Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Klíma beszerelése, fűtés-hűtés házilag
Lapozás: OK   11 / 107
(#) m0n válasza Libus hozzászólására (») Jún 22, 2009 /
 
djvu formátumban nem jó?
nekemis :yes:
(#) Libus válasza Gettobike hozzászólására (») Jún 23, 2009 / 1
 
Ez így nem teljesen igaz.
A jelenség az, hogy az elpárologtató elején nagyon hűt, jegesedik mint állat de a többi részén jóval kevésbé hűt.
Azaz a szállított hômennyiség csökken.
Az hogy az elpárologtató teljes felülete mondjuk -5 fokos vagy csak az eleje -15, azért nem ugyanaz.
(#) Busz válasza Libus hozzászólására (») Jún 24, 2009 /
 
Tehát magában a hűtőben attól még nem elsz hidegebb hogyha szökik a gáz? Sőt egyre melegebb lesz benne nem?
(#) kaqkk válasza Busz hozzászólására (») Jún 24, 2009 /
 
Nem egyre hidegebb lesz , mert nem bír leállni de
egyre alacsonyabb az elpárolgási hőmérséklet . De
aztán ahogy fogy eljön az az idő is amikor már
annyira kevés a gáz hogy tényleg nem hűt.
A te hűtődnél ez a "fagyasztós " korszak azért maradt ki mert állás közben szivárgott el a gáz
(#) Busz válasza kaqkk hozzászólására (») Jún 24, 2009 /
 
Akkor a hűtőnk nagyon lyukas lehet ha álló helyzetben is kiszökött a gáz nem?


Amúgy a szerelők tudják vizygálni hogy ereszt-e? Tehát nyomáspróbázni tudják?


Vagy betöltik a gázt aztán ha egy hónap múlva megint nem hűt akkor kuka a hűtő?
(#) kaqkk válasza Busz hozzászólására (») Jún 24, 2009 /
 
Nem biztos hogy nagy luk van a hűtődön , egy év alatt
egészen kicsi lukon keresztül is el tud szökni a gáz .
És igen a szerelők tudnak nyomáspróbát csinálni gáztöltés előtt , egyszerűen feltöltik a hűtőt nitrogénnel
felírják mekkora a nyomás majd rá mérnek egy két nap múlva . Ha alacsonyabb a nyomás akkor szökik a gáz .
Elvileg ha nitrogénnel feltöltik a kiforrasztott elpárologtatót és vízbe merítik akkor meglátni a gáz szökés helyét és ott (alumínium elpárnál ) beragasztják
Régebben csináltuk is a szervízben de ma már nem
éri meg ragasztani . ugyanez a kondenzátornál is alkalmazható de ott mivel hogy vasból készült a luk beforrasztható
(#) csuri7 válasza Libus hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
Az a formátum a kedvencem!
(#) Bakonyjani válasza Libus hozzászólására (») Jún 28, 2009 /
 
De igen jó lenne, de nincs aki felajánlaná.
(#) DanyyX hozzászólása Jún 30, 2009 /
 
Sziasztok

Szert tettem két használt klímakompresszorra, és a neten semmi infót nem találok róluk. Annak reményében fordulok hozzátok, hátha ti többet tudtok nekem mondani erről a két példányról.

1.cucc adattáblája:
LG Electronics Inc. Korea
1PH 50Hz 220-240V~ LRA23 R22
QB185PD22A

2.cucc adattáblája:
SCI Refrigerant Compressor
RH207VACT Date:080499
1PH 50Hz 220-240V~
L.R.A. 28-31A
Refrigerant: R-22
AP: 28kg/cm2
SP: 84

Az LG-t megvehetném 334$-ért, az SCI meg Syam Compressor Industry. Ennyit mondott a google.
Nem titkolt szándékom itthonra klímát építeni legalább az egyikből, ezért érdekelne róluk valami bővebb információ.

Gettobike kollega járt nálam, meg is néztük mind a két cuccot, elindul, működik, nincs rossz hangja, és tolja a levegőt. Igaz az SCI-ből valami édeskés szagú gáz távozott rövid (10-20 másodperces) járatást követően. A csonkjai le vannak zárva mind a kettőnek. A bennük lévő olaj állapotáról nincs információm, de az sajnos tény hogy néhány hetet álltak szabadtéren (talppal lefelé) egy nyitott rekeszben.

A segítségeteket előre is köszönöm.
(#) Bakonyjani hozzászólása Júl 20, 2009 /
 
Sziasztok.
Erkélyajtó cseréje miatt szedtem szét, egy csak hütő split-et,majd két hét után ma,újra össze raktam,a régi tartozékokkal, csupán újra peremeztem mind a négy oldalát a csőveknek.Már a szétszereléskor is feltűnt,hogy bőven van olaj a csővekben,s ma az ősszerakáskor is jött rendesen az eddig ledugózott csövek kinyitásakor.
Kérdés,mennyire normális ez,vagy mire utal,az olaj bőség? köszönöm a szakértelmet.
(#) tibibalogh520 válasza Bakonyjani hozzászólására (») Júl 21, 2009 /
 
Szia!
Olaj "kihordása" alapból van mindegyiknek.
Addíg nincs gond, mig az olaj nagy része vissza is jut a kompresszorba.
Nagyobb gond akkor van, ha a beltéri alacsonyabban van a kültérinél, és ez még relatív nagy távolsággal is párosul.
Ekkor az olaj jelentős része ki tud jutni a rendszerbe, ami a kompreszzor elégtelen kenéséhez vezethet.
Természetesen megfelelő helyen kialakított "olajcsapdával" ez is orvosolható.
(#) Bakonyjani válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Júl 22, 2009 1 /
 
Köszönöm a válaszod,amiből én azt értettem,hogy ez nem igazán hibára utaló jel.
Engem csupán az gondoltatott el,hogy ilyennel még nem találkoztam,a hét éve tartó klimákkal való ismerkedésem alatt.Válaszod újfent köszönöm.
(#) Busz hozzászólása Júl 23, 2009 /
 
Split klímáknál a kültéritől mennyire lehet messzebb a beltéri? Tehát mennyi a max távolság a kettő között?
A távolság befolyásolja az élettartamot?

Mert ha a szerelő mondjuk lusta olajat utántölteni vagy gázt rátölteni akkor gondolom baj ha túl messze van?

Nem biztos, hogy általános dolgokat a lehető legtrágárabb szavakkal kellene kifejezni...
- Norberto
(#) tibibalogh520 válasza Bakonyjani hozzászólására (») Júl 23, 2009 /
 
Szia!
Bocsánat, ha kissé felületesen válaszoltam.
Igen, valóban úgy vélem, hogy a Te esetedben természetes olajkihordásról lehet szó.
Ja, és nagyon szívesen.
(#) Bakonyjani válasza Busz hozzászólására (») Júl 24, 2009 /
 
2004.nyarán raktunk fel egy kettő kilós Dimarsont,egy ékszer bizi.eladó terébe,ahol is, féluton szólt a szomszéd,hogy az ő telkére nem folyhat a víz.Ámde az üzlet megkötetett,s fizetség, csak a kész menó után jár,igy vittem mind a három csövet addig,ahol már folyhatott a kondenz viz gondolván,csak megoldom valahogy,az-az tizenegy méterre.Ekkor még R22 vel tőltöttem utána mert gyenge lett a teljesitmény,azóta is kiválóan müködik.Ebből adódóan ,én azt tapasztaltam hogy a két gép közötti távolság annyi lehet, amennyit a helyzet megkiván,csupán rá kell dolgoznod a teljesitény fokozása miatt. Ám a kompreszor teljesitményét nem tudod turbozni valóban.
(#) Busz válasza Bakonyjani hozzászólására (») Júl 24, 2009 /
 
Az ő telkére nem folyhat a víz? Mint hogy örülne hogy ingyen víz csepeg az udvarára...

Bár én ha vennék klímát félteném a kültérit hogy az irigy szomszédok vagy a tolvajok lenyúlják, tönkreteszik...
Alapból nem tenném a szomszéd felé.

De ha hosszabb csővel rakatjuk akkor a szivárgásveszély is fokozottan növekszik nem? A kidiffundálásról nem is beszélve... Tehát akkor az a legtutibb hogyha minnél közelebb van a kettő egymáshoz?

Amúgy ha az (inverteres) klímát túlméretezem a hűtendő/fűtendő légtérhez képest akkor ugyanmindegy az inverter miatt nem lesz gond? Tehát így hosszabb lesz az élettartama hogy kissebb teljesítményen kell dolgoznia?
(#) Bakonyjani válasza Busz hozzászólására (») Júl 24, 2009 /
 
Az emberek nem egyformák,kinek a pap,kinek a paplan,neki ekkor nem kellett a kondenz viz.A kültérit pedig ha lenyulják,----hát hozom a másikat.A szivárgás veszélye nem sokszorosódik,marad a csövenkénti két kötés.Az inverterrel pedig,az áramfogyasztás 30 százalékkal lessz kisebb,elkerülhető a kompresszor ciklikus terhelése,igy nincs csúcsfesz.Nincs hőmérséklet ingadozás.De újbol megjegyzem,én csak, a velem megtőrténtekről,vagy az általam már ismert dolgokrol tudok szólni,nem vagyok végzett szak ember,s az is lehet hogy rossz az én elkébzelésem,de mi mind tanulunk egymástol,s ez igy van rendjén.
(#) Bakonyjani hozzászólása Aug 3, 2009 /
 
Sziasztok.
segitséget kérnék a következő problémára,
Külömböző átalakitás miatt leállitottam egy 3.5 Westernt,gázt vissza szivattam, csöveket le,majdkésőbb csövek vissza, levegő kinyomatva, kondi indul,tökéletesen ment már két hete, a mai napig minden fokozatba,ma rám telefonált a tulaj,hogy elinditja,a gépet, tiz percig megy jól,majd le áll,és két zőld led villog a beltérin kérdés,mihez nyuljak?
Előre is köszönöm az ötleteket.
(#) t-dos hozzászólása Aug 3, 2009 /
 
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni, hogyan kell helyesen telepíteni klímát. Barátomtól kaptam egy használt klímát, de sajnos kiengedték a gázt leszereléskor. Ilyenkor távozhatott annyi olaj, hogy pótolni kell? R22 van az oldalára írva, ezt lehet mással helyettesíteni, vagy fontos ilyet visszatölteni? Hívtam szakembert, de szeretném én is tudni nem csak a legegyszerűbben megoldani. Előre is köszönöm ha valaki segít.
(#) tibibalogh520 válasza Bakonyjani hozzászólására (») Aug 6, 2009 /
 
Szia!
Szemet szúrt valami az írásodban.
Még-pedig az, hogy a levegőt kifúvattad.
Azt kiszívatni kell!!! (vákumolás)
Amennyiben arra -a végképp nem szakszerű megoldásra- gondolsz, hogy a hűtőközeggel fúvatod ki a levegőt, akkor ez bőven elég, hogy akár az általad említett, akár más hiba bekövetkezzen.
Ha viszont vákumolva csináltad, akkor ellenőrízd a légszállítást, a kondinál-is, és az elpárnál-is, valamint a hűtőközeg elpárolgási nyomását.
Esetleg a gép könyvében nézd meg mire utal a hibajelzés( bár ezzel néha alaposan félretudják vezetni az embert).
(#) tibibalogh520 válasza t-dos hozzászólására (») Aug 6, 2009 /
 
Szia!
Mivel nem lehet tudni, hogy milyen "hosszú", és felépítésű volt a rendszer, így azt sem tudjuk, hogy mennyi olaj maradhatott kint a rendszerben, a lebontás idején.
Ha max egy féldeci, annak pótlása nem lenne túl nagy gond, és még pótlás nélkül-is elmenne.
Sokkal nagyobb gondot jelenthet, hogy mivel ilyen kontármódon szedték le, valószínű a sarok szelepeket sem zárták el, valamint a beltéri csővégeit-sem.
Na-most a tárolás, módjától, és idejétől függő mértékben, a környezeti levegő páratartalma bejuthatott a gépbe, mely az olajat elsavasítja, a kompresszor alkatrészeit korrodálhatja.
Emiatt szükséges lehet, a teljes olajcsere, valamint a többszöri vákumolás/nitrogénes átöblítésre.
De ezeket, az Általad megkeresett Szaki bizonyára tudni fogja, és a körülményeknek megfelelően jár-el!
A hűtőközeget tekintve természetesen az R22-t érdemes vissza tölteni, mert-még szervíz célokra használható, és mert olcsóbb mint a helyettesítői.

Üdv.
(#) Bakonyjani válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Aug 6, 2009 /
 
szia,
Bocsánat,a "levegő kinyomatva" csupán elírás volt, levegő kiszivatva akart lenni,és köszönöm az észrevételedet.
(#) t-dos válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Aug 6, 2009 /
 
Kössz a választ! Egy hete szedték le, két méter volt a régi távolság, a kültéri csak a lábán állt, én lezártam mindent ahogy hozzámkerült, egyébként minden úgy történt ahogy leítad. Jövő héten szerelnék, esetleg van olyan amihez mindenképpen ragaszkodjam? Hat éves készülék
(#) kuter hozzászólása Aug 6, 2009 /
 
Üdv Mindenkinek. Azt szeretné megkérdezni,hogy a beltéri rézcsövét ami most be van hajtva kihajthatom -e a másik oldalra szemböl a jobb oldalra ,nem fog eltörni vagy ilyesmi.
Válasz elöre ias köszönöm.
(#) tibibalogh520 válasza kuter hozzászólására (») Aug 7, 2009 /
 
Szia!
Kénytelen leszel
Gyárilag fel vannak nyomva nitrogénnel, ez esetben, ez két szempontból is előnyös.
Először-is valamelyest feszíti kifele a cső falát, tehát nem rogyik meg olyan könnyen, másodszor, ha mégis szakad a cső, azt idejében észreveszed
Mert sajnos volt-már rá példa a történelemben.
Nem a két cső törik, hanem ahol az elpárhoz van beforrasztva, az elpárnak a csőanyaga (némelyik olyan vékony falú, mint a fólia).
(#) tibibalogh520 válasza t-dos hozzászólására (») Aug 7, 2009 /
 
Szia!
A két méter ebből a szempontból nemtávolság.
Bár nem látom a helyszínen, de szerintem "gázt neki", akarom mondani gázt bele, oszt had szóljon
Azt hittem, hogy hónapokat állt úgy leszedve.
Természetesen a vákumolás had-menjen legalább egy órácskát :yes:
(#) Bakonyjani válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Aug 7, 2009 /
 
"akkor ellenőrizd a légszállitást a kondinál"írod.Probálom elkébzelni hogy ezt hogy is tehetném,de nem igazán jut odáig a tudásom.Kérlek tanits ki pár szóban,hogy hogy tegyem ezt a gyakorlatban.Amit én tudok a légszállitásrol,az csupán ennyi ."Alégszállitás(m3/h)az a levegőtérfogat, melyet egy légkezelő berendezés légcsatornákon keresztül egységnyi idő alatt befúj a helyiségbe(vagy elszív onnan,elszívó berendezés esetén).A légszállitást álltalában az alábbi tényezők alapján számitjuk ki:
.a hőcsere okozta levegő térfogat(növekedés vagy csökkenés) minimálisan szükséges levegő térfogata
.páratartalom-változás okozta levegőtérfogat(növekedés vagy csökkenés)
.a légcsere-szám
.gázokkal vagy gőzökkel való szennyeződés mértéke(MAK)
.a helyiség számára minimálisan szükséges levegő térfogata(hideg vagy meleg)
én ezt tudom az-az ismerem a légszállitás kifejezés alatt.Akkor most hogyan tovább?
(#) tibibalogh520 válasza Bakonyjani hozzászólására (») Aug 7, 2009 /
 
Szia!
Egy felvetett javaslatomra, kár volt az "ipari"légkezelőket felhoznod példának(egeret akarsz irtani aknavetővel ), mert meghatározható légszállítása a 30éves kis asztali ventilátoron át, a kis pici videókártya ventilátorig mindegyiknek van.
Mikor "feldobtad" a kérdést, Én abból indultam ki amit írtál, hogy a tulaj felhívott telefonon...
Azóta nem jelezted, hogy jártál-e a helyszínen.
Mikor a kérdést feldobtad, Én elsősorban arra gondoltam, hogy esetleg a beltéri venti. nem kellően dolgozik, melyet az elpáron lévő szonda érzékelve, egy idő után le tilt, vagy a kondenzátor eltömődik falevél, stb...-vel, mi-által a kondenzációs hőfok nagyon felszaladhat, és esetleg egy másik szenzor ezt-is figyelheti (bár ez csak komolyabb gépeknél valószínű).
Még annyit, hogy mivel elképzelhető, hogy Te szakmailag felettem állhatsz, ezért egy szakmai vitában nem kívánom felvenni a kesztyűt, viszont ha tényleg így-van, akkor elég puritán módon tetted fel az alap kérdést (még azt-is elfelejtetted odaírni, hogy csak a gyártó fejlesztő mérnökei szóljanak hozzá ).
Üdv.
(#) Bakonyjani válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Szia.
Egyáltalán nem kivántam kiváltattni a cinizmusodat,s
pláne nem kivánok szakmai fitogtatásokba keveredni,annál inkáb nem,mert nincs ez irányú vágzetségem,Csupán tanulni akartam ,de ehhez az kell,hogy értsem,s élből oda tudjak nyulni,ahol a probléma lehet,mint azt most utoljára leirtad.Igy mos oda állhatok a beltéri elé,és tudom körülbelül mihez is nyúljak.Tudatni fogom veled,s a közösséggel az eredményeket,de egyenlőre nem lép a tulaj sem.
Mégegyszer köszönöm az utolsó írásod,amiböl végül is az érthetőség jött át.
(#) tibibalogh520 válasza Bakonyjani hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Szia!
Ezek szerint sajnos félre értettük egymást!
Alapból inkább segítőkésznek tartom magamat, de a felhozott -légkezelős- példádat félre értelmeztem, melyért bocsánatot kérek!...de tudod ma az internet világában oly sokféle emberrel találkozunk, hogy a fejünkben lévő "szűrőt" egyre nehezebb "behangolni, hogy mit, minek értelmezzen.
Tehát nagyon szívesen segítek máskor-is, és másoknak-is ha tudok, mert Nekem sem ez a szakmám, viszont szerencsémre egy darabig dolgoztam olyan helyen, és főleg olyan kolléga mellett, akitől nem csak azt tanultam meg, hogy miért úgy kell egy klímát felszerelni ahogyan, hanem a mélyre hatóbb működést is.
Bevallom, ez-az ismeret jól jön, egy-egy meghibásodott készülékkel való találkozáskor.
Kíváncsian várom a fejleményeket, hogy mit tapasztalsz a helyszínem.
Esetleg megnézheted a beltéri ventilátort, és annak tacho generátorát(fordulatszám jeladó) emiatt is tilthat az elektronika (Ez a motoron belül helyezkedik el).
Valamint az elpár hőfokmérő termisztor (nem összetévesztendő, a beszívott levegő termisztorával) ha szakadt, vagy megnyúlt, azt az elektronika úgy is értelmezheti, hogy nem bír lehűteni bizonyos hőfokra, ezért egy "primitív" hibajelzéssel kísérve, arra következtet, hogy pl. gáz hiány, stb...
De a fordítottjára is volt-már példa, valós gázhiánynál, egy bizonyos szintig jobban hűt a klíma (csökkent elpárolgási hőfok) elkezd jegesedni, deresedni az elpár kimeneti része, ahová a termisztor fémesen csatlakozik.
Természetesen, egy idő után ez is letiltást eredményezhet.
Üdv.
Következő: »»   11 / 107
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem