Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Valamikor réges-régen kézi hajtányos tűzoltó létráról cseréltünk HGL lámpát a Duna fölött az Árpád híd alatti szigetcsücskön. Alacsony víznél, mikor a sziklák kiállnak.
Félig fa, fémmel erősített váz, óriási fa kerekek, ...
Én az orosházi üveggyárban tanulóként végeztem hasonló feladatokat a térvilágítással 1995 körül.
Ott a szakik Mátrai Beteg Bélának hívták a csoda berendezést. Idézet: „Mátrai Beteg Bélának” Volt szerencsém hozzá. 8m belmagasságú raktárban kellett mennyezeten lámpát szerelnem. Miután felértem a tetejére, percekig kellett mozdulatlanul maradjak, mire befejezte a lengedezést, és lassított film szerűen kellet mozognom, hogy ne kezdje újra.
Akkor milyen lehet a munka egy toronydaru felsö ksbinjában, nemcsak a szél mozgatja, de a macska minden mozdulata is.
Még a korai nagy koncerteken a fényszorok helyben voltak kezelve. A kezelö személyzetnek még matracokat is felvittek a szinpad rácsaira, és azon félig meddig feküdve ( gyakran 4-5 orát) kezelték a fényszorokat. Onnan le sem lehetett csak ugy jönni a csörlökkel huzták öket fel meg engedték le. De meg mostanában is nézd meg a Forma1-t hol vannak a kamerák meg a kameramanok. ( meg szakado esöben is.) A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2024
Itt nem főleg a magasságról van szó, hanem a kilengésről.
Mikor dolgozol néhány órát egy Z karú emelő kosarában, (ami amúg főleg olyankor nagyon parás, amikor oldalirányban is méterekre vagy a kocsitól) miután lejössz, nem tudsz megálni a szilárd talajon.
Pontosan tudom, szereltem több kamerát emelö kosárba joval több mint 4-5 méter magasságban vagy gondolod, hogy ott stabilabb?
Tudom milyen rohadt érzés az, föleg ha még az esö is esik es fuj a szél. Az egyik barátom a Rio De Janeiro-i olimpián le is pottyant, azota kerekes kocsiban éli az életét. A régi kamerák nem 4-5 kilosak voltak. Egyszer hoztak egy giroszkopos stabilizátort is a 30 kilos kamerához ( jo 100kg-s lehetett), de elfelejtették, hogy a kamerához ember is kell, aki meg a nem stabilizát kosárban ült a giroszkop mellett. Egy kisérletet élt meg a rendszer…
Meg főleg, ha más kezeli annak mozgatását.
És föleg akkor amikor a mozgásszabályozás nagyon kezdetleges. Emlékszem még az elsö hidraulikus vezérlésekre, az akkorát lökött ( mert csak nyomogombokkal lehetett kezelni es csak egy sebességet tudott), hogy az ember majdnem kirepült a kosárbol, ha megnyomta a gombot. Emlékszem, hogy a föld felszinétöl pár centire probáltuk megszokni a kosár mozgását. Nem mindenkinek sikerült. Volt olyanis, hogy a kameraman nem volt hajlando a kosárral felmenni, a kosarat a kamerával lentröl felemeltük a kamera assziszenssel a kosárban. Ö beállitotta a helyzetet, a valodi kameramant meg a tüzöltoletrával vitték fel a nem mozgo kosárba, és azt nem volt szabad mozgatni mig ö volt fenn.
Joval késöbb jöttek a joystickkel kezelhetö kosarak, azokat már nagyon finoman lehet kezelni mozgatni.
Ilyesmit GTFS adatokból kinyerve láttam jónéhány éve... Pl.: youtube
És egy térinfós szakdolgozat a GTFS-ről: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2024
Amit linkeltem, azon érdekes látni, ahogy eleinte csak éjszakai járatok (fekete) vannak, majd kezdenek előkerülni a villamosok (sárga) és egyre több nappali busz (kék) majd trolibusz (piros) kerül elő és kezd kusza zsongásba ‒ meg persze ahogy esete fokozatosan eltünedeznek a nappali járatok és végül újra csak éjszakaiak (fekete) maradnak.
PacMan szteroidokon.
Ez mennyi forint? Bővebben: Link
Miért akarod megvenni az egész céget? Nem lenne elég csak 1 tubust megvenni?
'Tíz milliárd, hetvenegy millió, egyszáz ezer. Filléres darab.
*** A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2024
Moderátor által szerkesztve
5 darabot akartam...5 cég meg nem lehet!
Olajteknő tömítést keresve találtam (kicsit furcsálom, hogy nincs hozzá rendes tömítés, csak ilyesmi trutyi...:crazy.
Hermetic-re keress rá. Anno kivágtuk papírból, -néha tán meg is kentük-, bontásig jó volt.
Még egy kis AI téma...
Most éppen zeneszerző lettem - kolléga nevében készült ez a szép kis dalocska, mert nekem lejárt a napi 10 ingyenes: Bővebben: Link
A zene nagyon király. Egy újabb szakmának annyi. A zenészek mehetnek kapálni vagy festőnek (mármint falat festeni).
S csak annyi volt a kérésem, hogy trash metál stílusban énekelje meg hogyan lehet a macskát tanítani miközben sokat nyávog.
Az jutott eszembe hogy előbb-utóbb elektromos áramköröket is lehet terveztetni az AI-val. pl.Optimalizáltatni vele egy hangfrekvenciás végerősítőt. Én már írattam a ChatGPT 3.5 ingyenes verzióval egy USB-UART program részletet Arduino-ra, sőt még a B4R is ment neki. Viszonylag használható volt.
Hi-hi. Készpénzbe fizetve, utánvétellel és a futárnak. Milyen nagyot nézne!
Ha a festés csíkos lesz , akkor visszaküldöm.
Jó reggelt!
Egy kis érdekesség a mai ipari hulladék gyártásról! A dug-villa össze szerelhetetlen, védővezető nem fér el a házban, pedig megpróbáltam. Aminek az eredménye szépen látszik is a képen. S előbb utóbb vagy a nullával vagy a fázissal összeér ,attól függően hogy lesz bedugva. Ha már 250V 16A -akkor férjen már el benne a vezető, illetve meghúzáskor ne szakadjon már meg a menet.Hogy lehet ilyet tervezni, legyártani s átvenni s örülni neki hogy milyen jó....s forgalomba helyezni ? A másik képen egy anyás lengő aljzat van 2db. Az egyik~20 éves, a másik most bontottam ki. Szerintem látszik hogy melyik melyik. A használt 20 éves csatlakozóban elfér 2,5 felez vezető, illetve anyaghasználat s minőség is látszik, nem lötyög mozog/hajlik össze vissza a vezetők/szerelvények benne . A másikban az érintkező külön álló életet él, s nem ment bele az ellendarabjába látható is amikor megfeszegetem s elpattant a háza . A legjobb benne hogy a vezeték fixáló lefogató csavarjai szerintem elérik a 5mm-es hosszúságot. Mit lehet avval lefogatni, mire gondolt az alkotó amikor látta hogy ez így jó? Én nem is értem hogy lehet ezt forgalomba hozatni s engedélyeztetni, s csodálkoznak hogy kigyullad. Megy vissza ahonnan jött, de gondolom pont le....., majd a reklamációmat. Na mindegy, de jól esett leírni |
Bejelentkezés
Hirdetés |