Fórum témák
» Több friss téma |
Amint láthatod a videón nincs rajta berugo kar csak hogy biztos elhidd hogy nem átverés!!! Most ha lehet az én problémámon törjük a fejünk köszönöm!
Hello VIM megadnád nekem a pontos beállitási adatokat? Köszönöm
Neked vagy nagyon erős kezed van, vagy tényleg kicsi a kompresszió
A Simson nem sok mindenre allergiás, de a megszakítóhézagra igen! Ha nem 0,4mm környékén van, akkor nem hajlandó normálisan menni. A gyújtásbeállítást ezzel kell kezdeni! Az előgyuszi beállításhoz kell egy tolómérő, és egy multiméter. A tolómérőt széthúzod, és a "farkát" beletolod a hengerbe, de nem rögzíted le. Forgásirányba óvatosan forgasd a lendkereket a felső holtpontig. A tolómérőn látott értékhez adj hozzá 1,8mm-t és rögzítsd le. A multimétert ohhmérő állásba <200 ohm a test és a barna/fehér közé kötöd. Amikor nyit a megszakító, a rövidzár után néhány ohm ellenállást mutat a műszer. Forgasd a FHP felé lendkereket, miközben a tolómérő a hengerben van. Amikor érzed, hogy a dugattyú hozzáér a tolómérőhöz, na ott kell hogy nyisson a megszakító. Addig forgasd az alaplapot, míg pontosan oda esik a gyújtás. Közben érdemes lerögzíteni picit az alaplapot, mert a lendkerék elforgatja magával. Nagyon lassan forgasd a lendkereket, mert a tekercsben indukált feszültség miatt megbolondul az ohmmérő. Ennél jóval egyszerűbb és precízebb szerszám a beállító stroboszkóp. Javaslom a megépítését Az alaplapban lévő kondit is célszerű cserélni. A legtöbb esetben ki is kötöm onnét, és felhozom a légszűrőházba(a megszakítóról direktbe forrasztom a vezetéket a gyújtótekercsre, onnét pedig a kapcsolóhoz) jó minőségű WIMA MKP x2 (0,22µF/250V~) kondit teszek a helyére. Az általam javított motorokba mindbe ilyet tettem, kivétel nélkül mindegyiknek megszűntek az indítás és gyújtás gondjai.>
Helló!
Ez egy olyan dolog, amit még soha nem láttam, és nem is tudtam elképzelni, hogy létezik ilyen. Így most már tényleg elhiszem. De azért még mindig ott motoszkál a fejemben, hogy a kompresszió elég kicsi lehet. A gyújtásbeállításról pedig írtak már itt páran, de én azzal kiegészíteném, hogy gyújtásállítás előtt hézagmérő segítségével 0.4mm-es megszakítóhézagot állíts.
Ezt vártam hogy elismerd mert nem szoktam hazudozni ,a kompressziorol meg anyit hogy azért bele kell kapaszkodni. nincs egy hetes a 60-as hengerem és jó a tömötése is köszönöm szépen. Igy már jóbb hogy nem hiszel hantásnak
Ha már itt tartunk a beállításnál, most egyelőre kiszedtem a hallos gyújtás és visszaraktam a megszakítósat. Beállítottam 0.4-re a hézagot, de valahogy az előgyújtást nem tudom eléggé előre venni mert van az alaplapon egy fül ami megakad, és nem tudom eléggé balra forgatni, hogy a jelölés környékén nyisson a megszakító.
Vajon mit rontok el? Vagy nagyon kókányolta az előző tulaj...
Utángyártott alkatrészekkel előfordul az ilyen. Egy picit növelni kell a megszakítóhézagot, és akkor elforgatható lesz a megfelelő előgyújtásig az alaplap. 0.05-0.1mm-nél ne növeld jobban a hézagot.
Helló!
Már többen is megírták a jó értékeket. A megszakító hézag itt a lényeg, amit fontos betartani a tekercs megfelelő telítése miatt, ami a zárásszög lényege is. A videót nézve az a meglátásom, hogy a kompressziód meglehetősen gyenge, még úgy is, hogy nem firtatom a fizikumodat. Nagyon nehéz becsavart gyertya mellett forgatni a főtengelyt, nem még két-három fordulatot áttétel nélkül, kézzel produkálni. A hengerfej tömítésed rendben van? A leszorító csavarokat a megadott sorrendben és kellő erővel húztad meg? (Átlósan, folyamatosan a kellő nyomaték eléréséig. Ha félre van a hengerfej, akkor kifúj valahol.) VIM
Hello nem mondta senki hogy 2-3 fordul! Az elso fordulatnál elindul
? Elsőre a videón sem indult el. Ahhoz be kell szívni a benzint is, hogy fel lehessen robbantani. Hát, akkor a gyújtásod az kipipálva, mert így nagyon jó! Egy szikrával pöcc-röff.
A hengerűrtartalom megnöveléséhez hozzáigazítottad a kompressziót (le vettél a hengerfejből), vagy így vetted komplett? Nem igazán elektromos lesz a probléma megoldása. VIM
Hát jó de ahogy megforgatam csak egyszer fordult át és ment igaz harmadik megforgatásra igazad van
akkor mi lehet a oka hogy dadog??? Most megy de holt pont elöt egy centivel áll. De csunya a hangja hiába pörög ki teljesen segits és halom hogy a fötengely se szereti
és szerintem akkor mindenhol dadogna ha a tömitésel lenne a gond nem?
és szerintem akkor mindenhol dadogna ha a tömitésel lenne a gond nem?
Ha hallod, hogy a hajtókar odavág a főtengelynek, esetleg csörömpöl is, akkor nagy az előgyújtásod.
EGY CENTI? Maximum 2mm, ami 1.8mm hivatalosan! Akkor ezért megy el a gyújtásod, mert előbb megy végbe a munkaütem és jókorát "odaver" a főtengelynek hogy még a lendkerék is elmozdul rajta.
tudom de máshol meg totálgáz 1.8-nál meg durog mint a videón
pedig már a megszakitot is végig játszotam a jó ponton! Új a megsz,kondi, gy tekercs
MI, akik próbálunk segíteni, azt nem tudhatjuk, hogy TE milyen változtatásokat eszközöltél a motoron. Gyári, belevaló alkatrészekkel a megadott értékekkel, humott szemmel, mennie kell. Valami nagyon nem kerek!
Alaplap Tekercsek Lendkerék A durrogásra most is azt mondom, utógyújtás, mert később van a munkaütem és kihallatszik a kipufogón.
[OFF]
Ha nem ilyen messze laknál, mondanám hogy told át és megcsinálom neked... :lookaround: [ON]
Sziasztok!
Én nem igazán a gyújtótekercsről szeretnék információt kapni, hanem a kondenzátorról. Ezért nem szerettem volna út topicot, hiszen szerintem ide elfér. Apukámnak van (nem csak neki de neki kéne az az adat) egy Simson S51N-motorja. Abban a gyújtás részen (azt hiszem) van egy kondenzátor. Erről szeretnék minél többet megtudni. Az érdekelne hogy ez hány V-os a kapacitása is érdekelne. Gondolom polarizálatlan. Valaki tud ebben segíteni? Előre is köszönöm! Üdv!
Hali!
Milyen az az X2 kondi? Tudnál róla egy képet adni? Üdv!
Köszönöm!
Nem is tudtam hogy léteznek ilyenek! Szóval olyat kell keresnem ami a hálózati feszültség szűrésére alkalmas? Van olyan bontott. Rá van írva hogy melyik milyen? Közben meg is nézem..
találtam 2 db X2 kondit.
0.1µF 250V sorosan párhuzamosan kötve jó lenne?
Jaj mit írtam most nézem, épp akkor kellett elmennem itthonról.
Azt szerettem volna írni hogy, párhuzamosan kötve jó lenne? Nem tudom hogyan került oda az a "sorosan". Hiszen tudom hogy a sorosan kapcsolt kondenzátorok kapacitása feleződik (már ha egyforma a kapacitása). Párhuzamosan összeadódik.
Sziasztok!
Lehet, hogy nem itt kéne kérdeznem, bocs. Szomszédom Simsonján eltűnt a szikra és cseréltem benne gyújtótekercset, kondit és egy másik trafót. Van szikra most, de nem mindig és nagyon kicsi!! Nem tudom mi lehet a gond. És még egy, a trafónak melyik pólusára rakjuk a testet? Nem lehet az, hogy a boltban 12v-os tekercset adtak? Mert ez hat voltos. Köszi!
Hali!
Olvass vissza, azt hiszem ebben a topicban volt hogy mi melyik kivezetés. Meg is találtam amire gondoltam. Bővebben: Link Üdv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |