Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Igen, lehet és eléggé hatékony ez a megoldás.
Köszönöm szépen a válaszodat. Akkor ez alapján tervezek.
Lehet, csak nem pont így. Külön mágneskapcsolót kell használni a fékezéshez. Amíg az egyik kiesik és a másik meghúz, van ideje megszűnni a megszakításkor keletkező ívnek. Máskülönben van esély arra, hogy még él az ioncsatorna az érintkezők között és a rákapcsolt rövidzár vagy DC fékezőáram zárlatot okoz. Cseréltem ilyen egyszerűsített fékező áramkörben összeégett mágneskapcsolókat. A morze érintkezőkkel még nagyobb az esély (KR - kisrelé).
Két hozzászólás között elkészült a nyák és ki lett forrasztva. Remélem jó lesz. 3 morzés relét használok. Viszonylag ritkán lesz csak rá szükség.
Ha esztergán menetet vágok, akkor a menet végénél, amikor kiveszem a kést, ellen kell kapcsolni a motornak, hogy ne menjen tovább a szán. Ha esztergálás közben az asszony bekapcsolja valamelyik nagyobb fogyasztót, én meg rákontrázok a gépre, akkor elő fordul, hogy az egyik fázis kismegszakítója leold. Ilyenkor hiába váltok forgásirányt, két fázissal a motor csak megy tovább ugyanarra és mire rájövök a hibára, a szán az egész mindennel együtt belemegy a tokmányba. Erre készül egy fázis figyelő elektronika. Ha valamelyik fázis eltűnik, akkor a relé átkapcsol és rövidre zárja a motor tekercseit.
Ezeknél a 3 morzés reléknél nagyon kicsi a távolság az érintkezők között. Ráadásul a legtöbbnél még elválasztó falak sincsenek az egyes érintkezőcsoportok között. Volt rá példa, hogy így elkészített gépet kellett átszerelnem mágneskapcsolókra, mert rendszeres volt az áthúzás.
Ha vannak 400 V-os tekerccsel működő mágneskapcsolóid, bekötsz egy fő bekapcsolót és két irányváltót. A fő kapcsoló működik pl. L1 -L2-vel, a váltó kapcsolók működnek L2 -L3-mal. Már meg is van a fáziskimaradás elleni védelem.
Sziasztok!
Egy kis segítség kéne! Van egy 3 fázisú szivbattyúm, amit egy beszerzett frekvencia váltóm amit egy nyomás kapcsoló vezérel. De olyan jellegű problémám lépett hogy ha áramszünet történik nálam, akkor a nyomás lemegy teljesen, amikor visszatér az áram akkor a nyomás kapcsoló nem tudja vezérelni a frekiváltót, csak akkor működik minden újra zökkenő mentesen, ha kézi vezérlésbe addig azivatom a vizet amíg a megfelelő nyomást elnem éri, hogy kapcsoljon a nyomáskapcsoló és utana visszarakjam a frekviváltót ugyanarra a programmjára. Hogyan tudnám ezt a kis kellemetlenséget kiküszöbölni?
Szia! Miért a frevenciaváltót kapcsoltatod a nyomáskapcsolóval, miért nem a szivattyút?
Én küzdöttem ugyan ezzel a kis esztergámon. Sosem volt jó! Két régi 6.8ohmos ellenállásra kapcsoltam rá a motort megállításkor. Persze teljesen sosem állt meg a motor. A vége egy vektoros frekiváltó lett, sok szenvedéssel a majdnem tökéletes beállításhoz. Viszont a fogyasztás is nagyot csökkent a fékezés is rendben van és a szijjat sem kell sűrűn áttennem másik fokozatba. Az erősebb motor viszont kell. Nekem 750W helyett 2.2 KW-os motor van a gépen.
A nyomás kapcsoló kapcsolja a frekiváltót es miután kapcsolja az indítja be szépen a 3 fazisu szivattyút, majd kapcsolka le a frekiváltót a nyomás kapcsoló ha elérte a megfelelő nyomást. De ezzel csak akkor van baj, ha aramszünetem van, ezt akarom kikerulni, mivel lehetne?
A nyomáskapcsoló nullától x-ig be kapcsol, x felett meg ki. Gondolom, áramszünet után is kötelezően kellene indítania a meghajtást. Ha nem:
A frekiváltó beállításaiban kell olyannak lenni: - áramszünet után újraindítás szükséges. - ( Ez védelmi funkció, a Lenze szereti gyári értéken a "bekapcsolva alapbeállításon" átadni. ) Ez meggátolja, hogy áramkimaradás után újra induljon beavatkozás nélkül a meghajtás. Ha igen, ezt kikapcsolva, egyből indul, ha a feltételek ( indítóbemenet - on - ) teljesülnek.
Ha a frekiváltó nem tudja ezt( az újraindítást) vagy nem tudod programozni, akkor megoldás lehet egy meghúzáskésletetésű időrelé sorbakötve a nyomáskapcsolóval. Áramszünet után késletetve húz meg, addigra üzemkész a frekiváltó. Nem tudom mennyi idő, de gondolom pár másodperc lehet. Lehet így sem működik...ki kell próbálni!
Elektra kapcsolóSziasztok!Van egy Elektra V2n-xke-x-xx típusú kapcsolóm, amivel egy háromfázisú motor forgásirányváltását szeretném megoldani. Tudnátok segíteni a bekötésben? Köszönöm előre is.
Három fázis: L1, L2 és L3. Motor három vezetéke: U, V és W.
Talán. Nem sok infó van a neten erről a kapcsolóról, egy helyen említik mint "Special reversing switch" (speciális irányváltó kapcsoló). Hogy a többi érintkező kell-e a boldogsághoz, csak a jó ég tudja.
Szia! Saját képet mutass, ne a netről származót. Van rajta egy hatjegyű szám is ? Az stimmel a képeden lathatóval? ...mert az más is lehet.
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2024
Szia!
Készítettem róla képet. Köszi a segítséget!
Trükkös, műszerrel kideríthető a belső működése.
Lehet, hogy jobban jársz egy Ganz KK0-20-6008-as kapcsolóval, az egyértelműbb.
Szia! Én hiányolom az U-t a kapcsolóról, de lehet, hogy azt direktben kell bekötni?
Az irányváltó kapcsolók két fázist cserélnek meg de a harmadikat is megszakítják nulla állásban. Direkt kötés nem túl szerencsés.
Ez a kapcsoló egy összetett masina egy apró rész lehetett, önmagában nem (könnyen) értelmezhető. Egyszerű irányváltóhoz túl sok rajta a bekötési pont és ahogy írod, hiányzik az U jelzés is.
Akkor ez egy egyedileg rendelt kapcsoló. Annak idején a Ganz VGK-k is alkalmasak voltak az egyedi variálásra.
Hello!
Egy táblázatot készíts, hogy az L1-L2-L3 pontok, melyik számokhoz kapcsolódnak a kapcsoló három állásában. (Gondolom az állások: 1-0-2 avagy balra-stop-jobbra) Abból talán kitalálják a kollégák, mit hova kell kötni. Egyáltalán, hány állása van ennek? |
Bejelentkezés
Hirdetés |