Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   310 / 341
(#) sbetu hozzászólása Aug 12, 2021 /
 
Sziasztok! Autó elektromos ügyben szeretnék segítséget kérni. Van egy öreg VW T4 Tranzporterem, már 16 éve használom, hálás darab. Keletkezett a műszerfalban valami hiba, ok nélkül bejelez az olajnyomás lámpa, visít is erősen, ha a fordulatszám kb 2000 fölé megy. Az már kiderült, hogy nem a jeladók rosszak, viszont másik műszerfalat ehhez a tipushoz eddig nem találtam. Abban szeretném a segítségét kérni, aki már látott ilyesmit, meg tudná javítani a műszerfalat, vagy készítene nekem egy elektronikát, amelyet a fordulatszám mérő bemenetére kötnék, de állandó 1500-as fordulatszám jelet generálna. Igy működne a járgány. Buknám a fordulatszámmérőt, de jó lenne az olajnyomás ellenőrző rendszer. Amatőr megoldás, de amíg találok másik műszerfalat, vagy más elegáns megoldást, addig tudnám használni az autót. Köszi előre is! SG
(#) VIM válasza sbetu hozzászólására (») Aug 12, 2021 /
 
Szia! A leírásod alapján ez szűrő vagy bypass szelep hibára enged következtetni. A jeladó az ritkán szokott tévedni de azt a legkönnyebb kicserélni. A szűrő és az olaj minőségén ugye nem változtattál? Az olajcsere intervallum az mikor volna esedékes? Az elképzelésem az volna, hogy a szűrő (mivel függőlegesen van szerelve) telítettsége (szennyeződéssel) adott fordulat felett nem tud rajta keresztül áramolni az olajnyomás ami a nyomáskapcsolót tartósan működtetni tudná, mert nagyobb fordulaton kinyit a bypass szelep és leesik a nyomás a szűrő és a olajgomba között.
(#) Pityke 756 hozzászólása Aug 15, 2021 /
 
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni? A problémám.
Suzuki swift IV-es. Motorfék üzemben a töltőfeszültség felugrik 14,7-14,8 voltra, vagy e fölé és úgy is marad amíg motorfékben vagyok, nem szabályoz le a szabályozó. Onnan vettem észre, hogy néha kihagyott a beépített MP3 lejátszó és ekkor kiírt valami "Alarm" üzenetet a kijelzője (nincs időm leolvasni, mert hamar eltűnik a szöveg), korábban ezt nem csinálta. Vagy legalább is ez nem okozott semmilyen problémát ( a feszültségmérőt meg nem néztem állandóan). Vettem egy bontott generátort, mert gondoltam a fesz.szabályzó gyengélkedik. Lecseréltem a generátort, de most is ugyan ezt csinálja.
A kérdésem az lenne, ez a feszültség megugrás normális-e? (vagy a csere generátornak pont ugyan az lenne a baja?) és hogy okozhat-e gondot a feszültség megugrás az elektromos rendszerben? Mert nem szeretnék komputert, vagy más holmit cserélni egy esetleges túlfeszültség miatt, illetve nem szeretnék emiatt az út szélén ragadni.

válaszotokat előre is köszönöm Pityke
(#) torkosborz válasza VIM hozzászólására (») Aug 18, 2021 /
 
Ebben az esetben szét kellene szedni a bypass szelepet, és kitakarítani. Lehet hogy aláment valamilyen szennyeződés.
Legjobb lenne olajnyomást mérni járó motornál több fordulaton mennyi az annyi. A nyomás függ az olaj viszkozitásától (hőmérsékletétől) és a fordulatszámtól. Ha jól tévedek ~6 bar fölött nyit ki a megkerülő (rugóterhelésű) szelep, addig a szűrőn megy keresztül az olaj. E főlé nem engedi az olajnyomást ha amúgy minden más ok. A nyitási nyomás a motortól típusától függ.

Ha alapjáraton ok a nyomás de fordulaton lecsökken akkor az olajpumpa szívó oldali szűrője dugulhatott el.
Ellenőrzéséhez le kell venni az olajteknőt. Tömítést vegyél hozzá mielőtt nekilátsz.

Szerintem először ki kellene zárni a mechanikai hibát. Az autó nem véletlenül tiltakozik az olajnyomás miatt, drága tud lenni ha tényleg igaza van és nem foglalkozol vele. (A sajátomat magam javítom több mint 10 éve)
(#) attilan hozzászólása Aug 21, 2021 /
 
Sziasztok!
VW Golf 4es-t vettem és gond van a ködlámpa áramkörével. A jobb hátsó a pozicióval együtt világít, viszont a bordon levő kapcsolóra egyik se reagál. A bal hátsó égőt ellenőriztem, müködőképes. A biztosíték is ok. Mi lehet a baj?
(#) szs válasza attilan hozzászólására (») Aug 21, 2021 / 1
 
Vannak szavak, megnevezések, amit nem árt használni. Mert még a "pozíció"-t talán le tudom fordítani a helyes "helyzetjelző" szóra, de nem biztos, hogy arra gondoltál. A "bordon"-t is , meg az összes szlenget a hasonszőrűek közt használd -ha tényleg érdekel, hogy kapj értelmes választ.
Mert most csak annyit tudok válaszként szlengelni, hogy rézfasherrel suherold meg.
(#) bbb válasza attilan hozzászólására (») Aug 21, 2021 / 2
 
Testzárlat lesz valahol. Vagy reléhiba, de előbb keress zárlatot.
(#) szs válasza bbb hozzászólására (») Aug 21, 2021 /
 
Persze, hogy az. De annyira szeretem, hogy aki nem tudja, az ne szlenggel kérdezzen
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2021
(#) rascal hozzászólása Aug 29, 2021 /
 
Sziasztok!
Lada 2107-nél a gyújtáselosztó rotorban lévő ellenállásnak mennyi a névleges értéke? A saját kocsimban 4.7K-t mértem, egy neten talált szerelési leírásban 1K volt. Egy benzinkúton hazafelé úgy döntött a kocsi, hogy nem indul el újra. Koránt sem biztos, hogy elektromos hiba, de én ezt a részét tudom ellenőrizni. Az elosztóhoz menő vezeték végén volt szikra, és az önindító gyorsan forgott. Egy órával a probléma után az akkun 12.5V-ot mértem, hazahoztam és kb. 2 óra alatt feltöltődött. Kezdeti áramfelvétel 3-4A volt.
(#) attilan válasza szs hozzászólására (») Szept 30, 2021 /
 
Golf update: Végül elvittem egy "hasonszőrű" szakihoz aki pár perc alatt "megsuherolta". A helyzetjelző egyik égője ki volt égve, s a ködlámpák meg azért nem működtek, mert eladás előtt leszerelték a vonóhorgot, elvágták a vezetékeket és a megfelelő kettőt nem kötötték össze ...még rézfasherrel sem
(#) frissadam hozzászólása Okt 19, 2021 /
 
Hello!
Opel Meriva Z17DTH 2003. Szeretnék segitséget kérni. Üzemanyag tankban van e szelep a tank szellöztetéséhez? Hol találom és hova van kötve a szellöztetö csö? Valakinek volt már ptoblémája ezzel az alkatrésszel? Köszi!
(#) Joe_001 válasza frissadam hozzászólására (») Okt 20, 2021 /
 
Szia!
A Merivát nem ismerem de két helyen lehet vagy a tank tetején, vagy a Betöltő csőnél. A Volvom is, az Alfám, a Suzukim is szisszent amikor kitekertem a tanksapkát. Sőt becsukáskor 3-at kellett kattannia a tanksapkának, hogy légmentesen zárjon.
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2021
(#) frissadam válasza Joe_001 hozzászólására (») Okt 26, 2021 /
 
Köszi! Megnézem.
(#) Lezli46 hozzászólása Okt 29, 2021 /
 
Sziasztok!

Seat Exceo 2010 . (Audi 4 made in Spain).
Gyárilag szintérzekelős Xenonnal szerelve.., karamból után hagyományos halogén fényszóró testekre lettek beszerelve ., ebböl kifolyólag állandó hibajelzés a displayen., kérdés hogyan lehetne xeonra való visszaszerelés nélkül a hibajelzést megszúntetni??? Valami emulátorszerüség létezhet? Kimaszkolni a LED- t? Softveresen kikapcsolni?
Minden ötlet köszönettel!

Üdv C.
(#) Lezli46 hozzászólása Okt 31, 2021 /
 
Van valakinek ötlete??

Audi A6 C4 1995 levegős központizár vákumpumpa kiprobálására? müködési jóságára??? Egy vezetékes vezérlése van,,nyitáshoz pozitiv kell.., Záráshoz Negativ,

Gyári szám: 4a0862257A.
Vezérel belső világitást. Távvezérlést --riasztót stb nem kezel gyárilag,most csak a központizár része volna érdekes müködési tesztre.
Vajon milyen betüs másik pumpa lehet kompatibilis ezzel a "A" végzédésű pumpával??

Koszi és üdv
(#) bedo59 hozzászólása Dec 4, 2021 /
 
Sziasztok! Talán valaki tud segíteni! Van egy 2004-es coltom, aminek a távirányítós centrálzárja nyáron tökéletesen működik, de amint hidegre fordul az idő, távirányítóval csak zárni tudom. Szerintetek mit kellene tennem hogy megoldódjon a problémám? Mitsubishi Colt 1,3
(#) rakosl28 hozzászólása Dec 15, 2021 /
 
Sziasztok!

Kis segítségre lenne szükségem. Adott egy tanuló busz.Ebbe kellene egy csipogó az irányjelzőre. A műszerfalon egy visszajelző van mindkét irányra.Innen lehetne-e levenni jelet?
Vagy akár párhuzamosan e mellé kötni egy csipogót?(6-24V, sajnos csak ennyi van rajta, áramfelvétel ismeretlen)
Nyilván ez lenne a legegyszerűbb eset.
Vagy ha valaki csinált hasonlót ötletet szívesen veszek.

Köszönöm előre is a segítségeteket.
(#) Gafly válasza rakosl28 hozzászólására (») Dec 15, 2021 /
 
Vagy egy ilyen.
Nyugodtan mellé kötheted és nem egy ökör ára.
(#) moltam válasza rakosl28 hozzászólására (») Dec 15, 2021 /
 
Helo.
Szerintem simán leveheted onnan, annyi hogy zavaró lehet hogy nem csippan hanem vinnyog míg világít a visszajelző. Egy fordított polaritás védő dióda és egy sorbakötött kondenzátor ezen esetleg segíthet, lehet nem válik be de ez a legegyszerűbb ami eszembejut, én kipróbálnám.
(#) moltam válasza VIM hozzászólására (») Dec 15, 2021 /
 
Hát ez jó régen volt de azért leírom hátha segít valakinek. A transporterben nem egyszerű olajnyomás gomba van, hanem két darab, egy alacsony és egy nagyobb nyomású. Ha fordulaton nem aktiválódik a magasabb nyomású, jelez a műszeregység. Persze ettől még lehet elégtelen az olajnyomás fordulaton.
(#) rakosl28 hozzászólása Dec 16, 2021 /
 
Köszönöm srácok!
(#) Baxi hozzászólása Jan 10, 2022 /
 
Hi Mesterek!
Adott egy 2003, 1,3 ignis. Olyan gondom van vele, hogy amióta hozzám került azóta nem jó a 2 lambda. Napokban vettem egyet, de nem javult a helyzet. Diaggal is monitorozva a bejövő fesz 0.025v, s stagnál. Holnap még rakok rá egy 0-1V állítható jelet, ha így sem lesz bejövő jel/fesz az ecu felé akkor.... Szóval a kérdéseim: van valakinek az ECU-ról láb kisztása hogy hova megy bele a kettes/katalizátor utanni lambda vezetéke (1 vagy 2 vezeték megy bele?) Illetve a mérés hogy zajlik a vezérlőben, van valakinek az MCU-ban levő AD előtti eleltronikáról kapcsolása? Ugyanis nekem nem tiszta hogy az a "bigyó" ami oxigénre feszt állít elő azt teljesen a rajta eső feszt/potenciált mérik, vagy a kocsi negativjához/testéhez képest mérik. De nagyon bízok benne hogy a kocsi vezérlőt nem kell szetkapni s vezeték hiba lesz
Segítséget, válaszokat előre is köszönöm.
(#) zolika60 válasza Baxi hozzászólására (») Jan 10, 2022 1 /
 
(#) Baxi válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 11, 2022 /
 
Szia, igen, köszönöm.
Szóval... a 0-1V állítható jelet bekötöttem a motortérben található szonda csatijába, ami eljut az ecu-ba is (öröm bódottá). Viszont a szenzor fűtése nem kap negatívot, ötlet?
A szondáról/tól továbbra sincs jel. Szondát mérve multival, a fűtés 5 ohm a szonda része inkább szakadás (mega ohmok). A szondának egyik pólusa sem kapcsolódik a házhoz.
A fűtés kapcsolása alul vagy felült kapcsolt?
Segítséget előre is köszönöm!
(#) nyemi válasza Baxi hozzászólására (») Jan 12, 2022 / 1
 
Szia Ezt találtam hátha segít.
(#) DomiG hozzászólása Jan 14, 2022 /
 
Kivetítő HUD - ki ért hozzá?
Van egy Universal Car HUD Head-Up Display OBD2 Speedometer Projector Speed Warning (a honlapja ma már nem található meg) ami kezdettől fogva hülyén működött. Hol be, hol kikapcsol, egyedül az OBD csatlakozón keresztül kapcsolódik a jármű hálózatához.
(#) Massawa válasza DomiG hozzászólására (») Jan 14, 2022 /
 
Az Amazon még árulja. Itt az oldal alján komplett leirás.Keenzo HUD
(#) DomiG hozzászólása Jan 14, 2022 /
 
Jó, jó, de nem egy másikat akarok venni, hanem a meglévőt stabilan használni. Írtam egyébként a kereskedő cégnek is, de érdemi választ nem adott. Aki ilyennel foglalkozott már annak a segítségfére számítanék
(#) Lezli46 hozzászólása Jan 15, 2022 /
 
Sziasztok!



Ford Mustangon 2015-s.., hagyomános izzókkal szerelt hátsólámpái vannak gyárilag. LED-es hátsólámpákat hoztakkicserélni a benntlévőkkel! Tudnátok ezzel kapcsolatban tapasztalatokat., utmutatásokat adni., feltételezzük hogy más lámpavezérlővel van szerelve egy hagyományos izzókkal szerelt Mustang mint egy gyárilag LED-es.
A hozott lámpatestekben kb 3W van megadva LED-enként.., a nagyon "kurta" beszerelési ütmutatóban mindkét lámpatestnél sima Plug und Play stekker összedugás van leirva., és egy db pótlólagos sárga vezeték amit a középső féklámpához kell felhuzni. Ily módón bekötve elég káoszos helyzet alakul ki--sajnos. A lámpabeszerelés leirás nem emlit semmi utólagos konfigurálást pl a BCM modulban stb.,olvastam róla hogy több verzió létezik a hátsó lámpatestekben--,talán négyféle is---Pl. "Belföldi" USA verzio--EU export verzio stb..
Mindkét LED-es lámpát kiszerelt helyzetben analog plusz-minusszal próbálva
ez történik :Irányjelző+Tolató+helyzetjelző müködik.,ezenkivül más nem müködik pedig még van vagy 4 üres vezeték a FEKETE testen kivül.

Egy KÉK vezetéken van áramfelvétel pozivra., de semmi se gyullad ki. A másik 3 vzetéken semmi áramfelvétel sincs!

Köszi minden segitőkész választ.
(#) dB_Thunder válasza Lezli46 hozzászólására (») Jan 15, 2022 /
 
Én mi a kérdés??
Sehol nem látok kérdőjelet...
Próbáltad már a helyén összedugva??
Következő: »»   310 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem