Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   48 / 3975
(#) Joci77 hozzászólása Nov 4, 2006 /
 
nem játszik
közös a GND fekete vezetík +12,+5 stb.
(#) borvendeg válasza Joci77 hozzászólására (») Nov 4, 2006 /
 
Köszi mindent
Tudom hogy ez nem ide tartozik de most jut eszembe nem tud vk egy egyszerű kapcsolást tapskapcsolóhoz (valami tényleg egyszerű kellene mert gondoom már észrevettétek .hogy amatőr vagyok) előre is kösz
(#) snakeday hozzászólása Nov 4, 2006 /
 
12V-ra 12db 3V-os LED-et hogyan?
(#) robbbb válasza attila26 hozzászólására (») Nov 4, 2006 /
 
Sziasztok!!

Tudna valaki segíteni,hogy hogy tudok ic-t(pl 4017es johnson) sorbakötni??
Tehát hogy miután az 1ik elszámolt 10ig....utána folyassa a másik....és aztán kezdődjön elölről.
ja és nincs olyan ic ami nem csak 10ig,hanem tovább tud "számolni"??

Előrei is köszi a segítségért!!

Robi
(#) mosomate hozzászólása Nov 4, 2006 /
 
Építettem egy URH adót, de sehogy sem tudom behangolni! Igaz, abban se vagyok biztos, hogy működik, ezt meg lehet állapítani valahonnan? Ha valaki csinált már ilyet segítsen!
Előre is köszönöm!
(#) mosomate válasza mosomate hozzászólására (») Nov 4, 2006 /
 
Ja, egyébként
Hali!
(#) valzso válasza snakeday hozzászólására (») Nov 4, 2006 /
 
Szia!
Mivel a kapcsolásod alapján 4x3led=12V (sorosan), ezért egy leden pont 3V fesz. esik- és ezek továbbá még 3x párhuzamosan, ahol a feszültség ugyan akkora, ezért R=U/I képletből R=12/10mA (egy led kb. 10mA-es)=1,2Kohm-os ellenállás kell?!