Fórum témák
» Több friss téma |
Udv!
A kerdes lenyege a mozgaserzekeles lenne. Adott egy kb 1*1,5m es szoba a kapcsolo eleg rosz helyen van raadasul rosszul is van bekotve szoval allandoan egve marad a villany ezert gondoltam hogy automatizaljunk ott akadtam el hogy hogyan tudnam megallapitani hogy van e benn valaki? gondoltam infras megoldasra de ilyen infra ado vevot nem akarok meg nemkene falat bontani vagy televezetekezni.... a masik 5let az lenne hogy mivel eleg kicsi ki lehetne hasznalni azt hogy az emberi szervezet valamennyire zavarja a radiovetelt foleg betonfalak kozt... szerintetek el lehetne indulni ezen az uton? vagy van valakinek jobb otlete?
Hát én úgy csinálnám, hogy 2 érzékelőpár (E1,E2) a bejáratokhoz. Az E1 van a helység belsejétől távolabb, vhogy így:
Egy PIC-es áramkörrel logozod, (mented egy regisztrebe), hogy E1-E2 vagy E2-E1 sorrendű megszakítás volt (Ha E1-E2-> Növelsz/ különben csökkentesz) Amikor a regiszter 0-ba vált -> senki sincs a helyiségben.
aha pont ezt az egyet neztem csak ez azer nem tetszett mer az ajtocsukast erzekeli es az ajto se csukodik rendesen
És mi van, ha bemegy A (villany fel) majd utánna megy B (villany le)
Szvsz a mellékhelyiség kifejezés nem feltétlenül a toaletre értendő, ahova általában az ember egyedül jár (de még ott is előfordul, hogy vmiért ki kell nyitni az ajtót)
nemertek a PICekhez
de a nyaron tuti megtanulom.. mostmar muszaly lesz
Volt a hetvegen egy nagyon cool előadás a 16F877-ről. Innen letöltheted az anyagát (bár ez nem helyettesíti az ott elhangzottakat)
kicsit gyerul fogalmaztam meg a temat
naszoval a helyseg WC pic hez enm ertek infras kialakitas nem megoldhato az ajtocsukast meg hagyjuk szoval nem tom mi marad de ti okosak vagytok tuti eszetekbve jut valami
Ez az elmegyünk nyúlra vadászni ballisztikus rakétával esete.
De komolyan! Egy valamire való nyomógombos kapcsoló ugye tudja azt, hogy benyomod egyszer: bekapcsol, mégegyszer: kikapcsol. Akkor meg mi a f@sznak agyonbonyolítani. Én inkább abban látom a problémát, hogy ha valaki csak megnézi, hogy pistike nem-e elaludt a budin, akkor az csak 1 ajtónyitás, és égve mered a lámpa a világba. Mered, mert ott meredezik vigyorogva a falón (falon). A megoldás kézenfekvő: be kell tenni egy egyszerű mozgásérzékelőt, mondjuk csípőmagasságba, be kell állítani 2 percre, mert aki annál többet ücsörög a budin mozdulatlanul, az egyenlővé vált a kiürített állománnyal. És egy következő fejlesztésként egyből indíthatná a szellőzőventit is - ennyi, most mit kell agyonbolognaiíítani??? Vagy tegyél fel egy hall szenzort az ajtóra, az aktivál egy időzítőt, amit egy kihegyezett tapskapcsoló resetel. Ha kijön a tag, feltölt a budi, nem nyögdös tovább, akkor a beállított idő elteltével lejár az időzítés, amit egy újyabb jatónyitás előidézte hall jel indít újra.
Akkor hola probléma?
Egy régi elektronika újságban láttam, amit még tranyókból raktak össze, de szerintem ma már vannak erre specializált eszközök nem akarok reklámotni senkit, írd be a gugliba hogy közelítés érzékelő, és találni fox
oks kosz csak nem tudtam hogy mit keresek nevszerint
Idézet: „Ez az elmegyünk nyúlra vadászni ballisztikus rakétával esete” Tedd a szívedre a kezed és mond azt, hogy te a MOHA (Medal of Honors)-ban nem lőttél Bazookaval a géppisztolyosra! Vagy a Doom-ban nem a legbrutálabb fegyverrel irtottad a monstereket. Nincs is annál jobb, mint amikor az ember nyulra ballisztikus rakétával vadászik (főleg, hogy egy ballisztikus rakéta (értsd PIC) 1500-1800Ft)
Hát, - csak hogy ne PIC-eljünk - én vennék egy közelítés/mozgás érzékelőt (mondjuk én a közelítés éryékelőt azért tartom jobbnak, mert a mozgásérzékalőnél arra vagy kárhoztatva, hogy időnként mozogj, na most én az öcsémből kiindulva - aki olvasni is a budira jár, mondván, hogy aza ház legnyugodtabb helye - ezt nem tartom a legszerencsésebbnek). Nem tom, hogy mekkora aramot vesznek fel ezek a kütyük (m'rmint a közelítés érzékelők, de szerintem minimálisat). Kell szerezni egy relét/tranyót amit az érzékelő vezérel. A relé/tranyó meg kapcsolgatja a 220-t.
Arra figyelni, hogy a 220-nál a fázist kell szaggatnia, nem a földet. Kb ennyi szvsz. De mindjárt ugyis lehurrognak, ami nem baj, mert akkor sokkal tutibb rötyikapcsoló kézi készüléked lesz Rátettem, és nem! Kolléga, most mellétrafáltál, mert a legvéresebb játék, amivel játszottam, az a WA volt. Én csak zenére meg szövegre használom a gépem. Nem az 1200 forinton van a hangsúly, hanem a bonyolultságon. De jó játék lehet az is... Egyébiránt én ettől bonyolultabb és komplex lakásvilágításon töröm a fejem mozgás-, fény-, és hangérzékelőkkel. Mert ha csend van már vagy fél órája, és kint-bent sötét, akkor nagy valószínűséggel a mozgásérzékelőnek nem 80W halogént kellene felkapcsolnia a közlekedőben, budiban, fürdőben, konyhában, hanem mondjuk a LEDes dekor és irányfényt. És ha zaj keletkezik, akkor nem vágja oda az ampert a nagylámpának, hanem szépen feldimmeli vagy 15-20 másodperc alatt.
Most kerestem utána, egy ilyen érzékelő 6-7000 Ft minimum. (kérdés, hogy mennyit akarsz ráfordítani)
Ez jól hangzik, beavatnál?
Idézet: „Nem az 1200 forinton van a hangsúly, hanem a bonyolultságon” Hát ahogy vesszük Mindenkinek más más bonyolult. Én bevallom, hogy áramkör tervezésben vok gyenge. Egy nyákot meg tudok építeni, ha van kapcs. rajzom, de a kapcs rajzot megtervezni nem. Programot meg kismilliót írtam, így az a része nekem nagyon szimpatikus., Szóval mindenkinek más-más a bonyi
Na látod ebben igazat adok, mert te jó programozó vagy (mindenki szereti a programokat, főleg a szabadidőseket ), én meg csak hülye épvillszer, meg firkász.
Én arra gondoltam, hogy egy PIC 1200ft, meg venni kell nyáklapot, meg vegyszereket, meg időt szexuálni rá, meg barátunk progit se tud hozzá firkantani, egy mozgásérzékelővel pedig meg lehet úszni a dolgot 2500-3000 forintból, főleg ha a fázis és a nulla is rendelkezésre áll az ajtón belül lévő kapcsolónál. Ha nem, akkor lehet fúrni- faragni, de mindegy, mert egy kapacitív közelítésérzhékelőnek is kell vezetékelni, tehát fúrni-faragni. Mire is gondoltál, mibe avassalak be?
en arra gondoltam hogy fogok opampot epitek belole az adatlapban talalhato asszem am radio erosito dolgot semmilyen szurot nem rakok bele jol gerjed ha valaki a kozelebe megy megvaltozik a gerjedes ennek a jelet ra egy potira amivel szepen bekalibralom az erzekenyseget ezt ra egy masik nem invertalo opampra aztan tranyo es rele aztan lon vilagossag
sztem melehetne oldani igy csak nemtom hogy mukodne e vagy milyen ic-t tranyot hasznaljak ami felvesz midnen kakit a levegobol lenyeg hogy nem akarok 1000 ftokat kolteni mindent amit lehet megepitenek hozza sztem ilyen kis 2-3m2 es dolognal nemkellenek komoly berendezesek
Jó kis éterszennyezés, mint a hajdani kapacitív érzékelős kézszárító annál nem volt CCIR vétel a környéken. (igaz, nálunk akkor még OIRT volt).
Én egy ultrahangos autóriasztót használnék/építenék. Pár opamp (1db 324) UH jeladó/vevő.
Szállodákban alkalmaznak egy egyszerű megoldást az égvemaradt lámpákra. Nyomógomb ami egy öntartó relét vezérel (Be és egy mási Ki). /Rendszerint izzók vannak erre a rendszerre rákötve./ Ezt bizonyos időnként kikapcsolják, a relé elejt és kikapcsolja az izzót. Ha valakinek még kell a világítás akkor egyszerűen visszakapcsolja! (pozíciójelzős nyomógombok előnyben /élvilágitós, stb/)...
Ezt a rendszert eltudom kébzelni egy rádiós nyomógombbal, amit csak a falra fel kell ragasztani és egy vevőt vezérel. Ez a nyomógomb csak mint biztonsági tartalék működne. De ebből a rádiós nyomógombból, akár több egység is lehetne... (Egy belül és egy kívül!)
ha valaki ad egy rajzot minel egyszerubbet es olcsobbat rogton adom a pontot
kerestem gugliba de nemigazan talaltam
Nem akarok illúzióromboló lenni,
de ha normál használatra kell a WC, cseréld ki a kapcsolót, pár száz Forintért kapsz újat. Nem egy ördöngős dolog, és tuti hogy működni fog.
ez lesz a legolcsóbb ami müxik is.. szerintem!
az ic 7-es lába a föld, 14-esre max 10V feszkót adsz..kimenetre 1 ellenállat + npn tranyó, emiter a földre, collektor és a táp közé relé + a diódája //-ossan.. a mikró kapcsolót meg(nehéz leírni h valósítsad meg.. ) ilyet szerez (elektroartban 170ft) ezt úgy felfogatod az ajtó tokra hogy, ha ki nyilik az ajtó pl 20 fokra akkor 1* már kapcsol, de az egész kapcsoló (bekapcsolva tovább kuszik az ajtó nyítással) másik mikrókapcs ezzel könnyebb a dolog.. nem tom érthető??
így gondoltam..
a kapcsolot nyáklemezre forrasztod, a 2 piros az 1-1 M3-as anya, ha jól fel melegszik akkor megfogja a forrasztás.. csinálsz még 1 ilyet kapcsoló nélkül és kissebbet, az anyák ne essenek úgyan oda.. ez a kissebb lesz az ajtótokon. bele tekersz egy csavart, de kell szerezni valahonnan egy spirál alakú rúgót..(pl egérfogóban van de az bazi erős ide ) "__O__" ez így rátartja az ajtóra a kapcsolót, beállítod hogy pl 20 foknál nyitott ajtónál még nem kapcsol, de 20 nál jobban nyilik akkor kapcsol, de a rúgó fesziti, még kinyilik az ajtó s vissza betevődik ez (1* bekapcs).. vissza ugyan ez.. ha valami nem vili ird meg és bocsi, ha szájbarágósra sikerült
vááááááá:duma:
ez annyira gáz mar annyit segítetettek de egyik se az a megoldás ami nekem kéne nemtudom elmagyarázni de a mechanikus megvalósítás egyszerűen nem alkalmazató :no: mindenképp valami kapacitív mozgásérzékelő rajza kéne vagy nemtommicsoda
Nem tudom, WC-be mért nem jó ez...
Két nagyon fontos órámat rááldoztam erre, és te meg lazán benyögöd, hogy "Ááá ez se jó"... Idézet: „mechanikus megvalósítás egyszerűen nem alkalmazató” Miért? Mert nem akarod. Akkor ez az egész felejtős, mivel ha valamit a falba kellene fúrni, azt sem akarod szal szevasz, miért volt értelme ezt a TÉMÁT megnyitni |
Bejelentkezés
Hirdetés |