Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
csak a kapacitas adodik osze PARHUZAMOSAN kotve
miből:
Idézet: „Ha csinálok egy tápot a csöves erôsítôhöz, akkor ott ugye 250VDC feszültség esik. Milyen kondit lehet belerakni puffernek? Csak olyat látok boltokban, hogy max 10000uF, 100V.” Idézet: „Ez egy kezdő fórum, ahol kérdezni lehet nem?” én is kezdő vagyok!!! I'm Sorry. Idézet: „Tehát az volt a kérdés, hogy csak a kapacitás értékek adódnak össze?” az úgy volt.. kezdte az öreg sorba kötés: 2 db 1000µF / 25V lesz belőle 500µF / 25V párhúzamossan össze adódik..
De a "Ha" az feltételes mód!!
Még a trafó sincs meg hozzá... És a csöves mellett van egy TDA is, amihez más táp kell, és nem 250V. Csak most ez a kettő párhuzamosan fut itt nálam, ez lehetett félreérthető, mert most éppen a TDA-val foglalkozom. Egyébként köszönöm szépen, pont ilyen választ szerettem volna!
trafó nincs még, de 220µF/400v os ELKO attol még ~800FT
tdanál is ugyan az vonatkozik..pl 35V os tápfeszre 40Vos..min.. üdv
Nem akarok kötekedni
Idézet: „2 db 1000µF / 25V lesz belőle 500µF / 25V” A kapacitás valóban 500uF, de az együttes feszültségtűrés 50V lesz! De célszerű a kondikkal előbb egy ellenállást párhuzamosan kötni (10-100k) hogy egyenletesebben osztódjon szét a feszültség a kondenzátorokon, majd ezután sorba kötni őket...
Ez jó hír!
Én is erre gondoltam.
Idézet: „az együttes feszültségtűrés 50V lesz” ezen filóztam én is h az vagy ugyan annyi vagy az meg a duplája :nemtudom:
Csak hogy biztos legyek...