Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Üzemanyagszint mérő
 
Témaindító: csaadaam, idő: Júl 2, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   3 / 18
(#) oldman válasza csaadaam hozzászólására (») Feb 6, 2007 /
 
Na kicsit zilált vagyok, de elnézést. HW problémáim vannak és tele a t.....öm a windowsal! A lényeg, megvan a rajz, csatolom + írtam hozzá egy rövid leírást . A csillár pálca 10 X 1 alu cső a két végén M10x1 menettel, amit a foglalatba lehet csavani, régen általában a csillár és a plafon közt ez volt a kapcsolat pl. iskolákban opál gömb lógott róla . Ez volt a legolcsóbb és a menetttel sem kellett bajlódni, sőt anyát is árultak hozzá. Talán vidéken még lehet kapni, vagy a padlásokon kell kukázni. Egyébként jó bármillyen kialakitású kapac.itiv szonda. max. az ák. elemei változnak C1-R1 ill Csz-Rsz A rajz régi ceruzarajz bescannelve és nem a végleges verzió de MŰKÖDÖTT A végleges 556 Ic vel készült (2 db 555 van benne) Ha problémád van bátrann kérdezz!
(#) oldman válasza turany hozzászólására (») Feb 6, 2007 /
 
Kifelejtetted a töröl - lógat - néz - töröl - büdös lesz megoldást (lásd Trabant mérőpálca) és ne felejtsük a gyufát gyújt - belenéz - volt benne! módszet.
(#) rebur hozzászólása Feb 8, 2007 /
 
Sziasztok!
Bocsi, hogy csak így betörök ide.
Tud-e nekem valaki segíteni abban, hogy ezt a benzinszintmérőt mivel lehetne pótolni?
A motoromból operáltam ki, a képeken jól látszik a hozzáértésem is))
köszi előre is
(#) turany válasza oldman hozzászólására (») Feb 10, 2007 /
 
Oldman Urnak!
Kosz a kiegeszitesert.
Ha leall a jarganyod nehogy belenez a tankba ha a szintmerod a maximumon van (ez csak vicc, ha erted)
(#) csaadaam válasza oldman hozzászólására (») Márc 16, 2007 /
 
a jó időre való tekintettel újra előjött a téma. de sehogysem tudom a rajz alapján megérteni.ha jól értelmezem, van a 10x1 alucső (csillárpálca), ez üreges, ennek a belsejébe egy 6os pálca, de.... ????
gondolom a pálcát kell elszigetelni a külső csőtől. mondjuk, ha meg tudom oldani, hogy a cső aljába menjen a benzincső (T-elágazva a csaptól), úgy,hogy beragasztom a pálcát alul a csőbe, rá a csőcsatlakozót, amibe fúrok 1,5mm lyukat, majd leragasztom a cső tetejét, felül szuszogóval, és a cső meg a belső pálca 1-1 vezetékkel a panelre az úgy jó? hogy rögzítsem a belső csövet a 10es csőbe?
(#) csaadaam válasza csaadaam hozzászólására (») Márc 16, 2007 /
 
nah megpróbáltam lerajzolni mire gondoltam. van ugye a 10mm átm. cső, benne a 6mm, aljára ragasztva benzincsatlakozó, 1,5mm furattal, felül szuszogó 0,5mm
(#) oldman válasza csaadaam hozzászólására (») Márc 16, 2007 /
 
Pontosan megértetted a dolgot! Még egy kis segitség:Ha a metszet rajzból nem tünne ki a belső elektróda (pálca, tömör, nem cső. Cső is jó de macerásabb. ) a két végén egy-egy műanyag "dugóval" van szigetelve a csőtől, igy lesz egy csőkondenzátorod. Anno teflonból esztergáltam szoros illesztéssel, ez tartja össze, ill. a felső végén az anya meghúzásával még dagad egy kicsit és még szorosabb lesz. Lehetne menettel is de az bonyolult , vagy ragasztva de a ragasztók túlnyomó többsége nem túri a benzint éveken át. A 10x1 cső testpotenciállon van ezért bárhol rögzíthető a vázhoz. és testelni kell is. A szigetelőn lévő furaton kereszül tud ki-be áramlani a bernya. Egyszerűen a csö alsó végére huzz egy müa. benzin csövet, rögzitsd bilincsel és csatlakoztasd egy T idommal a benzincsap után a porlasztóhoz menó csőhöz. Ha kicsit pontatlanra sikerült az alsó dugó, úgy tedd fel a bilincset hogy a dugót is szoritsa. Az egész szondát a tank alatti vázhoz v. a kormánycsapágy házához lehet rögziteni, a lényeg: a felső vége (szuszogó) magasabban legyen mint a max szint. Az elektronikát rövid vezetékkel kell a belső elektródához kötni. Ez egy gyufaszatulya méretű dobozka a cső vége közelében.
(#) csaadaam válasza oldman hozzászólására (») Márc 17, 2007 /
 
aham a teflonos rész nem volt tiszta de már értem. fasza. megpróbálom megcsinálni ha hazamegyek és lesz időm..... vagyis áprilisban

köszi majd írok hogy sikerült
(#) kapkod hozzászólása Ápr 23, 2007 /
 
szerintem tul bonyolultak vagytok! vagy legalább az ölet bonyolult, de az nagyon! a szint mérése már meg van oldva, nekem azzal nincs gondom, csak a jelzésével... ahogy már az elöttem szólók irták, hogy egy Wc-tartályhoz hasonlóan az úszó egy hosszú karon van elhelyezve... Eddig egyezik... a motorban azzal a karral egy potit állitok... mindezt ha egy "wiston-híddal" (fonetikusan irtam, me nem tom helyesen ötvözzük, akkor leszünk igazán közelebb a megoldáshoz... aztán valahogy ezt folytani kellene a már a Trabantban is megcsinált fogyasztásmérővel... ott egy sorban van 12 Led és abból annál több világit minnél nagobb a fogyasztás...
Szerintem ezt lehetne használni itt is, csak nem tudom, hogy működik, és ehhez kellene valami kapcsolási rajzot mellékenie valamelyik segitőkész Olvasónak! Nagyon megköszönném!
(#) gulyi88 válasza kapkod hozzászólására (») Ápr 23, 2007 /
 
fogyasztásmérő az átfolyásmérővel megy jobbik esetben...
ez egy kis malomkerék jeladóval, ami ha átfolyik rajta a benya, akkor dobálja a jelet kifele
egy jelhez tartozik egységnyi benyatéfogat ... és már csak számolni kell a jeleket = full fogyasztás (esetleg leosztani időegységre = pillanatnyi azaz időegységnyi fogyasztás...)
(esetleg a fullot elosztani a full úttal, akkor átlag.. )
csá
(#) csaadaam válasza kapkod hozzászólására (») Ápr 24, 2007 /
 
a tankban nincs úszó. belerakni nem tudok szétvágni nem fogom. ezért kell olyan ami tankon kívül van.
(#) kapkod hozzászólása Ápr 24, 2007 /
 
ha meg olyan motorod van amin nincs még csak helye sem a szintmérőnek, akkor szerintem gyárilag is feleslegesnek tartották... Én egy robogón akarom mindezt megcsinálni, ott pedig helye van, és benne is van minden... csak valahogy jelezni kellene a szintet LED-ekkel... Ezért kértem én itt valaki segitségét..
Milyen motorod van, amin szeretnél Benzinszintet mérni?
vagy vegyél egy csapot amin van tartalék állás is, és akkor tudod, hogy mennyi benyád van... )
(#) csaadaam válasza kapkod hozzászólására (») Ápr 24, 2007 /
 
van tartalékállás. simson. viszont a tartalékkal 2 kmt tudok menni és csá. nem akarom feljebb venni a tartalékot, hanem real-time tudni szeretném, hogy mennyi benga van a tankban, és a lötyögés általában nem a legjobb iránymutató.
(#) csaadaam válasza csaadaam hozzászólására (») Ápr 24, 2007 /
 
a parafát megeszi a benzin?
Mi lenne, ha azt tennék az esztergált cucc helyére?
hirtelen nem jut jobb eszembe.
(#) Frankye válasza csaadaam hozzászólására (») Ápr 25, 2007 /
 
Elvben nem. A parafa könnyű a belezárt apró levegőbuborékok miatt, ezért jó lehet!
(#) gustaw hozzászólása Ápr 25, 2007 /
 
Indítottam korábban egy rally computeres témát, aminek egyik eleme az üzemanyag mérése lenne. Átolvastam ezért ezt a topicot is, várva azt a lehetőséget, amit végül gulyi88 dobott fel. Olvastam már erről egy német motoroskollégánk honlapján. Előkerestem a régi linkjeimet és megtaláltam, még rajz is van hozzá. Németajkúak előnyben! A srác mindent leír a meg- és beépítésről.
Nekem szimpatikus, ha összejön a tripmasterem ezzel bepróbálkozok majd...
Bővebben: Link
(#) kapkod hozzászólása Ápr 27, 2007 /
 
nem muszály mutatós műszert tenni rá... épp egy könyvet találtam, amiben le van rajzolva az is amit itt az elöttem szólók hoztak fel pélldának.... meg amit én is... az úszósat azért tartottam jobbnak mert egyszerű... de ha pl a műszer helyére egy Ic-n keresztül 5 LED-del megoldod mindezt akkor az nem fogja követni a benzinlötyögését...
erre gondoltak már akkor is... de a Wartburgban megcsiinálták mutatüban is, meg LED-del is... a Trabantban meg csa LED-es van... (a 12Voltosban, mert a 6-osban nincs semilyen)... szerintem ilyenekböl kellene kiindulnod, mert ezeket találták már akkor is a legegyszerűbbnek, de nem akartam beleszolni...
(#) csaadaam válasza oldman hozzászólására (») Máj 17, 2007 /
 
amatőr kérdés: megvan a szonda, hogy tudom kimérni, hogy kb milyen kapacitású? vagy milyen kondikat, ellenállásokat rakjak azokra a helyekre amit ki kell számolni? és a potik mekkorák legyenek? gondolom az ellenállások negyedwattosak. ugye? holnap megveszem az alkatrészeket és összerakom. remélem sikerül megcsinálni.
örülnék ha valaki még ma meg tudná mondani mert holnap reggel megveszem a cuccokat és megyek haza vidékre!

köszi
(#) csaadaam válasza csaadaam hozzászólására (») Máj 17, 2007 /
 
ja és hol van olyan kivezérlésjelző amivel a mutatott eredményt ki tudom jelezni vhány LEDre?
(#) oldman válasza csaadaam hozzászólására (») Máj 17, 2007 /
 
A műszer lehet egy magnó kivezérlésmérő de betehetsz egy olcsó digit multimétert is. (méréshatár 200uA-2mA)
Beállítása ha van szkópod a rajzon szereplő jelalakokat kell beállítanod. (frekvencia tetszés szerint lehet)
Ha nincs kicsit bonyolultabb a kérdés.
Kezdetnek
C1 470 pF , P1 470kOhm P1 max ellenállásnál Mp1 en Hangfrekit fogsz hallani
Mp2 őn ugyanazt a frekvenciájú tiszta hangot kell hallanod.
Köss egy V mérőt az A pontra és p1 állításával állíts be 0,2-1 V körüli feszültséget.
A szondát brenyóba mártva ez a feszültség növekedni fog.A szintet változtatva a feszültségnek arányosan kell változni!.
Ha a változás nem arányos p1 et növelni v. Rsz-t csökkenteni kell
Ha eddíg eljutottál már sínen vagy!
P1 állításával beállíthatod az üzemi feszültség tartományt (minimumnál Umint beállítani a max adja magát.)
Ez után a B pontban Umint kell beállítani a feszültségosztóval, ennek árama nagyságrendel nagyobb legyen mint a felhasznált műszer érzékenysége (~10-30 mA)
Ha nem nagyon tértél el a Szonda geometriai adataitól
Cső belső átm 8mm rud átm 6mm hossz 250 mm az üres kapacitás kb 100 pF de számítható is az ismert kondenzátorképletekkel.
Kijelzőnek hasznáhatsz pl. UAA 170 v. UAA 180 A277D v. hasonló lineáris karakterisztikájú ledsor meghajtót is.
Sok sikert!
(#) csaadaam válasza oldman hozzászólására (») Máj 18, 2007 /
 
ezt találtam itt egy másik fórumon, teljesen megfelelne, mivel 5 leden akarnám kijelezni. ezzel működne?
Ez az a kép

Kép linkelése módosítva. Moderator
(#) csaadaam válasza oldman hozzászólására (») Máj 18, 2007 /
 
feltétlenül 6mm vastag pálca kell bele? nem én csináltam magát a szondát hanem haverom mert az ő motorjába is akarunk csinálni meg az enyémbe is, de ~1,5mm rézdrótot rakott bele. ha 6mm kell, alu? honnan szerezzek?
köszi
(#) oldman válasza csaadaam hozzászólására (») Máj 18, 2007 /
 
Nem nagyon lényeges a vastagság de akkor a kapacitás is jóval kisseb lesz, át kell méretezni az áramkört.(Változik a két ellenállás p1 ill Rsz)
Nem kell alu én vasat használtam belső elektródának.
A kimenet üres állaptban sem 0 ezért olyan IC használható amelyiknél a min és max érték beállítható. A válaszott IC-t nem ismerem, igy nem tudom hogy használható -e.
(#) (Felhasználó 4577) hozzászólása Jún 12, 2007 /
 
Sziasztok!
Én nem nagyon értek az ilyenekhez, nekem babszim volt arra akartam ilyet, gondolkoztam a dolgon és eszembe jutott h egy szikra és repülök a motorral 1ütt alevegőbe, szal sztem a led-es szintmlrőnek lőttek.
Nem kell oda nagy szikra...
Ezzel nem akarom elvenni a kedveteket tőle de az élet sztem fontosabb minthogy tolna kelljen haza a mocit
(#) oldman válasza (Felhasználó 4577) hozzászólására (») Jún 12, 2007 /
 
A gyári szintmérők potmétere is szikrázhat, nem is beszélve a kb. 2W-os ízzót kapcsoló érintkezőről, ami villogtatja az izzót a lötyögés ütemében. (Lásd zsiguli, alias lada és a bármelyik régebbi autó -kivéve TRABANT abban ugyanis nem volt benzinszintmérő) Ennek ellenére nem hallottam arról hogy emiatt felrobbant - kigyulladt volna autó.
A magyarázat:
Ahhoz hogy a benzin - levegő keverék megyulladjon egy meghatározott gyújtóenergia ésmegfelelő benzingőz-levegő keverési arány is szükséges (A benzinmotorokban ha jól tudom 1:16 tömegarány körül) A tankban ezek a feltételek nem állnak fenn így nem kell gyulladástól tartani.
(#) G.G. hozzászólása Jún 13, 2007 /
 
Szevasztok

Szeretném megkérdezni a véleményeteket!

Én építetem egy ledsoros szintméröt a jamahámra.
a történet ugy néz ki hogy le kelet bontanom a tank körüli részeket és észrevettem hogy a szintérzékelö egyszörű megoldásal csak belevan lógatva a tankba és végül egy holanderrel rögzitve.
Ordítot a dolog az átalakitásért. Tehát fogtam a holandert letekerve kihuztam a sznzort és nagy örömömre láttam hogy az nem más mint egy huzalpoti amit egy uszó mozgat.

Na rövideben: megmértem a potit (90ohm) és szerkesztetem hozzá egy csodálatos 12led-es elektronikát UAA180-al.
A rendszer úgy tönt a probák során hogy azt csinálja amit kell neki, egyszóval kifogástalan.
De sajna nem igy történt ugyanis az van hogy ha jár a motor akor a kijelzés megbolondul és az egész átmegy fordulatméröbe.
Ahogy huzom a gázt ugy változik a benzinszint a kijelzőn.

Kolégám szerint a feszültségosztós mérési modszert a zavarjelek miat ki kelene váltani egy áramerőségen alapuló mérési modra.
Csak azt nem mondta hogy azt hogy lehetne megvalósítani.
S erre várnám a segítőkész ötleteket.

BOCSI AMIÉRT HOSSZÚ LETT!!!
(#) pet válasza G.G. hozzászólására (») Jún 13, 2007 /
 
Szia!
Nem értem egésszen a kollégádat. A feszültség és az áramerősség függenek egymástól.
Próbáld meg hangszigetelni a szerkezetet!

(#) G.G. válasza pet hozzászólására (») Jún 13, 2007 /
 
Azzal kezdtem hogy televágtam az egészet szűréssel meg csillapítással meg mindennel ami a zavarszürésre használható.
Valamenyire segítet de nem az igazi.

A kolégám arra gondolt hogy a mostani konstrukcio a huzalpotin eső feszültséget méri ami a generátor zaja miat nem stabil 90ohm-nál meg ráadásul igen szűk tartományról van szó.

Szóval szerinte egy áramgenerátort kéne kreálni ami valahogy ugy müködne mint a gyári érzékelő szondáknál szokot leni.
Igy kapnék mondjuk egy 0-tól 100mA-ig jelet.
Csak azt nem tudom eből utánna hogy lehetne legegyszerűben kijelzést varázsolni.
pl azért építetem feszültségosztósra mert anál egyszerűb nincs.
(#) pet válasza G.G. hozzászólására (») Jún 13, 2007 /
 
H*lye kérdés, de a benzin ugye nem vezeti az áramot?
(#) G.G. válasza pet hozzászólására (») Jún 13, 2007 /
 
?????????

Miért kérded?
Következő: »»   3 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem