Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Sziasztok.Mivel lehet tisztára mosni a nyáklapot????
Halottam már hogy régen valami kádfénnyel csinálták de én azt már nem tudom beszerezni. Kössz előre is. csikosgabi
higító, lakkbenzin, aceton(körömlak lemosó), csiszoló papir....
satöbbi, de ezért egy témát nyitni :no: , ez a "nyák készítés" topikba való!!! üdv
igaz.Kössz az infót
Rohadt egyszerű, fogsz valami folyékony súrolószert pl.cif , aztán megdörzsölöd.
Már bocs.
Én inkább a surolószert javaslom.
Elösszőr fizikai tisztitás valkami nagyon sima csiszoló papirral, majd kémiai zsirtalanítás sorolószerrel. pl. szuper doll.
Én maratás előtt gáztőzhej tisztítóval szoktam letisztítani az ujlenyomatoktol maratás után pedi késsel kaparom le ahova forrasztok.
Sziasztok!
Asszem elérkezett az az idő, amikor kétoldalas NYÁK-ot kellene készítenem... Fotózással csinálnám, csak az a kérdésem, hogy egyszerre kell mind a 2 oldalt világítani, vagy előbb az egyiket megvilágítani, előhívni, lemaratni... majd a másikat. Ekkor mi van a már lemart oldallal? Vagy van arra esély, hogy EAGLE-ban az SMD alkatrész ne a Top, hanem a Bottom rétegre kerüljön (persze tükrözve...)? Vagy van olyan NYÁK tervező ami ezt tudja? Ekkor nem kéne a 2 oldalas NYÁK
Sziasztok!
Arra szeretném a figyelmeteket felhívni hogy a vasalós technikácval készülő nyákokkal vigyázni kell! Ugyanis (saját tapasztalat)bakelit nxákot készítettem és sokáig nagy hőfokon rjta volt a vasaló és egyszersak pukkan egyet és a réz felöletem kipúposodott.különösebb baja nem volt de meglepüdtem.Szóval erre majd figyeljetek ode mert ha nagy áramkör csináltok akkor ez azét nagy bajt okozhat meg plusz munkát is. ha kell akkor töltök fel eg y képet a nyák ról.Annyire nem észre vehetö a hiba de azért ha figyelmesebben megnézed akkor észre lehet venni. Az erő legyen veletek!! Üdv.Bence
de amúgy az üvegszálas nem hajol mag?
mert épp a propeller cloclkot kíszítek és annál vettem észre hogy a forgó rész "karja"el van hajolva.szerintem a melegtől vagyis a vaslótol.szerintem.
Én régebben úgy csináltam a kétoldalas nyákot, hogy lefotóztam az egyik oldalt, majd a másikat és végül előhivtam és marattam.
A két oldal pozicionálására meg több lukat furtam és azon keresztül egy tű segítségével poziciónáltam a foliákat. Más: Két különböző fotó lakkal készült nyák látható a csatolmányokon. Az egyik lakk a magyar a másik meg valami német lakk. Még régebben vettem a király utcában. (kb 2 éve lejárt) Az eredmény megdöbbentő volt. A magyar lakk levilágitási időre nagyon kényes és ha nem jó az előhívó oldat akkor pillanatokk alatt lekap mindent. Ezzel szemben a dupla annyiba kerülő német lakk nagyon szuper. Ha 1-2 perccel hosszabra nyúlik a levilágítás akkor sincs semmi baj. Én kézzel szoktam segíteni ez előhívodást (újjal dörzsölőm a lakkott) és még így sem jőn le onnan ahonnan nem kéne. Az előhívót meg igaz, hogy 2x tőményebre kell csinálni, de az nem olyan nagy baj szerintem. Ha nem figyeli az ember az előhívót akkor sem csalódik. Pontos, egyenes és majdnem teljesen alámaródás mentes levílágított nyáklemezt kap. A maratót meg külőnős képp jól birja. Szerintem ezerszer jobb a német fotólakk, mint a magyar.
Köszi!
A végén lehet hogy mégse lesz kétoldalas. Most reggel azzal szenvedtem, hogy az atmega128 at átraktam a bottom rétegre... Nem volt egyszerű . Én a fotoérzékeny nyákot készen veszem. Mert amit veszek, azon biztos hogy egyenletesen van felhordva a fényérzékeny réteg. Én egy 160w-os HMLI higanygőz lámpával szoktam megvilágítani 17-18 precig. Előhívó oldatként TN140-t használok, amit felhígítottam 4,5 liter vízzel és beraktam egy kannába. Már 1,5 éve használom, de még alig fogyott így belőle. Előhívás az nálam a melegített oldatban kb 30 mp. Majd a nyáklemez lemaratása vas-kloiddal, az kb 5-10 perc. Most azon gondolkozok, hogy egy hűtőgép kompresszorral akarok levegőt befújni a maratóoldatba
Igen, én is a "gyári" fotolakkos nyákot használom...
A megvilágítás: 1db 80W-os higanygőz lámpa búra nélkül-3,5-4 perc. Az előhívás gyári hívóval dupla töménységgel, ecsettel masszírozva. Maratás hiperol+sósav. Csatoltam a propeller clock nyákkészletét. A legujabb verziómnál az smd alkatrészek között is megy át 0,2-0,3 as vezetőcsík. A maradék fotólakkot pedig a legjobban a hideg zsíroldó nevű cuccos oldja!
Két smd SOP14 vagy hasonló tokozású ic láb közőtt?
Vagy csak sima 1206 vagy kisebb sm alkatrészre gondoltál?
Ha megnézed az előbb vicsys által belinkelt képet, akkor egyből rájössz, hogy miről is van szó. A képen 3 NYÁK látszódik. Ebből mindössze egy darabon vannak SMD alkatrészek. SM IC nincs rajta egy sem...ahogy látom, vicsys a tranyók és ellenállások alatt tudta szépen elvinni a vékony vezetékeket.
Ön nyert!
(bár megpróbálkozom az IC-vel is. Csak sajna még várat magára a MAX038 )
És hogy kell minidrill nélkül méretre vágni a nyákot??????
a kézifűrészes megoldáson túl? lemezvágóval is lehet. esetleg dekopirfűrésszel. de sztem a kézi fémvágó fűrész - csiszolás kombináció a legegyszerűbb..
vasfűrész lappal.., ha kerek kell akkor meg lombfűrésszel
Elektro boltba vettem valami nyákfoliat. Tejesen átlátszo, lézerrel kel rá nyomtatni majd levasalni. Csak azt nem tudom hogy kell e áztatni v nem.:nemtudom:
fólia és vasalni kell? Nem világítani? ha vasalni, akkor nem biztos, h nagyon kell áztatni, néha nekem simán lejön a papír is, persze azért rásegítek vízzel is, és teljesen jó marad. úgyhogy azt mondom, hogy egy kis víz sosem árt.
na, ok. ha elolvassa más is a cikket, alig böki ki a szemét, h hol lehet kapni.
tényleg dárgácska. A pausz olcsóbb.
Marco!
Idézet: „press-n-peel” Transfer fólia
Nem tudom, hogy ti hol próbáltátok beszerezni, de utoljára én az Arany János utcai metró megállónál lévő grafikai áruházban vettem!
Szerintem is a legjobb megoldás az Alfaset fénymásoló fóliára, és azt fotó lakkal használni! Tipp: A fotólakkos levilágíttás 30 perc körül van, ha kiteszed a tűző napra kb 2 perc! Sokkal jobban tudod így figyelni, hogy ne hívjad túl! Nekem viszont az lenne a problémám, hogy szeretném a maszkot inkább nyomtatni, csak eddíg a tintasugaras és a lézer is lyukacsosan nyomtatta, a fóliára! Papírhoz meg nem tudom, hogy milyen anyag kell, hogy átlátszó legyen??
pausklar spray kell hogy átlátszó legyen a papír.
A sima fólia+lézernél meg tegyél 2 (vagy több) példányt egymásra és voilá...
Sziasztok!
Nekem lenne egy elég fura tapsztalatom! Mégpedig az hogy vettem egy mindidrilt és ahoz volt egy kis drótkefe valami.Na azt csináltam hogy ezzel a kis "kerékkel" tisztítottam meg a panelt.Szép fényes volt meg minden... ...Aztán jött a vasalás az is oké volt... ...Papír leáztatása OK... ...maratás na itt volt érdekes: Hidrogén-peroxiddal csinátam és elkezdtek levélni a vezető sávok vagyis a tinta! Nem értettem nagyon miért és hogy de aztán eszembejutott!:eek2: Túl síma lehetett a panel és nem ragadt rá eléggé a tinta. Szerintetelk ez lehetett a baja?Hogy sím volt nagyon a felszine? Bence
Jó de milyen spray?
A lézeresnél meg úgy gondolod, hogy többször nyomtassam ki és úgy tegyem egymásra, vagy egylapra nyomtassam többször rá? |
Bejelentkezés
Hirdetés |