Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 12V DC- 24V AC átalakítás
Sziasztok!
Egy viz kezelő rendszert építenék, melynek "vizes részei" már megvannak. A funkciók: tartálytöltés, öntözés, szivattyú vezérlés. A feladatot több ESP32 látná el, a távolságok miatt LoRa vagy ESPNow kommunikációval. Az eredeti rendszer amelyet cserélnem kellene vezetékekkel müködött amik össze vissza tekeregnek a kertben és az állatok elrágták széttaposták satöbbi. A kert felásása vezetékezéshez nem megoldható. Már az eredeti kivitelező is azért hagyta szanaszét a drótokat mert nem tudta megcsinálni (betonutak fagyökerek). A digitális részével és a programozással nagyjából tisztában vagyok. a fő problémám jelenleg a Hunter PGV-100 Mágnesszelep Van belőle jó pár a rendszerben 24V AC solenoiddal. Ezeket nem cserélném le ha nem muszály (tudom hogy van hozzá 9V DC solenoid) de drágább mint egy 24V-os komplett szelep. És sok szelep van. A feladat az lenne hogy ezeknek a szelepeknek a vezérlését kellene megoldani 12V DC ről. A vezérlést a fent említett ESP32 látná el, Vezetékek híjján 4 db 18650 LiFePo4 akkuval látnám el az áramkört napelemes és vízturbinás töltéssel. De azzal a 12V-al meg kellene húznom és nyitva tartanom a 24V AC-s szelepeket Nézegettem a fórumot de az egyetlen hasonló téma már 10 éves múlt. Az utolsó hozzászólás egy kérdés 2011-ben és nem válaszolt rá senki. Nézegettem IC-ket és elvileg a 12V DC-ről a 24V DC-re konvertálás nem lenne probléma de kellene valami ami megszaggatja a jelet hogy a szolenoid behúzzon. Hamarosan lesz egy kiszerelt a kezemben amivel tudok játszani de egyelőre csak a neten talált adatlapok vannak. Elvileg egy szelep 370mA-rel húz be és 210mA kell a tartásához. A legtöbb szelep amit lehetséges hogy egyszerre kell kezelni az 5 db, tehát elvileg 2A elég a behuzáshoz ha egyszerre húznám be, (persze progrmból késleltethető akkor egyszerre csak 370mA + a már behúzottak tartási áramfelvétele kell) a tartáshoz pedig elég kicsivel több mint 1A (1050mA) Tehát a célfeledat ha berakok egy ehhez hasonlót akkor kellene egy áramkor ami emészthető váltóáramhoz hasonlatos jelet produkál a szolenoidnak. Sajnos a kereső nem pont úgy müködik ahogy kellene, mert például a fent említett topicot sem találtam meg a keresővel akkor dobta ki az oldal amikor létrehoztam a topicot. Ha esetleg van már ilyen topic elnézést kérek.
Nagyon egyszerű a történet . Vegyél 12v os reléket és azokkal kapcsoltasd egy 24v os trafóra a szolenoidokat . De akár 5v os relépanellal is lehet kapcsoltatni közvetlenül az ESP kivezetéseiről vezérelve . Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2024
Én ilyen modullal gyártok 24V AC-t. Ha más nem kell, akkor egy 555-sel csinálsz 50 Hzet meghajthatod
Ez egy BTS 7960 FET hid max kb 40At bir ki, a bemenetei TTL szintüek.
Szia! De ha jól értem nincs hálózati fesz a közelben... Az AC24V-os tekercs meghúz DC-ről is, sőt kisebb DC-ről is, de melegedni fog. Ki kellene próbálni! Lehet 15V DC is elég. Meg kell próbálni hogy mekkora az a legkisebb fesz, ahol még üzembiztosan nem enged el, így nagyobb feszről meghúz, kisebb fesz tartja. tesztelni kell, mert DC-ről leéghet. Ha rövid ideig vannak meghúzva, akkor nem gond, de ha több tíz perc, akkor már gond lehet.
Szerintem ha négyszög lesz az AC, amit előállítasz, akkor mindegy, hogy DC vagy AC. A szinusz lenne a lényeg. Esetleg a felmágneseződésből lehet gond DC esetén. A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2024
Az utolso mondatod a lényeg. Ha szolenoid váltoáramra lett tervezve, akkor az fel fog mágnesezödni, azaz fel ragadhat.
Szia!
A 24V Ac-s szelep 8-10V Dc ről már működik.....A felső határa 15V dc környékén van ---onnan már jelentősen melegszik. A felmágneseződés létező jelenség ; A )van amelyiknél nem kell foglalkozni vele.(ha van rövidre záró gyűrűje ) B) ha a tekercsel 1 kondit párhuzamosan kötsz --ált 100..220nF--kikapcsoláskor lassabban enged el, de lemágnesezi magát. C) teszel be egy kézikapcsolót s váltasz időnként ? Azaz semmi különlegesség nem kell--alapesetben.
Szia!
Egyik ismerősömnek volt hasonló problémája; neki is AC tekercses szelepjei voltak, de ő nem is akart AC vezérlést készíteni hozzá, hanem DC-vel működtette. Tudtommal nem volt semmi problémája abból, hogy DC-vel működtette. Emlékeim szerint PWM-mel állította be a behúzási és a tartási áramot. Szerintem egyszerűbb lenne, ha te is így oldanád meg.
Szia!
Ez érdekelne. Tudnád részletezni? A HEstore-ban van ehez hasonló, bár kicsit máshogy néz ki. Ez váltófeszültséget csinál vagy megszaggatja a kimenő feszt? A mellékelt kapcsolási rajzot még nem sikerült megfejtenem. De igyekszem.
Szia!
Elvileg csinálhatnám azzal, de ha hozzáveszem hogy a szelepek akár órákon keresztül nyitva lehetnek én is a leégés illetve a felmágneseződés miatt aggódnék. Van egy olyen érzésem hogy a kb 6000e/db árú szelepben a védelmek nem nevezhetők széles skálájúnak. Vélhetőleg az anyaghasználat is a teszkó gazdaságos irányába mozdul el. Nevezzetek skótnak de nem szeretném cserélni őket amíg nem muszáj. Ha a 24V külön modulon van, akkor esetleg ha kihullik egy-egy, vehetek helyette 9VDC-s szolenoidot. De egy hosszabb éjszakai öntözés után cserélni az összeset... Kicsit fázom tőle. Ha meglesz a tesztpéldány, megnézem hogy melegszik. A PWM elvileg a melegedést csökkenti és ha a kondenzátor megoldja a mágneseződést, nekem jó, de ha maximalista akarok lenni mindkét utat végigjárom. Köszönöm az ötletet!
Ez ugyanaz mint az enyém, csak nekem ki kellett venni egy csatlakozot. És nagyon kell vigyázni a bemenetekre, mert ott egy meglehetösen ocska procira megy minden láb. Annak a feladata védeni a FETes hidat, azt védi is, de a legkisebb sztatikus elektromosság megöli a procit. Én minden használt egy elötét meghajtot épitettem ( egy - egy NPN tranyot), igy már megbizhato. A cuccnak két bemete van, azaz azokra felváltva adhatsz jeleket és a FET hid kapcsolja a kimenetet. Azaz a kimeneten potenciálmentes AC-kaphatsz. Nekem is az kellett, mert amihez kellett abban nem lehetett DC tartalom. A bemeneti DC 0-40 voltig a FET H hidra megy, a kimenet meg a H hid vizszintes ága, azaz a kapcsolt AC feszültség is a DC-kb 2 V lesz. Megbizhatoan müködik beépitett védelemmel én kb 14 V 20 A-ig használom.
Szia!
Csak egy dolog; a PWM és a kondenzátor nem szeretik egymást. Ha a kondis dolgot szeretnéd, akkor inkább 2 kimenet kellene szelepenként, és ellenállásokkal kellene beállítani a behúzó és tartó áramot, figyelembe véve a kimeneted maximális áramát is. Persze így az ellenállások fognak melegedni. Előtte a kondis dolgot én kipróbálnám/leszimulálnám. Nekem volt olyan kuplung tekercsem, aminél így akartam a lemágnesezést, és olyan nagy volt az ohmos rész (ugye egy RLC körünk lesz), olyan csillapított volt az áramkör, hogy a várt rezgés nem valósult meg egyáltalán. |
Bejelentkezés
Hirdetés |