Fórum témák
» Több friss téma |
Na lemostam azzal meg vok, véletenül össze zártam a 2n3055 B és C-át és akkor folyt vmi kis fesz mutatta a multim is meg a kijelzőm is, ez hogy lehet? Na de mindegy és akkor most hogyan tovább?
rendben van, még vmi mást kidobjak belőle vagy majd próbáljam ki így?
Nem mondtam, hogy dobd ki, csak azt, hogy nézd meg hogy azoknak tényleg levan pattogva a külseje?
hali
ha nem megy, olvasd innen végig, egy pár oldalon veséztük ezt a tápot, nekem sem ment elsőre de aztán jó lett. pontosan le van írva hogy mit kell ellenőrizni, milyen feszeket kell kapnod. először is ha nem megy, a tápfeszvonalakat ellenőrizd, hogy kap-e pozitív feszt (+32V) a 3 IC és negatívot (-5,6V)az U2 és az U3. majd....U1 6os lábán 10,6V-ot kell mérned, az adja a referenciafeszültséget, amit p1-el szabályzol, U3 csak az áramkorlátért felelős, nyitja Q3-at, és a teljes tápfesz az R22-n és a D2-őn folyik.
Jah azt tudtam hogy lejött a festék az ellenállásról,mert fogóval erőltettembele a helyébe, sajna másképp nem tudtam mert már a haverom tápjából szedtük ki.
Tip A két végtranzisztor BIZTOSAN jól van bekötve?
Ha R15 terhellés nélkül fűt szerintem a kimeneten zárlat van(d11,c7) , vagy a végtranzisztor rosszul van bekötve,vagy a két tranzisztor közül valamelyik rossz, Esetleg a d10 et is leellenőrizném. Ez a mondat mit jelent "2n3055 B és C-át és akkor folyt vmi kis fesz mutatta a multim is meg a kijelzőm is" Ha azt összezárod akkor a teljes tápnak a kimeneten kellett volna lennie.(azért ne próbálgasd mert,lehet még jobban belehal.)
A 2n3055 és 2n2219 100% hogy jól van bekötve,most néztem a datascheetben. Az a mondat amit idézté tőlem az az volt hogy a bázist meg a collektort véletlenül öszezártam és folyt vmi kis fesz a kimeneten. Majd mindent megnézek amit mondtatok és hétfőn visszatérek a témára.
addig is szevasztok és köszi
Nem kötözködni akartam. A beidézett mondat a következővel összefüggésben kérdeztem.
Ha nem a teljes táp jelent meg a kimeneten az egy egészen más jellegű hibára utal.(kivéve ha nem volt rá ideje hogy beálljon a műszer.)
Üdv mindenki!
Sikerült szereznem a téma címében szereplő tápegységet.Az a problémám vele, h nem működnek a műszerek.Található rajt egy föld feliratú csatlakozó,de egyik feszültségnek sem a földje.Az áramkorlát és a fesz.szab működik. Nem lenne ehez valakinek szervízkönyve,rajza stb...? Bárki akinek van bármi élménye a készülékkel kapcsolatban, írjon!
az a föld az árnyékolás/ ház védőföld! Semelyik kimenet nincs testelve, hogy sorosan-párhuzamosan köthesd, a kimenetet, tetszés szerint!
Arra szolgál, ha érzékeny analóg körökkel babrálsz (triggerkörök, előerősítő, antennaerősítő) testelését megoldd! Legtöbbször negatív testelésű készülékeket használunk (NPN félvezetők), de néhány esetben pozitív test is lehet! (PNP eszközök, zömmel!) A kapcsolási rajzot meg megnézem! Üdv! Matthew
Ahham!
A műszerek javítására valami tipp?Fizikailag jól nézni.Nem törött repedt stb.... Viszont belül is minden rendben van.Minden felcimkézve...
Elsőnek a kapcsolósort nézném át, nem tudom milyen alkatrészek vannak benne, de ha isostat (jó eséllyel), akkor simán lehetnek hibásak.
Egyébként a fényképen a feszültségmérő kitér, pedig ki van kapcsolva. Szóval nem tudom hogyan sikerült ezt csinálni... de ha így van nyugalomba akkor "fizikailag nem jól néz ki"
Hello!
Hogy alapban ilyen csúnyán kitér, annak számtalan oka lehet. - nullázó csavar eltekerése - Nullázó szerkezet kiakadása (akkor már bontva volt) - Tűcsapágy hiba. Csúcs törése, vagy csak rossz beállítása. - Rugó szakadás - Mutató akad a skálalapnál. Próbáld meg a nullázó csavarral a műszert nullázni. Egy excenter van benne, tehát számtalanszor körbe forgatható. A mutatónak, a nulla körül jobbra-ballra kitéríthetőnek kell lenni. Ha kiszereled a műszert és a kezedben tartva hirtelen mozdulattal csuklóból csavargatod a műszert, hogy a mutató tehetetlenségével lengjen. Akkor jó ha szabadon mozog. Ha a műszer is jó, és a két műszer kapcsot rövidre zárva megismétled a műveletet, akkor láthatóan fékezetten tér ki a mutató. Ezután vedd le a műszer házát. és óvatosan fújj rá a mutatóra. (Ne köpj bele!!) Ebből megállapítható, hogy a mutató a teljes skálatartományban szabadon tud-e mozogni. Ráfújás után, mindig ugyan arra a helyre kell visszatérnie. (nulla alá fújást is ellenőrizd.) Ha nincs finommechanikai vénád, vagy gyakorlatod, akkor ne menj tovább, mielőtt kárt okozol benne. Ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor próbálkozzál olyannal, aki már jártas benne, vagy egy órás "barátod" kérd meg nézze meg. Az biztos tudni fogja hány óra van. üdv! proli007
BÚÉK fórumtársak!
Használtan kapott orosz 20Kg-os fémházas TOKA B5-21 szabályozható labortápomon minden működik, de a fémház és a +,akár -, kimenetnél 90V váltófeszültséget mérek, leválasztó trafóval is próbáltam. Ha valakinek volna kapcsolási rajza, vagy építő hozzá szólása, megköszönném!
Buék! Ez a 90V terhelhető is? (Az orosz cuccokra jellemző amúgy, hogy életveszélyesek! )
Szia!
A 90V váltófeszt nem terheltem, engem az aggaszt, hogy a lányom laptop töltője a barátjánál maradt, kényszerből a labortápot használom, tölti a PC-t, de így veszélyes használni. Üdv.!
Szia!
Rámértem: 230V 60W-os izzón sorbankanpcsolva a fémház és a +, vagy- kivezetés között 8mA folyik, ami nem szerintem nem OK. Üdv
Szerintem a zavarszűrőnél lehet ez a szivárgás. Az oroszok kondenzátorgyártása minősíthetetlen. A Junoszty TV-kbe ezek rendszeresen felrobbantak, ki tudja mit hagyva maguk után. Tehát, én ebben az irányban kezdenék kutakodni, hisz a transzformátor - elviekben - le kéne válassza a hálózatról Olyan "kerülőutat" kell keresni, ami a trafót kikerüli). A tápegységeknél gyakori, hogy - mondjuk a negatív ágat - összekötik a fémházzal - és ezzel a védőföld hálózattal is - de nem direktbe, hanem egy párhuzamos 1M Ohm , és 4,7nF 1600V-os kondin keresztül. A fémház galvanikus kapcsolatban van a védővezetővel? Ha igen, ehhez képest meg lehet találni a szivárgás helyét.
Én is valami zavarszűrő hibára gyanakszom. Ez lehet akár a primer oldalon is.
Szia!
A fémház és konektorvédőföld között nincs mérhető ellenállás, amúgy a gyári konektor sem földelt (mint tuddjukaz oroszok földfüggetlen hálózatot használnak). A fémház és + ill. - kimeneten 2Mohm ellenállás mérhető. Üdv.
Szia !
Földelt konnektorral használd.A fémház legyen leföldelve. Üdv! Luki
Szia!
Reggel neki estem szerkezetnek, a fémházon hátul van banándugóaljzat földpontnak. Belül idegenkezűséget nem látok. Viszont vagy 4 tarfó,10db borospohár méretű kondi, eszement nagyságú hűtőborda félvezetőket gondosan rejtve szemez velem a robbantóvezeték dzsungelből több átláthatatlan emeleten át. Hiába no régen volt már orosz színes TV-m, kijöttem az edzésből. :- Üdv!
Hello!
Idézet: „Az oroszok kondenzátorgyártása minősíthetetlen.” Hát ez így általánosságban nem igaz ám! A katonai, ipari, vagy nukleáris cuccokban nem mennek ám tönkre a dolgok. A helyzet, hogy biztonsági megfontolás alapján az oroszok, ugyan azt a cuccot néha öt helyen is gyártják. Alig 1000km-re egymástól. Viszont amíg a tajgahuszárok megtanulták tisztességesen legyártani az eszközt néhány ezer selejtes darab került elő. Nos, ezek az alkatrészek mentek bele a TV-be meg minden kommersz cuccba. De a legtöbb alkatrész 20 évig raktáron hevert. Amikor korszerűbb készüléket gyártottak már, akkor a zárolt tartalék, mehetett a kommersz piacra. Szinte mindent túlméreteztek. Aztán cseréltünk kondit 2700 készülékben, mert már gyártástól számítva 30 évesek voltak, és örültünk, ha egy év után nem kellett visszatenni a régit. üdv proli007 Persze közben rengeteg baklövést is elkövettek. de nemrég még voltak olyan ipari cuccok, ahová nem mertünk betenni semmilyen potit az eredetin kívül, mert az egyből megfeküdte a készülék gyomrát és lehetett újra kalibrálni. Amúgy baromi egyszerű, de körmönfontan kigondolt eljárásokkal állították be a készülékeket. És így 40 év elteltével is néha csak bámészkodik az ember hogy mi is az a kapcsolás tulajdonképpen? Szóval egy mércével nem lehet mérni ezeket a dolgokat. üdv! proli007
Ja. Most van szezonja az elektronyika VFL csöves óráinak. Vibráló, erőtlen kép, újkorában bittos nem ilyen volt, meg is van az ok: 50µF/50V-os kondijuk gyakorlatilag csontszáraz. Micsoda ócska vacak. Megnézem majd a mai kondikat, hogy 30-40 év állandóüzemes szolgálat után hol lesznek.
Ez az óra is épp ilyen, egy VFL vezérlése diszkrét TTL-ekkel valahogy sokkal bonyolultabb kapcsolást eredményez, mint az, amit a Szása rittyentett az IVL1 alá..
Helló!
Régi felvetésedre reagálnék. Biztos, hogy tapasztalatból mondod, hogy léteznek jó orosz kondenzátorok is. Biztos így van, de - ahogy mondod - a kommersz készülékekbe abból nem jutott. A Junoszty TV-ket anno garanciába (is) javítottuk, és egyetlen kondi nem ment tönkre a pályafutásom alatt egy TV-ben sem, az a 160V-os 10 µF -os olajpapír kondi, ami a keretre volt lemezcsavarral felcsavarozva. Az elkók sorra pusztultak ki már a garanciaidőn belül ( 1 év), a hálózati zavarszűrők rendre felrobbantak, a négyzet alakú kerámiakondik átvezettek, zárlatosak lettek. A félvezetők hasonló minőségűek voltak. Én azt tudom mással megosztani, amit én tapasztaltam.
Sziasztok!
Építettünk egy tápot egy idős kollégámmal, de a teljes élesztésre már nem került sor. Az a problémám, hogy áram szabályzó része begerjed. Abban kérnék segítséget, hogy mit kellene megváltoztatni, hogy rendesen müködjön?
Ötös lábat tessék lehúzkodni föld felé egy 1nF+470Ohm komplexummal.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |