Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Központi zár
De mi van akkor, ha pl. kigyullad az autó, és az életed azon múlik, hogy a balesetet látó segítőkész személy ki tud-e húzni a kocsiból, amíg a tűzoltók odaérnek?
Nem hiába van a gyári kapcsolásoknál is megoldva, hogy ütközés esetén kinyit. Másrészt az se biztos, hogy az autó olyan mértékű sérülést szenved, hogy indokolt lenne az ajtó erőszakos felnyitása. Mert szerintem ha nincs rá szükség, akkor a tűzoltók nem fognak a hidraulikus feszítővel bajlódni.
Beépitettem a rendszerbe egy aramkort, ami ha leall a motor, es nincs leveve a gyujtas, vagy ha kinyilik a legzsak, akkor nyitja az ajtokat. Mas kerdes hogy nem-e a kozpontizar fog seulni, pl.: egy oldal iranyu utkozesnel, es nem tudja kinyitni valamelyik ajtot.
Amugy azert idegesito a fek-es megoldas, mert akkoris bezar ha csak a garazsbol gurulok ki 3km/h-val, es utana meg be akarom zarni a garazsajtot.
Koszi, most tanulmanyozom at. Az otlet jo, megvalositason kell majd valtoztatni kicsit, mert sok az a 6 IC.
Ha ismered az autóban lévő CAN kommunikációt (doksiból vagy kimérted) akkor egyszerűen megoldható a dolog egy Microchip MCP25020 portbővtővel, aminek egyik digitális kimenetét felprogramozol a sebességjel CAN üzenetének megfelelő értékeire. A digitlis jellel aztán vezérelheted az ajtóidat vagy bármit.
Kérdés hogy van-e a kocsiban CAN busz (valószinűleg igen) és mi annak a protokollja? (némi kutatást igényel) Sok sikert
Viszonylag ritkan szoktam ugy autozni, hogy épp van mellettem néhány jol felszerelt tüzolto.
Mire odaér, az idö. Lehet, hogy egy elsösegélyben jártas járokelö tehetne valamit addig, ha ki tudja nyitni az ajtot. Mindegy, ha nem világos, nem eröltetem.
Sziasztok! Ha valaki tud,segítsen! Szeretném működtetni a központi zár vezérlőjével vagy az elakadásjelzőt,vagy a helyzetjelzőt,tök mindegy,csak világítson! A vezérlőegységből kijövő vezeték gombnyomásra negatív jelet ad,és ezért tanácstalan vagyok! Az autó egy 84-es Golf2Gti
Hálás köszönet! Jó ehhez egy normál ködlámparelé is?
Még egy kis segítségre lenne szükségem! A relé működésével kapcsolatban mindent értek,már csak azt nem tudom,hogy hol lépjek be vagy a világítás,vagy az elakadásjelző rendszerébe! A legjobb az lenne,ha a parkolólámpa világítana a központi működtetésekor. Ha Ladáról lenne szó,nem is lenne problémám,csak a golfon az indexkapcsolóval is lehet kapcsolni a helyzetjelzőt,balra,vagy jobbra! Nem szeretnék kivágatni semmit! Jó lenne tudni,melyik vezetékre kössem a vezérlőegység kábelét! A segítséget előre is köszönöm! Roberto
Ha a helyzetjelzöre akarod kötni, akkor kötheted a világitáskapcsolora, a Golf2-nél könnyen hozzáférhetö. Szürke vezetékre kösd.
Ha inkább az indexre kötnéd, akkor a kormányburkolat alatt az indexkapcsolotol jövö fekete-zöld és fekete-fehér vezetékekre köss. Ebben az esetben a 2 oldalt 1-1 diodával szét kell választani. Jav: a helyzetjelzös verzionál is kell a két vezeték a diodákkal, mert kikapcsolt világitáskapcsolonál nincs összekötve a bal és a jobb oldal. Akkor meg már inkább az indexre kötném..
Milyen diódát használjak?
Ami bir 4-5 ampert.
Köszi, megpróbálom összehozni!
Nekem az a bajom , hogy a központi zár azonnal visszazár meg az egyik ajtot nem zárja , milyen legegyszerűbb javítás lehetséges amit még házilag is megtudok csinálni ?
Előre is köszönöm a választ
Nem voltál tul böbeszédü, de talán az, hogy az egyik ajtot nem zárja...
És az minek a következménye lehet , csak azért kérdezek ilyeneket mert nem akarom szétbarmolni az egész autot
Sziasztok!
Van egy 96 -os B Corsa-m. Az ajtócsatlakozó vezetékeit teljesen szétszedtem (kihúgáétam a foglalatból) mind az ajtó felőli végén, mind pedig a kaszni felőli végén. Bekötöttem egy hangszórót, ezután összeraktam és a vezető oldali központim rosszalkodik. Ha NEM dugom rá a motort, akkor a másik 3 és a csomi rendesen nyit és zár, ha RÁdugom, akkor egyszer vagy tudok nyitni, vagy zárni és onnantól egyik sem működik. Azt mondták nekem vill.szerelők, hogy dobjam ki a motort, mert tönkre ment. Vettem egy bontottat, de ugyan azt csinálja vele is. Mi lehet a gond. Szétszedés előtt minden tökéletesen működött. Gondoltam rosszul kötöttem vissza a vezetékekekt, de leírtam, lefotóztam előtte és a kapcsolási rajz szerint is jó. Százszor átnéztem. Ha valakinek van valami ötlete, ne tartsa magába. Köszönöm előre is! G.
Ha 5 vezetékes motor, lehet, hogy összekeverted a vezérlőszálakat. Bár ha mindent bekötöttél, inkább azt csinálná, hogy visszanyit, vagy elkezd rángatózni...
Hagyd meg csak a motor 2 vezetékét! Üdv Inhouse
Honnan tudom melyik kettőt kell meghagyni?
Lehet így jó lesz? Köszi! G.
Tehát, akkor 5 vezetékes a motor? Légyszíves írj már le pár dolgot, ami nekem innen nem egyértelmű! Honnan találjam ki?
A motor 2 vezetékén jön az impulzus a motornak. Ha leválasztottad a vezérlőről, mérd meg az ellenállásokat. Fogsz 2 vezetéket és 200ohm állásban megnézed. Ahol pár ohm-ot mérsz és nem rövidzárat, az a motor. Ha átváltod a műszert feszültségmérésbe és mozgatod a motort, ugrálni fog az érték... A maradék 3 szálból kettő között rövidzárnak kell lennie, ha átváltod a motort, akkor ebből az egyik és a maradék szál között. A közös általában testen van a vezérlő felől, ezt kapcsolja a motor vagy ide, vagy oda. A vezérlő felől a motor 2 szála is testen szokott lenni! Üdv Inhouse
Ne haragudj, igen, 5 vezetékes, gyári központi motor.
Annyira nem vágom a témát. Ezért vagyok kicsit béna. Esetleg ha küldök neked egy kapcsolási rajzot, abból meg tudod mondani melyik az a két vezeték? Köszi szépen! G.
Az előbb írtam, hogyan találod meg, melyik az a 2 vezeték. Egy multiméter kell hozzá.
Ha utólagos KPzár lenne, akkor a kék és a zöld színű. Üdv Inhouse
Rendben akkor majd megnézem. Annyi lenne azzal kapcsolatban a kérdésem, hogy leválasztom a vezérlőről alatt mit értesz? Magyarul lehúzom a csatit a motorról és a csatlakozó vezetékeit méregetem?
Ha igen, akkor utána hogy tudom mozgatni a motort, ha nincs rádugva? Bocs, hogy ennyire értetlen vagyok. Köszi szépen! G.
Igen, húzd szét a vezetékeket, hogy ne legyen a motornak kapcsolata a vezérlővel.
A motort kézzel mozgatod...vagy mire gondoltál? Üdv Inhouse
Azt írtad, hogy kapcsoljam át feszültség mérésre és mozgassam a motort. Ekkor már a motor csatlakozóit mérjem? Ha vezetéket mérek és nincs rajta a motor, akkor hiába mozgatom, nem?
Köszi szépen! G.
A motor vezetékeit mérd! Mi mást? Milyen vezetéket akarsz még mérni?
Üdv Inhouse
Szerintem félre értettük egymást. A motornak nincsennek vezetékei.
Úgy van, hogy van egy kábelköteg az ajtóba, aminek az egyes vezetékei egy henger alakú csatlakozó fejbe vannak beledugdosva. Ezek közül megy öt vezeték a motorhoz, de ez az öt vezeték egy csatlakozóban van szintén és a motorra csak rá kell dugni. Tehát a motorból nem lógnak ki vezetékek, ha lehúzom róla a csatit. Linkeltem egy képet a motorról. Sajnos a csatiról nem találtam, de 5 hengeralakú tüske van benne és arra megy a kábel. Köszi szépen! G.
Szia!
Nem mindegy neked, hogy azok a vezetékek egy motorból lógnak, vagy az ajtó zsanérjánál? Végig tudod követni a vezetékeket? A motor fenekén levő csatlakozóban is tudsz mérni... Üdv Inhouse
Okés, köszönöm szépen!
Nem akarlak felidegesíteni, de úgy látom sikerült kicsit... bocs... Annyi lenne még a kérdésem, hogy ha megvan ez a két vezeték, akkor mit fogok vele elérni? Ha így nyit és zár a vezető oldali motor, akkor mi a hiba? Köszi szépen és bocs még1x. G.
Nem idegesítettél fel, csak nem értem, hogy mit nem értesz...
Ha megvan a motor 2 szála, akkor azt hagyod meg csak. Így kipróbálod, ha megy, akkor eddig jó. Akár így is hagyhatod, annyi, hogy a jobb oldali (ugye azt írtad?) ajtóról nem lehet majd kapcsolni az egészet. Ha a további másik 3 szálból kötöttél el valamit, akkor azokat kell megkeresni. Egy váltóérintkező, ami vagy ide, vagy oda zár. Ezt meg tudod keresni. A vezérlő felől szintén, ott test van kötve (99%) a COM pontra. Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |