Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Hello!
A jobb alsó sarokban is égettnek látszik a két ellenállás. Ez sokszor csak egy 0ohm-os átkötés, ami biztiként szolgál. (Nem ismerem ezt a készüléket, de ha a shunt ellenállással van sorban, akkor így lesz.) üdv! proli007
Hát igen. Látni kellene a másik oldalt is.
Majd megnézem, csak gondolom ilyen mikroelektronikai boltban, mint ami a közelemben van, ott nem kapni ekkora ellenállatokat.
Proli007: Igen, először én is yganakodtam rájuk, és igen, átkötések, de van nekik kemény 0.7ohm ellenállásuk. Lehet, hogy tekercsek. Amúgy azokat csavarhúzóval áthidalva se történik semmi. pillanat, csinálok képet.
Itt a kép. Az 5W-os ellenállás a charger felirat mellett van. A diódákat már én taknyoltam rá, ellenőrizvén a gyáriakat.
Hello!
Igen, így látszik, hogy a két ellenállásnak álcázott alkatrész bizti lesz. A shunt valóban az, a Led kijelző a kimenő áramot mutathatta fénykorában. De a diódák soványkák lesznek (gondolom csak próba) üdv! proli007
Igen, csak próba volt. Megvannak az eredeti 6 amperes diódák, visszateszem majd őket. Akkor holnap megpróbálok szerezni ellenállást.
Vettem bele 2db 0.1 ohmos 5W ellenállást, visszahergeltem a diófáit, és tökéletesen működik! Köszönöm a segítséget!
Sziasztok !
Ezt a töltőt szeretném megépíteni, de felmerült egy kérdés: mégpedig az R1 értéke. A cikkben leírt képlet szerint számolva 0,0082 ohmnak kellene neki lennie. Vagy pedig akkor az R4 csak 18 kilós ? Vagy csak én számolok rosszul ? KÖSZÖNÖM előre is !
Hello!
Nem tudom mit számoltál (a leírást meg nem szoktam nézni). De.. - A kapcsolásban az R4 és P1+R2 feszültségosztót alkot, amit a D1 referencia táplál. - Ezt a feszültséget hasonlítja össze az IC a shunt-ellenálláson eső feszültséggel. - Maximális kimenő áramot P1 maximális állása (ellenállása) mellett kapjuk. - Tehát az osztóban folyó IR4 áram Uref/(R4+R2+P1) azaz 2,5V/(180k+1k+47k)=0,011mA - A P1+R2-őn eső feszültség IR4*(R2+P1) azaz 0,011mA*(47k+1k)=0,526V. - Ezen a feszültség mellett a shun-ellenálláson folyó áram 0,526V/0,082ohm=6,4A. - Tehát a maximális áram ami beállítható jelen alkatrészekkel, 6,4A lesz. Ugyan ezen analógia mentén a minimálisan beállítható áram kb. 170mA lesz. üdv! proli007
KÖSZÖNÖM !
Most már értem. Egyébként a képlet amit említettem: I=(R2+RP1)*UD1/(R1*R4) Üdv ! sector99
Hello!
Hát én most nem fogok egyenleteket rendezgetni, de ezzel a képlettel számolva is 8,1A jön ki. De szerintem a képletből kihagyták (az R4 után), hogy az R4-hez még hozzá kellett volna adni az R2+P1 értékét is. Ha így számolod, akkor szintén a 6,4A lesz a végeredmény. üdv! proli007
Szia!
Én is megcsináltam ezt a Pc táphoz való kütyüt. Nekem egy 0,1 ohmos és egy 0.47 ohmos van ott párhuzamosan kötve és igy 7,5-8 A jön ki töltö áramnak. Amugy a ledek egy kicsit csalokák mert amikor a Led2 elkezd világitani akkor még jocskán van mit tölteni. Én ezt ugy oldottam meg hogy raktam bele egy elektronikát ami a beállitott értéknél 14,4 V elkeztd világitani.A (#505825) hozzászolásba van róla szó. proli007 mester nagyon sokat segitet nekem is ebbe. Az a rajz is az ő érdeme. A Led1 és Led2 nálam 1db piros zöld szinü led lett. Majd rakok fel képet hogy milyen is lett.
Szia !
Köszönöm, hogy a gyakorlati tapasztalatodat közzéteszed. 8 A áram nekem is elég lesz. Az a kiegészítő áramkör rajza érdekelne..... Egyébként ha a led már világít akkkor még tölt ? A másik kérdés, hogy a PC tápban módosítottál-e valamit, vagy csak pluszban bekötötted a vezérzélst ? Üdv: sector99
Hali!
A kiegészitő áramkör rajza ott van a(#505825) hozzászolásba "2009,09,02" környéke.A tápot át kell alakitani. Ez a hozzászolást proli007 mester irta nekem is. "Igen, minimális átalakítást is kell végezni. - A tápok általában az 5V és a 12V együttes figyelésével szabályozzák magukat. Az 5V-ról az IC 1. lábára menő ellenállást ki kell szedni, a 12V-ról érkezőt, pedig célszerű csökkenteni addig, míg a kimenő feszültség 15-16V-ra nem csökken. (Óvatosan, mert ha az 5V-os ellenállás kit van, és a 12V-ra menő az eredeti ellenállás van bent, - illetve túl nagy értékű - a táp kimeneti feszültsége túl magasra felugorhat. Amitől a táp, vagy a kondi meghibásodhat.) - Az új áramkör, a TL494 3. lábához csatlakozik, így szabályozza az áramot, illetve korlátozza a feszültséget a továbbiakban. - A ventilátort érdemes a -12V-ra átkötni. Nemtudom már hol a cikk.De ha ebbe a forumba körülnézel akkor a nevem alatt vagy a proli007 neve alatt találhatsz evvel kapcsolatba.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van nekem egy HB-1206S akkumulátor töltőm. Rátettem egy akksira, amit 5 órán keresztül töltött és ezalatt a LED-ek szép sorban kezdtek világítani rajta, aztán olyan melegedős szag csapta meg az orrom, és nemsokára az összes LED kialudt. Rámértem és nem jött ki rajta semmi töltőáram. Szétszedtem és kiderült, hogy a trafója elhalálozott. Sajnos ezen a töltőn nem volt semmi biztosíték és, mint kiderült, az akksi 3 cellája tönkrement.
Van egy 200W-os AT PC tápom. Az lenne a kérdés, hogy a trafó helyett a táp 12V-os kimenetét bekötve használható a töltő? Még ha csak átmenetileg is.
Na igen. Ezzel a 14V-al nem is számoltam, pedig az autó generátora is ennyi nyom.
Annyit nem ér, hogy a PC tápot átalakítsam, mert azt a tápot leginkább másra használom és ott a 12V kell. Akkor marad, hogy szerezzek egy másik trafót. Köszönöm.
Egy jol mukodo akkumlatortolto rajzot keresek 12 V os autoakuhoz. Koszonettel!!
Ejnye!
Szervusztok!
Új fórumozó lévén, remélem nem sértem meg az etikettet. Nekem is segítségre lenne szükségem. Van egy ősi, közepes teljesítményű akkutöltőm, ami tönkre ment. Az egyenirányító eszköz a hibás alkatrész, amit nem tudok beazonosítani. Ez egy Semiconductor gyártmány, a típusa: 01-277-9050. Próbáltam keresgélni, de nem találok adatot, nem tudom mi ez. Ha tudna valaki segíteni, nagyon köszönném.
Köszi a gyors reagálást!
A típus :01 277 9050 A híd nem jó. A beöntött egységen van négy csavaros csatlakozás. Az elsőn egy váltó szimbólum. A másodikon egy váltó, valamint egy mínusz jel. A harmadikon egy plusz jel. a negyedikre nincs kötve madzag. A hátulján egy papír: "kW 41/42/43.8 FBE/P". Külön lehet változtatni a feszültséget, külön azáramot. Ennyi.
Hali!
Leírom betűvel: Nulla; egy; kettő; hét; hét; kilenc; nulla; öt; nulla; "SEW nyolc; kettő; öt; nulla; nulla; öt; hét." Ez is rajta van.
Hali.
Van egy mobil akkumulátor. Tölteni szeretném de telefon már nincs hozzá, csak töltő. Az akkun ugyebár van egy kis IC az mit is csinál? Lényegében az érdekel engem hogyha közvetlen rákötöm a töltőt az akkura akkor az akkuban lévő IC a töltő áramot és a feszt leszabályozza az akkunak? Szóval az szabályozza a gyors majd csepptöltést? Vagy ez a cucc a telefonba van beépítve? üdv.: rolandi350
Helló
14.4v-os akumlátor hoz szeretnék építeni túltöltés védelmet.
Helló!
Ahhoz, hogy UC3906-tal 1A-rel töltsek egy 12V-os akkut, mekkora az a minimális szekunder feszültségű trafó, amivel még gond nélkül, biztonságosan üzemeltethető? A kérdésem abból adódik, hogy csökkenteni szeretném a disszipációt. Vicsys a cikkében 18V-os szekunder feszültséggel, tehát egyenirányítva durván 25V-tal táplálja a töltőt. Ezzel 1A áramnál durván 10W-ot disszipál az árambeállító ellenálláson és a tranzisztoron összesen. Egy 15V-os szekunder feszültségű trafóval felére lehetne csökkenteni a disszipációt. Csak, elég-e a 20-21V-os tápfeszültség a töltőnek? Krisz
Hello!
Alapvetően az aksinak kb. 15V kell, a darlinton vesztesége kb. 1V, és a shunt ellenálláson mindössze 0.25V esik. Ez összesen 16,25V nyers DC feszültséget jelentene. Ha az 1A-t 2200µF-al szűröd, akkor a brummfeszültség közel 1Vpp értékű, plusz a hálózat -10%-os csökkenését számolva, a szükséges feszültség kb. 19V a kondin mérve (1A terhelés mellett) üdv! proli007
Értem, és köszönöm, hogy ilyen részletesen kifejtetted!
hali!
Szeretnék motor akkutöltőt csinálni 0.5- 1.5 amper töltőárammal Van egy 12V 2x833 mA trafóm (talán ME.TRE-20.60112-2kk nevű) Ebből lehetne csinálni? Sajnos az autós akkutöltőm túl nagy árammal tölt, ha meg ellenállást teszek be akkor kevés feszültséggel. Köszi!
Szia!
Pedig a soros ellenállás (izzólámpa) jó megoldást jelent a töltőáram csökkentéséhez. Az akksi kapocsfeszültsége lassabban növekszik, mint ellenállás nélkül, de előbb-utóbb eléri azt. Ha lámpát kötsz sorba, akkor ráadásul a lámpa fényerejéből következtethetsz az akkumulátor aktuális áramfelvételéről és töltöttségi állapotáról.
A legegyszerűbben talán egy 7812-vel tudsz ilyet csinálni. A feszültségét meg kell emelni egy Zener-diódával, hogy a kívánt feszültséget ( kb. 13.4 V ? ) adja le. Ez az IC kb. 1.5A-t tud leadni. Így alacsony akkufesznél áramgenerátorosan tölti az akksit a saját áramkorlátjának megfelelően ( kb. 1.5A-el ), utána pedig fesz. generátorosan, amíg el nem éri a beállított feszültséget. De lehet ugyanezt LM317-el is, akkor potival lehet a kívánt feszt. beállítani. Ennek is kb. 1.5A az áramkorlátja ( van, amelyik lead akár 2A-t is. )
Viszont úgy tudom, hogy a "hagyományos" ( savas )akksiknak sokkal jobb, ha pulzáló egyenárammal töltik. ( Tehát amikor nincs stab. ic, hanem a nyers egyenirányított áramot kapja. ) Ehhez tirisztoros töltő rajzot keress. ( Talán itt a HE-n is találsz ilyet. ) |
Bejelentkezés
Hirdetés |