Fórum témák
» Több friss téma |
Ezek szerint nagyon nagy a tranyó B-ja.
Csak hogy egy kicsit még csavarjak a dolgon és már így benne vagy a tesztelésben, miért nem próbálod meg a kimenetet tranyó helyett N csatornás FET-el kapcsolni. Nem tudom miért retteg mindenki a FET-től - bár igaz én is csak azóta használom amióta modellezéshez is csinálok áramköröket - mert szerintem baromi jó dolog. A kapcsoláshoz csak feszültség kell - néhány nA folyik csak a G felé - emiatt nem terheli az előző fokozat kimenetét. Csak ha még van kedved játszani egy kört....
Újra megépítettem az áramkört,a tranyós rész most jó működik,viszont tapsra még mindig nem reagál.
Behúzza a relét,viszont "össze-vissza" pereg.+most meg ismér behúz a relé ha bedugom a tápot
Mármint 4027 és 555?
nanóban csak kerámia kondi van,ja meg fólia is,gondolom nem elko-ra gondoltál..
Ja,ezért is furcsállottam az "utasítást"
hehe nincs 47-100n közötti kondim,22n-s van,krülnézek jobban hátha találok
Na találtam 100n-at,beforrasztottam,viszont a relé megint behúz,ha tápfeszt kap a kapcsolás,tranyóval márpedig nincs gond
Elég ha újjal hozzáérek a 4027 3-as lábához máris behúz a relé,viszont még mindig pereg a relé,legalábbis akkor ha fémmel érek a lábához
//hozzáérek elveszem a ujjam, utána kb 15mp ig tart a relé azt kienged,nem csak a következő érintésre szabadna elengedni?
Na már nem pereg,és tart is.Bázist megérintem nem történik semmi,csak ha tápot kap,de akkor értelemszerűen működnie is kell
kezdek kételkedni ebbe a mikibe,nem lenne jobb ha egy "csipogót" kötnék be helyette?
Hoppá,begalydult a tápegységem a szokásos 14-15V helyett 19.5V-ot ad le,egyébként semmi változás hiába ütöm a mikit
Tranyónak valami nagyon nem tetszett,2.2K-val érintettem a bázisát +ra erre kiszállt a lelke.
szeretném megépíteni ezt a tapskapcsolót de nem tudom mit jelent a nyákon az IN és P1-es felirat vki tudna nekem segíteni
Szerintem az IN helyére kerül a mikrofon, a P1 pedig egy álló trimmer potméter.
Üdv!
Most építettem meg egy tapskapcsolót, valószínű hogy majdnem ugyan az amit carp07 feltett nyákon mert ugyan azon ic-k vannak benne viszont nem bírom működésre bírni, van egy sanda gyanum hogy a 4027-es halott mert elősször a kimenetén tápfeszt mértem aztán meg semmit viszont amikor volt tápfesz a tranzisztor ami a relét meghúzza az melegedett mint a rosznyavaja, tápfesznek meg nem volt itthon 7812 így bontottam egy 7815-öt az ic-k adatlap alapján bírják ez nem lehet gond, ha jól látom akkor a 4027-es oylan fetekkel van megoldva amiket nem lehet fogdosni mert tönkremegy tőle lehet ez a gond hogy véletlen megfogtam?
Nade a 4027-esnek csak az egyik felét használja a kapcsolás annak meg a földön van a resetje a 100n-t meg a táp ic-nél raktam ami nincs a rajzon, viszont a 7815 amit bontottan beletettem az tönkrement mert nem "nyit ki" rendesen és csak 8V-ot ad ki pedig megkapja a maga töbletfeszültségét. A 4027-es meg vadi új nem használt.
Nos egy fél óra keresgélés után találtam egy 7812-est ami működik is mostmár megvan a tápfesz de még mindig nem moccan a relé
Na pont ezen voltam és azt veszem észre ha 4027 kint van és tápfeszt adok az 1. láb helyére a relé nem húz viszont a tranyó melegedik valószínű hétfőn veszek belőle 5 6 darabot aztán 1 csak jó lessz
Na újabb probléma, a tranyó helyett találtam másikat de ezzel sem ment viszont ha a relére ráadom a tranyó által megszakított testet még akkor sem húz meg viszont a 7812 egy pillanat allatt átforrósodik, nem létezik hogy ekkora áramot vegyen fel de kipróbáltam 3db relével is. Most teljesen tanácstalan vagyok.
Na mostanra eljutottam addig hogy egy tranyó csere után és 7812 nélkül 14V-ról működik de tapsra még mindig nem ha az NE555-re 2. lábára tápot adok egy pilanatra akkor behúz/elenged a relé tehát innentől jó viszont ha a mikrofon bemenetére érintem a tápfeszt egy pillanatra akkor nem mindig de akkor is behúz ezek szerint a miki lenne a rossz?
Ha érintem a 2.lábat akkor is behóz a cucc idáig biztos jó, a Mikinek mekkora jelszintet kéne produkálnia?
Na akkor ez is rossz benne 0.25W-os zümi-re rákötöttem de meg se mukkan ha fújom ha kocogtatom ha tapsolok neki. Holnap veszek másikat.
udv mondenkinek
kezembe akadt egy ilyen szorakoztato kis maradka, aki elkezd csicseregni ha az ember tapsol egyet, es rogton megragadta a fantaziamat, hogy az erzekelot felhasznaljam a lampa kapcsolojahoz. bele is neztem a madarkaba es es egy pici nyakbol es egy nagy tanyerbol all az elektronikaja. azt tapasztaltam, hogy a tanyer egyben a hangerzekelo es a csipigo is. mivel eleg kezdo vagyok elektronika teren, szeretnek tanacsokat kernia nalam sokkal jobban hozzaertoktol. tehat a feladat az lenne hogy a 1.2 V-1.8 V feszultseget felhasznalva megvezereljek egy 230 V-os kapcsolot. elso lepeskent gondolom azt kellene eldontenem, hogy mivel kellene megoldani a 230 V kapcsolasat. eloszor rele-re gondoltam, hogy felerositem a madarka jelet egy tranzisztorral legalabb 5 vagy 12 V-ra, hogy tudjak egy rele-t megvezerelni. persze nem tunik rossz otletnek, de az idealis az lenne ha az egeszet el tudnam helyezni a kapcsolonak szant melyedesbe a falba, es amennyire tudom a 230V-os rele-k nem tul kicsik. a tranzisztorokkal nincs sok tapasztalatom, ezert azt szeretnem megtudni, hogy lehetseges egy tranzisztorral direkt vezerelni a 230-at? persze a kesobbiekben tudom hogy mas problemara is gonolnom, kell pl. egy tapsara bekapcsol, a masikra lekapcsol. ehhez valami bistabil kellene, de ez meg odebb van. elore is koszonok minden konstruktiv jellegu hozzaszolast udv arni
Mivel ez az első hozzászólásod, nem adok warnt.
De szólok hogy a keresőt használd, mielőtt új témát nyitsz!
Nos újra építettem a nyákot új ic-kel meg mikivel próbanyákon viszont pont ugyan azt csinálja mint az előző, a táp be kapcsolásakor vagy behúz vagy nem és úgy marad akár hogy tapsolok vagy fogdosok lábakat, nem lehet hogy a kapcsolás rossz? Valakinek működött e már?
hali
én is megépítettem ezt a tapskapcsolót de a mikor feszültséget kap behúz a relé és úgy marad bármit csinálok
Ez a rajz selejt, nálam is ugyan ezt csinálta, építs meg egy másikat amit már más is megépített működőre.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |