Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Azt én értem, de öt pipában? Valami más lesz. Köszi
Sziasztok!
Az a problémám, hogy ha nincs a simsonban gyertya és megrugom, akkor a dugattyú kb 15 ször fel le mozog,( ha nem többször) viszont ha beleteszem a gyertyát akkor 4-5 után megáll, és nem megy... Tudnátok valami tanácsot adni? Előre is köszönöm! Üdv: Peti
Ez azt jelenti, hogy van kompresszió a motorodban. Te sem tudsz összenyomni könnyedén egy műanyagpalack levegőt, csak akkor, ha letekered róla a kupakot.
Egyébként mi a gond? Nincs szikra, vagy gyenge? Mennyi a megszakító- és a gyertyahézag, illetve mekkora az előgyújtás? Ha ezek rendben vannak, lehet, hogy a trafó gyengélkedik, vagy a gyújtótekercs, esetleg a kondival van valami gond, de a gyertya is lehet problémás. Vagy netán tirisztoros gyújtásról van szó? Ott is van sok hibalehetőség... Egyébként a kérdésedre csak az első bekezdés a válasz, a másik a vélhető hibára vonatkozik, amiről semmit sem írtál.
Huh megmondom őszintén nem vagyok nagyon otthon a témában, de leírom hogy mit csináltunk a motorral!
Egy s 51 n es simsonról van szó, ami eredetileg 3, de mi raktunk bele 4. sebességet... Ezután kezdte el ezt játszani, előtte ugyanezekkel a beállításokkal ment mint a gép... Szikra van! Megnéztem... Bár a pipa lötyög a gyertyán, ezt holnap orvosolom új pipa vételével! Előgyújtás 1,8 mm... itt olvastam utána mit kellene és hogyan beállítanom, megtaláltam a jelöléseket, úgy állítottam be... De így sem jó... Volt olyan, aki azt mondta hogy nem kap üzemanyagot, nincs mi robbanjon, ezért nem mozog rendesen, mert a kompresszió nem engedi rendesen mozogni... MI a véleményed erről a lehetőségről? ( remélem holnap lesz időm szétszedni a karburátort és kitisztítani... )
Helló!
Ha a blokknak csak a váltó oldali részét szereltétek szét, illetve össze és a gyertya nem benzinlucskos a rugdosástól, akkor nem kap üzemanyagot. Üdv.:VIM
Kompresszió olyan dolog, amit szeretünk. Addig erős a motor, amíg kellően nagy a kompresszió. A hiba biztos nem ez miatt van.
Ha a gyújtás jó, akkor a karbi beállításával lesz gond. Esetleg szóba jöhet, hogy elöregedtek a főtengelyen a szimeringek.
Szia én gyanítom a problémádat, de az nem elektronika jellegű, de azért leírom: Azt írtad tettetek bele 4.-et, ahhoz szét kellett húzni a blokkot, namármost ha széthúztátok, akkor lehet hogy a bal vagy a jobb szimeringet rosszul nyomtátok be, és visszacsúszott. Ha nem olajos a gyertya, akkor én a gyújtásoldali szimeringet nézném elsőnek. De ha már itt tartunk összerakásnál új szimeringet tettetek bele?
A motor nyár elején lett rendbetéve, minden szimering ki lett cserélve!
Az ötleteket köszönöm legelőbb szerdán lesz időm vele foglalkozni, utána leírom mit csináltam és mit reagált rá... Amit tenni fogok: Pipa csere - karburátor pucolás - ha semmi változás akkor gyertya csere Ha igy sem akkor végignézem a szimeringeket, amiket már megnéztem összerakásnál, de hátha... És végül ha már semmi ötlet nem maradt, akkor ruszki módszer Jah megpróbálom az alaplapot is elforgatni, hátha változik a hangja, és akkor már egyértelmű a hiba forrása.... Amúgy a gyári jelhez állítottam... de van egy másik jel, ott is megpróbáltam de semmi...
Sziasztok nekem is volna egy kérdésem van itthon két db simson egy 50 nes és egy 51 es és az 51 egyesnek elégé sötét színű volta gyújtótekercse és néha leállítás után csak tolásra indult meg néha el kezdet kapkodni
vettem hozzá új tekercset uj trafót uj megszakított uj kondit ezek mind be szereltem ad is szikrát a gyertya de szerintem picit olyan gyenge világos kékes félét . Szerintem a gyújtást rosszul álithatam be mert elsőnek csináltam ijen végső elkeseredésembe mert a környéken egy normális szerelő sincs vagy olyan ismerős aki el magyarázná a gyújtás beállitást az adat lapot ugyan abba az álásba tetem vissza ahonan aztút el mozdítottam de lehet az uj elektromos alkatrészek miat másfelé kéne tekernem vagy a meg szakítón kéne máshogy álltanom segítségeteket előre is köszönöm további szép napot
A gyenge szikra a megszakító hézag miatt lehet. Hézagmérővel 0.4 mm-re kell beállítani a megszakító hézagot.
Leveszed a gyertyát, addig tekered a főtengelyt, amíg a dugattyú eléri a felső holtpontot, ekkor a megszakító két érintkezője között 0.4 mm távolság kell legyen.
" Miket kell beállítani a megszakítós gyújtásrendszeren, és hogyan?
1, Tekercs hézag: csak az utángyártottat kell, a gyári pontos. Az előírt hézag a lendkerék és a tekercsek vasmagja között 0.4mm. 2, Megszakító hézag. Előírt érték 0.4mm, de ez csak nem kopott lendkeréknél igaz. Ha a lendkerék kopott, akkor ez az érték kisebb, akkor ne a hézagot nézd, hanem azt, hogy egy teljes kört megtéve a megszakító kb. a teljes kör felében legyen nyitva. Ha ez nagyon kicsi 0.2 vagy alatti hézagnál jön létre, akkor ujra kell szabályozni a lendkereket. Ez esztergán egy menesztőtárcsa segítségével hamar elvégezhető. 3, Előgyújtási időpont: a megaszakító nyitásakor kell mérni a dugattyú távolságát a holtponttól. A holtpont előtt kell gyújtani. Az előírt értékek: 50ccm: 1.8mm 70ccm: 1.4mm Ha csak erős (98-as) benzinnel jársz, akkor egy kicsit lehet előrébb húzni, kopogáshatárig. " By: simson.hu
Üdvözletem.Nekem is segítség kellene,mert ilyen hibát nem olvastam eddig.S51e tirisztoros gyújtással.Gyújtótekercs csere után 1 rúgásra indult,szépen járt majd az első gázfröccs után a gyújtás elfüstölthttp:ezt még kétszer elkövettem,de a boltban már nagyon csúnyán néztek.kicseréltem a gyújtótekercset is,a motor 1 rúgásra indul,de csak alapjáraton pöfög.a gázkarra szivatóra nem reagál.10-20 mp után leáll,de 1 rúgás és pöfög tovább. a karburátorhoz nem nyúltam.találkozott már valaki ilyen hibával?
Helló!
Ez részben a gyújtótekercs, részben pedig a gyújtáselektronika hibája. A gyújtótekercsé azért, mert az utángyártottak nagy részéből kihagyják azokat a bizonyos rövidrezárt meneteket, amik megakadályoznák a túlfeszültség kialakulását. A gyújtóelektronikáé pedig azért, mert nincsenek felkészítve erre a túlfeszültségre. Tudok segíteni normális gyújtótekercs beszerzésében, illetve megbízható elektronika legyártásában. Ha érdekel, keress meg magánban! Krisz
Helló Krisz03! Az a gyújtótekercs ami kiütötte a tirisztort, ki lett cserélve ez már nem csinál akkora feszültséget,de ilyet még nem láttam.Egy gyújtáselektronika már készül,ha avval is így marad:gytrafó íves javítás.3 csere után már nem akartam a boltból visszakérni az árát,pedig lehet az lett volna a megoldás.
Nekem ugyanez volt a problémám nyáron.
Próbáltam 2-3 fajta "gyári" elektronikát, mindegyikkel ugyanez lett a végeredmény. Megépítettem a tirisztoros áramkör saját magam is, de nem lett jó, pedig próbáltam elég nagy feszültségtűrésű alkatrészekkel is. Gyújtótekercs maradt ugyanaz benne amit előtte több évig használtam, de próbáltam zsír újjal is...semmi. Az a furcsa, hogy külön-külön kimérve az alkatrészek továbbra is jók voltak (nem lett zárlatos a tirisztor vagy dióda, kondi stb.) A motor mégsem ment, a jelenség ugyanaz volt amit leírtál. Végülis a megoldás kissé "fából vaskarika" lett, mert átszereltem megszakítósra De azóta gond nélkül megy! Egy jótanács: Nézd meg hogy a főtengely nem ferde-e (nem ér hozzá a lendkerék egyik tekercshez sem) mert ez bajok forrása lehet!
Üdv!
Nekem is sorra mentek tönkre a tirisztoraim. Szétberhetem egy utángyártottat, és a fórumon talált kapcsolási rajz alapján újraépítettem, azóta semmi gondom.
Üdvözöllek.Köszönöm neked és a többi "hozzám "szólónak a segítséget.Remélem ez a történetem vége:a régi gyújtótekercs szakadását megtaláltam,összeforrasztottam,lelakkoztam.Építettem egyet az oldalon található gyújtások közül"by Nyemi"Ma összekötöttem,3 rúgás és VÉGRE JÓ!!Lekentem eporapiddal,most szárad,remélem még lesz jó idő motorozni!!
Hello!
Remélem nem sokadjára hangzik el a kérdés. Megoldható az, hogy Simsonra megszakítóval CDI gyújtást rakjak és a benne található gyújtótrafót használjam, hogy ne kelljen tekercselgetni? Hall jeladósra nem igazán szeretném átalakítani. Csak van kedvem építgetni és szeretném, hogy kicsit jobb legyen mint most. Találtam egy hondára való kapcsolást a frumon:Bővebben: Link De már a német feliratokat se értem. köszi
Üdv.
Mindenképpen CDI gyújtást szeretnél rá? Én inkább a tirisztort javasolnám. Egyébként megoldható az amit írtál, itt van pl. egy rajz hozzá: Bővebben: Link Ebben a formában viszont elég sokat fogyaszt a gyújtás.
Némi fogalomzavart látok.
A CDI = Condenser Discharge Ignitor = kondenzátor kisütéses gyújtás, aminek a kisütést végző félvezetője az esetek 99%-ban tirisztor. Egyetlen egy gyújtást javitottam, ahol fetet használtak erre a célra.
Teljesen egyetértek ezzel.
Pusztán úgy vettem le a kérdező hozzászólásából, hogy ő akkumulátor táplált gyújtást szeretne (ezt értette ő CDI alatt) Ehelyett javasoltam a hagyományos gyújtótekercsről táplált tirisztoros gyújtást. (Ami szintén CDI)
hello
Tudom mi a cdi, és én kifejezetten akku nélkülit szeretnék. Ez a kapcsolás tetszik és az jutott eszembe, hogy az általad berakott kapcsolás nem mehetne-e mondjuk egy 12 V-os világítótekercsről működtetni, úgy hogy egy Greatz, utánna egy egy zennerrel le lehetne vágni a nagyobb feszültségtüskéket, végül pedig egy nagyobbacska pufferkondenzátort tenni, ezután jöhetne a kapcsolásod. Egyébként elmagyarázod, hogy hogy működik? Mit csinál benne az az 555ös? Ja azt írod, hogy ebben a formában sokat fogyaszt. Úgy tudom, hogy a 12V os világítótekercs 35W-os. Ennyi csak elég nem? A kérdés hogy alapjáraton mi történik. köszi
Rendben értelek.
Elvileg megvalósítható amit leírtál, csak kissé "fából vaskarika" módszer. Hasonlattal: mintha egy benzinmotorral hajtanál egy generátort ami egy villanymotort működtet. Jelen esetben: Egy váltóáramú tekercs feszültségét egyenirányítod, hogy az 555 IC ismét váltakozó feszültségű impulzusokat generáljon. Ha tekercsről és nem akkuról akarod működtetni sokkal ésszerűbb a tekercs áramával egyből a kondenzátort tölteni, mint ahogy azt a gyári tirisztoros áramkör is teszi... Az áramkör egyébként így működik vázlatosan: Az 555 IC feszültség impulzusokat generál ami ki-be kapcsolja a T1 tranzisztort. A ki-be kapcsolás miatt ugye hol folyik áram a trafó (Tr jelű) primer körén hol nem. Ez a váltakozó áram nagyfeszültséget generál a Tr trafó szekunder oldalán. (200-300 V) Erre a feszültségre töltődik fel a C5 kondenzátor. Amikor a megszakító kinyit, a Ti jelű tirisztor a kondenzátor feszültségét ráküldi a motor gyújtótrafójára amiben még nagyobb feszültség indukálódik ( pár kV) ami a gyertyánál szikrát eredményez. A nagy fogyasztást úgy értettem, hogy ha akkuról működteted és ráadod a gyújtást de még nem indítod el a motort, akkor is relatív nagy áramot vesz fel. Tehát nem szabad sokáig rajta hagyni a gyújtást a motor beindítása nélkül. De ez csak az akkus működés esetén érvényes. Remélem tudtam valamelyest segíteni a tervezésben
Na sziasztok! Lenne 1 nagy problémám! Amikor megvettük a a simson s50 eset simán beindult. Volt rajta dugattyú gyűrű csere és sehogy se akart beindulni. Előtte olyan jó szikrát adott, mellesleg pöpecül indult, lenyomtam a berúgó kart feltengettem 1 kattanásig lenyomtam és beindult. Most meg nem akar menni szóval.. mindent meg néztünk, kicseréltük a gyertyát és még mindig nem jó!! HELP PLS
Idézet: „Amikor megvettük a a simson s50 eset simán beindult. Volt rajta dugattyú gyűrű csere és sehogy se akart beindulni.” Volt valami nyomós indok, ami miatt el kellett követni egy ilyen műveletet, ami ahhoz vezet, hogy az új dugó és gyűrű nem tud megfelelően bejáródni a kopott hengerhez? Fúrással együtt illik az ilyet elvégezni... Ha jó a motor, miért kell hibákat "belerakni"? Idézet: „Előtte olyan jó szikrát adott” Tehát akkor most nincs szikra? Idézet: „mindent meg néztünk” Talán mégsem. Gyertyacsere jó dolog kezdésnek, ha így sincs szikra, akkor máshol van a hiba. Rakd vissza a régi gyertyát, és kutakodj tovább! Mérd ki a gyertyapipát! Ellenőrizd/cseréld a gyertyakábelt! Mivel külső trafó nélküli gyújtásról van szó, ellenőrizd az alaplapon lévő gyújtótekercshez való kapcsolatát a gyertyakábelnek! Ha már ott vagy, mérd meg, hogy nem zárlatos-e esetleg a kondenzátor, illetve ellenőrizd a megszakító helyes működését, tisztítsd meg az érintkező felületeit!
Üdvözlet emberek
Van nékem egy kis s51-es simson,megszakítós gyújtással.......másfél hónapja a tűgörgő mellett a két hézagolóm leszakadt,bedarálta a főtengely,így volt egy kis javítás a motoron.....szétszedtem,csapágy+....+60-as henger,ez még nem a lényeg....... Összeraktam,karbi takarítás,benzin+olaj neki,és rugdosás.....nemindult........ :S Nem volt szikra......tekercs,kondi,trafó,megszakító csere,és beindult......... Örültem,mint majom a farkának Járattam alapjáraton,és gó vele,menjünk egy enyhe kört,semmi rendellenes probléma,leállítom,behelyezem szép kis helyére pihenni.......rá 2 órára berugtam,és először nem akart indulni,nehezen beindult,hallatta szép kis hangját,de mikor odahúztam neki nem akart sehogy sem felpörögni,ha nehezen felpörgöt,akkor durrogot :S Ez 10 percig ment,és leállt,és már nem akart elindulni :S Nézem,hogy gyenge a szikra,tekercset megszakítót kondit 3x cseréltem,de semmi.........a szerelők is csak néznek,hiába próbálkoztak vele............ Egyik ismerősöm a megszakítóval van megáldva,de nem olajos,vagy bármi,most elhozta a megszakítóját,de nem rossz....... Kompresszió 12,6,szimmeringektől levegőt,olajat nem szív,már azt is kicseréltem,hátha,de nem :S Most újrakábeleztem,de akkor se semmi......... Lemostam mindent benzinben,akkor se semmi........kivettem a 2 világítótekercset,és voálá,van szikra,de ez csak olyan 2 óra hosszára volt jó,és már ezzel szórakozom 1 hónapja De ez se válik be,és még mindig gyenge a szikra sajnos. A kérdésem lenne,hogy mit csináljak vele? Vigyem a méhbe,vagy csak vágjam bele a baltát? De még egy szép kérdésem lenne........:azt mondják,hogy a gyújtótekercsnek kell a test,ez pedig az alaplap.......de nekem le volt kenve lakkal,és így test nélkül volt ( a csavar,a tekercs alja,az alátét,szigetelve volt ),és mégis ment,erre nem tudok választ,mert ma este lehet leszigetelem,és megnézem úgy.... Az alaplapomat az előző tulaj ütlegelte.....vagyis mikor elhoztam,megnéztem hogy mi a probléma vele,akkor találkoztam vele,hogy elég csúnyácska.......ez lehet hibaforrás? Válaszotokat,segítségeteket előre is köszönöm. Azért írtam ennyit,hogy nagyjából elmondjam hogy mit-miért tettem eddig vele,de mégsem sehol semmi
A gyújtó, és a világító tekercsnek az egyik vége van testre rakva. A töltő az test független.
Ha durrog, akkor ott az előgyújtással van a baj. Menyire van beállítva? 60ccm-nél 1,6mm körül illene lennie. A megszakítóhézag pedig 0,4mm gyárilag. De okozott nekem ilyen hibát a kondi is már, ami vadi új volt .Érdemes a varnyúét, vagy trabicsekét venni bele. Ugyanaz az érték 220nF de nálunk más gyártótól származik, és ez lett a jó.
Az előgyújtás én 1,6-ra raktam.
Megszakítót mindig 0,4-re állítom,most is annyi.... Próbáltam hogy 1,8-ra raktam,de akkor se volt más a jelenség..... A régi tekercs alja le volt szigetelve,lakkozva szerintem,és lekapartam....... Az alaplaptól,de akinek simsonja van a környéken,egyik se ért a gyújtáshoz :S Szerintem ez lehet probléma........ez ma reggel jutott eszembe. A régi szigetelve,olajosan,koszosan,rosszul volt még tekercselve is,de mégis ment...... Szerintem olyan 10:30-ra hazaérek,és akkor lefújom festékkel,mert azt mondják hogy az is szigetel......... De nem értem hogy mi lehet,akármit csinálok a szikra gyenge,régen meg mindig fűbeütött A gyertyákkal is próbálkoztam,hogy másik gyertyára mit reagál,de ugyanaz......
Gondolkodj logikusan! Ha szigetelt lenne a gyújtótekercsed egyik vége, /a másik ugye megy a megszakítóra-kondira/ akkor mégis mihez képest kellene hogy szikrát adjon? A levegőhöz vagy a lakkhoz képest? A trafó pedig a testpotenciálhoz képest működik.
Ellenőrizd végig rajz alapján ohm mérővel az egészet. A lendkerék jól van felrakva? A retesz nem tart ki? Ha durrog, az gyújtási rendellenességre utal.
nem úgy van elszigetelve...az a test rész megvan,a másik elmegy a megszakítóhoz/kondihoz,ellenállást mértem,nem tudom már hogy mennyit,de most kimegyek,elszigetelem az alaplaptól,és meglátom mi lesz,nagyobb bajt már nem tudok csinálni.....
Nem tudom mi hogy van már,de ha most nem lesz jó,akkor el fogom vinni a gyújtást valakihez a környéken,aki meg tudja nézni,mert ez már nem állapot. |
Bejelentkezés
Hirdetés |