Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Háromfázisú motor (vezérlése)
 
Témaindító: zsocaman, idő: Ápr 21, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 5
(#) kadarist válasza mateatek hozzászólására (») Szept 25, 2022 / 1
 
Szia! Igen, lehet és eléggé hatékony ez a megoldás.
(#) mateatek válasza kadarist hozzászólására (») Szept 25, 2022 /
 
Köszönöm szépen a válaszodat. Akkor ez alapján tervezek.
(#) erbe válasza mateatek hozzászólására (») Szept 25, 2022 /
 
Lehet, csak nem pont így. Külön mágneskapcsolót kell használni a fékezéshez. Amíg az egyik kiesik és a másik meghúz, van ideje megszűnni a megszakításkor keletkező ívnek. Máskülönben van esély arra, hogy még él az ioncsatorna az érintkezők között és a rákapcsolt rövidzár vagy DC fékezőáram zárlatot okoz. Cseréltem ilyen egyszerűsített fékező áramkörben összeégett mágneskapcsolókat. A morze érintkezőkkel még nagyobb az esély (KR - kisrelé).
(#) mateatek válasza erbe hozzászólására (») Szept 25, 2022 /
 
Két hozzászólás között elkészült a nyák és ki lett forrasztva. Remélem jó lesz. 3 morzés relét használok. Viszonylag ritkán lesz csak rá szükség.
Ha esztergán menetet vágok, akkor a menet végénél, amikor kiveszem a kést, ellen kell kapcsolni a motornak, hogy ne menjen tovább a szán. Ha esztergálás közben az asszony bekapcsolja valamelyik nagyobb fogyasztót, én meg rákontrázok a gépre, akkor elő fordul, hogy az egyik fázis kismegszakítója leold. Ilyenkor hiába váltok forgásirányt, két fázissal a motor csak megy tovább ugyanarra és mire rájövök a hibára, a szán az egész mindennel együtt belemegy a tokmányba.
Erre készül egy fázis figyelő elektronika. Ha valamelyik fázis eltűnik, akkor a relé átkapcsol és rövidre zárja a motor tekercseit.
(#) erbe válasza mateatek hozzászólására (») Szept 25, 2022 /
 
Ezeknél a 3 morzés reléknél nagyon kicsi a távolság az érintkezők között. Ráadásul a legtöbbnél még elválasztó falak sincsenek az egyes érintkezőcsoportok között. Volt rá példa, hogy így elkészített gépet kellett átszerelnem mágneskapcsolókra, mert rendszeres volt az áthúzás.
Ha vannak 400 V-os tekerccsel működő mágneskapcsolóid, bekötsz egy fő bekapcsolót és két irányváltót. A fő kapcsoló működik pl. L1 -L2-vel, a váltó kapcsolók működnek L2 -L3-mal. Már meg is van a fáziskimaradás elleni védelem.
(#) Devourer. hozzászólása Okt 19, 2022 /
 
Sziasztok!

Egy kis segítség kéne! Van egy 3 fázisú szivbattyúm, amit egy beszerzett frekvencia váltóm amit egy nyomás kapcsoló vezérel. De olyan jellegű problémám lépett hogy ha áramszünet történik nálam, akkor a nyomás lemegy teljesen, amikor visszatér az áram akkor a nyomás kapcsoló nem tudja vezérelni a frekiváltót, csak akkor működik minden újra zökkenő mentesen, ha kézi vezérlésbe addig azivatom a vizet amíg a megfelelő nyomást elnem éri, hogy kapcsoljon a nyomáskapcsoló és utana visszarakjam a frekviváltót ugyanarra a programmjára. Hogyan tudnám ezt a kis kellemetlenséget kiküszöbölni?
(#) VIM válasza Devourer. hozzászólására (») Okt 19, 2022 /
 
Szia! Miért a frevenciaváltót kapcsoltatod a nyomáskapcsolóval, miért nem a szivattyút?
(#) Lacika71 válasza mateatek hozzászólására (») Okt 19, 2022 /
 
Én küzdöttem ugyan ezzel a kis esztergámon. Sosem volt jó! Két régi 6.8ohmos ellenállásra kapcsoltam rá a motort megállításkor. Persze teljesen sosem állt meg a motor. A vége egy vektoros frekiváltó lett, sok szenvedéssel a majdnem tökéletes beállításhoz. Viszont a fogyasztás is nagyot csökkent a fékezés is rendben van és a szijjat sem kell sűrűn áttennem másik fokozatba. Az erősebb motor viszont kell. Nekem 750W helyett 2.2 KW-os motor van a gépen.
(#) Devourer. válasza VIM hozzászólására (») Okt 19, 2022 /
 
A nyomás kapcsoló kapcsolja a frekiváltót es miután kapcsolja az indítja be szépen a 3 fazisu szivattyút, majd kapcsolka le a frekiváltót a nyomás kapcsoló ha elérte a megfelelő nyomást. De ezzel csak akkor van baj, ha aramszünetem van, ezt akarom kikerulni, mivel lehetne?
(#) Hutty válasza Devourer. hozzászólására (») Okt 19, 2022 /
 
A nyomáskapcsoló nullától x-ig be kapcsol, x felett meg ki. Gondolom, áramszünet után is kötelezően kellene indítania a meghajtást. Ha nem:
A frekiváltó beállításaiban kell olyannak lenni: - áramszünet után újraindítás szükséges. -
( Ez védelmi funkció, a Lenze szereti gyári értéken a "bekapcsolva alapbeállításon" átadni. )
Ez meggátolja, hogy áramkimaradás után újra induljon beavatkozás nélkül a meghajtás.
Ha igen, ezt kikapcsolva, egyből indul, ha a feltételek ( indítóbemenet - on - ) teljesülnek.
(#) Tomi111 válasza Devourer. hozzászólására (») Okt 19, 2022 /
 
Ha a frekiváltó nem tudja ezt( az újraindítást) vagy nem tudod programozni, akkor megoldás lehet egy meghúzáskésletetésű időrelé sorbakötve a nyomáskapcsolóval. Áramszünet után késletetve húz meg, addigra üzemkész a frekiváltó. Nem tudom mennyi idő, de gondolom pár másodperc lehet. Lehet így sem működik...ki kell próbálni!
(#) Mtr1 hozzászólása Okt 28, 2024 /
 

Elektra kapcsoló

Sziasztok!
Van egy Elektra V2n-xke-x-xx típusú kapcsolóm, amivel egy háromfázisú motor forgásirányváltását szeretném megoldani. Tudnátok segíteni a bekötésben?
Köszönöm előre is.

212379.png
    
(#) Bakman válasza Mtr1 hozzászólására (») Okt 28, 2024 /
 
Három fázis: L1, L2 és L3. Motor három vezetéke: U, V és W.

Talán.

Nem sok infó van a neten erről a kapcsolóról, egy helyen említik mint "Special reversing switch" (speciális irányváltó kapcsoló). Hogy a többi érintkező kell-e a boldogsághoz, csak a jó ég tudja.
(#) uniman válasza Mtr1 hozzászólására (») Okt 28, 2024 /
 
Szia! Saját képet mutass, ne a netről származót. Van rajta egy hatjegyű szám is ? Az stimmel a képeden lathatóval? ...mert az más is lehet.
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2024
(#) Mtr1 válasza uniman hozzászólására (») Okt 28, 2024 /
 
Szia!
Készítettem róla képet.
Köszi a segítséget!
(#) Bakman válasza Mtr1 hozzászólására (») Okt 28, 2024 /
 
Trükkös, műszerrel kideríthető a belső működése.

Lehet, hogy jobban jársz egy Ganz KK0-20-6008-as kapcsolóval, az egyértelműbb.
(#) kadarist válasza Mtr1 hozzászólására (») Okt 28, 2024 /
 
Szia! Én hiányolom az U-t a kapcsolóról, de lehet, hogy azt direktben kell bekötni?
(#) Bakman válasza kadarist hozzászólására (») Okt 28, 2024 /
 
Az irányváltó kapcsolók két fázist cserélnek meg de a harmadikat is megszakítják nulla állásban. Direkt kötés nem túl szerencsés.
Ez a kapcsoló egy összetett masina egy apró rész lehetett, önmagában nem (könnyen) értelmezhető. Egyszerű irányváltóhoz túl sok rajta a bekötési pont és ahogy írod, hiányzik az U jelzés is.
(#) kadarist válasza Bakman hozzászólására (») Okt 28, 2024 /
 
Akkor ez egy egyedileg rendelt kapcsoló. Annak idején a Ganz VGK-k is alkalmasak voltak az egyedi variálásra.
(#) proli007 válasza Mtr1 hozzászólására (») Okt 28, 2024 /
 
Hello!
Egy táblázatot készíts, hogy az L1-L2-L3 pontok, melyik számokhoz kapcsolódnak a kapcsoló három állásában. (Gondolom az állások: 1-0-2 avagy balra-stop-jobbra) Abból talán kitalálják a kollégák, mit hova kell kötni.
Egyáltalán, hány állása van ennek?
(#) VIM válasza Bakman hozzászólására (») Okt 28, 2024 /
 
Lehet, hogy rugózottnak kell lenni az állásoknak ha már egyszer emelőkhöz gyártják ezt a kapcsolót? A "szálcserét" V és W között (ahogy az egyik képen mint ha lehetne látni) azt kapcsolón belül oldja meg, nem bízva az elkötésben.
Következő: »»   5 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem