Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Központi zár
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Kb egy éve központi zárat szereltem az autóba, és most megmakacsolta magát. Illetve csak részben, ugyanis nem hajlandó zárni, csak nyitni. A központi vezérlőegység veszi a jelet, mert mikor rányomok a távirányítóval akkor halk kattanás hallatszik belőle. A motor is veszi a jelet (szintén hallatszik egy tompa kattanás), de a nyitást nem hajtja végre. Van valakinek ötlete? Talán a vezérlőmotor a hibás? Ha valaki otthon van ebben a témában, kérem segítsen!
vezetékek nincsenek szétcsúszva ? ha kicsit mozdul akkor szorulása van. szedd szét kend meg.
Ha megmozdúl a motor és a zár nem nyit vagy zár valószinű a rögzítés lazult fel ott ahol a motor meghúzókarját rörzítetted az autó zárszerkezteéhez.
vedd le a burkolatot és úgy próbáld ki akkor biztosan lehet látni a szerkezet müködését.
te a kábelre gondoltál ?
-én a zár mechanizmusra . most már mind 1
Hasonlót produkált az én kocsim is egyszer: Hiába zártam rá, mindig "visszarúgta a zárást". A szervizben az anyósülés felőli ajtó zárjából kikötötték a nyitó érintkezőt, azóta nincs vele gond...
Hy!
Én eccer szereltem központi zárat egy P. Boxer-be.Ott az volt a baj hogy maga a zár szekezet szorult és a gagyi motor nem tudta nyitni vagy zárni. Ha te szerelted be akkor gondolom az is gagyi k.zár. :yes: Vedd ki a motort és nézd meg meg hogy ha kapcsolod akkor mozog-e.Ha igen akkor a zárat kell megnézni.
Csak a bal első ajtót szedtem szét (csak 1 db ötvezetékes a 4 közül) és kivettem a motort, terhelés nélkül sem hajlandó zárni. Kézzel kell visszanyomni, ezután a nyitással semmi gond, úgyhogy szerintem a szorulás kizárva. Az elképzelhető, hogy úgy romlott el a vezérlőmotor, hogy csak az egyik irányban működik?
Egyébként köszönöm a hozzászólásokat!
Olyan is előfordulhatott, hogy a fogaslécről letörött egy-két fog és ezért nem működik. Próbálkozz egy új motorral. A DELTON-nál kb 1000Ft.
üdv a mi h100-asunknak az a központi zár hibája hogy ha nyitnánk az autót akkor visszazár, és ott kell a kulcsal vagy 20x kinyitni mire fent hajlandó maradni... erre valaki tud mondani valami megoldást? nagyon megköszönönnémmert 1 picit idegesítő...
Valamelyik 5 vezetékes motorban vacakol a mikrokapcsoló. Ez lehet, rossz beállítás, ahol éppen a holtponton vált a mikrokapcsoló és ezért bizonytalan, vagy lehet, hogy rossz az érintkezője. Vagy lehet még valamelyik 5 vezetékes motor is gyenge és nem tud átváltani, ezért az úgymaradt mikrokapcsoló miatt visszanyit... Nézd meg, hogyha bentről a gombbal zárod/nyitod akkor jó-e. Ha így jó, akkor állítani kell rajta, hogy a kulccsal is stabilan kapcsoljon az érintkező. Ha így is vacakol, akkor szinte biztos, hogy motorcsere lesz.
Az előző hozzászólónál meg motorcsere és próba. Fogak ritkán törnek, a leggyakoribb hibák: - vezetéktörés az ajtóátvezetőnél - zárszekezet szorul, hibás - elállítódott, meglazult a rudazathoz rögzítő elem - mikrokapcsoló érintkező hiba - motor gyenge, vagy szakadt - vezérlőben elégett a fólia, beégett a relé - a fogasléc elkopik, szorul (békebeli autóknál) - stb... Üdv Inhouse
Kezdek kiakadni ettől a központizártól! Mindenesetre szűkült a kör, motorcsere megvolt, nem az a baj, vezetékek átnézve, az is rendben. Most kivettem a vezérlőegységet, mert meguntam, h. minden nyitás után végig kell nyomogatnom a gombokat mielőtt otthagynám az autót. Mert nyitni ugyebár nyitja kulccsal is meg távirányítóval is a "drága". Lehetséges, hogy éppen a vezérlőegység "beteg"? Más ötletem nincs, és nektek?
szerintem akkor a vez.egység reléje (záró) betegedett meg. beégett a kontaktus. nyitás-záráskor hirtelen sok ampert szippantanak a motorok 1 pillanatra.
szerintem csréld ki a relét
Sziasztok!
Van egy Suzukim ami riasztós és az összes ajtót bezárja. Műúködött is addig amíg kulcsal be nem zártam a bal első ajtómat. A többit zárja ugyan úgy csak a bal elsőt nem. Tipp?? Egyébként elfordul a pöcök csak nem elég erős ahhoz h be is zárja. Lehet h szorul?? Köszi a segítséget előre is.
Hali!
Az lenne a problémám, hogy van egy központizár vezérlőm ami elvileg úgy működen hogy egy jel az eggyik csatira nyit a és egy újabb jel a másik csatira zár! Viszont csak nekem egy olyan távvezérlő áramköröm van ami egy impulzust tud kiadni! Azt kéne valahogy megoldani hogy egy jel zárjon és a következő jel nyisson! Asszem negatívval lehet nyitni zárni! A távvezérlő elektronikánál mindeg hogy negatív avgy pozitív amit kapcsol! Aki tud valami kapcsolást írjon! Amúgy van képem az elektronikáról! És eddíg 4 lábat tudok hogy mi micsoda!Kép: Hivatkozás
Én idáig jutottam vele hogy mi micsoda, de ezt valamikor az az elektronika vezérelte amire most akarom rákötni, de az eredeti bekötését nemtudom mert szétszedték mielőtt megnézhetem volna!
De tuti hogy van egy olyan láb is ahol egyik jelre nyit a másikra zár! Mert ha nem így lenne akkor nem működött volna!
Ebben a témában senki sem tud valami okosságot mondani nekem???
hi
mennyire rövid az impulzus? 1 sec?
Az impulzus addíg tart amíg a távirányítót lenyomva tartom!
Meg lett a megoldás a működtetésre!!!
A lényeg hogy a kapcsoló ármakör amit a távirányító kapcsol azon váltó relé van és lehet állítani hogy ki be kapcsoljaon vagy csak a gomb lenyomásásig be! Átállítottam ki be kapcsolásra és a kp-zár nyitóját a relé eggyik kimenő lábára kötöttem a zárást a másik kimenőjére és már működik is! Sokat filóztam a megoldáson de meglett!
Helló,
1.3 Ford Escortomba, 2 ajtajába szeretnék rakni központi zárat, de sok problema fordult elő. 1. Ha orsós vagy "spirálos" áttételt alkalmazok, akkor visszafele nem fog megmoccanni. 2. Hogyha bevanhúzva a zár (nincs a kulcs közép állásba) akkor belülről nem lehet kinyitni anélkül, hogy ne akarná vissza forgati a kulcsot. 3. Nincs tapasztalatom és kapcsolásom sem az adó-vevő elkészítéséhez (ez a legkissebb gond ) 4. Még nem fedeztem fel az összes akadályt... Gondoltam elektromágneses megoldásra, de szerintem az nem lenne elég erős hozzá, mondjuk ha ez jó lenne, akkor az első 2 probléma megszűnne és végállás érzékelő sem kellene. Vagy orsós tengellyel csinálnám és akkor már ki is vehetném a "kulcslyukakat" az ajtóból , de jobb lenne valamilyen okos mechanika ahoz, hogy ha belülről vagy kulcsal akarom kinyitni akkor az ne mozgassa meg a motort. Az adó-vevőhöz megtudnátok adni egy sima kapcsrajzot, ami annyit tud, hogy nyit-csuk
Köszi, de nekem nem csak központi zár kell, remélem érted
A ford escort az egyik leg nehezebb dió utólagos beépítéshez emlékeim szerint. jobban jársz ha bontóban veszel két motort, ha jól emlékszem központ sem kell hozzá, mert az mechanikailag hozzá van gyártva. A távirányító utána már nudli.
Én nem tartom olyan vészesnek egyenlőre, 19 éves a drága, nemrég vettük meg. A mozgató motor 2 fogaskerékből 2 csapágy 2 micro kapcs. , orsóból és egy menetes csapból állna. elférne, beszerelni sem lenne nehéz, hibába van ott a behegesztett ablak sín. Azon gondolkozám, hogy végülis kivehetném én a zárat és behegeszthetném, ha gáz van, akkor max bemászok a csomagtartón keresztül, mivel kombi, vagy Reed csövet rakok, mint kapcsoló az ajtó lemezhez, ha a távráncigálóval lenne gáz
|
Bejelentkezés
Hirdetés |