Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Üzemanyagszint mérő
 
Témaindító: csaadaam, idő: Júl 2, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 18
(#) pet válasza G.G. hozzászólására (») Jún 13, 2007 /
 
Ha véletlenül vezeti(amit nem hiszek), akkor kerülhet bele valami zavaró elektronika.
(#) G.G. válasza pet hozzászólására (») Jún 13, 2007 /
 
teljesen müanyag a tank.
nem ér az üzemanyaghoz semi csak a szonda.
Az viszont nyakig merül bele
(#) pet válasza G.G. hozzászólására (») Jún 13, 2007 /
 
Akkor má nem tudok több megoldást. Keresni kell egy kevésbé érzékeny mérőt.
(#) oldman válasza G.G. hozzászólására (») Jún 13, 2007 /
 
A leirt probléma tápellátási vagy konstrukciós hibára utal.
Próbáld álló motornál a fényszóró(kat) bekapcsolni ha ekkor változik a szintjelzó állása a hiba valószínüleg az hogy a tápfeszültséged nem stabil vagy a kapcsolás nem ejti ki a tápingadozást
A másik de ezzel összefüggő gond lehet ha a jelszint változás nagyon kicsi ekkor a táp stabilitása kritikus lehet.
Az áramkörben ellenőrizd az üres és tele szinthez tartozó feszültséget. Ezeknek különbsége minél nagobb legyen legalább Ut/3
Megjegyzem régen szintmérőnek keresztekercses lágyvasas hányadosméröt használtak ez nem érzékeny nagyon a tápfesz változására.
(#) tizenket-vereb hozzászólása Jún 14, 2007 /
 
A leg egyszerűbb és leg pontosabb megoldás, egy csövet tenni a tank aljába, azt kivezetni, s fenn vissza. Ameddig megtölti a benzin a csövet, addig van a tank és kész.
Kevéssé esztétikus, de ennél jobbat nem tudok. Talán mert nincs is 8)
(#) Zolp hozzászólása Jún 22, 2007 /
 
Az#588 hozzászólásában Topi emlí egy folyadékszint figyelő kapcsolást. Az lenne a kérdésem h pontosan milyen szondákat lehet, ill. kell ehhez kapcsonli? Csőkútban szeretnék vízszintet érzékelni a kapcsolással, valamint egy szivattyú motorvédelmét szeretném ezzel megoldani.
(#) csaadaam válasza oldman hozzászólására (») Márc 3, 2008 /
 
Újra előkerült a téma, bár nem valószínű, hogy sikerül 6mm pálcát berakni középre. Várjunk csak. pl 6-os menetes szár is jó? mert annak a végére simán megy anya. Nah a másik kérdés: ugye c1 helyére megy a szonda. Csz az mi is? vagy Csz a szonda? nem tiszta a leírás nekem.
Tegyük fel, hogy megcsinálom 6os menetes szárral a közepén, tehát kb 6mm pálca. R1, R2 gondolom potik. Mekkorák? és C1? Tudnál mondani 1-2 méretet, hogy mit próbáljak ki? Szonda kapacitást nem tudok mérni.
Ja igen, val.szeg egy skoda benzinszintmutató lesz a kijelző. Azt gondolom simán "A" és R2 közé kell bekötni, nem?
Köszi
(#) McGyver hozzászólása Máj 18, 2008 /
 
Sziasztok! A benzinmérő tápfesz-stabilitására a VW egy 10V-os ITT-feszstabot rakott a műszerfalba. Ezen keresztül működik még a hőfokmérő is. A mérést egy igen lassú működésű bimetall-os műszer végzi, ez adja a csillapítást. A Ladán deprez-mérő van, azért lötykölődik a kanyarokban. Tovább gondolható a dolog más redszerekhez is. A jeladó ott is huzalpoti. A benzin vezetési problémáival kapcsolatban csak egy infó: igen sok autóban van tankon belüli benzinszivattyú, ami elárasztva üzemel. Gondolom a koncentráció miatt nincs vele gond.
Üdv: McG
(#) Pulyka hozzászólása Máj 18, 2008 /
 
Hali

Én a következő reed csöves megoldásra gondoltam:
egy a tankban függőlegesen elhelyezett csőben kellene egymás fölé elhelyezni a reed-eket a csö köré meg egy kerek mágnes,a közepén akkor lyukkal,amekkora a cső átmérője,és a mágnes lebegne a benzin tetején(pl hungarocellel,vagy bármi)
A reed-ek meg eggyenként vezérelnének pl. ledeket

remélem értitek,ha kell rajzot is készíthetek(paint-est )

Üdv Tomi
(#) Pulyka válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 18, 2008 /
 
Ez se rossz!
de én itt pont arra gondoltam,hogy a feszültség ne érintkezzen a benzinnel!
(habár nem több mint 20mA,és 2-3V,de akkor is )

amugy nekem nincs szükségem benzinszintmérőre(igaz az 50-es jamaha jog-om benzinszintmérője,ha full ürest mutat,még lehet vele menni 20 km-t ,tudom tartalék is kell,de igy tényleg nemtudom A tartalékból mennyi van még... ),csak egy ötlet annak,aki benzinszintmérőre vadászik

OFF
Gazdaságos,ha teli tankkal(3,7 liter,lemértük) 120 km-t tudok menni az 50 ccm-s jamaha jog-ommal?
halottam,hogy a sebesség is közrejátszik,de amilyen gyorsan megyek,olyan gyorsan fogyik is a benzin,de nem túl sok ez a fogyasztás?
ON

(#) Slope válasza Pulyka hozzászólására (») Máj 19, 2008 /
 
Ez korrekt fogyasztás! Nekem is volt egy Jog2-es robogóm... kb. ugyenennyit evett.
(#) Pulyka hozzászólása Máj 24, 2008 /
 
Ok

Köszi szépen mind a kettőtöktöl
azért egy kicsit sokallom ezt a fogyasztást,na de mindeggy,nem off-olni jöttem

Üdv:Tomi
(#) peti0227 hozzászólása Nov 7, 2008 /
 
sziasztok
Arra gondoltam, hogy csinálok egy üzemanyagszintmérőt.
Itt van ez a kapcsolásBővebben: Link és arra gondoltam, hogy át kellene alakítani, hogy ne merülő elektródák legyenek benne hanem a tartály uszója vezérelné mint ahogy a gyárit. megoldható ez szerintetek? ehez várom az ötleteket
üdv:peti0227
(#) moltam válasza peti0227 hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
Ez szerintrem nem jó mert az uzemanyag nem vezet.Egy poti talán az uszóra és olcsó panelműszer vagy piacos multi ellenálásmárő funkcióban. 10k s poti jó lenne ha tele van 10k ha kifogyott 0k.
(#) moltam válasza peti0227 hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
Valahogy igy gondoltam.
(#) moltam válasza peti0227 hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
És még itt van ez is.
(#) peti0227 válasza moltam hozzászólására (») Nov 7, 2008 /
 
ezért gondoltam az uszóra ami gyárilag van a tankban.
még nem szedtem szét, de szerintem egy poti lehet benne
(#) SamuMZClub hozzászólása Jan 5, 2009 /
 
Sziasztok!

Itt a megoldás a problémára!

Benzinszint mérés + hőfok mérés egyben, nyomásszenzorral! Nem kell megbontani a tankot, tanksapkát fúrkálni... az MZ Club oldalán van egy új cikk, Sub-ee készítette

MZ Club cikk

Samu
(#) csaadaam válasza SamuMZClub hozzászólására (») Feb 1, 2009 /
 
telik-múlik az idő, változik a probléma. Időközben sikerült szerezni skoda műszereket, ami azért jó, mert jobban mutat a simsonon. Szóval a fenti MZ klub-os nyomásmérős cuccot meg lehetne úgy csinálni, hogy a skoda benzinszintmérőjére kötni?
Lehet, hogy most hülyeséget mondok, de a nyomásmérőn is a benzinszint arányában esik feszültség, és amúgy a potin is, nem? szóval, ha van egy kis szerencsém, nem kell műveleti erősítő, meg ilyenek. végül is csak egy potit kell nyomásmérővel helyettesíteni.
mit gondoltok?
(#) Meki hozzászólása Feb 9, 2009 /
 

Üdvözlök mindenkit.
Tisztelettel kérném a HE-tagságának segítségét.
Motorom,(Yamaha YZF R6)üa.szenzora elromlott.Röviden leírnám a normál működését.
Amikor a benzinszint egy bizonyos szint alá csökken,a műszerfalon világítani kezd egy LED,és az LCD-n elindul egy Km.számáló.
Ehelyett ,most nyolcat villan a LED,és ezt ismétli.Ez egy hiba kód,a márka szerviz szerint,amely
az üa.szenzor
meghibásodására utal.A motor,szerviz könyve szerint,a szenzornak,1100 ohm ellen ellásának kell lenni.Mivel ez nem volt meg,szét szettem.(szakadás volt).A szenzor egy SMD ellen állásra hasonlított.Próbáltam az üa.fogyását egy potméterrel szimulálni,de nem vezetett eredményre.
Szeretném megtudni.hogy önök szerint milyen elven működhet ez a szenzor,(Ellen állás,Kapacitiv,nyomás,stb.)?Valamint hogy amatőr körülmények között javítható e?
Előre is,köszönöm hogy foglalkoznak a problémámmal.
(#) Meki válasza Meki hozzászólására (») Feb 9, 2009 /
 
Üdvözlök mindenkit.Mivel át helyezték a témát amit nyitottam,szeretném pontosítani a dolgokat.Ezt a topikot sokszor át böngésztem,és nagyon sok jó ötlettel találkoztam.Egy itt található meg oldást,fel is használtam egy másik gondom meg oldásához.Amit utolag is köszönök.Most főleg az a problémám,hogy ezen a motoron nem tudok semmi szerkezeti változtatást eszközölni.(fúrni,ki vágni,stb.)Alapvetően A gyári állapotot szeretném vissza állítani,és ebben szeretném kérni az önök segítségét.
Előre is köszönöm.
(#) Meki válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 9, 2009 /
 
Köszönöm a válaszod.
Arról nincs valami infód,hogy milyen elven működhet?
Szeretném meg érteni a működését,még ha csak elvi síkon is.Nem akarnám fel robbantani az egész kócerájt,mert okosabbnak tartom magam mind amilyen vagyok.
Köszönöm.
(#) dev_null válasza SamuMZClub hozzászólására (») Márc 9, 2009 /
 
Bocs az off-ért!

Figyu Samu!

A francnak se tudok regelni az mzclub-ra. Napok ota nem kapok mailt a rendszertol. Segits lecci.
Erdekelne a mz-s cikk.

Krisz
(#) Flasher hozzászólása Márc 9, 2009 /
 
én sem
(#) SamuMZClub válasza dev_null hozzászólására (») Márc 9, 2009 /
 
Most próbáljátok meg, elvileg mostmár jó a regelés...
(#) dev_null válasza oldman hozzászólására (») Márc 13, 2009 /
 
Szeretném megépíteni ezt a kapacitiv szondás megoldást úgy, hogy egy zsiguli műszert vezéreljen. Ha jól tudom, ezek kereszttekercses műszerek. AZT HISZEM ez azt jelenti, hogy nem az órán megjelenő feszültség maga abszolut értékben, hanem a pillanatnyi rendszer feszültéséghez való aránya a fontos. Logikus, hogy a benzinszint jelző műszer ne fordulatszám jelző legyen

A műszer a bemérésem alapján a következőként működik:
Alsó holtponton: 100% fesz.
0-án: 50% fesz.
1/2-nél: 37,5 % fesz.
1-nél: 15% fesz.
felső holtpont 0% fesz. jelenik meg rajta.

Hogyan kell módosítani az oldman féle rajzot, hogy így működjön (ha kell egyáltalán). Mivel hót homály vagyok az áramkörökhöz, nagyon örülnék konkrét rajznak. Ha valaki elmagyarázza, hogyan műdödik, annak külön nagyon örülnék )

Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget!

Ugye, így akartad írni? Legközelebb már warn jár érte! Frankye
(#) dev_null válasza dev_null hozzászólására (») Márc 17, 2009 /
 
Sziasztok!

Találtam egy kapacitást analóg jellé alakító ic-t (quantum QT301). Esetleg ez használható lehetne a kapacitiv szondához...

Bővebben: Link

A LINK gomb nem dizájn-elem, nem harap, nem ráz, egyáltalán nem veszélyes. Nyugodtan használd! Frankye
(#) oldman válasza dev_null hozzászólására (») Márc 17, 2009 /
 
A zsiga (és sok más) autós műszer valóban kereszttekercses, lágyvasas, hányadosmérő. A műszer egy potencióméter ellenállását mérte amit a tankban levő úszó változtatott. Vagyis egy ellenállásmérő.
Hogy az akku feszültség változása ne befolyasolja a mutatott értéket azért használták ezt. A tápfeszültség változásával együtt változik mindkét tekercs árama így a hányadosuk, és ezzel a mutatott érték állandó. Hasonló műszert használtak az induktoros meggerekben (MOhm mérő, szigetelésvizsgáló)

Az eredeti kapcsolás kimenete feszültséget ad, ráadásul nem 0 az induló feszültség üres tanknál, ezért ezt a műszert nem egyszerű illeszteni hozzá. Nem biztos hogy megéri bonyolítani az egyszerű áramkört.
(#) dev_null válasza dev_null hozzászólására (») Márc 17, 2009 /
 
Megint találtam valamit.

Ez egy konkrét rajz értékekkel.

Feltételezem, hogy ennél a megoldásnál az üzemanyagszint, és a kimeneti jel között egyenes arányosság állhat fenn.

Ezt hogyan lehet megfordítani, úgy hogy üres jelzésnél legyen a maximális ellenállás?
(#) oldman válasza dev_null hozzászólására (») Márc 17, 2009 /
 
Nos találtál egy bonyolultabb kapcsolást!

A működési elve ugyanaz. A nullpont eltolást egy műveleti erősítővel oldja meg 2 ellenállás helyett. Ez a részlet a rajz jobb felső sarkában található OPA

A műszerre ez már valóban 0-2,8V feszültséget ad, ezt kell ellenállás-változássá konvertálnod a zsiga műszerhez. Ez megoldható akár egy tranzisztorral is, de gondoskodni kell a stabil 12V tápfeszültségről és a hőmérsékletfüggés kompenzálásáról. Egyébként ez az áramköri részlet könnyen illeszthető az "oldman" féle kapcsolsához is.
Következő: »»   4 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem