Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Mit sértene azzal, ha megkérte, bizonyította, ezért megkapta? Az, hogy te soh'sem jártál utána semminek, csak szájalsz, az már elképesztő.
Többször ajánlottam már figyelmedbe az NJT tanulmányozását is az öregasszonkodás helyett, de a moderátor felkeresése néked mindig kézreesőbb volt. Egyébként: én szeretném legjobban, ha egy elektronikai fórum "érdekességek" rovatában elektronikai érdekességekről volna szó. Nem autós dolgokról, nem közlekedéshez kapcsolódó szabályokról alkotott tévképzeteid kéne helyretenni. A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2022
Na, akkor egy pici elektronikai érdekesség.
Éppen egy adóvevő számítógépes elérését próbálgatom. Be lehet állítani a CTCSS frekvenciát. Ami 67,0 és 254,1 hertz közötti. Így, tizedhertz pontossággal. Lebegőpontosan nyilván nem tárolom, karakteresen sem, a BCD is felejtős. Egészként tárolom, a mértékegységet választottam decihertznek
Oké, saját csapdámba estem. A kötőszavakon kívül most semmit nem értettem.
És ez nem a te hibád
Szövegértési gondjaiddal nem akarok foglalkozni. Én téged személyesen nem támadtam, igy jo lenne, ha te is ehhez tartanád magad.
Többször felhívtam már a kedves figyelmed arra a jogszabályra, amit te mindig elfelejtesz átolvasni, és hasbólhányt számokat és hitet osztasz.
Talán nem nekem vannak szövegértési gondjaim, sőt, többször neked igyekeztem segítni abban, ami az én foglalkozásomhoz tartozik, és nem irigylem tőled sem, hogy tudd... De mindig szívesen tettem, csak idővel elkeserít, hogy hiába. A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2022
Ennek elkenére nem érted a problémát, és csak személyeskedsz.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2022
Annyira nem értem, hogy el is magyaráztam. Biztosan elkerülte becses figyelmed.
A jogszabályhelyet épp ma nem én idéztem, sokszor megtettem már neked, de ma más tette meg. A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2022
Akkor mond el légyszives, hogy jön ahhoz egy autokonstruktör, amikor tudja ( tudnia kéne), hogy a 2 fényszoro között a szabály min 600 mm-t ir elö, erre ö, ki tudja miért, ezt nem tartja be, és a hatoság kiadja erre az engedélyt?
Hova jutnák, ha mindenki igy tartaná be a szabályokat. Elgondolkodtál már valamikor azon, hogy miért hozták ezt a szabályt? A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2022
Muta, melyik az, amelyik úgy jött ki a gyárból, hogy a két fényszóró közt kevesebb, mint 0,60m van (ne azt, amire a kereskedő a vevő kérésére ráaggatott még néhányat)
És ne is a török kamionsofőr feldíszített autóját. A gyárból az sem úgy jött ki, de a legszőrösebb szívű NKH-s sem bántja -ha nem zavaró a "karácsonyfa". A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2022
Már 4 ilyen tipusu felsö kategoriás személykocsi is fut az utakon. Nyisd ki a szemed mások sértegetése helyett.
Tehát melyik?
(Nem, nem muszály elkérned és bemásolnod a dokumentációt. Megelégszem azzal, ha a mérőszalagoddal eléállsz, és megmutatod a képet) A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2022
Az általad emlegetett 600mm a 44.§ (2)-ben van benne. Viszont ugyan ez a paragrafus rögtön legelső pontja így szól:
Idézet: „44. § (1) * A járműre csak jóváhagyási jellel ellátott tompított fényszórót szabad felszerelni. A jármű egyedi forgalomba helyezésének engedélyezése során - a tompított fényszóró által biztosított megvilágítási kép vizsgálata alapján - e rendelkezés alól a közlekedési hatóság felmentést adhat. ” Innentől pedig nincs hova tovább ragozni a témát, legyen elég a jogászkodásból.
Pláne, hogy azok nem típusok, hanem:
Egyedi forgalombahelyezés
Nem én jogászkodom, hanem itt probáljátok a szerecsent fehérre mosdatni.
Ha nem láttatok még ilyen kocsit, az nem az én gondom. Az elsö egy francia márka volt, de már többen követik. ( azon a nappali gyári LEDek voltak kb 50 cm-re egymástol.) Én soha nem arrol beszéltem, hogy ki mit szerel a kocsijára, hanem arrol, hogy mik állnak az autoszalonokban, és hogyan tartják be a gyárak a szabályokat, és hogyan huny szemet erre a hatoság.
Nem mutatod. Nem bizonyítsz. Csak minket vádolsz személyeskedéssel, hiába igyekszünk segítni néked. Így nehéz zöldágra vergődnünk...
Utólag: a gyári nappali fény sem 0,50m-re van egymástól. A gyár betartja a szabályokat, van is hová tennie, nem kell szűkíteni. A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2022
Nézd meg egyik Teslat, a Hyundayt vagy az uj Skodát is lehet hütörács fénnyel rendelni viágutanak mint egy karácsonyfa.
A francia márkára nem emlékszem azt hiszem Citroen volt. De ez teljesen mindegy megint a szört hasogatjátok, személyeskedtek a lényeg helyett. Befejeztem.
De azt már elmondtam (leírtam), hogy a világító hűtőrács az NEM fényszóró. Benne is van a hivatkozott (6/1990) jogszabályban, hogy mi a fényszóró....
Azt meg nem is csak én írtam le, hogy a kiadott típusbizonyítványt mely szakaszra alapoz(hat)ák. Megnézhetem a Teslát, Hyunday-t, Skodát. Nekem nincs centi a szememben. Te mutasd meg az állításod helytállóságát, mérd meg, fényképezd le, hadd lássam, hogy 60 centinél közelebb van a két fényszóró. Te állítottad.... A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2022
Érzelmekkel nem lehet vitatkozni.
Nem érdekel melyik autó ilyen. A jogszabály megengedi. Pont. Idézet: „Az autoklub vezetöi is csak a vállukat vonogatják.” Az autóklub egy klub, benne is van a nevében, A magyar is az, az ADAC is az. Tehát nem hatóság, nem jogalkotó, semmi hivatalos, csak egy klub. És ha a klub tagságának megfelel, akkor a vezetőik úgy vonogatják a vállukat, ahogy csak akarják. Ha pedig nem tetszik a tagságnak, mármint a többségnek, akkor leváltják a vezetőséget, az alapszabályban írtaknak megfelelően. És ha ez nem megy, akkor kilépnek, keresnek/csinálnak másik klubot, stb.
Az autokluboknak komoly jogi osztályaik vannak, és eleve feladatuk megszolalni és kiállni, ha bárki sérti az autosokat, vagy nem tartja be érvényes törvényeket és szabályokat.
És nem véletlenül irtak elö a szabványokban olyan értékeket amilyeneket elöirtak, és egészen biztos, hogy egy 1990-s rendeletben senki nem engedélyezte az auto elejének a kivilágitását, ahogy azt ma sokan praktizálják. Vagy már az uj generácio azt sem tudja, miért irtak elö az autokra két fényszorot, és azok között betartando min. távolságot.
Pont ez a törvény nehezen értelmezhető. Mint egy 100 módosítás van benne.
Azért elég érdekes amit mondasz, mert amikor megjelentek LED lámpák nappali fényként, egy idöben még a zsaruk is belekötöttek az autosokba ( nemcsak nálunk), és azoknak csak az lett mondva, hogy minden autost elö kell venni, ha a két LED fény 10-12 cm-rel közelebb van a rendszámtáblához ( az volt a mérce). Nem kellett ehhez még collstok sem, és már vihetted vizsgáztatni a kocsit. Szoval akkor valami mégiscsak van a szabványban, amit még egy laikusnak is sikerül megértenie.
Teljesen mindegy volt, hogy otthon szerelted fel a nappali LED fényt vagy a szervizben..
Na most meg a dátumba kötsz bele Az a rendelet folyamatos jogharmonizáción megy keresztül és veszik bele az újabbnál újabb előírásokat. S hiába az első példány belőle 1990-ben jött ki, még ma is az a hatályos, csak éppen a jelenlegi módosításokkal együtt. Szóval fogadd el, hogy ez vonatkozik rá és hagyd már végre abba az értetlenkedést.
Mondok neked még egy jópofa dolgot, ami meg fog lepni ezzel kapcsolatban. A jármű megvizsgálásakor a járműre az első magyarországi forgalomba helyezésekori szabályokat kell alkalmazni. Vagyis hiába nincs mondjuk hátul biztonsági öv egy 1960-as autóban, se fejtámla az ülésen, az még mindig meg fog felelni a vizsgán. Na de ha ugyan azt az autót most hozod be külföldről és helyeznéd először forgalomba idehaza, akkor ezeket pótolni kellene (kivéve, ha rögtön OT kategóriában, mert akkor felmentést kapsz rá).
Beszélsz, de egyetlen sort sem tudsz idézni olyan szabálybol, ami engedélyezi az elsö fényszorok között a fényforrásokat. És ha te sem érted miért van ez igy, akkor valoban kár folytatni a beszélgetést.
Azokkal a régi szabályokkal nekem is volt gondom, amikor egy 1953-s Unimogot vettünk. Az a járgágy két irányba tud menni a hossztengely mentén, de keresztbe is. Elöször a kedves hatoság azt mondta, hogy az egy teherauto - még 1300 kg sem volt - utánfuton hoztuk . Söt C kategoriás jogsit akartak a járgányra, pedig hivatalosan max 30km/h tudott. Hetekig rágodtak rajta, végül azt mondták, hogy mégsem kell C kategoriás jogsi (teherautora valo) elég a B kategoria, de nekünk mint tulajdonosnak kell bebizonyitani, hogy a gép valoban nem tud gyorsabban menni ( megvoltak hozzá az eredeti gyári papirok, abban 30 km/h volt). Elvittük egy probapályára, s csak akkor kaptuk meg a végleges engedélyeket, amikor dombrol lefelé sem tudott a hatoság 32 km/h nál többet kivarázsolni belöle. Az egész huzavona 3 honapig tartott.
Eddig te az első fényszórók közti távolságról beszéltél, amire idéztem neked a paragrafust. Most meg elkezdesz ferdíteni és más fajta fényforrásokról beszélsz.
De tudod mit? Idézet: „A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 37. § (1) * A járművön csak olyan fajta, olyan színű, oly módon elhelyezett és annyi világító-, illetőleg fényjelző berendezést szabad alkalmazni, amilyent és amennyit a rendelet előír vagy megenged. Ez a rendelkezés nem vonatkozik az olyan világítóberendezésekre, amelyeknek a fénye a jármű üzemszerű használata során kívülről sem közvetlenül, sem közvetve nem látható (pl. csomagtér-megvilágító lámpa, szerelőlámpa), továbbá azokra a világító-, illetőleg fényjelző berendezésekre, amelyeket a világító- és fényjelző berendezések elhelyezése tekintetében jóváhagyási jellel * ellátott járműveken gyárilag helyeztek el.”
Látom fogalmad sincs mi a probléma, még akkor sem amikor a gyár sérti a szabályt és a korrupt hatoság ezt türi.
Néz utána mi volt az inditooka annak, hogy az auton 2 fényszoro(blokk) van elöl, és miért irták elö jo 60 éve, hogy a 2 fényforrás helyzete hol van, és pl miért kellett leszerelni az akkor divatos 3. fényszorot az autorol. Ha szerinted ez nem lényeges, akkor mire van az egész szabvány? Én pontosan arrol beszéltem, hogy a korrupt hatoság sok mindent jováhagy az autogyáraknak, azok konstruktörei meg ki tudja miért, ignorálják még az alapszabályokat is. ( hol van az indoklása annak, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik erre vagy arra, illetve akkor mire is vonatkozik, ha már a rendelkezésben ott a kiskapu?).
Nekem most lett elég az érzelmeidből.
Idézek neked jogszabályt, de te magasról teszel rá, inkább vagdalkozol. S ezt eljátszod kb. minden 2-3 hónapban. Nagyon unalmas. Próbáld meg megérteni a különbségeket aközött amikről beszélsz. Ha a gyártó úgy adja ki az autóját, hogy nem felel meg ezeknek az előírásoknak, akkor azt bizony komoly vizsgálatok után teheti meg. Próbáld felfogni, hogy itt nem hasraütésszerűen belerakunk még ezt is mert dizájn tehetnek meg ők se bármit. A fényberendezéseket is vizsgálatok sora után hagyják jóvá. Igen, mindegyiket. S még csak nem is úgy, hogy ez a lámpatest megfelel azt rakhatod minden vackodra, hanem az adott járműtípusra felel meg, s ha másikra akarod rakni, akkor új jóváhagyási eljárás kell. A jóváhagyási procedúrát pedig lehet, hogy a hatóság fejezi be, viszont erre külön szervezetek léteznek, amiknek megvannak hozzá a megfelelő berendezései, hogy a vizsgálatokat meg tudják tenni (pl. TÜV). Amikor te jóskapista felszerelsz valamit az autódra, ami jóváhagyási kötelezettséggel bír, akkor azt bizony nem teheted meg akárhogy, ezért igenis szórakoztathat a "korrupt" hatóság. Viszont te is megteheted, hogy elmész egy minősítő szervezethez és kéred a járműved bevizsgálását azzal a berendezéssel, amit utólag ráaggattál. Ha azok megfelelőnek találják így a járművet - függettlenül a te kedvenc 600mm-től -, akkor kapsz róla egy papírt, hogy az remek és mehetsz vele átalakítási engedélyért, amit meg is kapsz, s bekerül a forgalmidba, hogy ilyenolyan számú engedély alapján átalakítva karácsonyfává. Mindkét esetben van minősítési eljárás, csak míg a gyár ezt megteszi, mielőtt a forgalomba kiengedné a jószágot, addig a már kész járművön átalakított utólagos vackokra a mezei honpolgár ezt "elfelejtette" megtenni. Neki is lehet, akkor nekem miért nem alapon. De lehet neked is, csak szépen fizesd meg a díját és ess át ugyan azon a procedúrán vele. |
Bejelentkezés
Hirdetés |