Fórum témák
» Több friss téma |
kimertem szkoppal a vevom kimenetet es max 2V-os jelet ad ki az 5 helyett. A picnek meg a schmitt trigger bemenet miatt legkevesebb 4V kell. A ket bemenet egyutt erdekes modon meghajtja a pic-et, de egy nem. Igazabol ezt sem ertem miert. Eddig ugy oldottam meg, hogy 2 ellenallassal felhuztam tapfeszre a bemeneteket es csak igy mukodott mindket servocsatlakozoval bekotve. Egy olyan megoldasra lenne szuksegem, ami 4V fole huzza a vevo kimeneti jelet, hogy azzal meghajtsam a pic-et.
Akkor amit eddig tudunk mindkét első kereket külön külön motorral hajtod. (ekkor a PWM hasznos a H-híd viszont teljesen felesleges ,hacsak nem akarsz helyben fordulni Esetleg ,ha valahova beszorul tolatáshoz egy jelfogós irányváltó)
Ami viszont fontos volna, hogy a vevőd kimenete mi ? 1. Nyitott kollektoros ,vagy egy sima hangfreki? 2. A rádiód mennyi információt tud átvinni? (gombnyomás/nincs gombnyomás,ill egy kettő... sok gomb, vagy analóg értéket pl hangot,vagy valami frekvenciát esetleg komplett digitális csomagot) 3.Hogyan szeretnéd használni? (kezelési utasítást ha lehetne mellékelni,lehetőleg reális elgondolást, ha lehet)
Igy nez ki a jargany. A ket hatso kerek hajtott, az elso bolygomuves. A ket motor ket iranyba kell forogjon. A legjobb megoldas, ha szabalyozhato a fordulatszam allando teljesitmeny mellett, de a reles megoldas is mukodokepes. A vevo AM, a kiemeneterol fogalamam sincs. Futaba R152JE 27MHz, a jelalakja csatolva.
A radio 2 csatornas Futaba Attack-R, csak iranyitasra hasznalom. A jargany funkcioi: elore, hatra (kevert kanyar es sebessegcsatorna vagy tankiranyitas) jobbra, balra (egy kerek hajtott, egy all) helybenfordulas (ellentetesen mozgo kerekek, mindket iranyba)
A megoldasra eleg lenne ket relet vezerelni a vevorol, de ha van jobb otleted...
Már rajzoltam ilyent neked, csak a hidad elé... bizonyos szisztémákat sok helyen lehet alkalmazni, kis módosítással. Smd-vel 1 cm^2-en is elfér.
Talán ezt a rajzot/megoldást is tudnád használni....
Ha van elég PIC-kimeneted, az egyik váltaná az irány relét a megfelelő motorhoz, majd pl. 20 msec késleltetéssel kiadná egy másik a pwm jelet és ez kétszer... Neked kell eldöntened, hogy mit alkalmazol...
Ahogy ferci javasolta ,én is megküzdenék a PWM-mel H-nélkül egy-egy irányváltó jelfogóval.(ha már ilyen profi adód van.)
Apró megjegyzés : legtöbb mechanikus dolog könnyebben irányítható,mozgatható, ha húzod,tehát az első kereket hajtod.
milyen rele birja ki a 10kHz-es kapcsolgatast hosszu idon keresztul? A szilardtest rele epitese helyett inkabb H-hidat lenne erdemes epiteni, alkatreszkoltseg ugyanaz mint 4 szilardtestrele.
A konstrukcio mar eldolt, a jargany megepult, menetkesz. Tokeletesen mukodik, meglepetesemre semmi mechanikai korrekcio nem kellett, nem jellemzo ez a prototipusokra.
Nos, ha megoldottad, akkor felesleges volt ez a sok hajcihő...
Egyet azért jegyezz meg: amiről beszéltünk, hogy relé, stb., ott a relé nem kapcsolgat 10 kHz-cel ( ), hanem húzva van a szükséges ideig és az áram megy át az érintkezőin. Ebből nincs semmi probléma. Képzeld el, mikor ugyanez többszáz MHz frekinél van. Érdekes, ugye?
A másik ami az eszembe jutott,ez a jel hasonlít a PWM-re amit a vevőd kiad,lehet valami egyszerű módszerrel lehetne pic nélkül vezérelni a motort vezérlő fetet.(bár ehez tanulmányozni kellene a gombnyomás nélküli a teljesen benyomott gomb valamint a közbenső állapotokat)
Vagy rosszul értelmeztem a rajzot és nem a kitöltési tényezőt változtatja a vezérlés? A jelfogót meg így gondoltam.Persze a diódát most se hagyd ki,én a jelfogó két mozgóérintője közé kötném ,így elég egy.
meg koratnsem oldottam meg, csak nem volt idom ezzel foglalkozni. Ujra itt.
hello!
Nem tudnátok segíteni honda dio gyujtásában?
Sziasztok!
Igaz nem motorvezérléshez, de nekem kellene +12V, -12V, +5V illetve -5V Autó akku 12V jából ezzel tudok csinálni -12V-ot? (egy polaritásváltó (vagy mi ) kellene) Ha megvan a -12V, abból már tudnék építkezni...tehát, szerintetek ez a kapcsolás ( ez ) megoldja a problémámat? A TIP125 ill TIP120 kb mennyibe kóstál? Köszönöm szépen! Üdv
Nem jo a kapcsolas. Neked inverter kell nem pedig H-hid. Valami DCDC konvertert keress.
google-n nézek, de csak 12->24 vagy 12-> 230 inverterek vannak....keresek, hátha akad valahol.
Köszi szépen az infót! Üdv
Üdv!
Egy DC motor fordulatszámát kellene mérnem. Érzékelők elhelyezése hely szűkében nem megoldható. Arra gondoltam, hogy az indukált tüskéket lehetne figyelni. Készítettem egy rajzot, szerintetek működőképes lenne?
Szerintem nem jó , kell egy soros ellenállás amin az áramváltozást érzékeled ,egy tranzisztor ami legalább polaritás helyesen van bekötve.(de inkább egy komparátor) és az ellenálláson eső feszültséget figyeli .
Én úgy gondolom az indukált feszültséget a telep úgy ahogy van elnyeli,csak a felvett áram "lüktetését" tudnád mérni.
Hasonló témán dolgozom de mégi kicsit más!
Én atmel procival vezérelnék 2db hip4082-esen keresztül 2db dc motort amni 36v-os a hidat megépítettem már. de azt szeretném megtudni hogy ezzel az ic-vel pwm-nélkül is lehet hajtani a motort ? nekem nincs szükségem fordulatszám szabályzásra az állandó nállam csak irányváltás van de az se gyorsan. a hardveres megvalósítás érdekelne csak a szoft az nem gond de pwm-et ki akarom hagyni az a láb másra kell . Ötletek vagy kapcsolási rajzok nagyon jól jönnénk . Előre is köszönöm.
Az ilyen bootstrapped fetmeghajtók közül csak az okosabbak tudnak 100% kitöltéssel menni. Ki kell próbálni, hogy megy-e az adatlapban én erre nem látok utalást.
És helyette mit tudnál ajánlani? ami megy maxon?
A3940 / A3941
szerk: Idézet: „ The HIP4082 does not contain an internal charge pump, but does incorporate non-latching level-shift translation control of the upper drive circuits. ”
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy egyszerű kisáramú motorokkal meg lehetne-e oldani egy csillagászati teleszkóp mozgatását?
Üdv
Nem olvastam végig a topicot, de azért adok pár ötletet, igaz én hajó modellbe készítek fesz szabályzót de szerintem itt is fel lehet használni. Az AM vevő után én PIC12F629-et használok jel átalakításra innen letöltheted: http://www.mikromodellbauwelt.de/html/fahrtregler.html Igaz a panel pici, de én csak a vezérlőt használom, a hex fájl is ott van. A H-hídnak pedig a RádióTechnikaÉvkönyv 94évfolyamában van tranzisztoros és fetes szabályozó komplett leírás, csak a vezérlő IC-t sajna nem kapni ezért PIC-el helyettesítettem. Fetes szabályzót szoktam építeni mert kevesebb áramot "fogyasztanak" mint a tranzisztorosok. Remélem tudtam segíteni...
Sziasztok! Csak remélem, hogy jó helyen járok. Egy barátom hozott a múltkor javításra egy Strong 207 típusú mikromotor tápot, csak teljes fordulaton ment. Könnyen megleltem a hibát, egy bipoláris darlington tanyó ment zárlatba. Csere, kész.
Tegnap egy másikat hozott, de a külsőleg ugyan olyan táp belülről teljesen más. Egy mikrocontrollerrel vezérelt Mosfet szabályozza a kimenő feszültséget. Hogy miért kell egy egyszerű kis DC motor vezérlését ilyen bonyolultan megoldani, nem tudom. Az előző egyszerű PWM szabályozó ugyan ezt tudja. A lényeg, hogy én nem értek a PIC kütyükhöz, és itt meg is állt a tudományom. Ha valaki tudna segíteni, köszönettel venném. Minden passzív alkatrészt vizuálisan átnéztem, a kondikat, tranyokat, Mosfettet kimértem, minden ok. Nagy vonalakban lerajzoltam az áramkört visszafejtve. A 20k potival lehetne a fordulatot változtatni, de semmi sincs a kimeneten. Az IR2102S vezérlő bemeneteire 3,6V jön a PIC-tól (ATMEGA16A), és nem változik a poti változtatására. Minden táp (puffer 47V, stab 5V, stab12V) meg van. Viszont, ha csavarhúzóval megérintem a PIC 19. lábát, akkor a motor teljes tápfesszel felpörög, és addig megy, ameddig megérintem a 19-es lábat. Gondolom, a vezérlő (IR2102S) IC jó. Kérte a tulaj, vegyek egy ugyan olyan 40 lábas szörnyet, kockáztassuk meg a cserét. Nem jött össze, ezzel is ugyan az a helyzet, így visszaraktam a régit. Mi lehet a gond? Csatolok egy pár fotót is a nyákról. Köszönöm
Ezt szkoppal kellene megnézni. Az atmelt nem lehet csak ugy cserélni, abban program is van.
A rajz sem stimmel a potin semmi keresnivaloja nincs a 12V-nak. Ha ott azt mérsz akkor az a baj. Idézet: „Kérte a tulaj, vegyek egy ugyan olyan 40 lábas szörnyet, kockáztassuk meg a cserét. Nem jött össze, ezzel is ugyan az a helyzet, így visszaraktam a régit. Mi lehet a gond?” Ez egy mikrovezérlő, program fut benne. Kiolvastad a régit (és nem volt levédve) majd beírtad az újba?
Mint írtam, a PIC-hez nem értek. Lehet az, hogy a programja szállt el?
A poti végén lévő 100 Ohm másik végén pedig 12V-ot mérek, a műszer rövidzár mérésben ezen a helyen és a stab 12V kimenetén rövidzárt mutat, ezért gondoltam, hogy rá van kötve. Sajna a fólia bemegy a trafó alá, nem tudom szemmel követni. Akkor a 100 ohmon mekkora fesznek kellene lenni?
Az Atmel bemenetére egész biztos, hogy nem mehet 12 V. Ezért ott baj van, ha valoban annyi van a potin.
Nem tudom milyen 100 ohmos ellenállásrol beszélsz, a rajzodon csak a 22k poti van, ami az AVR 38. lábára megy. Ott nem lehet soha 12 V. Ebböl a kifolyolag a poti egyik lábán sem lehet 12 V. Azok a 3,6 Voltok rendben vannak. A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2021
Igaz, a 100 ohm lemaradt. Tehát test- potiszéle -potimásikszéle - 100 ohm, ennek másik végén mértem 12V -ot. Már belezavarodtam, ujra mérem, bocsi
|
Bejelentkezés
Hirdetés |