Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
IFA kompresszor, IMI motor kb. 25 literes tartály.
A kompresszor típustáblája:
Erről mit gondoltok? Helyben volna 10ezer Ft-ért.
A tartálya érdekesnek tűnik, lehet hogy valami házi cucc?
Biztos hogy házi!
Ha nincs otthon semmilyen kompresszorod, akkor ez annál többet ér! Ifa sűrítő, nincs légszűrő, nincs hűtése, ezek azért problémák!
Szia!
A tartályban sem bíznék. A sarkok, élek egy nyomástartó edény esetén kerülendők. Ha megveszed szerintem keress hozzá megfelelő tartályt.
A fentiek jegyében akkor mégiscsak jobb ha az ember épít egyet vagy olyat vesz ami megfelelő. a tartály miatt elállok ettől szerintem.
Azért a többi használható részegység jóval többet ér a vételárnál...
Igen, igazad van.
De már van itthon egy Ikarusz két hengeres sűrítőm, ha már tartálty kell venni akkor inkább azt építeném rá. A motor vagy elég erős vagy nem. Nyomáskapcsolóból, visszacsapószelepből az új sem horror ár.
Egy soha el nem készülő csoda gépnél egy akármilyen hadra fogható vacak is jobb!!
Ez tapasztalat!! A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2024
Ebben van igazságod.
Mondjuk eszeveszetten nem égető a kompresszorhiány..... A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2024
Vedd meg mert bőven megéri. A motor meg a kompresszor magában megér ennyit.
Tartályt meg szerezz valahonnan. Autógáz (LPG) tartály is jó lehet. Vagy 50kg-os poroltó.
Megvettem végül.
Bírja a 6 bart, nem robbant fel.
O.K. De!
Az ilyen kialakításnál a sarokvarrat feszültséggyűjtő hely. Mivel a nyomás változik, fáradásos repedések keletkezhetnek ilyen helyeken. Nem véletlenül használnak a nyomástartó edények végein edényfeneket. Valamint, ez a tartály - mivel házilag készült - nem hiszem hogy méretezve lett volna szilárdságtanilag, így aggályos. Célszerű lenne egy vizes nyomáspróba 9 bar-ral.
Szemre 4-5-ös lemezből készült a fenék. Van 2-es lemezből készült tartályom. A fenék mélynyomott, majd befelé fordítva hegesztették be. 11 bar-nál kezdett kifelé dudorodni. Középen 25*25-ös vinklivas merevítéssel 14 barnál még nem volt észrevehető elváltozás.
Ha jól meghegesztették, ilyen vastag lemeznél nem lehet gond.
Nem sok bizodalmam van a tartály irányába, annak ellenére hogy azt mondta az öreg (aki kb. 70 lehetett) hogy az apja építette, és hogy ezer éve használják.
Majd keresek hozzá egy másik tartályt aztán pántokkal felrakom rá.
Teherautó légtartály milyen lehet?
PL. ezt meg tudnám venni helyben 5ezer ft-ért. Ezen legalább vannak rendes csonkok, nem úgy mint az autó gáztartályokon. A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2024
Nekem ehhez hasonló tartályom van, csak a végein van egy-egy csonk. Annó 12Bar-on nyomáspróbáztam (vízzel), 7Bar-on használom. Ha a térfogata elég az igényeidhez akkor nagyon jó választás szerintem. Ja, érdemes egy lámpával benézni a lyukon a belsejébe, hogy mennyire rozsdás, de az enyém pl. bakelittel van belülről bevonva, így soha nem fog kirohadni.
Ha nem korrodált, akkor tökéletes!
Mi az hogy bakelittel van bevonva?
Elmegyek ma megnézem a tartályt.
Elhoztam.
Valami Volvo busz felső légtartálya volt. Nincs benne rozsda. Valami olaj szagát érzem benne, lehet hogy arra használták utólag. Hosszútávó korrózió szempontjából ez nem is gond. Milyen kengyelt szoktatok használni a tartály köré? 240mm az átmérője.
Laposvasból olyat hengerítesz amilyet szeretnél!
Érdekelne Ti hogyan valósítottátok meg. Hengerítő nélkül csak simán ráhajtva a tartályra szerintem nem lehet szépen megcsinálni.
Nem kell hozzá vastag anyag, 2-es bőven elég, azt azért rá lehet kalapálni. A másik lehetőség a Hilti szalag...
A hilti szalag az durva kókány megoldás.
3mm-es a legkisebb laposacél vastagság.
Szia!
Van 20x3-as laposvas is, de a 30x3-as is könnyen ráhajtható a tartályra. Ezek általában S235 minőségűek, könnyen megmunkálható.
Idézet: „A hilti szalag az durva kókány megoldás.” Kinek mi!! Lehet venni gumibetétes bilincset is! Az igényeknek csak a pénz (szerszámozottság) szabhat határt! Idézet: „3mm-es a legkisebb laposacél vastagság.” De lemezt gyártanak vékonyabbat!! A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2024
Sziasztok. A mai napon szert tettem egy scroll kompresszorra. Szerintetek használható valamire vagy csak marad egy műhelysarok érdekesség.
Ha ki tudod szolgálni a 19A-os étvágyát!
Kenni kell, és nem kaphat folyadékot, kondenzt!
Az árammal nincs gond viszont a kenésnél fogalmam sincs milyen megoldás a helyes ugyanis ezeket a kompresszorokat nem ajánlják levegőhöz a diesel effektus miatt.
Mihez ajánlják, ha nem levegőhöz? Ismerős lakatos műhelyben scroll kompresszor megy 10 kW-os motorral a levegős rendszeren.
Mondjuk "más" gázokhoz azaz például hűtő és klímagázokhoz. Bár én sem értem teljesen ezt mert szerintem hasonló a működése a csavarkompresszorhoz mivel egymásról legördülő felületek vannak mindkét működési elvnél csak a croll-nál spirál alakúak a felületek. A helyes működéshez viszont olajfűtést helyeztek a kompresszor aljára a "diesel effektushoz" meg ugye minimális megfelelő keverési arány kell és persze gyulladási hőmérséklet is. De mindjárt előkeresem a gyári ajánlást.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |