Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „Persze rézhuzalból tekerhetnék...” 0,15-ös huzal ~1m. Egyenesen. Tekerve már az induktivitás is számít. Légmagosnál is.
Holnap majd kipróbálom a 10ohm-os 10W-ossal. A feszültségesés nem számít, mert utánahúz.
Nekem az állványos fúrógépem ilyen (26 éve). Zöld gomb behúz egy öntartó relét, piros gomb megszakítja az öntartást. Általában 2-5-ször meg kell nyomnom a piros gombot, hogy kikapcsoljon, de az esetek kb. 40%-ában elég egyszer. Néha megunom nyomkodni és megemelem a védőburkolatot... a soros mikrokapcsoló azonnal leállítja a motort. Legalább tízezerszer volt ki-bekapcsolva életében és mindvégig ilyen volt. Olyan, mintha néha felmágneseződve a relé... vagy nem tudom. Még "nem volt időm" utánajárni a hiba okának : )
Mint írta valaki a bázis és emitter közötti ellenállással jobb lett a helyzet.
Viszont adódott másik probléma. Ez egy PHILIPS 58PUS6504 TV, és úgy néz ki, őkelme kikapcsolt állapotban néha áramot ad az usbre. Ilyenkor persze bekapcsol a világítás is. Honnan lehetne belőle olyan feszt levenni ami jó lehet?
Tegyél a horgony és kengyel közé vékony, nem mágnesezhető távtartót, akkor nem tapad le olyan szívesen...
Nem akartalak ekkeseríteni, hogy vannak TV-k amik az USB készenléti állapotban is feszültség alatt tartják...előbb mérünk, vizsgálunk, aztán építünk.
Valaki A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2023
Nincs kizárva, hogy olyan tökéletesen illeszkedik a két felület egymáshoz, hogy légmentesen zárnak, létrehozva némi vákuumot, így a szétválasztás már nehézkesebb. Kis V alakú hornyot reszelni az egyik felébe.
Hát az USB is egy csoda.
Van egy kütyüm, amit ezerszer lelkemre kötötték, hogy soha ne gyorstöltse, csak számítógépről. Pár órát szivornyázik zölden pislogva, aztán néhány napot full zölden. Aztán használatba vételkor rögtön nyivákol, hogy nem vagyok rendesen feltöltve. Amikor megbeszéljük, hogy "széttaposlak, ha még egyszer...", akkor utána csend van. Másnap hajnalig. Amúgy meg simán kihúzza a két hetet, és szufla még marad benne bőven... Röviden: Az USB olyan, mint egy laposelem. De annál sokkal okosabb.
Csak arra írtam, hogy egy relé is milyen furcsa dolgokat tud produkálni.
Nem zavar ez engem annyira, hogy emiatt szétszedjem.
Volt rá eset hogy nem értettük, miért nem nyílik a mágneses ajtózár. Elvoltunk vele egy darabig. Hátha valaki emlékezni fog a történetre és nem néz bután, mint annó mi néztünk.
De ez nincs áram alatt. Csak néha gondol egyet és kiadja. Ált kikapcsolás után pár perccel, azután ha jól láttam már nem. De már mindegy, már nem az én problémám.
A vas maradék mágnesessége szerintem nyomósabb ok a ragadva maradásra.
pontosan, itt kezdődik a szaktudás, a többi csak totózás, hétvégi probálkozás hobby.
Sziasztok!
Bocsánat, ha nem idevágó kérdés! Arra lennék kíváncsi, hogy egy ilyen több lábú relét miképp tudok izzós módszerrel tesztelni? Aminek 4 lába van, azon meg tudom csinálni, de ezen nem tudom melyik láb mit csinál. Köszönöm! G.
Szia!
Ha nincs egy autós kapcsrajzod, ahol a betűk mutatják, melyik micsoda, akkor 2 lábat keress, amik között 100-200 ohm az ellenállás, az a behúzó tekercs. A többi lábat pedig soros izzós módszerrel tudod felderíteni. A behúzó tekercsre 12 voltot adsz, ill. elveszed és látod, melyik lábak hogyan kapcsolnak.
Hello! Esetleg a relé típusát/funkcióját/kocsi típusát megírhattad volna.. Ne egy kép alapján kelljen kitalálnia a válaszadónak..
Szia! Olvasgasd a DIN 72552 szabványt. A számok mutatják a funkciót. Bővebben: Link
Szia!
Ez a relé valószínűleg elektronikát is tartalmaz. A kép alapján levehető a háza, így látható lenne a belső felépítése.
Az optó LED előetét ellenállása: R= (Utáp-Uf)/ If
Uf a dióda nyitőfzültsége, az If a dóda áram ami ahhoz kell, hogy a tranzisztor biztosan kinyisson De jó az If maxium helyett az If -90% -a .
Sziasztok. Bár nem túl aktív ez a topic, de megpróbálkozok, kérdeznék. Adott egy fényváltó relé. Négy sarus. Mind a négy saru alatt 56 látható. Be lehet-e ezt úgy kötni, hogy Trabant kapcsoló váltogassa? (A trabant kapcsoló nyomógomb szerűen működik ugye) A helyzet az, hogy ez egy traktoron van. Eddig azt se tudtam, hogy van rajta reflektor lehetőség. Most viszont megtaláltam a relét a műszerfal alatt. Ha a relé testét (ahogy fel lehet csavarozni) testhez érintem, átvált reflektorra, de ha eltávolítom a testtől, visszavált tompitottra. A relének négy sarka van. Egyik sarokra megy kettő vezeték a bal és a jobb lámpa tompitottja, egy másik sarokról jön a bal és a jobb lámpa negatívja. Harmadik sarokra megy a világítás kapcsolóról egy vezeték, negyedik sarokra a trabat bajuszkapcsolóról egy vezeték. Viszont a bajusz kapcsolóra akkor se reagál ha a relé testére testet adok. Ellenben ahogy említettem testet adok a relé fém részére átvált reflektorra, eltávolítom a testet, vissza tompitottra. Be lehet-e ezt kötni valahogy úgy, hogy működtesse a trabi bajuszkapcsoló? Köszönöm.
Perszehogy. Csak (ha már éppen nem bistabil relé az), akkor azt kell közétenni, amivel ez megoldható: egy bistabil áramkört. Egy impulzus egy kapcsolás.
Ha (mindjárt) eléülök a gépnek, akkor mutatok olyant. (A Trabantozástól el tud szállni az eszem. Ma a testvérem vett 800 pénzért Trabantot. És megsértődött, mikor megmondtam neki, hogy azért autót is vehetett volna. Pedig ez így igaz) A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2024
Uhh, nekem ez így bonyolult
Tehát nem lehet úgy bekörni egyszerűen, hogy váltson mint a trabi anno? Akkor jobban járok ha teszek egy kapcsolót a Relé váza és test közé.
Hello! Nem lehet, hogy a saruk másik oldalán is vannak betűk? Mert itt is 56-al kezdődik minden szám.. (és ott a magyarázat is jobbra)
A Trabantnál egy lábkapcsolóval oldották meg a váltást. A lábkapcsoló a testet kapcsolta.
Ha a kormánynál lévő kapcsolval szerenéd váltani, akkor egy jelfogót tegyél be. Azt a kormányon lévő kapcsoló fogja működtetni. A fényszóró kapcsolót meg meg az a jelfogó. Vagy beszerzel egy trabant lábkapcsolót.
Szia!
Trabantnál és Wartburgnál gyárilag volt mechanikus fényváltó relé, de készítettek hozzá elektronikusat is. Ez a gyári:Mechanikus Elektronikusat itt találtam:Elektronikus Az 56-ra megy a világítás kapcsolóról jövő vezeték, 56a távolsági fény biztosítékára, 56b a tompított fény biztosítékára, 31 test, 56as a kormánykapcsolóról jövő pozitív vezérlőjel. A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2024
Értem. A régire emléxem, még volt, hogy kézzel is csesztetni kellett. Az nem lehet, hogy az én relém is tudná ugyanazt, mint amit az elektromos tud? Az enyémnek nincs negatív lába, de ahogy írtam, ugye a fém részét érzékeli negativnak
Most néztem. Az én relémen is ugyanazok a jelölések megtalálhatóak mint amit te linkeltél az elektronikus kapcsolón. Valahogy mégse akar váltani. Tettem a tettem a házára is negatívot. Nálam úgy működik, hogy ha teszek rá testet tompitott ha leveszem róla reflektor, vagy ugye forditva. Viszont a vezérlő pozitívra nem reagál.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |