- Ft, vagyoni hátrány összege 1.444.154Ft....,nem városi leganda.... Akkor is annyi : 1.444.154Ft a vagyonoi hátrány összege ,ha EGYETLEN EGYSZER se sikerült gyakorlatban használatba venned!!! Tudod követni??? A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2022
Sziasztok!
2007-es Fiat Punton nem világítanak a tompított lámpák. A műszerfalon a visszajlzése működik, világítási hibát nem jelez, az izzók jók. Viszont a kapcsolótáblán a relé nem kattan. Biztosítékok jók. Mi lehet a gond? A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2022
Szerintem az olajteknőc tömítése adta meg magát!
Vagy relé gond vagy a kábelezési kontakthiba. Elsőként mozgasd meg a relét (párszor ki- be húzni) és a táblához menő vezetéket.
Ha hallod, hogy nem kattan a relé, akkor próbáld ki magát a relét is! Lehet sima kontakthiba, de lehet a relé is rossz. Mérni kellene, hogy egyáltalán a reléig eljut-e a delej...
Felcserélgettem a reléket de így sem jó. A gond az hogy nem is tudom melyik az.
Úgy nehéz lesz. Először is tölts le egy használati utasítást. Aztán próbáld kitalálni.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2022
A relédobozba bele szokták nyomni, vagy matricával ragasztani, hogy melyik relé micsoda. Ha szabad szemmel nem látod, akkor fotózd le, az szokott segíteni A közeledben nincs autóvillamosságis, aki érti is a dolgát?
Köszi, a leírásban van még egy biztosíték tábla azon lesz a két biztosítékja. A motortérben lévő tábla nem stimmel a leírásban lévővel de hát ez várható volt.
Nem láttam benne. Elég közel van hozzám, mondjuk én. Csak nem foglalkozok vele mert megőrjít hogy nincs két egyforma elektronikával szerelt autó. Gondoltam más is járt már így és akkor nem kell szemvednem.
Szia! Két relé nem szokott tönkre menni egy időben. Viszont a tápja ha elment...
Gyújtásra nézd meg megjön-e a12V a tekercsre. A relé két párhuzamos érintkezője a két szélén. Ha igen akkor sanszos, hogy a kapcsoló. Még egy 12V-nak meg kell jelennie, ez lesz a kapcsolt 12V.
Kontakthiba lesz mert most meg jó. Legalább most megtalálom a reléjét. Meg megrángatom a köteget is.
Sziasztok!
Segitség.., élő tapasztalatokra volna szükségünk. Citroen C5 2003.2.0 80Kw. PSA.RHZ. Az irányjelző általában nem müködik.., odáig eljutottunk hogy egyértelmüen COM 2000. kormánykapcsoló hibás. konkrétan az irányjelzőkar része stb. Ugy láttuk gyárialag Valeó vagy Delpfi számos változataival vannak szerelve... de létezik utángyártott komplett kormánykapcsoló is..A gyári kapcsoló ára horrorisztikus magasságokban van.., ezt mindenáron elkerülendő költségérzékenyebb variácókra volna igény-szükség. 1. Uj Utángyártott irányjelzőkapcsolószár beépitése?? ez esetleg kormánykapcsológyártó függő is lehet? Valeo vagy csak Delphi--vagy közömbös??? 2. Bontott kormánykapcsoló beszerelése. 3. Mire kellene figyelnünk már a bontott kapcsoló beszerzésnél ., pl kompatibilitásra koncentrálva ..,cikkszám egyezősség...,és utána a beszerelésnél? 4.Kapcsoló csere után motorinditás mindig müködik?? vagy valami okosság kellhet? Használt kapcsoló cserénél, (ha ugyanazokkal a funkciókkal rendelkezik mint az eddig benntlévő) ..,Fizikai kicserélés után kellene még valamit konfigolni --programozni., ESP-Kormányszögérzékelöt ujrainicializálni kell??? Esetleg pm.ben egy COM 2000 -s javitó? köszönünk mindenegyes hozzászólást-véleménynyilvánitást! üdv! üdv C.
Szia! Manapság a gyári szám alapján keresnek újat. Egy fotó a címkéről és biztosabban találsz oda valót.
Az immo lejjebb van , valószínűleg indulni fog, de azt is át lehet rakni. A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2022
Szia!
annyi infom már van ,hogy fizikai csere után indulni mindenképp kell ...,mivel csak a leolvasó tekercs van átvezetve---állitólag... Meg azt is hogy alvázszám alapján választható ki a kompatibilis Kormánykapcsoló.. üdv C.
Sziasztok!
Az autóban (Citroën) tönkrement a fűtés/hűtés bekapcsoló relé. Mivel két egymáshoz forrasztott NYÁK-on van, plusz gumihabbal kiöntve, így nem tudom kiforrasztani, ezért szeretném helyettesíteni. Egy autós fórumon javasolták a DRL vezérlőt, de a boltiak késleltetve kapcsolnak ki, ami nekem nem jó, viszont ebben a topikban találtam proli007 kapcsolását, ami jó lenne, de mivel nagyobb áramot kell kapcsolnom (20-30A), ezért egy "hagyományos" autós relét kell beleraknom. Viszont ennek 150mA-t fogyaszt a tekercse, ezért nem jó a kapcsolásban lévő BC556-7 tranzisztor (Ic max. 100mA). BC327-re gondoltam, mert az 800mA-ig terhelhető. Kérdésem, hogy jó-e ez a tranzisztor erre a feladatra és kell-e a kapcsoláson módosítani? Gondolok itt arra, hogy nagyobb bázisáram kellene (bár a BC327-nek nagyobb az erősítése) és emiatt az R1, R2-t módosítani kellene, hogy a tranzisztor rendesen kinyisson. Illetve a nagyobb reléhez elég-e az 1N4148 vagy inkább 1N400x-et kellene bekötni? Köszönöm a segítséget. A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2022
Hello!
Nekem fogalmam sincs, mit kell az autóban tennie a fűtés/hűtés kapcsoló áramkörének, de hogy nem ezt, abban majdnem biztos vagyok. Így én ezt a kapcsolást és megoldást nem tudnám jószívvel ajánlani. Tudom hogy mindenkit csábít egy áramkör egyszerűsége, de.. Az áramkör egy "kényszerszülte" megoldás, hogy detektálják a motor üzemállapotát. De néhány Led diódát működtet csak. A feszültség figyelés komparátorában a relé meghúzási és ejtési árama vastagon benne van. Tehát az átváltási pontok között tulajdonképpen analóg módban működik az áramkör. Ez egy kisrelénél még elfogadható, de egy 150mA-es relénél már fűteni fogja a tranyót. Továbbá ekkora terhelés kapcsolása esetén már illene a relét határozottan kapcsolni, mert egy "lassú kapcsolás" jobban igénybe veszi a kontaktusát. A másik problémát a terhelésben látom. Ez az áramkör, az akkumulátor feszültségét figyeli, de egy DRL lámpa terhelése még nem okoz komoly feszültségváltozást. De ha 20..30A terhelésről beszélünk, akkor ez már közel sem így van. Az aksi feszültsége normál állapotban kb. 12.7V-on van, mikor pedig jár a motor, akkor akár 13..14V között is lehet, terheléstől és fordulattól függően. A kapcsolás hiszterézisét valahol 13 és 13,8V közé kell állítani. Viszont ha bekapcsol a relé a terhelés hatására visszaesik a feszültség, ha pedig kikapcsol, felemelkedhet. Így jobb esetben ki-be kapcsolás, rosszabb esetben "géppuskázás" lehet az eredmény. Vagy is a motor jár/áll üzemállapotát célszerűbb más módon megállapítani, nem az akkumulátor feszültségszintje alapján.. Legalább is nekem ez a meglátásom és feltételezem hogy a gyár sem ezt az utat választotta. De majd a kocsihoz értő kollégák megmondják mi is itt a feladat.. Idézet: „Nekem fogalmam sincs, mit kell az autóban tennie a fűtés/hűtés kapcsoló áramkörének, de hogy nem ezt, abban majdnem biztos vagyok. Így én ezt a kapcsolást és megoldást nem tudnám jószívvel ajánlani” Akkor pontosítom: Az autóban az eredeti relét a központi vezérlő kapcsolja ki be, annak függvényében, hogy jár-e a motor vagy sem, tehát akkor kap áramot, ha jár a motor, mivel a klíma nem mehet, ha áll a motor. Nagy eséllyel ezt nem az aksi feszültség, hanem a motor fordulatszám jeladója alapján dönti el. Mivel ezzel macerásabb a kapcsolás és nem is tudom, hol van ez a jel, mert a dokumentáció ezen része nem hozzáférhető, így marad az egyszerűbb megoldás, a töltési fesz. figyelése. A relé a fűtőventilátor és a légkondi elektromos egységét kapcsolja. Ez 40A-es biztivel van védve, így ennél biztosan kevesebbet fogyaszt. A fűtés venti 1-4 fokozatában 3,5-14A-ig fogyaszt a motor az előtétjével saját mérés szerint. A fezsültség nem fog annyira leesni ekkora terheléstől, mert járó motornál a generátornak kell biztosítania az autó áramigényét az aksi töltésével együtt. Persze be lehet úgy mindent kapcsolni (reflektor, ablakfűtés, klíma,...), hogy annyira leessen a feszültség, hogy már az aksi se töltődik, hanem merül, de ez nem ezen a kapcsoláson múlik. A lényeg, hogy a Zener elé kötött diódákkal be fogom állítani a megfelelő kapcsolási feszültséget csak a Zener és a tranyó bázis előtét ellenállások értéke kérdéses, mert ennek kiszámítása nem egészen evidens nekem. Ha jól értelmezem a lenti BC327 ábráját, akkor már 1,5mA-es bázisáramnál és 150mA-es kollektor áramnál ~0,3V alatt lesz a Vce, így 50mW alatt lesz a tranyó terhelése. Ha jól értelmeztem, akkor magasabb hőmérsékleten is a max. 600mW töredéke lesz a fogyasztás, ha nem néztem el valamit. Kérdés, hogy ezek a feltételek ebben a kapcsolásban biztosíthatók-e? ha nem, akkor milyen tranzisztor lenne a megfelelő? Ami nagyobb van "készleten": BD242C, BD244C. A BD250 meg már szerintem túl nagy. Ez a tranzisztoros kapcsolás a B terv, mert ha sikerül, akkor kibányászom a régi relét úgy, hogy a vezérlőjelhez hozzáférjek és akkor csak egy sarus csatlakozású reléhez kell kivezetnem, pl. így. A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |