Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Helyesbitenek ha mar jobban belegondoltam,Standby led vilagit ennek ellenere a segedtapon a rele behuz kapcsolja a fo tapot…gondolom ennek nem igy kene mukodnie.
Van oszcilloszkópod, vagy csak vakon tapogatózol?
Van egy dso138-as alap.De meg a kezeleset is most tanulgatom.
Az is valami! Indulásnak jó.
Csak azért kérdeztem, mert akkor már tudsz olyasmit is vizsgálni, hogy a jelalakok szabályosak-e, az impulzussorozat egyenletes, vagy csomagokban látszik, stb. Kezdd el használni, tanulgasd, megéri.
Koszonom a biztatast,szukseget lattam beszerezni egy alap keszuleket.
Kedves fórumtársak!
Egy modern smart tévé kőkori hangzásvilágán szeretnék egy kicsit javítani. Ezt úgy képzeltem el, hogy egy Bluetooth vevő jelét erősíteném fel max. 15W-ig Orion HS 280-as hangfalak számára. A kérdésem az lenne, melyik erősítőt válasszam. Analóg erősítő. Digitális erősítő. Segítségeteket előre is köszönöm. János
A vevővel már jártam úgy hogy 4db.-ból 2 nem müködött.Ha veszel akkor 2db.-ot,biztos ami biztos.A digitálisnak sincs rossz hangja,cserébe ha tönkre megy eldobható,és az sem tud 2x50w-ot,,mig az analóg javitható.
Setleg azt a kvarcot kicserélted, amit mutattál? Lehet azért nem kapcsol be?
Meg nem volt lehetosegem szetnezni itthon van-e valamiben..Hestornal pedi nincs pont olyan MHz-es.
Ugyan a digitális miért nem javítható? Azon is lehet IC-t cserélni, nemde?
Igaz de nem olyan egyszerű mint az analógon.
Ja, értem. Azt hittem másra gondolsz...
Biztos vagy benne, hogy a TV a hibás? Nekem is a jo 50 itt ott nézett program között van nehány olyan, aminek csapnivalo a hangja. Ráadásul tudom is miért, de az üzemeltetö sporolni akar, igy gyakran teljesen élvezhetetlen. Teljesen mindegy, hogy a TVn hallgatom vagy a drága jo minöségü hifi rendszeren. A hangot összekomprimálják és a legolcsobb mpeg konverteren át juttatják el a nézöhöz. A hangnak nincs sem dinamikája, sem teljes hangsávszélessége.
Bluetoothos fülesen egész emészthető.
Igazából nem is tudom elképzelni, hogy egy néhány centiméter vastag, szinte keret nélküli képernyőjű készülékben hol fér el hangszóró. Pontosabban hol fér el normális méretű hangszóró. Néhány centis túlgerjesztett bigyókból nem tartom valószínűnek, hogy rendes hangok kijönnének. Ilyesmiben nem is reménykedtem, mikor megvettem ezt a TV-t. Legnagyobb szívfájdalmamra a régi Dolbi surrond pro-logic hangrendszerem tönkrement. (20 év után nem csoda) Jelenleg annál többet nem tudok megengedni magamnak, minthogy barkácsoljak valami "ócsót". Csak sajnos nem értek hozzá.
Ebben teljes mértékben egyetértek veled. Nálunk is sztereó láncról szólt a TV amíg analóg műsorszórás volt. Amikor megjelent ez a digitális "csoda" olyan gyalázatos lett a hangminőség, hogy kipakoltam a cuccot a szobából és azóta inkább a TV saját hangszórója szól - halkan - és zenét ezen véletlenül sem hallgatok.
Igaz, TV-sem nézünk, csak elalvás előtt világítunk vele még egy kicsit. A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2022
A legrosszabb az, amikor a digitális kompresszio olyan nagy, hogy a szövegértést korlátozza. Van több ado (müholdon kapom jeleket), amit gyakran 5-10 dBvel hangosabbra kell tekerni, hogy egyáltalán érthetö legyen a mondoka.
Ehhez jönnek a legujabb agymenések, amikor a szöveg alá zenét/zajt stb usztatnak, pedig tudják, hogy a modern digitális kompresszorok éppen a fülünk fiziologiáját használják ki, amikor a hangos jel elnyomja a gyengébbet. Csakhát az alákent zene dinamikája alig 3-4 dB ( azaz fehér zaj), igy a kompresszor elö van feszitve ( bias) és kivagdalja a szövegböl a csendesebb részeket ami erösen rontja a szöveg érthetöségét. Az F1-et is bizonyos adon már nézni sem lehet, mert olyan primitiven van a környezetzaj a kommentátorhoz keverve, hogy érthetetlen amit mond, mig a motorok bömbölö hangja még a macskát is kiüldözi a lakásbol. A legszomorubb, hogy mi épitettük annak a TVnek a studioit, ahol kimondottan a jobb technika került beépitésre. Sajnos az embert már ök adták meg a milliárdos fönök mindenen sporol ( digitális sávszélességen.)
Holnap meglesz,cserelem aztan folytatjuk…
Sajnos nem jott be a kvarc csere 4.3MHz -est tettem bele.
Nem indul. Sherwood rd6106 service A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2022
Nem tudom esetleg mást ,így szemmel láthatóan látsz a paneleken? Sajnos a hiba megkeresése tű a szénakazalba.
Esetleg ezt az élesztési eljárást, amit reloop fórumtársunk leírt megcsinálni. Igaz nem tudom, hogy olyan típusú erősítőnél mint a tiéd, lenne-e értelme megcsinálni. Hátha találnál melegedő alkatrészt., stb..
Primmer izzoval probaltam bekapcsolni eloszor es atsiklottam felette.Ezen a ponton szerintem erdemes megallni.
Az izzo felvillan,viszont nem halvanyodik el.Tehat gondolom valamiert rendellenes az aramfelvetele.Jo otlet lehet egyesevel lehuzni a secunder csatikat mikor halvanyodik az izzo?Igy talan szukitheto a kor...
Az izzó azért kell, hogy a nagyon durva zárlatokat jelezze, de méginkább a további károkat korlátozza.
Akkor hogy bizonyítottan van hiba, tessék elkezdeni méregetni a nagyáramú körben...
Eloszor meg kell talalnom..napi fel oraval eleg hosszas lesz
Szia! Ennyi csatornánál és kiszolgáló áramkörnél nem várjuk el az izzó elhalványulását.
Rá kell direktben indítani, rábízva magunkat a készülék biztosítékára, aminek a helyes értékét ellenőriztük. Megnézzük a végtranzisztorok emitterein a feszültséget testhez képest. Ahol ±200 mV-nál nagyobb értéket mérünk onnan az egyenfeszültség-védelem tiltó jelet küldhet a vezérlőbe. Ha ez rendben, megmérjük a PROTECT vonal logikai állapotát. Az RD-6106-nál a magas (kb. 5 V) a tiltás. Visszakereshető mi generálja. Ha nincs tiltás, ellenőrizzük a vezérlő proci tápját. A csatolt doksiban CXP82832, 4,5-5,5 V közötti értéket várunk tizedvoltnál kisebb hullámossággal. A vezérlőproci és perifériák kimérése nem amatőr feladat. A hibaelőzményekből és a szemrevételezésből azért lehet még következtetéseket levonni. Keress rendellenes dolgokat! Kizárólag a példa kedvéért: beragadt előlapi gomb, kilazult forrasztás, kontakthibás csatlakozó, bármilyen külső, vagy belső mechanikai sérülés.
Szia.Emittereken 20mV-nál nagyobb nem mérhető.Az IC protect lábán is csak 70mV-ot mértem.Viszont CXP82860-as van benne.
A 39-es lábnál találtam egy vezetősáv szakadást.Javítottam,ezután sincs változás. Tápját jól mértem a 89-es lábról? 5.5V-megvan
A kvarcnál a fólia szakadás elég nyugtalanító. Nincs más sérülés a közelben?
A kvarc egyáltálan rezeg? A hozzátarozó kondenzátorokat esetleg lemérted, hogy zárlatosak-e?
Honnan kerülhetet rá a trutyi?
Mast nem talaltam sehol semelyik panelen.
Egyedul a segedtapnal volt egy zarlatos tranzisztor,illetve a relen egy dioda.Ezeket csereltem. A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2022
A kvarcont honnan tudom,hogy mukodik-e?
Merni lehetseges valahogy? Kondikat meg nem mertem a kornyezeteben. Az a feher “csalamade” olyasmi anyag mint a hovezetopaszta csak meg van szilardulva… Mintha hovezeto ragaszto lenne,nem tudom.De mashol nincs.
Csak okoskodásnak, hátha.
Esetleg nézd meg a többi tranzisztort is, amik a reléket kapcsolják, és magukat a reléket, illetve a védődiódájukat is. Láttam ott a kapcsolási rajzon, szinte minden relé egy kapcsoló tranzisztorral van meghajtva. Lehet "megfutott" azon a tápvonalon a feszültség és tönkretette a kapcsoló tranzisztorokat. A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |