Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is! Idézet: „Új kérdés: Ha tudjátok, hogy egy kondi fel van töltve, hogyan sütitek ki?, ... , amiben kb. 150V van?” 240V-os izzóval a legegyszerűbb! De ha a kivezetésekre egy 47Kohm-os ellenállást forrasztassz (kötsz) az is kisüti a kondit ezen a feszültségen... Vagy 500V-os próbalámpa! Ami áll kettő sorbakötött 240V 5W-os izzzóból. A szabvány csak a teljesen elszigetelt, burkolt és zárt próbalámpákat engedi használni! De a hagyományos is biztonságos ha vigyáz rá a gazdája...:yes:
A múlt héten úgy sütöttem ki egy kondit (275V/470uF) hogy a panel a bal kezembe (működés után,kikapcsolt állapotban) jobb kezemmel egy csatlakozót szerettem volna a helyére dugni, és a bal kezemre nem figyeltem hova nyúlok. Hát vhogy így néztem . A bal alkaromat összerántotta a görcs és elhajítottam miatta a panelt. Tanultam az esetből, de hál' Istennek megírtam ezt a hsz-t is. (A panel egy Robi 151 rotációs kapa elektronikus gyújtóegysége volt)
hello
mit lehet csinalni hogy ne kapjak annyi ertesitest errol a temarol???
Jól van, fáradt voltam na...
A lényeg, hogy rájöttem. "De ha a kivezetésekre egy 47Kohm-os ellenállást forrasztassz (kötsz) az is kisüti a kondit ezen a feszültségen..." Az mindegy, hogy hány wattos az ellenállás? Nem megy tönkre 250VDC-n?
Szerintem egy fél vagy 1 wattos megteszi... Ha meg csak kisebbed van, és nem bírja akkor mínusz 1 ellenállás..
OK.
Kikell számolni az ellenálláson átfolyó áram erősségét! ( OHM tövény: R=U/I, I=U/R, U=I*R.) Az áram ismeretében már a teljesítmény is meghatározható. ( Mint az OHM tövény: P=U*I, I=P/U, U=P/I.) U = 250VDC R = 47Kohm = 47000.ohm I = ? (250 / 47000) = 0.00532A (0.005A) = 5mA P = ? (250 *0.00532) = 1.33W !!! De érdemesebb ennél nagyobb wattértékűt (teljesítmányűt) választani!
Köszönöm szépen JANI!
Ott tartok, hogy fűtenek a csövek, van kb. 230VDC anódfeszem, de az előerősítő meg sem nyikkan... Ellenőriztem az elkók bekötését, a forrasztásokat, semmi...
250V van írva az ECC83 adatlapjában, ez lehet baj?
Szerintem nem.
230VDC Anód feszültséggel már kellene produkálnia valamit. (Természetesen a névleges tápfesz az jobb. :yes: ) A Katódokon mekkora fesz van? Mekkora a katód árama? Mekkora a anód árama? A rácsfeszültségeket is ellenőrizd! Alaposan nézd mégegyszer át a nyákot. Szintén, alaposan hasonlítsd össze az elvi rajzot a nyákkal, nincs-e valami eltérés közöttük. Ellenőrizd az alkatrészeket is, hogy minden a helyére lett-e beültetve! Az élesztést kezd az utolsó (v3) csővel. A többit szedd ki és tedd egyenlőre férre. Ha múködik akkor lehet a v2:B és v2:A fokozatokat próbálni... vagy megcserélni a csöveket... (Természetesen csak az azonos típusokat.)
Úgy is kellene működnie, hogy csak egy cső van benne? (V3)
Viszont méregettem Voltmérővel, és nem tudom miért, de szinte mindenhol (ellenállások, kondik) a 230VDC-t mérem... Még a potméterek fémházán is! Pedig annak 0-nak kellen lennie nem?! Pedig nem fordítva van kötve az anódfesz... Ötször ellenőriztem... A katód feszt, áramot kiszedett csőnél mérem? Nem tudom mennyinek kellene lennie a rácsfesznek.
Természetesen csak az a fokozat fog működni amiben a cső benne van, és azt kell kimérned! (Az egész a részegységek összessége!)
Azért célszerű ezzel kezdeni az élesztést, mert ez az utolsó aktív fokozat...! Idézet: „A katód feszt, áramot kiszedett csőnél mérem?” Nem! :no: A katódfeszt és anódfesz is üzemelő, tehát behelyezett csőnél kell megmérni a GND vagy közös földponthoz (-) képest. Áramméréshez az áramkört meg kell bontani és a műszert odakell bekötni! ( Soros kapcsolás.) Idézet: „Nem tudom mennyinek kellene lennie a rácsfesznek.” Ebben a cső adatlapja segíthet. Ahhoz, hogy a cső rendesen dolgozzon a rácsra kapcsolt feszültséggel elő kell feszíteni tehát, egy munkaáramot kell a csőnek beállítani (Föleg a többrácsos csöveknél van ez!). A csőnek van egy jelleggörbéje, ez egy ferde egyenes szakasz az anódáram és anódfeszültség grafikonján. Ez a szakasz minél eredekebb annál nagyobb a bétája , vagyis a cső jelerősítése. (+ és - UT nincs felcserélve?)
Ha fordítva lenne az Ut, akkor az nagyobb bajt okozna, minthogy nem szól, nem?
Rájöttem, hogy egy helyen meg volt szakadva a föld vezeték. De még így sem jó...
Az elektroncsövek (felépítésüknél fogva) elég sok hülyeséget eltudnak viselni, de nem tönkretehetetlenek!
Szerintem attól még nem megy tönkre ha egyszer fordítva kötötted. Köss a kimenetére egy erősítőt. Ha a rács kivezetésit megérinted PLD. egy szigetelt csavarhúzóval, akkor egy koppanást vagy a válózati fesz zugását kellene hallanod a hangszóróban...
koppanás nincs egyik griden sem, és akkor sem, ha a bemeneten (jack) érintem meg a jelet.
A három csőben háromféle feszültség van... V1, 1. AII: 185V 6. AI: 55V 2. GII: 55V 7. GI: 0V 3. KII: 60V 8. KI: 0V V2, 1. AII: 160V 6. AI: 175V 2. GII: 0V 7. GI: 0V 3. KII: 0V 8. KI: 0V V3, 1. AII: 220V 6. AI: 85V 2. GII: 85V 7. GI: 4V 3. KII: 85V 8. KI: 6V Azt hiszem valami baj van vele...
Működik!!! :yes: :yes:
Nem hiszem el... Olyan jack aljzatot kaptam hozzá az egységcsomagban, ami ha nincs benne jack dugó, összezárja a jelet a földdel. Viszont ha bedugok egy jack dugót, akkor is rövidre zárja a jack. Nem tudom ennek mi értelme így, ezek szerint nem jó a nyák (legalábbis nem ehhez az aljzathoz). Ezért nem volt koppanás a bemeneten... Már "csak" annyi a problémám, hogy eléggé búg, zúg, főleg nagyobb hangerőn... Szűrőkondinak párhuzamosan van kapcsolva két 68µF elkó. Lehet hogy ez kicsi, és a tápból jön a búgás? Idézet: „Már "csak" annyi a problémám, hogy eléggé búg, zúg, főleg nagyobb hangerőn” valaki irta itt a fórumon erre, hogy az alkatrészeket ahogy csak tudod nyomd a panelbe a lábait, minnél rövidebb legyen, mert összeszedi a zajt.. csővesnek elvileg 0.00001% -a a torzítása nem??? :no:
Sztem te vmit elnéztél...ez nem zárja össze a jelet a földdel...ez egy sztereo mama-csatlakozó, amit adtak neked...
Ennek a legcsücskén van az egyik jel, középen a másik, és a csatlakozó kézzel megfogható része felől van a föld. Én legalábbis úgy látom, hogy ez szabványos, illetve szabályos...lehet, hogy te kötötted be rosszul!?
Persze szabványos, nem is azzal van a baj.
De nézd meg a nyákot.. Egyik oldalon végig föld. Másik oldalon egy föld, és két jel összekötve. Vagyis a szembe kerülő föld és jel össze van zárva a jack aljat tetején látható fémlemezzel. Ezt nem is lehet másképp bekötni, legfeljebb ha nem forrasztom be, de akkor meg nem tart. (A drót amit látsz az egy sima jack aljat bedrótozva, amivel működik)
Hmmm...érdekes kialakítás...kíváncsi vagyok, oda milyen csatlakozót terveztek
Igen és nem csak ez érdekes.
Volt egy poti, ami a kész erősítő fotóján 100k-s, de egy 470k-s van helyette a csomagban... Ez a hangszínszabályzó résznél van, lehet, hogy tudatosan változtatták meg?
tone szereti a nagy potikat multkor szetkaptam kivancsisagbol a szamgep hangfalat amibe tenyleg dicseretes tone szabalyzot epitettek es ha jol emlexem 800Ks poti ... szoval sztem nemgaz
a zugast meg az ELKO-k gyartjak felvesznek minden sz@rt a levegobbol aszem Peti irta egyszer hogy tokig be kell huzni oket a nyakba az segit ezen
Nekem minden tökig van a nyákban...
Meg nem is olyan RF szerű zaj, hanem búg. Tipikusan tápos búgás...
forrasztd ki a jack alzatot es vizsgald meg szakadasvizsgaloval. en mar nagyon megszivtam ilyennel egyszer fel napig kerestem hogy mi a szarer nem mukodik amikor eszrevetem hogy zarlatos a jack..... hogy rohadna meg
egyebkent sztetek mer stereo aljzat amikor gitar eloerosito? nemlehet hogy ilyen aram kapcsolos aljzat? mind a 3 labat bekell forrasztani a nyakba?
Csökkentsd le a fűtőfeszt 6,3V-ra.
Az ECC83-as (v2, v3,) csövek fűtését kösd párhuzamosan! A kapcsolós djack amolyan zajzár lenne, hogy kihúzott bemenetidugó esetén a bemenetről ne szedjen össze zajt... Ezt a kapcsolós djackot vagy jelölni kellett volna az elvi rajzon, vagy a dokumentációban kellene egy utalásnak lenni róla.
Idézet: „Tipikusan tápos búgás...” Mekkora kapacitású kondi van szűrésnek a 250V DC-re? Idézet: „Szűrőkondinak párhuzamosan van kapcsolva két 68µF elkó. Lehet hogy ez kicsi, és a tápból jön a búgás?” Kivezérelve a csöveket, azok menyire rántják meg a tápot? A két kondi közé köss egy 330. Ohm 5W-os ellenállás-tt. Ezzel is tudod a tápos zúgást mérsékelni! Vagy emeld a bufferkondik értékét...
Kötném én, csak nemtom, hogyan...
A nyák rajzolata miatt adott a bekötés nem? Mit módosítsak, hogy párhuzamos legyen? Igen, gondoltam a zajzárat, más gitárerősítőkben/effektekben is hasonló van, de azoknál nem így néz ki a nyák. Ez a táp még csak az asztalomon létezik, készítek hozzá egy nyákot azért. Lehet hogy ettől is zajosabb, mert a trafók mellett volt az előfok.. Most szétkapcsoltam a dobozolás miatt, de majd lemérem, mekkora a terhelés. Áramot mérjek majd ugye? És tényleg nagyon köszönöm JANI, rengeteget segítettél egy kezdőnek!! Pedig már majdnem feladtam...
Egyébként a 330Ohm hogy jön ki?
Vagy ezt az értéket más kapacitású kondiknál is használhatom?
Örülök, hogy tudtam segíteni és hátha más is hasznát veszi... A csöves kapcsolás egy kicsit más.. .
A 330,Ohmot egy régi csöves rádió tápegységében találtam. Ha annak jó, szerintem a te kis kacsolásodnak is megteszi. Különben erre is van képlet, de azt most nem találtam meg... És elég bonyolult. Olyan beültetési rajzod van e neked? Amin az alkatrész pozíciója mögött látszik a nyák rajzolata is! Légyszi tedd fel, hogy meg lehessen nézni. :guluszem1: Ha nincs akkor a nyákrajz (fóliaminta) is elég. :wow1: Idézet: „Áramot mérjek majd ugye?” Igen. :yes: Az is jó! |
Bejelentkezés
Hirdetés |