Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   317 / 340
(#) Andrei1181 hozzászólása Aug 12, 2022 /
 
Sziasztok

Ismerős egy szélkerékkel és egy kispolszki generátorral szeretne áramot termelni, viszont a generátor teljes gerjesztésen lefogja a szélkereket, akármennyire is fúj a szél.

Arra gondoltam, hogy egy ellenállással elfűtők a gerjesztőáramból.
3.5 Amper a gerjesztőáram teljes terhelésen, ezt eldobnám 1.5 Amperre. Szerintetek működhet? Kellhet-e módosítani a töltésjelző lámpát, ami jelenleg 3 db 1A-s gerjesztődiódával és egy 3W-os izzóval működik?
Közvetlenül a szénkefe és a feszültségszabályozó közé gondoltam az ellenállást.

Előre is köszönöm.
(#) Lezli46 válasza Lezli46 hozzászólására (») Aug 14, 2022 /
 
Még annyi "érdekesség" volt amit elfelejtettem miközben fejvakarások voltak hogy Bose-vagy Nokia system..., az ajtókárpitokon a hangszorófedelekre rá volt nyomtatva "Bose"
Aztán ahoz képest Hogy 2Ohmos hangszórokat emlegettek a Bose-hoz....,Nokia lett belőle amikor levettük az ajtókárpitot...
Mellesleg aztán...,netán szintiszta kikapcsként átnézhetnél alkalmadtán az Opel Astra topikba ..

üdv L.
(#) Lamprologus válasza Andrei1181 hozzászólására (») Aug 15, 2022 /
 
A terhelést nem lehetne csökkenteni, mondjuk egy áramkorlát beépítésével?

Milyen terhelés van a rendszeren?

Esetleg lassító áttétel beépítése?
(#) dB_Thunder válasza Andrei1181 hozzászólására (») Aug 16, 2022 /
 
Idézet:
„Ismerős egy szélkerékkel és egy kispolszki generátorral szeretne áramot termelni”

Rövid leszek, és őszinte!
NEM FOG!
Olvasgasson az itteni szélkerekes csoportban az okokról...
(#) Ráx Aladár hozzászólása Aug 21, 2022 /
 
Sziasztok! Ezt a szélvédőtörlő szervót hogy kell bekötni, és használni? 3 kábel jön ki belőle..
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2022
(#) Bakman válasza Ráx Aladár hozzászólására (») Aug 21, 2022 /
 
Ez nem szervómotor hanem egyszerű szén vagy bronzkefés DC motor.

Kék és fekete 12 V (passz, hogy melyik a pozitív), a piros valószínűleg visszajelző vezeték hogy az autó tudja, mikor van az ablaktörlő alaphelyzetben.
(#) ferci válasza Ráx Aladár hozzászólására (») Aug 21, 2022 /
 
Van Skodás elektromos topik, a képek között próbálj ablaktörlő motor részletet keresgélni...
A 150-es motor jobb alsó részen.
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2022
(#) Joe_001 válasza Bakman hozzászólására (») Aug 29, 2022 /
 
Hali!
Majdnem. Kettőre kap akkor megy hosszút, ha a 3. is kap pozitívat, akkor továbbmegy, akár elektronika nélkül is. Ja, a színeket ne kérdezd, rég volt, mérd ki
.
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2022
(#) villanyipi hozzászólása Szept 27, 2022 /
 
Üdv!
Peugeot 206 autóba szeretnék elektromos tükröt szerelni, a tükrön kívűl milyen elektronika szükséges még a kapcsoló mellé?
Igen nagy titokban tartják nem találtam róla túl sok infót.
Tisztelettel
Ipi
(#) zolika60 válasza villanyipi hozzászólására (») Szept 27, 2022 /
 
Ha nem memóriás, meg nem automata akkor nem kell más.
(#) dB_Thunder válasza villanyipi hozzászólására (») Szept 28, 2022 /
 
Általánosságban mondom, nem Pözsó specifikusan, (német olasz japán fraci autók után):
Nem biztos, hogy a kábelkötegben benne lesz ez ehhez szükséges vezetékek, csatlakozók!! Évjárattól és a felszereltségi szinttől függően eltérhetnek a felhasznált kötegek (erek száma), csatlakozók mennyisége, de még azok kiosztásai, kialakításai is!!
Érdemes megvizsgálni a járművet mielőtt költekezésbe kezdesz!
(#) sun hozzászólása Szept 29, 2022 /
 
Sziasztok.
Olyan kérdésem lenne egy Zafira b ről lenne szó.
Van e lehetőség hogy a szivargyújtó ne legyen állandó áramon,
hanem gyújtásról vezérelt?
Előre is köszönöm a válaszokat.
(#) Andralin hozzászólása Okt 13, 2022 /
 
Sziasztok!

Tudnátok abban tanácsot adni, hogy régi, idős autókban a nagyobb áram által járt csatlakozások szétolvadása teljesen normális és az idővel együtt járó jelenség, vagy nem igazán elfogadható és lehet ellene tenni valamit?

Konkrétabban: van egy Renault Laguna I-esem, 26 éves a járgány. 2-3 éve kezdődtek ezek a gondok. Először a hátsó szélvédő fűtésem ment el, majd a tompított fényszórók is bemondták az unalmast. A villamos elosztó dobozt kiszerelve (amin a biztosítékok is vannak) láttam, hogy a soktüskés csatlakozókon megoldvadtak az egyes tüskék. A ablakfűtés felé elmenő vezeték tüskéje, valamit a kormánykapcsolóról a kapcsolt tompított fényszórók közös bejövő vezetékének tüskéje is.

Javítás után egy ideig jó volt minden de nemrég ismét elment a tompított fényem. Most a változatosság kedvéért az elosztódobozból kimenő, a jobb- és baloldali izzőkhoz menő mindkettő vezeték tüskéje volt beolvadva.

Lenne valami gond az autómban, ami miatt sorra olvadnak el ezek a csatlakozások? Tudok tenni valamit, amivel megakadályozhatnám ezeket? Vagy mondhatjuk azt, hogy ez a korral jár, nincs mit tenni ellene?
(#) Baxi válasza Andralin hozzászólására (») Okt 14, 2022 / 1
 
Szia, ami öregszik az ....., fölég renault-nál. Nekem is van egy lagunám . Én most az ajtó átkötéseknél cseréltem pin-eket, a motornak a táp vezetéke adta meg magát a csatlakozóba.
Max kontakt tisztító spray, majd kontakt "zsír" spray (ameddig nincs szétégve). Egyébként ezért tartok /vettem ilyet: csatlakozó kitt
(#) Joe_001 válasza Andralin hozzászólására (») Okt 14, 2022 / 1
 
Szia
Anno a II -es sregweg Passatomban jártam így a biztosíték táblával. Vettem bontóban egyet, és szétpattintottam. A lemezeken a tüskék szegecseit átforrasztva legóztam össze más ötletem nem lévén. Mindenesetre nem égtek be utána.
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2022
(#) Mizse hozzászólása Okt 14, 2022 /
 
Sziasztok!

Remélem jó csoportba írok.
Szeretnék egy problémámra megoldást találni.

Kamion söfőrként dolgozom. Vettem egy Lenovo Legion 5 pro laptopot, aminek a töltését szeretném megoldani 12-24V-ról.

A hálózati gyári töltőjén a kimeneti adatok: 230W, 20V, 11.5 A.

Első sorban szivargyújtós csatlakozással szeretném megoldani. Bár szerintem 11.5A-t nem igen bír egy normál szivargyújtó.

Ezeket a termékeket néztem:
Bővebben: Link

Bővebben: Link

6-8A körül vannak a linkelt töltők.

Másik lehetőség az inverter, de nem tudom, hogy azok közül melyik lenne megfelelő?


Köszönöm a segítséget!
üdv.
(#) Baxi válasza Mizse hozzászólására (») Okt 14, 2022 / 1
 
Az utoljára linkeltnél irja a tularam védelmet, szerintem az lesz az.
Legfeljebb nézz utána, hogy a laptop szoftverén/ben van e olyan opció hogy kíméletes töltés vagy hasonló. Így hátha nem durrantaná meg a 11,5A -al.
(#) bbalazs_ válasza Mizse hozzászólására (») Okt 14, 2022 / 1
 
Szia!
Bőven elég lesz a 6-8A is.
A gyári laptoptöltőket úgy méretezik, hogy 40 fokban, teljesen lemerült akkuval, maximális processzor- és perifériahasználattal (Hdd, CD, videoproci, stb), maximális fényerőn is bírja.
Szerintem a szűk keresztmetszet a tápcsatlakozó lesz.
(#) Joe_001 válasza Mizse hozzászólására (») Okt 14, 2022 / 1
 
Szia. vannak autós töltők olyan csatit teszel rá ami a laptophoz kell. Az az áramot kell tudnia, jó, kicsit többet, mint amit a laptopod felvesz maximum. A laptopod meg úgy sem vesz fel többet, mint ami neki kell.
(#) Nanok hozzászólása Okt 20, 2022 /
 
Sziasztok!

Opel Astra F-ben a hall szenzort, hogy tudnám kimérni?
Erős a gyanúm, hogy az a hibás. Olyan jelenséget produkál, hogy amikor ráadjuk a gyújtást ad egy szikrát. Utána, ha indítanánk be egyáltalán nem ad szikrát. A gyújtótrafónál nézem.
(#) Nanok válasza Nanok hozzászólására (») Okt 20, 2022 /
 
Keresgélek közben én is. Találtam egy olyat, hogy le kell húzni a szenzor kábelét és a középső érintkezőt a földhöz érintgetni. Így szimulálható a szenzor működése és meg fog jelenni a szikra, ha más baj nincs.
Lehet-e itt gond, ha tényleg a középső érintkezőt a földhöz érintem?
(#) Andralin válasza Baxi hozzászólására (») Okt 23, 2022 /
 
Köszi a tippet!
Ismerem ezt a fajta csatlakozót, de sajnos túl kicsi áramerősséget bír el. Amik nekem eddig szétégtek azok mind nagyobb áramerősségűek voltak. De nincs is rá szükségem, a műszerfal alatt víz se éri a csatlakozásokat, máshol még szerencsére nem volt problémám.
(#) Andralin válasza Joe_001 hozzászólására (») Okt 23, 2022 /
 
Nálam meg pont nem a táblán lévő tüskékkel van baj, azoknak semmi baja. Hanem a kábelkorbács végén lévő soklábú műanyagcsatlakozó egy-egy lába olvad be és szenesedik meg.
(#) Andralin válasza Andralin hozzászólására (») Okt 23, 2022 /
 
Ezt a hibát is úgy oldottam meg most, ahogy régebben a hasonlókat.
A csatlakozóba beleolvadt vezeték eret elvágtam a kábelkorbács végén, a csatlakozó előtt és WAGO-t tettem rá. Majd szétszedtem az elosztó/biztosító dobozt és a NYÁK-on az adott érnek megfelelő tüskének a lábara forrasztottam egy rövidebb vezeték darabot. Ezt az új bypass vezetéket kivezettem a doboz egyik szellőző nyílásán és összeszerelés majd beszerelés után ezt is bedugtam a WAGO-ba, így létrehozva újra a szétégett csatlakozást külső vezetékkel.

Ez így mennyire elfogadható és biztonságos javítás? Rendben van ez így, ugye?

Még egy kérdésben kérném a tanácsotokat.
Kb. 2-3 éve javítottam ugyanezzel a fenti módszerrel a hátső szélvédőfűtés felé elmenő tápvezetéket, mivel az is be volt égve. Sima 2-es nyitható WAGO-t használtam, aminek 40 A a névleges megengedett áramerőssége. Mindkettő vezetékvéget szabályosan érvéghüvelyeztem a WAGO-ba bedugás előtt.
A mostani szereléskor vettem észre, hogy ez a régebben betett WAGO teljesen megolvadt, eldeformálódott. Átvezetett még, mert működött a szélvédőfűtésem, de kinyitni már nem tudtam, úgy kellett fogóval szétcsipkednem, hogy le tudjam fejteni a vezetékek végéről.

Ideiglenesen betettem egy ugyanilyen 2-es WAGO-t, de a jelek szerint ez hosszú távon nem lesz jó. A szóban forgó ér a biztosítéktáblán 40 A-re van biztosítva. A WAGO ezt már nem bírja.
Tudnátok ajánlani valami más megoldást, amivel megbízhatóan összeköthetem a 2 eret és bírja gond nélkül ezt az áramerősséget is?
(#) Tomi20 válasza Andralin hozzászólására (») Okt 23, 2022 /
 
Szia

Wagonál sosem teszünk érvéghüvelyt, mert akkor csak 1-2 ponton érintkezik, a blankolt vezetéket összesodrás nélkül kell beletolni, mert akkor szétlapul a vezeték, nagy lesz az érintkezési felület. Én inkább összeforrasztanám, nem kell azt naponta szétszedni...
Másik megoldásként tennék ilyen csatlakozót, ez 40A-es, ha csak egy szálról van szó, akkor párhuzamosítanám, akkor tuti örök élet.Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2022
(#) nyemi válasza Nanok hozzászólására (») Okt 23, 2022 /
 
Akkor nézzük a kapcsolási rajzott (lásd képeket) :A B5 a Hall bemenete, avagy az ESTHI# névre hallgat , ami egy 33,2K ellenálláson keresztül csatlakozik az U12 Műveleti erősítő nem invertáló bemenetére.
Szóval nem lehet itt gond.
(#) Andralin válasza Tomi20 hozzászólására (») Okt 23, 2022 /
 
Akkor jó lesz a WAGO, csak szedjem le az érvéghüvelyeket?

Mindenképp bontható csatlakozáést szeretnék. 26 éves az autó, várhatóan idővel lesznek majd még ilyen hibák. Már eddig is van 3 ilyen bypass megoldásom WAGO-val, nem lenne jó megoldás minden egyes hibakeresésnél szétforrasztgatni majd ismét összeforrasztgatni őket, hogy ki tudjam emelni az elosztódobozt hibakereséshez, méregetéshez. Ráadásul a hely iszonyatosan szűk a pedálok feletti résben, a műszerfal alatt, inkább csak vakon szoktam ott dolgozni, mert nem látok be ha bent vannak a kezeim, nagyon nagy kihívás lenne ott forrasztgatni.

Valami bontható megoldást keresek, aminek nem árt meg a 40 A.
(#) VIM válasza Andralin hozzászólására (») Okt 23, 2022 / 1
 
Szia! Ilyet használtál vagy az egyszerűekből valamelyik kettős összekötőt?
(#) huggybear hozzászólása Okt 23, 2022 /
 
Sziasztok!

Problémám, hogy Corsa C jobb oldali tükörfűtés nem megy. Leszedtem a tükörlapot, az abban lévő fűtőszál rendben van, mert a multiméter szakadásmérő sípol. A tükörre rámenő két vezeték alaphelyzetben sípol, ha bekapcsolom a fűtést, akkor elhallgat. Gondolom testet szakít, de lehet tévedek. Ha ellenállásmérésre kapcsolom (200 Ohm), akkor bekapcsolt fűtéssel 10-10.2 körüli értéket mérek. Tudnátok segíteni vajon hol lehet a hiba? Előre is nagyon köszi! G.
(#) Andralin válasza VIM hozzászólására (») Okt 23, 2022 /
 
Ilyet használtam. A felhasznált WAGO oldalán úgy rémlik, hogy 40 A-t olvastam, de most már elbizonytalanodtam a netes képeket nézve, inkább az csak 20 A vagy 32 A lehet.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2022

221-412-1.jpg
    
Következő: »»   317 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem