Fórum témák
» Több friss téma |
Caliber a márkája,van rajta elektronika, igen, leszerelem és kipróbálom.
röviden eltudja nekem magyarázni vki hogy mi a különbség a föld és a jelföld között? hogyan lettek kitágítva az RCA-k és az mit eredményez? a zsugorcsövezés lehet az erősítőnél is vagy a rádiónál kell? köszi
Ezt írtad:
A kitágítás annyi, hogy a kábelnél meg lett hajtogtava kicsit kifele az árnyékolás! Mivel a zsugorcső miatt vastagabb lett a csati, de a cellux is jó ha jól rá tudod ragasztani, de akkor is ajánlott az RCA.n tágítani! Az mindegy melyik oldalon csinálod meg! Az hogy föld és jelföld, az max az lehet, hogy van az akksin a negatív meg van az RCA kábelek külsejénél az árnyékolásban lévő negatív ami nem midíg van közvetlen kapcsolatban az akksi negatív pontjával!
levettem az elektronikát és igy nem sípol.
eddig akkor sípolt, mikor a kondi megkapta a "remote" jelet,akkor kapcsolt be az elektronika a kondin. ugye az elektronikának a kondi tetején semmi szerepe nincs a kondi működésében, csak jól néz ki? lehet tudni hogy mi sípolhat?catolok 1 képet
Az azért érdekelne, hogy azok a kábelek még hova mennek, amikor a kondit kötik össze panellal? De lehet, hogy csak a kondin is vannak LEDek!?
Az elektronikának gyakorlatilga a feszkijelzésen és a dizjánon kívül semmi szerepe sincs! A remote meg az akksi lemerülésésen elekrülése végett kell neki! Nekem a SAL kondin pl mindíg világít a kijelző, de nincs rajt más extra! Mondjuk a kondi felfogatása se tiszta egészen így a kép alapján! Nekem a kondin mindkét kondi cati átmegy a nyákon, de a tiednél mintha csak egy furat lenne! Ha nem kapcsolod be az elektronikát és akkor nem sípol akkor valami ott lehet, pl egy hibás kondi! Körbe kell nézni mi lehet a hibás!
a kondi alján meg tetején van világítás, azért a kábelek.
ha elektronika nélkül van a rendszerbe kötve a kondi akkor leszívja az aksit, vagy csak a dizájn merítené le? csatoltam még két képet, az egyik kis kondi "ki van nyílva", az okozhat ilyet?
Azt a kondit mindenképp csréld ki azonos értékűre!!! Az okozhatja a sípolást!
Amúgy hol van rákötve a plusz és a mínusz a kondira? Mert csak egy nagy csatlakozót látok a képen! Olyan képed nincs ahol összerakva egyben látni a kondit? Itt max az elektronika szívhatja le az akksit, ezért kapcsol külön! Maga a kondi nem szívhatja le! Sok olyan kondi van amin elektronika sincs csak a két csatlakozó! Nekem is fixen van a plusz minusz rákötve! A kis kondit cseréld le és kiderül!
lecseréltem azt a kondit,de sípol.van rajta 1 másik, mikor kiszedtem nem sípolt semmi, de mikor beraktam helyére 1 másik kondit (eredeti 4.7uF,helyette 10uF, épp nincs olyan) az is sípol.
tranzisztor is tud ilyet okozni? amugy az relektronika mindkét pólusa csatlakozik a kondihoz, csak érdekesen sikerült a kép, de küldök később 1 másikat
Meg kell nézni ha az a kondi nincs kbekötve akkor mi nem működik, mert lehetséges ha kihagyod és nem sípol, és tökéletesen működik minden akkor rakd össze így!
Az a TO-220 tokozású az nem tranyó, hanem egy 5 voltos stabiltáp IC ami a voltmérőnek biztosítja a stabil 5 voltos tápot! De az nem okozhat sípolást! A bekötésnél arra gondoltam, hogy a kondira, hogy kötöd rá a tápfeszt, a plusz és mínusz tápkábelt!
ha nem kötöm be a kondit ami a to-220 tokozásu mellett van akkor a to tokozású melekszik mint állat.egyébként ez van rajta : hsde882s
a + - meg 1 rögzítőcsavarral van fixálva,sztem látszik a képen
Hát akkor nemtudom mi lehet! De most látom, hogy van egy kis tranyó is benne!
Más ötletem sajnos nincs!
hello mindenki!
mi tegyek? búg az erősítőm!tettem már egy zajrszűrőt a fejegységhez,de még mindig! Egy A 6 os rol van szó gyári fejegység ha nincs erösitöre kötve semmi gond de ha igen akkor belebúg a generátor, a jel hátra nem RCA n megy hanem sima kábelen! mi tegyek be és hogyan lécci segitsetek!! köszi elöre is
Üdv Csaba.Ha jól értem a hangszóró jelet használod mivel a gyári rádiónak nincs RCA kimenete.Az erősítőn van nagyjelű bemenet?
hello!
jól érted, igen nem tudom van e nagyjelű bemenet,de sztem nincs mert csak (+),(-) és a sima kábelen megy hátra a jel az egyik erösitöbe és majd a másikba elosztva a vezetéket!az a helyzet ,hogy nem én csináltam és nem igazán igazodok el rajta,de ennyit tudok! Az aksitol közvetlenül kapja az áramot meg a testet és a jelet meg a a fejegységtöl!
Üdv. A (+)-(-) az lehet nagy jelű bemenet. Ha eggy képet küldenél a bekötött erősítőről a bekötésről, talán előrébb lennénk.
Hali!meg lesz a kép!
rákötöttük egy lejátszóra és akkor nem zugott! igy meg a fordulatszám növekedésével arányosan zúg.
Sziasztok!
Lenne egy pár kérdésem. Amint olvasom másoknak is van a generátor zajjal bajuk. Nekem egy 14 éves mazdám van, s nem rég lett a két első hangszóró meghajtva egy erősítővel. A jelenség az hogy nagyon magas frekvencián lehet hallani a generátor zajt, ami a fordulattal megfelelően élesedik. De! Volt olyan is hogy megmozgattam a fejegység mögött lévő vezetékeket s abba maradt a jelenség. A hangszóró kábelek s az első erősítő pozitív vetetéke majdnem hogy egymás mellett halad. Sony fejegységem van, cdx s2200. A test kábel, s a pozitív kábel is megfelelő vastagságúak. DLD-k. Sony Előtt Vdo daytonom volt s annál nem hallottam a gen.zajt. Akkor most miben van a baj??? Várnám a megoldásokat, ha létezik... Köszik
Szia.
S az okozhat bajt, hogy az első (mert 2db van ) erősítő test kábelje 2 méter hosszú, s fel van tekerve? Persze azért hogy ha idővel át rakom az erősítőt akkor legyen elég hosszú vezeték. De filózom hogy méretre kellene vágni... De első lesz hogy megnézem a fej testét. s ha túl vagyok rajta úgy is megírom. Köszi
Hy all!
Bocsi, nem tudom jó helyre írom-e, van egy olyan próblémám, hogy lemezjátszós két kazettás rádiós készülékemnek egyik napról a másikra nem szól a jobb oldala sem a fejhallgató kimeneten, sem a normál kimeneten, mind a kettőnél csak búg és csak a jobb oldal, olyan mintha gerjedne, a bal viszont tökéletesen szól. kontakt nem lehet, se a vezetékek nem törtek meg égés foltot sem látok csak egy helyen, az egyik IC-n, de az nem tudom az-e vagy nem, minden más funkció megy csak ez az egy nem, légyszi segítsetek nagyon fontos, és légyszi csak e-mailba mert nem biztos hogy vissza tudok ide nézni: kelemenpeter@vipmail.hu Köszi Mindenkinek, minden jót Hello!
nekem is ilyen zaj volt ha a front kimenet és a subwoffer kimetet egy erösitöbe megy akkor a rádio begerjed ha külön megy akkor nem nem tudom te egy erösitöbe hogy kötöd be nekem ez volt a hiba
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. A problémám a következő : iPhone-nal vezérlem az autó hi-fiét. Gyakorlatilag multimédiás központnak használom. Belkin tv kábelt vettem sztereó,videó kimenet van rajta és egy usb töltő. Ezzel a kábellel van összekötve a kijelző és innen megy tovább jack/rca val az erősítőbe.A probléma az hogy felszed valami zajt (generátorzajt) sípol ha a telefont feldugom a töltőre. Próbáltam már rca szűrővel,de semmit nem ért. próbáltam földhurok kondivla, de az sem segített. HA a töltést 220rol adom neki akkor nincs sípolás. az usb töltő is belkin ez segített hogy halkabb legyen a sípolás,de még mindig idegesítő!! Mellékelek egy Móricka rajzot,hogy jobban értsétek mi hogy van kötve. MIvel tudnám megszűrni a zajt ?
Először is köszönöm a gyors választ!
Gyakorlatilag a monitor és a telefon töltő +12 egy helyről gyújtásról mondjuk és -12 testet kasztniról vegyem és a problémám megoldódhat?
Az auto karosszeriajahoz kotottem mind a ketto testjet a monitor pozitivjat szivargyujtorol vettem a tolojet pedig gyujtasrol. Nem javult semmit
Ne haragudj, de ezt nem ertem.. Milyen arnyekolast vegyek le?
Sziasztok!
Én is generátorzajjal küszködök. Rengeteg fórumot végigolvastam, valakinek a motor+kaszni+generátor testelési hibája volt, valakinek árnyékolt jel vezeték csere oldotta meg de nekem egyéb jellegű problémám van és mint hobbista számomra teljesen érthetetlen a hiba oka. Tehát az akkutól vittem 2x2.5mm^2 vezetéket a fejegységnek, és ezután ugyan arra van rákötve egy erősítő. Nincs befűzve a jelkábel. A testeléseket megcsináltam. 33mV a legnagyobb eltérés a kaszni, generátor, motor testje között. Csatolok egy rajzot is. Ha az erősítő melegszálát (jel bemenetét) maga az erősítő testjéhez érintem akkor semmi zaj. Csak a kis halk sziszegés mint általában az erősítőknél. Ugyan ezen a vezetéken (test) messzebb vive rákötve a meleg pontot egyre jobban erősödik a generátorzaj. A fejegység testjén a leghangosabb. Vagyis egyszerűen nem értem a jelenséget. Mi történik? Mi lehet a baj? ui: Ahová a rajzon a leghalkabb van írva ott egyáltalán nincs
Sajnos nem segített. A testet bentről vettem.
Érdekes módon járó motornál, a gyújtás is és a generátor hangja is hallatszik. Ugyan az a helyzet. Ha a bemenetet/meleg szálat az erősítő testjéhez/házához érintem akkor csend van. Ha a benti test csatlakozópontra ahol csatlakozik az erősítő a kocsi kasznijára akkor már hallatszik. Szóval ugyan az a hiba mint eddig. Minél messzebb testelem le annál hangosabb. Hozzáteszem hogy ez nem gyári végfok! Házi alkotás. L szűrő nincs a pozitív ágba de, ennek az én esetemben nincs is szerepe mivel teljesen csend van ha az erősítőre testelek.
A motortérben az akku negatív sarkáról megy egy elég vastag vezeték a motorra. Ezen tölt a generátor. Az akku ugyanez sarkáról megy egy kb 3/4 (viszonyítás a töltés vezetékhez) vastag vezeték a kasznira. Eddig nincs hurok. A kaszniról bent az utastérben veszem az összes hangcuccnak a testet. Ezen már túl vagyok, a hurok keresésen. Esetleg akkor van/lenne hurok ha a motor a motortérben letestel valahol az erre hivatott vezetéken kívül. De az elvileg nem lehetséges mivel az egész motor gumibakokon van a kasznihoz fogatva. Esetleg valami véknyabb vezeték? Meg is mérem.
Van egy rejtély. Az akku negatív sarujáról 3 vezeték megy el. A legvastagabb ami a motor testről jön. A 2 db vékony közül az egyik a kasznira megy egyből mellé az akkunak a másik fogalmam sincs. A kasznira menőt mind 2 végén megtisztítottam, ellenőrizve. A motor testelése is szintén. A nem tudom hova menő vezeték meg nem. Ami ennél is meglepőbb, ha szétkötöm őket akkor sincs szakadás köztük. Pedig ennek kellene a test csillagpontnak lennie. Szakadásmérővel (didódaviszgáló állás a műszeren) 27mV a legnagyobb fesz esés köztük. Már csak az a kérdés hol vannak összekötve. Lehet valami vékony vezeték.
Lekötöttem a 3. vezetéket. Kocsi indít, minden működik, és a generátorzajomra semmi hatása ha ott van vagy ha nincs ott.
Valami ötlet? Valahol olvastam hogy kondenzátort szoktak tenni a generátorra és vagy fojtót. Utóbbit kihagynám a nagy áram miatt.
Most már minden olyan mint ha gyári lenne és mégis van generátorzaj.
A közép-magas erősítőbe tettem LC szűrőt és az aktív hangváltóba is. Semmi hatás. A generátor nem rég lett felújítva. Erősen gyanakszom rá. A csúszógyűrűk fel lettek szabályozva és új csapágyakat kapott. valahova megpróbálok egy 10000µF-os kondenzátort kötni rá. Ha valakinek van valami ötlete ne hallgassa el
Nem tudom, hogy hány W-os az az erősítő, de a 2,5mm2 inkább csak a fejegységhez jó, erősítőhöz jóval vastagabbat illik vinni.
A másik a láncba kötés, nem jó. Csillagpont kell, tehát nem az akkutól a fejig és onnan az erősítőhöz, hanem az akkutól a fejig és az akkutól az erősítőhöz. Vagy esetleg az akkutól (kaszniról) az erősítőig és onnan a fejhez... Anno én mindig az akkutól vittem a testet is (és a +12V-ot is), soha nem volt vele gond, mígnem egyszer lett generátor zaj. Átraktam a testet a kasznira és megszűnt... Egyszer pedig már semmi sem segített, az erősítő az ülés alatt...nem én szereltem, csak hozták, hogy zúg, kapott egy 4mm2-es testvezetéket az erősítő és a fej közé (pluszban) és megjavult. Nézd meg az RCA kimenetek testjét a fej panelján... Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |