Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Sziasztok!
A kérdésem a következő: lehet még kapni 4V 4,5Ah zárt savas ólom akkumulátorokat, viszont töltőt nem találok hozzá. Szeretnék kérni tanácsot vagy működőképes áramkört, amivel tölthetném.
Van egy 14,4 V-os Ni-Mh 800mA-es akksim amit egy robotporszívóból mentettem meg.
A töltő adapter is megvan hozzá (mellékletben). Ha csak "összedugom" a kettőt akkor előfordulhat, hogy feltölti? Vagy mi a legrosszabb ami történhet? Van valami módja annak, hogy kiderítse az ember, hogy a porszívóban volt-e a töltésvezérlő? (Az áramkör megvan, de jó sok minden van rajta. Köszönöm.
A fő kérdés az akkupakk fizikai felépítése, hány cella van benne sorbakötve?
Az adapter tényleges kimenő feszültsége is megér egy misét, pontosabban egy mérést. A 14,4 V üzemi feszültség lehet, ami feltöltött állapotban 18 V (pontosabban 12*1,45V) környékére esik, így feltételezhetően a kettő között van/volt valami szabályzó. Ha a pakkon nincs olyan csatlakozó, mint az adapteren, semmiképpen ne kösd össze őket közvetlenül.
Szia!
Pl egy ilyen + a trafó és a graetz. Összeszerelve ali..... Ebay......stb is van.
Köszönöm, akkor lehet kéne venni egy töltőt hozzá?
Ez nagyon nem jó. Az IC annyi áramot fog az akkura engedni, amennyi a csövön kifér. Áramgenerátoros üzemmódban kell az ilyen akkukat tölteni.
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2022
Pont ez a lényeg. Ő nem akarja 20V-ra feltölteni a 12V aksiját -még áramgenerátoros üzemmódban sem- és 1,5A töltőáram is elég. (igaz felesleges ehhez annyi kiegészítő alkatrész)
Egy 7814 minden kiegészítő alkatrész nélkül (de jó hűtéssel) bőven megteszi. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2022
Honnan jön a 20 V? Sehol nem szerepel ilyen. Az áramgenerátoros tápegységnek is van egy végfeszültsége, ahonnan feszültséggenerátorossá válik. Természetesen ezt be kell állítani az akkuhoz.
Bocsi, összekevertem a másik kérdéssel ahol 19V-os töltőt mutatott. 4.5-6V aksihoz persze kisebb fesz is elég. A stab ic-k pedig áramgenerátorként viselkednek a specifikációban megadott érték felett. De nem töltik nagyobb feszültségre legalább az aksit.
Sziasztok!
Vettem a motoromba egy AGM akksit. Állítólag intelligens töltővel tölthetem-karbantarthatom majd ha azt szeretném hogy hosszú életű legyen. Van olyan oldal ahol azt javasolják hogy a töltőfeszültség 14,8-9 legyen. Találtam egy töltőt, de ott a manualban leírva csak 14,5V a feszültség. Jó ez nekem, vagy felejtsem el?
Hello! Teljesen mindegy. Üzemszerűen nem a töltőnek kell tölteni az aksit, hanem a motornak.
Ha pedig arra kell a töltő, hogy télen néha feltöltsed, arra bőven elég ez a feszültség, nem kell csutkára tölteni. Ha még is, akkor ott a LiFePo töltési mód, ahol pont erre tölti. Csak igaz is legyen, amit a töltőről írnak..
A termékjelemzőkben meg szerepel is az "AGM"...
Köszönöm szépen a segítséget. Akkor beruházok!
Sziasztok Van egy Alpin Type6 típusú töltőm. Belenézve elég egyszerű megoldás, ami persze nem feltételez gyenge minőséget, de szeretném tudni mire képes, mennyire tölt kíméletesen. Érdemes-e kicsit okosítani rajta, ha igen akkor részletes útmutatásnak örülnék. Van még egy régi Orosz töltőm is, de az gondos felújítást igényel, fontos lenne hogy a régi merev, töredező, és talán hiányos vezetékeit kicseréljem és tudjam hogy mit hova kössek, mert nincs róla képem, hogy is illene kinéznie egy ilyennek belülről.
Én egy egyszerű relés feszültség limitáló áramkört tennék bele hogy leoldjon ha eléri a 14,5V-ot. Mert jelen állapotban ~18V ra tölti ha nem állsz mellette és méregeted.
Kb. mindkettő "ami a csövön kifér" módszerrel tölt. Ha nem figyeled folyamatosan az akksi feszültségét, akkor túl is tolja a dolgot. Kíméletesnek egyik sem nevezhető, inkább rombolónak.
Úgy nézem hogy az Alpin egy 11,5V-ra merült akkut 14,5V- 2A-al tölti, kezdetben. Később ez lemegy valami kisebb értékre. Igaz ez már egy nagyon régi 2004/11 évjáratú kiszolgált Banner aksi ( 50Ah/ 360A ) Még tartogatom, Télen indításnál rásegíteni egész jó még vele. Az orosz töltőt régebbről ismerem, ha tudtok segíteni a felújításban azt megköszönöm.
Ha mutatnál egy ilyen áramkört amit én is mint nem szakember össze tudnék rakni, vagy lehet ilyent valahol venni?
A töltőd egy egyszerű, de nagyszerű kivitel, régi, hagyományos 12 V -os 45 - 55 Ah -s autóakku töltésére való.
A "tudomány" a trafóban van. A trafónak nagy légrése van, így a töltés áramgenerátoros. Rövidzár (lemerült akku) esetén 5 A a névleges töltőáram, ez elég kíméletes töltés 10 -14 órán át. A töltési procedúra úgy zajlott, hogy a lemerült akkut kitekert kupakokkal feltetted tölteni, kb 10 őra múltával megnézted mennyire pezseg, ha pezsgett, levetted a töltőről, pótoltad a desztillált vizet, visszatekerted a kupakokat, és kész. Ha nem, vagy nem nagyon, akkor folytatni a töltést 14-dik óráig. A mai zárt akkuk esetén már figyelni kell a töltési végfeszültséget, és az ha meghaladta a 14,5 V -ot, be kell fejezni a töltést. Mindenképp mérd meg az üresjárási feszültséget, ha az 15 V -nál több, tennivalód van. A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2022
Ezt a képből sikerült kiolvasnod? Ezek a régi egyszerű töltők úgy vannak megkonstruálva, hogy nem 18V-ra de még 15V-ra se igazán töltenek, ugyanis a trafó szekunder feszültsége épp csak akkora, hogy a diódákon átmenő szinusz félhullámok csúcsa (amire ugye tölt) nem nagyobb annál. A trafó mérete meg egyfajta áramkorlát is egyben, a maga nagy belső ellenállásával.
Nyilván, ha a trafót még 220V-ra tekerték, az illetőnél meg éppen 235V van akkor némileg más a helyzet, mert akkor már 1V-nyi feszültséggel magasabb lesz a szekunderen is.
Ezekben a trafókban a gyártási (összerakásból adódó) természetest leszámítva semekkora hozzáadott légrés sincs. A töltés meg pláne nem áramgenerátoros, nem csak a trafó mérete (nagy belső ellenállás) hanem az osztott csévés elrendezés (nagyobb szórás) miatt sem, ezért nem tudnak eleve 3-4A-nél nagyobb árammal tölteni még egy alaposan lemerült akkut sem, mert a trafó szekunder feszültsége arányosan csökken a terhelő áram függvényében.
Minden bizonnyal Doky586 is, mint én is, saját tapasztalatai alapján írja azt, amit.
Lehet, hogy vannak úgy mértezett töltők mint ahogy megfogalmaztad de nagyon nem jellemző. Több ilyen típusúval találkoztam már, lazán fel tudja tolni az akkut pezsgésig. Hiddel, ezek a régi nyavaják az akkori akkukra vannak "mértezve". pucuka leírta, hogyan.
Kezdjük ott hogy elmondod, milyen akkut akarsz tölteni.
Nézd meg jobban a képeket. Az EI trafó egyoldalasan van összerakva, jól látható légrégréssel.
Természetesen a trafó kis mérete, és a viszonylag nagy menetszám, és nem túl vastag szekunder is hozzájárul a nagy belső ellenálláshoz. Idézet: Mert szerinted én nem? „Minden bizonnyal Doky586 is, mint én is, saját tapasztalatai alapján írja azt, amit.”
Igaz, nem néztem, az valóban légréses. De ilyen trafót nem is láttam még életemben akkutöltőben, pedig megfordult jó pár a kezeim között. Nekünk még egy ezeréves szelénes van, az akár 2-3 napig is rajta lehet az akkun anélkül hogy túltöltené vagy pezsgetné.
Hidd el, ezek nem olyan töltők, ma már inkább ipari hulladéknak számítanak. Egy dologban van előnyük: ha nagyon lemerül az akku, az intelligens töltők azt mondják, hibás az akku és nem kezdik el a töltést, ezek meg igen. De itt ki is merül minden hasznosságuk.
Most jobban megnéztem. És nem látok ott légrést jobban megnézve sem. Mindössze annyi van, hogy ez is olyan trafó mint ami egy ideje divatba jött. Nem rakosgatják össze felváltva a lemezeket mert az sok idő, hanem beteszik a helyére az E pakettet, majd összefogják az I pakettet és ugyanúgy illesztve, légrés "nélkül" odahegesztik.
Csak azt nem értem, mitől lenne ez ipari hulladékabb mint amiket 50 évvel ezelőtt csináltak? Mert szerintem semmivel. Azok pont ugyanilyenek voltak, csak a diódák helyett még szelénnel. A miénk a mai napig működik. Nem intelligens? Nem, ahogy kb. a töltők 80-90%-a nem az. És? Akku töltésre való, arra találták ki, és azt teljesíti is. Az mondjuk tény, hogy akkoriban még nem volt elbutítva a felhasználó, és tisztában volt vele hogy néhány óra múlva le kell venni róla hogy ne töltse esetleg túl. Ma meg intelligens kell, ha már a felhasználója nem az...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |