Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok! Autó elektromos ügyben szeretnék segítséget kérni. Van egy öreg VW T4 Tranzporterem, már 16 éve használom, hálás darab. Keletkezett a műszerfalban valami hiba, ok nélkül bejelez az olajnyomás lámpa, visít is erősen, ha a fordulatszám kb 2000 fölé megy. Az már kiderült, hogy nem a jeladók rosszak, viszont másik műszerfalat ehhez a tipushoz eddig nem találtam. Abban szeretném a segítségét kérni, aki már látott ilyesmit, meg tudná javítani a műszerfalat, vagy készítene nekem egy elektronikát, amelyet a fordulatszám mérő bemenetére kötnék, de állandó 1500-as fordulatszám jelet generálna. Igy működne a járgány. Buknám a fordulatszámmérőt, de jó lenne az olajnyomás ellenőrző rendszer. Amatőr megoldás, de amíg találok másik műszerfalat, vagy más elegáns megoldást, addig tudnám használni az autót. Köszi előre is! SG
Szia! A leírásod alapján ez szűrő vagy bypass szelep hibára enged következtetni. A jeladó az ritkán szokott tévedni de azt a legkönnyebb kicserélni. A szűrő és az olaj minőségén ugye nem változtattál? Az olajcsere intervallum az mikor volna esedékes? Az elképzelésem az volna, hogy a szűrő (mivel függőlegesen van szerelve) telítettsége (szennyeződéssel) adott fordulat felett nem tud rajta keresztül áramolni az olajnyomás ami a nyomáskapcsolót tartósan működtetni tudná, mert nagyobb fordulaton kinyit a bypass szelep és leesik a nyomás a szűrő és a olajgomba között.
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni? A problémám. Suzuki swift IV-es. Motorfék üzemben a töltőfeszültség felugrik 14,7-14,8 voltra, vagy e fölé és úgy is marad amíg motorfékben vagyok, nem szabályoz le a szabályozó. Onnan vettem észre, hogy néha kihagyott a beépített MP3 lejátszó és ekkor kiírt valami "Alarm" üzenetet a kijelzője (nincs időm leolvasni, mert hamar eltűnik a szöveg), korábban ezt nem csinálta. Vagy legalább is ez nem okozott semmilyen problémát ( a feszültségmérőt meg nem néztem állandóan). Vettem egy bontott generátort, mert gondoltam a fesz.szabályzó gyengélkedik. Lecseréltem a generátort, de most is ugyan ezt csinálja. A kérdésem az lenne, ez a feszültség megugrás normális-e? (vagy a csere generátornak pont ugyan az lenne a baja?) és hogy okozhat-e gondot a feszültség megugrás az elektromos rendszerben? Mert nem szeretnék komputert, vagy más holmit cserélni egy esetleges túlfeszültség miatt, illetve nem szeretnék emiatt az út szélén ragadni. válaszotokat előre is köszönöm Pityke
Ebben az esetben szét kellene szedni a bypass szelepet, és kitakarítani. Lehet hogy aláment valamilyen szennyeződés.
Legjobb lenne olajnyomást mérni járó motornál több fordulaton mennyi az annyi. A nyomás függ az olaj viszkozitásától (hőmérsékletétől) és a fordulatszámtól. Ha jól tévedek ~6 bar fölött nyit ki a megkerülő (rugóterhelésű) szelep, addig a szűrőn megy keresztül az olaj. E főlé nem engedi az olajnyomást ha amúgy minden más ok. A nyitási nyomás a motortól típusától függ. Ha alapjáraton ok a nyomás de fordulaton lecsökken akkor az olajpumpa szívó oldali szűrője dugulhatott el. Ellenőrzéséhez le kell venni az olajteknőt. Tömítést vegyél hozzá mielőtt nekilátsz. Szerintem először ki kellene zárni a mechanikai hibát. Az autó nem véletlenül tiltakozik az olajnyomás miatt, drága tud lenni ha tényleg igaza van és nem foglalkozol vele. (A sajátomat magam javítom több mint 10 éve)
Sziasztok!
VW Golf 4es-t vettem és gond van a ködlámpa áramkörével. A jobb hátsó a pozicióval együtt világít, viszont a bordon levő kapcsolóra egyik se reagál. A bal hátsó égőt ellenőriztem, müködőképes. A biztosíték is ok. Mi lehet a baj?
Vannak szavak, megnevezések, amit nem árt használni. Mert még a "pozíció"-t talán le tudom fordítani a helyes "helyzetjelző" szóra, de nem biztos, hogy arra gondoltál. A "bordon"-t is , meg az összes szlenget a hasonszőrűek közt használd -ha tényleg érdekel, hogy kapj értelmes választ.
Mert most csak annyit tudok válaszként szlengelni, hogy rézfasherrel suherold meg.
Testzárlat lesz valahol. Vagy reléhiba, de előbb keress zárlatot.
Persze, hogy az. De annyira szeretem, hogy aki nem tudja, az ne szlenggel kérdezzen
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2021
Sziasztok!
Lada 2107-nél a gyújtáselosztó rotorban lévő ellenállásnak mennyi a névleges értéke? A saját kocsimban 4.7K-t mértem, egy neten talált szerelési leírásban 1K volt. Egy benzinkúton hazafelé úgy döntött a kocsi, hogy nem indul el újra. Koránt sem biztos, hogy elektromos hiba, de én ezt a részét tudom ellenőrizni. Az elosztóhoz menő vezeték végén volt szikra, és az önindító gyorsan forgott. Egy órával a probléma után az akkun 12.5V-ot mértem, hazahoztam és kb. 2 óra alatt feltöltődött. Kezdeti áramfelvétel 3-4A volt.
Golf update: Végül elvittem egy "hasonszőrű" szakihoz aki pár perc alatt "megsuherolta". A helyzetjelző egyik égője ki volt égve, s a ködlámpák meg azért nem működtek, mert eladás előtt leszerelték a vonóhorgot, elvágták a vezetékeket és a megfelelő kettőt nem kötötték össze ...még rézfasherrel sem
Hello!
Opel Meriva Z17DTH 2003. Szeretnék segitséget kérni. Üzemanyag tankban van e szelep a tank szellöztetéséhez? Hol találom és hova van kötve a szellöztetö csö? Valakinek volt már ptoblémája ezzel az alkatrésszel? Köszi!
Szia!
A Merivát nem ismerem de két helyen lehet vagy a tank tetején, vagy a Betöltő csőnél. A Volvom is, az Alfám, a Suzukim is szisszent amikor kitekertem a tanksapkát. Sőt becsukáskor 3-at kellett kattannia a tanksapkának, hogy légmentesen zárjon. A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2021
Sziasztok!
Seat Exceo 2010 . (Audi 4 made in Spain). Gyárilag szintérzekelős Xenonnal szerelve.., karamból után hagyományos halogén fényszóró testekre lettek beszerelve ., ebböl kifolyólag állandó hibajelzés a displayen., kérdés hogyan lehetne xeonra való visszaszerelés nélkül a hibajelzést megszúntetni??? Valami emulátorszerüség létezhet? Kimaszkolni a LED- t? Softveresen kikapcsolni? Minden ötlet köszönettel! Üdv C.
Van valakinek ötlete??
Audi A6 C4 1995 levegős központizár vákumpumpa kiprobálására? müködési jóságára??? Egy vezetékes vezérlése van,,nyitáshoz pozitiv kell.., Záráshoz Negativ, Gyári szám: 4a0862257A. Vezérel belső világitást. Távvezérlést --riasztót stb nem kezel gyárilag,most csak a központizár része volna érdekes müködési tesztre. Vajon milyen betüs másik pumpa lehet kompatibilis ezzel a "A" végzédésű pumpával?? Koszi és üdv
Sziasztok! Talán valaki tud segíteni! Van egy 2004-es coltom, aminek a távirányítós centrálzárja nyáron tökéletesen működik, de amint hidegre fordul az idő, távirányítóval csak zárni tudom. Szerintetek mit kellene tennem hogy megoldódjon a problémám? Mitsubishi Colt 1,3
Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükségem. Adott egy tanuló busz.Ebbe kellene egy csipogó az irányjelzőre. A műszerfalon egy visszajelző van mindkét irányra.Innen lehetne-e levenni jelet? Vagy akár párhuzamosan e mellé kötni egy csipogót?(6-24V, sajnos csak ennyi van rajta, áramfelvétel ismeretlen) Nyilván ez lenne a legegyszerűbb eset. Vagy ha valaki csinált hasonlót ötletet szívesen veszek. Köszönöm előre is a segítségeteket.
Vagy egy ilyen.
Nyugodtan mellé kötheted és nem egy ökör ára.
Helo.
Szerintem simán leveheted onnan, annyi hogy zavaró lehet hogy nem csippan hanem vinnyog míg világít a visszajelző. Egy fordított polaritás védő dióda és egy sorbakötött kondenzátor ezen esetleg segíthet, lehet nem válik be de ez a legegyszerűbb ami eszembejut, én kipróbálnám.
Hát ez jó régen volt de azért leírom hátha segít valakinek. A transporterben nem egyszerű olajnyomás gomba van, hanem két darab, egy alacsony és egy nagyobb nyomású. Ha fordulaton nem aktiválódik a magasabb nyomású, jelez a műszeregység. Persze ettől még lehet elégtelen az olajnyomás fordulaton.
Hi Mesterek!
Adott egy 2003, 1,3 ignis. Olyan gondom van vele, hogy amióta hozzám került azóta nem jó a 2 lambda. Napokban vettem egyet, de nem javult a helyzet. Diaggal is monitorozva a bejövő fesz 0.025v, s stagnál. Holnap még rakok rá egy 0-1V állítható jelet, ha így sem lesz bejövő jel/fesz az ecu felé akkor.... Szóval a kérdéseim: van valakinek az ECU-ról láb kisztása hogy hova megy bele a kettes/katalizátor utanni lambda vezetéke (1 vagy 2 vezeték megy bele?) Illetve a mérés hogy zajlik a vezérlőben, van valakinek az MCU-ban levő AD előtti eleltronikáról kapcsolása? Ugyanis nekem nem tiszta hogy az a "bigyó" ami oxigénre feszt állít elő azt teljesen a rajta eső feszt/potenciált mérik, vagy a kocsi negativjához/testéhez képest mérik. De nagyon bízok benne hogy a kocsi vezérlőt nem kell szetkapni s vezeték hiba lesz Segítséget, válaszokat előre is köszönöm.
Szia, igen, köszönöm.
Szóval... a 0-1V állítható jelet bekötöttem a motortérben található szonda csatijába, ami eljut az ecu-ba is (öröm bódottá). Viszont a szenzor fűtése nem kap negatívot, ötlet? A szondáról/tól továbbra sincs jel. Szondát mérve multival, a fűtés 5 ohm a szonda része inkább szakadás (mega ohmok). A szondának egyik pólusa sem kapcsolódik a házhoz. A fűtés kapcsolása alul vagy felült kapcsolt? Segítséget előre is köszönöm!
Szia Ezt találtam hátha segít.
Kivetítő HUD - ki ért hozzá?
Van egy Universal Car HUD Head-Up Display OBD2 Speedometer Projector Speed Warning (a honlapja ma már nem található meg) ami kezdettől fogva hülyén működött. Hol be, hol kikapcsol, egyedül az OBD csatlakozón keresztül kapcsolódik a jármű hálózatához.
Az Amazon még árulja. Itt az oldal alján komplett leirás.Keenzo HUD
Jó, jó, de nem egy másikat akarok venni, hanem a meglévőt stabilan használni. Írtam egyébként a kereskedő cégnek is, de érdemi választ nem adott. Aki ilyennel foglalkozott már annak a segítségfére számítanék
Sziasztok!
Ford Mustangon 2015-s.., hagyomános izzókkal szerelt hátsólámpái vannak gyárilag. LED-es hátsólámpákat hoztakkicserélni a benntlévőkkel! Tudnátok ezzel kapcsolatban tapasztalatokat., utmutatásokat adni., feltételezzük hogy más lámpavezérlővel van szerelve egy hagyományos izzókkal szerelt Mustang mint egy gyárilag LED-es. A hozott lámpatestekben kb 3W van megadva LED-enként.., a nagyon "kurta" beszerelési ütmutatóban mindkét lámpatestnél sima Plug und Play stekker összedugás van leirva., és egy db pótlólagos sárga vezeték amit a középső féklámpához kell felhuzni. Ily módón bekötve elég káoszos helyzet alakul ki--sajnos. A lámpabeszerelés leirás nem emlit semmi utólagos konfigurálást pl a BCM modulban stb.,olvastam róla hogy több verzió létezik a hátsó lámpatestekben--,talán négyféle is---Pl. "Belföldi" USA verzio--EU export verzio stb.. Mindkét LED-es lámpát kiszerelt helyzetben analog plusz-minusszal próbálva ez történik :Irányjelző+Tolató+helyzetjelző müködik.,ezenkivül más nem müködik pedig még van vagy 4 üres vezeték a FEKETE testen kivül. Egy KÉK vezetéken van áramfelvétel pozivra., de semmi se gyullad ki. A másik 3 vzetéken semmi áramfelvétel sincs! Köszi minden segitőkész választ.
Én mi a kérdés??
Sehol nem látok kérdőjelet... Próbáltad már a helyén összedugva?? |
Bejelentkezés
Hirdetés |