Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Északi iránytól való eltérés meghatározása
Lapozás: OK   1 / 2
(#) Boheem hozzászólása Ápr 1, 2009 /
 
Előrebocsátom, lelkes amatőr vagyok, és nem értek mélyen az elektrotechnikához. Egy mérnöki feladathoz szeretnék építeni egy egyszerű eszközt, aminek egy fontos bemeneti része lenne, a földrajzi vagy mágneses északtól való eltérés meghatározása. A földrajzi jobb lenne. Kicsit utánanéztem és előjött a giroszkóp fogalma. Jó úton járok? Remélem. Vetem is egyet a modellezők boltjában kb. 10 000 HUF volt. Helikopterekhez gyártották. Őszintén megmondom, fogalmam sincs miként lehet kinyerni belőle az északtól való eltérést. Lehet, hogy sehogy. Tehát milyen szenzor kell a földrajzi északtól való eltérés meghatározásához? Hol és mennyiért lehet beszerezni? Miként lehet a szenzorból kinyerni az adatokat? Szeretek tanulni és megoldani magam a problémáimat, de ha túl bonyolult a dolog akár bérmunkába is kiadnám. A lényeg, hogy a végén PC-re kell küldeni a mérési eredményt. Minden segítségnek nagyon örülnék!!!!
(#) Medve válasza Boheem hozzászólására (») Ápr 1, 2009 /
 
Szerezz be egy elektronikus iránytűt inkább, illetve annak a szenzorát.
(#) Action2K válasza Boheem hozzászólására (») Ápr 1, 2009 /
 
Szia!

A giroszkóp nem az égtájakat mutatja, hanem egy adott ponttól való elmozdulást. Mindezt a tér három tengelyén. Stabilitásra használják.
Ami neked kell, szerintem az a GPS helyzetmeghatározó. Bár nem tudom, hogy az "eltérést" hogy érted. Milyen messze vagyunk az északi sarktól, vagy milyen irányban állunk hozzá képest?
(#) llaci56 válasza Medve hozzászólására (») Ápr 1, 2009 /
 
Valamit nem értek. Ha mindegy, hogy melyik Északtól térünk el, (földrajzi, vagy mnágneses,) akkor minek műszer? (Van harmadik féle Észak?)
A giroszkóp abban lehet segítségedre, hogy az azon beállított iránytól nem tér el. (Vagyis a Te irány eltérésedet láthatod rajta, segítségével korrigálhatsz.)
(#) Boheem válasza Action2K hozzászólására (») Ápr 1, 2009 /