Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fordulatszámmérő kétütemű motorra
Lapozás: OK   8 / 25
(#) mex válasza Dzót hozzászólására (») Nov 5, 2008 /
 
Nem vasalok,de az miért tükröződik? A fotózásnál is a nyomtatott oldalat kell a fólia felé tenni,és a vasalásnál is ez a helyzet.
(#) mex válasza Dzót hozzászólására (») Nov 5, 2008 /
 
Csak akkor kellene tükrözni,ha a furatszerelt alkatrészeket is a felületszerelt technika szerint forrasztod be. Ugye nem ez a helyzet?
(#) Dzót válasza mex hozzászólására (») Nov 5, 2008 /
 
Neem normál technika. Nem kell tükrözni. Biztos értetlenül írtam, arra tértem ki hogy nem kell tükrözni mert magától megfordul úgy mint a világításos technikánál. Semi extra. Bocs gondolom félreérthetően írtam
(#) mex válasza Dzót hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
Ha még megvan a "próbapaneled" akkor két dióda segitségével működőképessé teheted a mérőkét,nem fog összevissza mérni.
Maga az ic könnyen reteszelődik induktiv terhelés rákötésekor,márpedig a műszer éppen ilyennek számit.
Egyszerű módon védekezhetsz ellene a két dióda bekötésével.
A reteszelődés biztos jele,ha a kijelzett érték nem változik,még a jel elvétele után sem. Ebből az állapotból kiléptetni a tápfesz megszakitásával lehet.
(#) ni_lovag hozzászólása Nov 6, 2008 /
 
Egy kicsit eltér az alaptémától,de itt is kérdés lehet:

Hogyan lehetne egy un. elváltásjelzőt készíteni,ami a beállított ford.szám elérésekor jelez egy led segítségével?
(nekem kocsiba kéne)
(#) kissanyi válasza ni_lovag hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
Mennyi az elalvási fordulatszámod?
(#) ni_lovag válasza kissanyi hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
A kérdésed nem igazán értem...
A váltás 3000-3500körül esedékes(néha 4000)
Sajna a kocsiban nincs még ford.szám mérő...
(#) kissanyi válasza ni_lovag hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
Nem csodálom, ha nem érted!

Az elváltást, elalvásnak olvastam.
(#) ni_lovag válasza kissanyi hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
http://www.roxracing.eu/

Itt van egy példány,de semmilyen leírás nincs mellékelve...
(#) Dzót válasza mex hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
Köszi! Valószínűleg ez lessz a megoldás. Erre honnan jöttél rá? szenvedhettem volna vele egy jó időt az biztos. Holnap lesz időm megcsinálni! Utána majd mondom hogy műkszik!
(#) mex válasza Dzót hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
Ilyen reteszelődéses jelenséggel már találkoztam,csak későn ugrott be,hogy Te is az ismérveit irtad néhány hozzászólásodban.
(#) kissanyi válasza ni_lovag hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
Nem tudom, hogy milyen kocsiról van szó.
Általánosságban. A gyújtótrfóról kell impulzusokat nyerni. Azokat, uniformizálni kell. Állandó kitöltési tényezőjű és amplitúdójú négyszögjelek formájában. Azokkal, egy kondenzátort kell töltögetni és egy komparátorral, figyeltetni.
A komparátor egy előre beállított szinten átbillen és „kigyújtja” a zöld ledet.
Gondolom, így valahogy.
Egyébként, aki nem hallja meg, hogy mikor kell váltani, hát …
Mondjuk, van egy veseny. Menetközben állandóan a ledeket figyeled?
(#) ni_lovag válasza kissanyi hozzászólására (») Nov 6, 2008 /
 
Daewoo Lanos...
A trafó jele meg van csapolva,onnan kapta a jelet egy utólagos ford.mérő.
A gyújtásrendszer egyszerre 2 impulzust ad le.
A kocsi nagyon "egyhangúan szól"...
Néha járok ilyen-olyan rendezvényekre(pl vezetéstechnikai tréning) ahol egyszerűen nem lehet a motor rezgéseire figyelni.
Viszont egy,a látómezőben elhelyezett led tudna támpontot adni a magas fordulatszámról.

Meg egyébként érdekelnek az ilyen jellegű dolgok
(#) DED válasza ni_lovag hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
Nem segítene többet egy 2 digites számlálós ford.mérő? Én még megszakítós Simsonra csináltam magamnak LED sorosat és digitálisat is, az utóbbi sokkal értelmesebb volt.

Robogónál amúgy a jelet a hall jeladóról kéne venni, ha még nem írták ezren (nem volt energiám 10 oldalt végignézni)

Arról meg lehet hajtani egy számlálót, amit bekötsz egy tároló kijelzőmeghajtó/dekóderbe és megfelelő időközönként reseteled, és már kész is.
(#) Dzót válasza ni_lovag hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
Szerintem a legeszgyerűbb lenne ha készítenél egy egyszerű kis 555 ös és lm3914 es Ic vel felépített Egyszerű fordulatszámmérőt, Úgy hangolnád be, hogy az a led amelyik neked szimpatikus Fordulathoz tartozik egy jóvel erősebb extrafényű led, ahol váltassz A többi meg csak egyszerű nagyon mattfényű. Vagy "BAR" módba állítod és akkor mikor kigyullad a nagyfényyerejű másszínű, váltassz!
(#) ni_lovag válasza Dzót hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
Ez jó ötlet lenne,de egy apró dolog nehézségekbe ütközne:
Az állíthatóság problémája...(max lesz 3 panel és kapcsoló )

De ez a kapcsolás hol lelhető fel?
Az LM 3914-el lesz kivitelezve a lambda-monitor is...
(#) kozsy hozzászólása Nov 7, 2008 /
 
Hello Gabesz! Nekem is ez a gondom! 16.000 es fordulatszámmérőt szeretnék építeni, de ledeset. Mindenhol csak 10.000 ig mérő rajzokat találok és senki sem tud segíteni. Ha gondolod működjünk együtt és lehet gyorsabban fog összejönni!
ÜDV!
(#) Dzót válasza ni_lovag hozzászólására (») Nov 8, 2008 /
 
Google amugy ideteszem .de sztem elég neki annyi hogy 1ic-t teszel be a kettő helyett fölösleges 20 led.

schematik.jpg
    
(#) Dzót válasza mex hozzászólására (») Nov 12, 2008 /
 
Műkszik!!
majd 1 hét agyalás után
Egyébként CDI gyujtás kimenetére akarom kötni, ugye oda jó essz ha lekorlátozom a feszt?
(#) mex válasza Dzót hozzászólására (») Nov 12, 2008 /
 
Ezekszerint a diódás dolog bevált. Rákötheted a kimenetére,de mindenféleképp korlátozni kell ,ellenállás+zener.
(#) mex válasza mex hozzászólására (») Nov 12, 2008 /
 
Az 1k lehet,hogy kevés,inkább nagyobb értéket rakj be,és azt is legalább két darabból összeállitva,mert könnyen átütnek a kisméretű ellenállások,és annyi a mérőkének.
(#) Dempsey hozzászólása Nov 13, 2008 /
 
Sziasztok!
Haverral mi is megépítettük a szocimotoros kapcsolást. Csak egy IC-vel és 10 db LED-del csináltuk. Mikor kész lett adtnuk neki tápot és egy LEd sem világított, mint ahogy vártuk. Azután az újjammal érintgettem a jelbemenetet és a LED-ek szépen sorban gyulladtak ki attól függően hogy milyen hosszan nyomtam az ujjammal. Örültünk is hogy működik. De most jönnek a problémák. Bevittük laborba bekalibrálni. Adtunk rá AUDIO generátorból 50Hz es jelet. Az összes LED világított sajna pedig csak 3000 ig kellett volna kigyulladni. Aztán levettük 20Hz-re próbaképp még mindig világított mind. Aztán hagytuk az egészet és eljöttünk. Az lenne a kérdésem (aminre nem rég jöttem rá) hogy az amplitúdó maximunra volt tekerve (mert egy csoport mért a laborba előttünk), hogy lehet-e ez a gond? A másik kérdés hogy az AUDIO generátor megfelel-e a kalibráláshoz? Mert én sima szinusz jelgenerátorral akartam először kalibrálni de az nem volt a laborba.
Előre is kösz a válaszokat.
Üdv: Dempsey.
(#) Dempsey hozzászólása Nov 13, 2008 /
 
Senkinek nincs ötlete?
(#) mex válasza Dempsey hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Ötlet éppen lenne... Csak nem tudom melyik kapcsolásról van szó. Amúgy leghelyesebb négyszöggenerátor,vagy impulzusgenerátor segitségével hajtani,ha a megszakitóról jövő jelet utánzod.
(#) Dempsey válasza mex hozzászólására (») Nov 14, 2008 /
 
Szia itt a link. Ha van ötleted segíts köszi.
(#) Dempsey hozzászólása Nov 24, 2008 /
 
Sziasztok!
Kész lett a fordulatszámmérő haver felszerelte a motorra és működik. Igaz hogy még nincs bekalibrálva de nem ez a lényeg most. Azt szeretném kérdezni hogy hány menetet tekerjen a 0.02mm-es rézdrótból a pipa vezetékére?
(#) Árpy válasza Dempsey hozzászólására (») Márc 15, 2009 /
 
Üdv!
Ennél a kapcsolásnál az amplitudótól is függ a kijelzett érték, nem csak a frekvenciától. Mint ahogy Mex mondta, négyszöggenetároral lenne érdemes kalibrálni, egy egyszerűbbet akár össze is rakhatsz, astabil NE555 felhasználásával.
Az utóbbi kérdésedre: a jelet nem pipára tekert tekerccsel kell levenni, hanem a trafó primer, kisfeszes részére kell rákötni a fordulatszámmérő bemenetét (ami jön a gyújtókalapács felől).
Üdv, Arpy
(#) Dempsey válasza Árpy hozzászólására (») Márc 17, 2009 /
 
Szia!
Kösz az infót! Csináltam az 555 ös IC-vel 50Hz-et de teljesen ki van akadva a fordulatszámmérő ami 5000 ig mér!Amikor 1Hz es a bemenő jel akkor megy fel 3000 ig!Nem értem mi van vele! hiába tekergetem a potmétert semmit sem csinál max a felfutási sebesség változik! Mi lehet a gond?
Üdv: Dempsey!
(#) mex válasza Dempsey hozzászólására (») Márc 17, 2009 /
 
Biztosan 50Hz a generátorfrekvenciád? Mivel mérted?
Ha nem vagy benne biztos,akkor 50Hz-t legegyszerűbben egy trafó szekunderéről tudsz levenni. Valamelyik kivezetésével köss sorba egy diódát,katód menjen a fordulatmérő felé. Szerintem már 6V-os szekunderfesz is megfelel.
(#) Dempsey válasza mex hozzászólására (») Márc 18, 2009 /
 
Hát nem mértem csak itt az oldalon lévő progival számoltam ki hogy két db 10K-s ellenállás és egy 1µF os kondi kell az 48Hz-et ad az 555-ös IC kimenetén! De próbáltam csengő trafóval is de annál is kiakadt teljesen! Igaz a diódát nem tettem rá úgy próbáltam! Akkor majd kipróbálom diódával is ahogy irtad jövőhéten!Hátha csinál vmit!
Következő: »»   8 / 25
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem