Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Simson elektronikus gyújtás
Lapozás: OK   18 / 49
(#) kisgabit válasza Krisz03 hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
Amint láthatod a videón nincs rajta berugo kar csak hogy biztos elhidd hogy nem átverés!!! Most ha lehet az én problémámon törjük a fejünk köszönöm!
(#) kisgabit válasza VIM hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
Hello VIM megadnád nekem a pontos beállitási adatokat? Köszönöm
(#) burgdavid válasza kisgabit hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
Neked vagy nagyon erős kezed van, vagy tényleg kicsi a kompresszió
A Simson nem sok mindenre allergiás, de a megszakítóhézagra igen! Ha nem 0,4mm környékén van, akkor nem hajlandó normálisan menni. A gyújtásbeállítást ezzel kell kezdeni!
Az előgyuszi beállításhoz kell egy tolómérő, és egy multiméter.
A tolómérőt széthúzod, és a "farkát" beletolod a hengerbe, de nem rögzíted le. Forgásirányba óvatosan forgasd a lendkereket a felső holtpontig. A tolómérőn látott értékhez adj hozzá 1,8mm-t és rögzítsd le. A multimétert ohhmérő állásba <200 ohm a test és a barna/fehér közé kötöd. Amikor nyit a megszakító, a rövidzár után néhány ohm ellenállást mutat a műszer. Forgasd a FHP felé lendkereket, miközben a tolómérő a hengerben van. Amikor érzed, hogy a dugattyú hozzáér a tolómérőhöz, na ott kell hogy nyisson a megszakító. Addig forgasd az alaplapot, míg pontosan oda esik a gyújtás. Közben érdemes lerögzíteni picit az alaplapot, mert a lendkerék elforgatja magával. Nagyon lassan forgasd a lendkereket, mert a tekercsben indukált feszültség miatt megbolondul az ohmmérő.
Ennél jóval egyszerűbb és precízebb szerszám a beállító stroboszkóp. Javaslom a megépítését
Az alaplapban lévő kondit is célszerű cserélni. A legtöbb esetben ki is kötöm onnét, és felhozom a légszűrőházba(a megszakítóról direktbe forrasztom a vezetéket a gyújtótekercsre, onnét pedig a kapcsolóhoz) jó minőségű WIMA MKP x2 (0,22µF/250V~) kondit teszek a helyére. Az általam javított motorokba mindbe ilyet tettem, kivétel nélkül mindegyiknek megszűntek az indítás és gyújtás gondjai.>
(#) Krisz03 válasza kisgabit hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
Helló!

Ez egy olyan dolog, amit még soha nem láttam, és nem is tudtam elképzelni, hogy létezik ilyen. Így most már tényleg elhiszem. De azért még mindig ott motoszkál a fejemben, hogy a kompresszió elég kicsi lehet.

A gyújtásbeállításról pedig írtak már itt páran, de én azzal kiegészíteném, hogy gyújtásállítás előtt hézagmérő segítségével 0.4mm-es megszakítóhézagot állíts.
(#) kisgabit válasza Krisz03 hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
Ezt vártam hogy elismerd mert nem szoktam hazudozni ,a kompressziorol meg anyit hogy azért bele kell kapaszkodni. nincs egy hetes a 60-as hengerem és jó a tömötése is köszönöm szépen. Igy már jóbb hogy nem hiszel hantásnak
(#) MaSTeRFoXX válasza burgdavid hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
Ha már itt tartunk a beállításnál, most egyelőre kiszedtem a hallos gyújtás és visszaraktam a megszakítósat. Beállítottam 0.4-re a hézagot, de valahogy az előgyújtást nem tudom eléggé előre venni mert van az alaplapon egy fül ami megakad, és nem tudom eléggé balra forgatni, hogy a jelölés környékén nyisson a megszakító.
Vajon mit rontok el? Vagy nagyon kókányolta az előző tulaj...
(#) Krisz03 válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
Utángyártott alkatrészekkel előfordul az ilyen. Egy picit növelni kell a megszakítóhézagot, és akkor elforgatható lesz a megfelelő előgyújtásig az alaplap. 0.05-0.1mm-nél ne növeld jobban a hézagot.
(#) VIM válasza kisgabit hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
Helló!
Már többen is megírták a jó értékeket. A megszakító hézag itt a lényeg, amit fontos betartani a tekercs megfelelő telítése miatt, ami a zárásszög lényege is. A videót nézve az a meglátásom, hogy a kompressziód meglehetősen gyenge, még úgy is, hogy nem firtatom a fizikumodat. Nagyon nehéz becsavart gyertya mellett forgatni a főtengelyt, nem még két-három fordulatot áttétel nélkül, kézzel produkálni.
A hengerfej tömítésed rendben van?
A leszorító csavarokat a megadott sorrendben és kellő erővel húztad meg? (Átlósan, folyamatosan a kellő nyomaték eléréséig. Ha félre van a hengerfej, akkor kifúj valahol.)
VIM
(#) kisgabit válasza VIM hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
Hello nem mondta senki hogy 2-3 fordul! Az elso fordulatnál elindul
(#) VIM válasza kisgabit hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
? Elsőre a videón sem indult el. Ahhoz be kell szívni a benzint is, hogy fel lehessen robbantani. Hát, akkor a gyújtásod az kipipálva, mert így nagyon jó! Egy szikrával pöcc-röff.
A hengerűrtartalom megnöveléséhez hozzáigazítottad a kompressziót (le vettél a hengerfejből), vagy így vetted komplett?
Nem igazán elektromos lesz a probléma megoldása.
VIM
(#) kisgabit válasza VIM hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
Hát jó de ahogy megforgatam csak egyszer fordult át és ment igaz harmadik megforgatásra igazad van
(#) kisgabit válasza VIM hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
akkor mi lehet a oka hogy dadog??? Most megy de holt pont elöt egy centivel áll. De csunya a hangja hiába pörög ki teljesen segits és halom hogy a fötengely se szereti
(#) kisgabit válasza VIM hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
és szerintem akkor mindenhol dadogna ha a tömitésel lenne a gond nem?
(#) kisgabit válasza VIM hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
és szerintem akkor mindenhol dadogna ha a tömitésel lenne a gond nem?
(#) mex válasza kisgabit hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
Ha hallod, hogy a hajtókar odavág a főtengelynek, esetleg csörömpöl is, akkor nagy az előgyújtásod.
(#) VIM válasza kisgabit hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
EGY CENTI? Maximum 2mm, ami 1.8mm hivatalosan! Akkor ezért megy el a gyújtásod, mert előbb megy végbe a munkaütem és jókorát "odaver" a főtengelynek hogy még a lendkerék is elmozdul rajta.

(#) kisgabit válasza VIM hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
tudom de máshol meg totálgáz 1.8-nál meg durog mint a videón
(#) kisgabit válasza VIM hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
pedig már a megszakitot is végig játszotam a jó ponton! Új a megsz,kondi, gy tekercs
(#) VIM válasza kisgabit hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
MI, akik próbálunk segíteni, azt nem tudhatjuk, hogy TE milyen változtatásokat eszközöltél a motoron. Gyári, belevaló alkatrészekkel a megadott értékekkel, humott szemmel, mennie kell. Valami nagyon nem kerek!
Alaplap
Tekercsek
Lendkerék
A durrogásra most is azt mondom, utógyújtás, mert később van a munkaütem és kihallatszik a kipufogón.
(#) VIM válasza kisgabit hozzászólására (») Aug 9, 2009 /
 
Nézd meg új gyertyával és pipával!
(#) burgdavid válasza kisgabit hozzászólására (») Aug 10, 2009 /
 
[OFF]
Ha nem ilyen messze laknál, mondanám hogy told át és megcsinálom neked... :lookaround:
[ON]
(#) zoly15 hozzászólása Aug 10, 2009 /
 
Sziasztok!
Én nem igazán a gyújtótekercsről szeretnék információt kapni, hanem a kondenzátorról.
Ezért nem szerettem volna út topicot, hiszen szerintem ide elfér.
Apukámnak van (nem csak neki de neki kéne az az adat) egy Simson S51N-motorja. Abban a gyújtás részen (azt hiszem) van egy kondenzátor.
Erről szeretnék minél többet megtudni.
Az érdekelne hogy ez hány V-os a kapacitása is érdekelne.
Gondolom polarizálatlan.
Valaki tud ebben segíteni?
Előre is köszönöm!

Üdv!
(#) zoly15 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 10, 2009 /
 
Hali!
Milyen az az X2 kondi?
Tudnál róla egy képet adni?

Üdv!
(#) zoly15 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 10, 2009 /
 
Köszönöm!
Nem is tudtam hogy léteznek ilyenek!
Szóval olyat kell keresnem ami a hálózati feszültség szűrésére alkalmas?
Van olyan bontott.
Rá van írva hogy melyik milyen?
Közben meg is nézem..
(#) zoly15 válasza zoly15 hozzászólására (») Aug 10, 2009 /
 
találtam 2 db X2 kondit.
0.1µF 250V sorosan párhuzamosan kötve jó lenne?

kondik.JPG
    
(#) mex válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 10, 2009 /
 
Ugye 0.05-öt akartál irni?
(#) zoly15 válasza zoly15 hozzászólására (») Aug 10, 2009 /
 
Jaj mit írtam most nézem, épp akkor kellett elmennem itthonról.
Azt szerettem volna írni hogy, párhuzamosan kötve jó lenne?
Nem tudom hogyan került oda az a "sorosan".
Hiszen tudom hogy a sorosan kapcsolt kondenzátorok kapacitása feleződik (már ha egyforma a kapacitása).
Párhuzamosan összeadódik.
(#) burek10 hozzászólása Aug 14, 2009 /
 
Sziasztok!

Lehet, hogy nem itt kéne kérdeznem, bocs.
Szomszédom Simsonján eltűnt a szikra és cseréltem benne gyújtótekercset, kondit és egy másik trafót. Van szikra most, de nem mindig és nagyon kicsi!! Nem tudom mi lehet a gond. És még egy, a trafónak melyik pólusára rakjuk a testet? Nem lehet az, hogy a boltban 12v-os tekercset adtak? Mert ez hat voltos.
Köszi!
(#) zoly15 válasza burek10 hozzászólására (») Aug 14, 2009 /
 
Hali!
Olvass vissza, azt hiszem ebben a topicban volt hogy mi melyik kivezetés.
Meg is találtam amire gondoltam. Bővebben: Link

Üdv!
(#) burek10 válasza zoly15 hozzászólására (») Aug 17, 2009 /
 
Hali!

Most már ez a gond megoldódott, viszont amit nem értek, hogy csak gyertyapipa nélkül van szikra, pipával nagyon kicsi és nincs is mindig! Ha simán rátekerem a kábelt a gyertya végére, akkor megy. Na ez mi lehet? Vélemény?
Következő: »»   18 / 49
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem