Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok
Ismerős egy szélkerékkel és egy kispolszki generátorral szeretne áramot termelni, viszont a generátor teljes gerjesztésen lefogja a szélkereket, akármennyire is fúj a szél. Arra gondoltam, hogy egy ellenállással elfűtők a gerjesztőáramból. 3.5 Amper a gerjesztőáram teljes terhelésen, ezt eldobnám 1.5 Amperre. Szerintetek működhet? Kellhet-e módosítani a töltésjelző lámpát, ami jelenleg 3 db 1A-s gerjesztődiódával és egy 3W-os izzóval működik? Közvetlenül a szénkefe és a feszültségszabályozó közé gondoltam az ellenállást. Előre is köszönöm.
Még annyi "érdekesség" volt amit elfelejtettem miközben fejvakarások voltak hogy Bose-vagy Nokia system..., az ajtókárpitokon a hangszorófedelekre rá volt nyomtatva "Bose"
Aztán ahoz képest Hogy 2Ohmos hangszórokat emlegettek a Bose-hoz....,Nokia lett belőle amikor levettük az ajtókárpitot... Mellesleg aztán...,netán szintiszta kikapcsként átnézhetnél alkalmadtán az Opel Astra topikba .. üdv L.
A terhelést nem lehetne csökkenteni, mondjuk egy áramkorlát beépítésével?
Milyen terhelés van a rendszeren? Esetleg lassító áttétel beépítése?
Idézet: „Ismerős egy szélkerékkel és egy kispolszki generátorral szeretne áramot termelni” Rövid leszek, és őszinte! NEM FOG! Olvasgasson az itteni szélkerekes csoportban az okokról...
Sziasztok! Ezt a szélvédőtörlő szervót hogy kell bekötni, és használni? 3 kábel jön ki belőle..
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2022
Ez nem szervómotor hanem egyszerű szén vagy bronzkefés DC motor.
Kék és fekete 12 V (passz, hogy melyik a pozitív), a piros valószínűleg visszajelző vezeték hogy az autó tudja, mikor van az ablaktörlő alaphelyzetben.
Van Skodás elektromos topik, a képek között próbálj ablaktörlő motor részletet keresgélni...
A 150-es motor jobb alsó részen. A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2022
Hali!
Majdnem. Kettőre kap akkor megy hosszút, ha a 3. is kap pozitívat, akkor továbbmegy, akár elektronika nélkül is. Ja, a színeket ne kérdezd, rég volt, mérd ki . A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2022
Üdv!
Peugeot 206 autóba szeretnék elektromos tükröt szerelni, a tükrön kívűl milyen elektronika szükséges még a kapcsoló mellé? Igen nagy titokban tartják nem találtam róla túl sok infót. Tisztelettel Ipi
Ha nem memóriás, meg nem automata akkor nem kell más.
Általánosságban mondom, nem Pözsó specifikusan, (német olasz japán fraci autók után):
Nem biztos, hogy a kábelkötegben benne lesz ez ehhez szükséges vezetékek, csatlakozók!! Évjárattól és a felszereltségi szinttől függően eltérhetnek a felhasznált kötegek (erek száma), csatlakozók mennyisége, de még azok kiosztásai, kialakításai is!! Érdemes megvizsgálni a járművet mielőtt költekezésbe kezdesz!
Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne egy Zafira b ről lenne szó. Van e lehetőség hogy a szivargyújtó ne legyen állandó áramon, hanem gyújtásról vezérelt? Előre is köszönöm a válaszokat.
Sziasztok!
Tudnátok abban tanácsot adni, hogy régi, idős autókban a nagyobb áram által járt csatlakozások szétolvadása teljesen normális és az idővel együtt járó jelenség, vagy nem igazán elfogadható és lehet ellene tenni valamit? Konkrétabban: van egy Renault Laguna I-esem, 26 éves a járgány. 2-3 éve kezdődtek ezek a gondok. Először a hátsó szélvédő fűtésem ment el, majd a tompított fényszórók is bemondták az unalmast. A villamos elosztó dobozt kiszerelve (amin a biztosítékok is vannak) láttam, hogy a soktüskés csatlakozókon megoldvadtak az egyes tüskék. A ablakfűtés felé elmenő vezeték tüskéje, valamit a kormánykapcsolóról a kapcsolt tompított fényszórók közös bejövő vezetékének tüskéje is. Javítás után egy ideig jó volt minden de nemrég ismét elment a tompított fényem. Most a változatosság kedvéért az elosztódobozból kimenő, a jobb- és baloldali izzőkhoz menő mindkettő vezeték tüskéje volt beolvadva. Lenne valami gond az autómban, ami miatt sorra olvadnak el ezek a csatlakozások? Tudok tenni valamit, amivel megakadályozhatnám ezeket? Vagy mondhatjuk azt, hogy ez a korral jár, nincs mit tenni ellene?
Szia, ami öregszik az ....., fölég renault-nál. Nekem is van egy lagunám . Én most az ajtó átkötéseknél cseréltem pin-eket, a motornak a táp vezetéke adta meg magát a csatlakozóba.
Max kontakt tisztító spray, majd kontakt "zsír" spray (ameddig nincs szétégve). Egyébként ezért tartok /vettem ilyet: csatlakozó kitt
Szia
Anno a II -es sregweg Passatomban jártam így a biztosíték táblával. Vettem bontóban egyet, és szétpattintottam. A lemezeken a tüskék szegecseit átforrasztva legóztam össze más ötletem nem lévén. Mindenesetre nem égtek be utána. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2022
Sziasztok!
Remélem jó csoportba írok. Szeretnék egy problémámra megoldást találni. Kamion söfőrként dolgozom. Vettem egy Lenovo Legion 5 pro laptopot, aminek a töltését szeretném megoldani 12-24V-ról. A hálózati gyári töltőjén a kimeneti adatok: 230W, 20V, 11.5 A. Első sorban szivargyújtós csatlakozással szeretném megoldani. Bár szerintem 11.5A-t nem igen bír egy normál szivargyújtó. Ezeket a termékeket néztem: Bővebben: Link Bővebben: Link 6-8A körül vannak a linkelt töltők. Másik lehetőség az inverter, de nem tudom, hogy azok közül melyik lenne megfelelő? Köszönöm a segítséget! üdv.
Az utoljára linkeltnél irja a tularam védelmet, szerintem az lesz az.
Legfeljebb nézz utána, hogy a laptop szoftverén/ben van e olyan opció hogy kíméletes töltés vagy hasonló. Így hátha nem durrantaná meg a 11,5A -al.
Szia!
Bőven elég lesz a 6-8A is. A gyári laptoptöltőket úgy méretezik, hogy 40 fokban, teljesen lemerült akkuval, maximális processzor- és perifériahasználattal (Hdd, CD, videoproci, stb), maximális fényerőn is bírja. Szerintem a szűk keresztmetszet a tápcsatlakozó lesz.
Szia. vannak autós töltők olyan csatit teszel rá ami a laptophoz kell. Az az áramot kell tudnia, jó, kicsit többet, mint amit a laptopod felvesz maximum. A laptopod meg úgy sem vesz fel többet, mint ami neki kell.
Sziasztok!
Opel Astra F-ben a hall szenzort, hogy tudnám kimérni? Erős a gyanúm, hogy az a hibás. Olyan jelenséget produkál, hogy amikor ráadjuk a gyújtást ad egy szikrát. Utána, ha indítanánk be egyáltalán nem ad szikrát. A gyújtótrafónál nézem.
Keresgélek közben én is. Találtam egy olyat, hogy le kell húzni a szenzor kábelét és a középső érintkezőt a földhöz érintgetni. Így szimulálható a szenzor működése és meg fog jelenni a szikra, ha más baj nincs.
Lehet-e itt gond, ha tényleg a középső érintkezőt a földhöz érintem?
Köszi a tippet!
Ismerem ezt a fajta csatlakozót, de sajnos túl kicsi áramerősséget bír el. Amik nekem eddig szétégtek azok mind nagyobb áramerősségűek voltak. De nincs is rá szükségem, a műszerfal alatt víz se éri a csatlakozásokat, máshol még szerencsére nem volt problémám.
Nálam meg pont nem a táblán lévő tüskékkel van baj, azoknak semmi baja. Hanem a kábelkorbács végén lévő soklábú műanyagcsatlakozó egy-egy lába olvad be és szenesedik meg.
Ezt a hibát is úgy oldottam meg most, ahogy régebben a hasonlókat.
A csatlakozóba beleolvadt vezeték eret elvágtam a kábelkorbács végén, a csatlakozó előtt és WAGO-t tettem rá. Majd szétszedtem az elosztó/biztosító dobozt és a NYÁK-on az adott érnek megfelelő tüskének a lábara forrasztottam egy rövidebb vezeték darabot. Ezt az új bypass vezetéket kivezettem a doboz egyik szellőző nyílásán és összeszerelés majd beszerelés után ezt is bedugtam a WAGO-ba, így létrehozva újra a szétégett csatlakozást külső vezetékkel. Ez így mennyire elfogadható és biztonságos javítás? Rendben van ez így, ugye? Még egy kérdésben kérném a tanácsotokat. Kb. 2-3 éve javítottam ugyanezzel a fenti módszerrel a hátső szélvédőfűtés felé elmenő tápvezetéket, mivel az is be volt égve. Sima 2-es nyitható WAGO-t használtam, aminek 40 A a névleges megengedett áramerőssége. Mindkettő vezetékvéget szabályosan érvéghüvelyeztem a WAGO-ba bedugás előtt. A mostani szereléskor vettem észre, hogy ez a régebben betett WAGO teljesen megolvadt, eldeformálódott. Átvezetett még, mert működött a szélvédőfűtésem, de kinyitni már nem tudtam, úgy kellett fogóval szétcsipkednem, hogy le tudjam fejteni a vezetékek végéről. Ideiglenesen betettem egy ugyanilyen 2-es WAGO-t, de a jelek szerint ez hosszú távon nem lesz jó. A szóban forgó ér a biztosítéktáblán 40 A-re van biztosítva. A WAGO ezt már nem bírja. Tudnátok ajánlani valami más megoldást, amivel megbízhatóan összeköthetem a 2 eret és bírja gond nélkül ezt az áramerősséget is?
Szia
Wagonál sosem teszünk érvéghüvelyt, mert akkor csak 1-2 ponton érintkezik, a blankolt vezetéket összesodrás nélkül kell beletolni, mert akkor szétlapul a vezeték, nagy lesz az érintkezési felület. Én inkább összeforrasztanám, nem kell azt naponta szétszedni... Másik megoldásként tennék ilyen csatlakozót, ez 40A-es, ha csak egy szálról van szó, akkor párhuzamosítanám, akkor tuti örök élet.Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2022
Akkor nézzük a kapcsolási rajzott (lásd képeket) :A B5 a Hall bemenete, avagy az ESTHI# névre hallgat , ami egy 33,2K ellenálláson keresztül csatlakozik az U12 Műveleti erősítő nem invertáló bemenetére.
Szóval nem lehet itt gond.
Akkor jó lesz a WAGO, csak szedjem le az érvéghüvelyeket?
Mindenképp bontható csatlakozáést szeretnék. 26 éves az autó, várhatóan idővel lesznek majd még ilyen hibák. Már eddig is van 3 ilyen bypass megoldásom WAGO-val, nem lenne jó megoldás minden egyes hibakeresésnél szétforrasztgatni majd ismét összeforrasztgatni őket, hogy ki tudjam emelni az elosztódobozt hibakereséshez, méregetéshez. Ráadásul a hely iszonyatosan szűk a pedálok feletti résben, a műszerfal alatt, inkább csak vakon szoktam ott dolgozni, mert nem látok be ha bent vannak a kezeim, nagyon nagy kihívás lenne ott forrasztgatni. Valami bontható megoldást keresek, aminek nem árt meg a 40 A.
Szia! Ilyet használtál vagy az egyszerűekből valamelyik kettős összekötőt?
Sziasztok!
Problémám, hogy Corsa C jobb oldali tükörfűtés nem megy. Leszedtem a tükörlapot, az abban lévő fűtőszál rendben van, mert a multiméter szakadásmérő sípol. A tükörre rámenő két vezeték alaphelyzetben sípol, ha bekapcsolom a fűtést, akkor elhallgat. Gondolom testet szakít, de lehet tévedek. Ha ellenállásmérésre kapcsolom (200 Ohm), akkor bekapcsolt fűtéssel 10-10.2 körüli értéket mérek. Tudnátok segíteni vajon hol lehet a hiba? Előre is nagyon köszi! G.
Ilyet használtam. A felhasznált WAGO oldalán úgy rémlik, hogy 40 A-t olvastam, de most már elbizonytalanodtam a netes képeket nézve, inkább az csak 20 A vagy 32 A lehet.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |