Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Xenon bezavar az autórádiónak?!
Témaindító: szbalint25, idő: Máj 18, 2009
Témakörök:
Sziasztok!!!
Az a problémám, hogy nemrég beszereltünk xenonokat az autóba. Igggen szép , csak az a helyzet vele hogy bezavar a rádiónak :S. Szal azt szeretném megkérdezni és választ is várok rá , hogy miért lehet ez és hogy milyen megoldások vannak rá?! Köszi szépen előre is!
A tápfeszt meg kell szűrni jó nagy értékű / 16 vagy 25V-os kondival. Ha ez sem segít, akkor lehet, hogy nem árnyékolt a antennavezeték.
Üdv!
Badarság! Csak a kondi nem szedi ki a zavarjelet teljesen. Célszerűbb ferritgyűrűre tekerni pár menetet abból a kábelból ami a xenon inverterhez megy, lehetőleg minél közelebb az inverterhez!
Ferritgyűrűnek jó a döglött számgéptápgól kitermelt sárga színű gyűrű, persze az eredeti tekercselést el kell távolítani. Érdemes még egy másik rádióval tesztet csinálni, hogy azt is zavarja-e ?
Pláne, hogy egy nagy kapacitású elkó igazán csak alacsony rekin képes jól szűrni, ESL értéke miatt magasabb frekis zajokkal kb. semmit sem tud kezdeni, ezekhez kerámia kondikat szokás alkalmazni, megfejelve soros tekerccsel, ami alkatrészek minden normális autórádiókban megvannak kissebb-nagyobb alulméretezettséggel. Viszont, ha az RF körben lép be a xenonok invertere, akkor ott árnyékolni vagy földhurkamentesíteni kell.
:eek2: ahammm de ez az auto nem egy skoda 105 vagy ilyesmi viszont olyat is mondtak, hogy zavarszűrőt tenni a rádio tápkábeljára haa mongyuk nemtudom...majd még várom a tobbi választ nagyon koszi mindenkinek!
Amúgy ez csak akkor történik általában, amikor bekapcsoljuk a xenonokat, meg mongyuk utána is de az szerintem nemolyan veszélyes
Idézet: „ahammm de ez az auto nem egy skoda 105 vagy ilyesmi” Ebből a szempontból semmi különbség... Idézet: „majd még várom a tobbi választ” Inkább próbáld ki, amit eddig mondtak, mert más ötlet nemigazán várható.
Sziasztok!
Nálam ugyan ez a probléma! A hiba nem a fejegység szűréséből adódik, mivel két felsőkategóriás fejegységgel is ugyanaz volt a baj. A tápon van szűrés, plusz 1 farados kondi, meg nyalámságok (ha ez lenne a gond akkor a cd hangja is zavart lenne, de nem). A gond az, hogy a rádió vételi frekvenciáit zavarja, és torzitja a vételt, vagy akár el is tűnik az adás. Én eddíg nem találtam rá megoldást, pedig ezer dologgal próbálkoztam. Ha megtaláljátok, súgjátok meg nekem is. Üdv
Pl megoldás lenne "normális" xenon vásárlása! Amiből nem spórolják ki a szűrést és fém dobozba teszik !
b variáns mi otthon "átalakítjuk" ilyenné.
Háát a környékemen többnek is ez a gondja.
Az enyém fémházas, meg 80ezer volt, mégis észreveszi a rádió. A kábelek is árnyékoltak, mégis bezavar. Ha tudsz rá megoldást, oszd meg velünk! Üdv
Ilyenkor kezdődik a játék!
Ki kell deríteni milyen úton jut el a zavarjel a rádióhoz! Első lépés xenon ki, külön akksiról üzemeltetni az autó mellet (teház nincs fémes kapcsolat az autó és a xenon között) Ha így is zavarja az a nagyobb gond, ha nem akkor megnyerhető az ügy!
Este kipróbálom!
Lehet hogy hülyeség de egy próbát megérhet.
Be kellene csavarni a cuccot alufóliával kábelestől lámpástól. És letestelni a fóliát. Ha a zavar megszünik akkor az árnyékolás hibás valahol.
Koszi skacok, mondjuk idáig foldelve volt és úgy zavart be aztán ilyen muanyag bilincsekkel voltak osszekotve a kábelek aztán szétszedve és ugy már nem, jah meg akkor nemisvolt foldelve mindegy még probálkozok rézcsíkokkal betekerem a kábeljait aztán majd meglátjuk
Ki mire jutott a zavarszűrésben? Nekem is ugyan ez a problémám, kíváncsi lennék a megoldásra.
Hali!
Nekem is ilyen problémám akadt,hogy zavarja a Xenon a rádiómat, az enyém egy Thunder által gyártott bi-xenon... Kérdésem lenne,hogy a ferrit magon csak az akksiról hozott kábelt tekerjem rá,ami egy relébe megy? Mert ez a szett a régi H4-es csatit csak a kapcsolgatásra használja.. Vagy azt a kábelt,ami a ballastok bemenetén vannak? Érdekes dolog,hogy a CD lejátszó része a fejegységnek nem zúg....
Barátom Balenojában Thunder bixenon van,Sony fejegységgel,elmondása szerint minden rendben.Nekem golf IV van.Thunder H-7 került bele.A JVC fejegységhez anno előerősítő kellett,különben vétel szinte nulla.Xenon bekapcs:minden sistereg.Próbáltam ferritgyűrüt,alufóliát,testelést.Erdménytelenül.Melléáltunk másik kocsival is,azt is bezavarja.CD-ket nem.Fejegységcsere 2X.Nincs változás.Érdemi segítség sehonnan....Még olyat hallottam,hogy az antennakábel árnyékolása nem tökéletes.A tetőkárpitot leszaggatni nem fogom,így hát a szett most ott figyel a dobozában.
Eladó...
Nekem is Thunder Bi-xenonom van JVC fejegyéggel...
Szóval neked sem sikerült megoldani a problémát?
Két JVC,valamint egy Kenwood fejegységgel is ki lett próbálva,hiba ugyanaz.
De,megoldottam,xenon ott figyel a dobozában... Még annyit,hogy a trafó fémházas,le volt testelve (is),valamint bebugyoláltam alufóliába több soron.Semmi változás.Elektrikus ismerősöm szerint kifogtam egy gagyi szériát. Ötletszinten felmerült,hogy ki kellene próbálni a régi keleti autókhoz kapható szélvédőre ragasztható erősítős antennát,de én már nem kínlódom vele.
Tehát a ferritvasmagból csinálni kellene egy leválasztótrafót???
Primer 10menet, és szekunder 10menet???Lerajzolod,hogy hogyan is képzeled a kapcsolást? Köszi!!
Érdekes,most megkérdezem haveromat neki G5-ösében is xenon van de a rádiót nem zavarja. Azt tudom ,hogy ő 18k-ért vette a xenon trafókat.Az övével az a gond,hogy állandó hibajelzést kap az ecu-tól miszerint kiégett a fényszóró! viszont nem, csak azt hiszi,hogy sima H7-es.Nem lehet megértetni az ecuval,hogy mi a szitu!
Zoli!
Ahogy én itt végigolvastam, nem a tápon jut be a zavarjel! Tehát azt hiába szűrögetik! Ha a CD-t nem zavarja, és a mellette álló autó rádiójában is sistergést idéz elő, akkor a kapcsüzemű feszültségnövelő /az a kütyü a 12v és a xenon között/, azaz ívfény adapter nincs belül megszűrve, és több felharmónikussal /merthát négyszögjel/ több 10w-al sugároz, ami igencsak elérheti a rádióvételi frekvenciatartományt. Másik az, mint ahogy a villám, ívfényként nagyon széles spektrumú színuszjel csomagot tartalmaz, ami ugyancsak benne lehet az FM sávban. Gondolj csak a lekapcsolt lámpára, aminek a kapcsolója ívet húz, az is benne van a tv-ben, ill rádióban! /nem csak az MR1-ben ám!/
Hi Szóval a Xenonizzó elé (gondolom a lehető legközelebb )dobjak rá egy ferritgyűrüt és jó? :nemtudom:
Üdv!
Azért a zavarszűrés nem ilyen egyszerű dolog, hogy "dobok rá egy ferritgyűrűt", és kész. A köbzoli sem ezt mondta. Készíts egy zavarszűrő áramkört ferrit gyűrűből, kondenzátorokból, és kösd be a tápágba. A negatívba (föld) is. Azért mondta a Zoli, hogy kétszer 10 menetet. (nemtompontosan, nem olvastam vissza). Ezen kívül fontos még az árnyékolás is, a zavarszűrőé is. Az árnyékolás a lehető legnagyobb fémtiszta fellületen érintkezzen a karosszériával (lehetőleg az alvázzal). Egyébként figyelj meg egy bármilyen kapcsolóüzemű táp mechanikai konstrukcióját, pl. PC táp, ahhoz hasonlóan kell eljárnod. Az eredmény még akkor sem garantált, sokat lehet küzdeni vele, különösen régebbi járgányoknál, ahol a korrózió már megtette hatását.
Szóval haver g5-ösében is xenon van és az ő rádióját is zavarja! És ő is gondolkodik már hogy kiszedi az autóból.
Ez tök para.Ha valakinek sikerül az árnyékolás/szűrés pls publikálja! A gyári xenon miért nem produkálja ezt?
Külföldi oldalakat olvasgatva azt szűrtem le,hogy csak külön áramforrással(akkuval)lehet megoldani,hiszen a xenon jóval kissebb áramot vesz fel.Talán megoldható is lenne ha a fényszóró kapcsolót is le tudnánk választani az akksitól.
Az utólagos beépítés mindíg 1000 gonddal küzd, soha nem tudod azokat a körülményeket biztosítani, mint a gyárban. Eleve az előírásoknak megfelelő ellenőrzött világítótesteket szerelnek be, amit Te tudsz vásárolni, esetleg olcsóbban, azt senki nem vizsgálta, világít, és kész. A beszerelő meg szívhat, hogy megoldja a zavarszűrést, és könnyen megesik, hogy nem is lehet megoldani.
Azt meg elképzelni sem tudom milyen független áramkörről lehetne működtetni, hiszen azt az akkut is előbb-utóbb tölteni kell, és a levegőbe szórt zavaron pedig nem segít. De nem is biztos, hogy ez a megoldás, mert sugározhat az árnyékoló ház is, amit semilyen szűréssel nem tudsz megszüntetni. Az árnyékolás konstrukcióját pedig nemigen tudod átszabni. Erre utal, ha a CD -ben nem, csak a rádióban hallod a zavarást.
Ezek az olcsó xenon szettek nem vesznek fel kisebb áramot mint a halogén izzó. Parasztvakítás...
Nekem 35wattos szettem van ergo max 3ampert kéne felvennie, e helyett 4,6-5A-t zabál és 5perces üzem után mértem nem ívgyújtásnál. Ja és nem CAN-BUS-os szett. Szóval ennyit a kisebb fogyasztásról...
Én csak azt nem vágom,hogy többszáz gyártó dob piacra xenon szettet és az nem lehet hogy egy gyártónak sem jut a fülébe ez a probléma!!Ha ez ilyen macerás dolog akkor a csalódott ügyfelek miatt jövőbeni piacvesztést okoz pragmatikusan tehát dolgozzanak ki valami beépítési metódust mellékeljenek szűrőt akármi.
Most beszéltem egy fórumtárssal akinek g4-esében van xenon és nála nem okoz gondot.Megkértem mellékelje az általa beépített szűrő fotóját. |
Bejelentkezés
Hirdetés |