Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos fűtés autóba
 
Témaindító: wolfcsaba, idő: Jan 20, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 7
(#) wolfcsaba hozzászólása Jan 20, 2010 /
 
Sziasztok!
Szeretnék az autómba elektromos fűtést tenni, hogy indítás után rögtön meleg levegőt fújjon a gép. Nem igazán találtam semmit ebben a témában a neten.
Arra gondoltam, hogy ellenálláshuzalból meg lehetne ezt csinálni? Konkrétan ebből: http://www.fotexnet.hu/conrad_s171/page/item/299104/ellenallas_huza...60_10m
És valahogy úgy lenne ez jó, hogy max 15A áramfelvétele legyen, és 12V-ról működjön, és mondjuk ne gyújtsa fel a kocsit, tehát max 100-120 Celsius legyen a huzal hőmérséklete. Sajnos fogalmam sincs, hogy hogyan is kéne kiszámolni, hogy milyen huzalból hány méter szükséges. Illetve ha valakinek van egyéb kreatív ötlete, annak is nagyon örülök. Az eredeti tervem az volt, hogy veszek ilyet: http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZWV...dOUT09
De ez nem sikerült, merthogy nem tudják beszerezni.
Előre is köszönet a segítségért.
(#) tatabike válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Üdv, régebben lehetett ilyet kapni készen, direkt kocsiba, már nem árulják?

Szerk: Na, mondom, hogy van, tessék.
(#) m0n válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 20, 2010 / 4
 
Ohm törvény
U/I=R
Namost ha U=12V, I=15A akkor az ellenállás 0,8 Ohm.

Ha az ellenállás 5,65Ohm/méter akkor 5,65/X=0,8=14,157 centi lesz 0,8 Ohm.
Durván: ha 15 centis darabot vágsz le belőle akkor meglesz a 15 amper áramfelvételed.
De! Okosabb lenne a hőleadás szempontjából 2 db 30 centis darabot párhuzamba kötni, vagy 4 db 60 centis darabot párhuzamosan kötni a jobb hőleadás érdekében.
Arra figyelj a kialakításnál, hogy a felhevült drót nyúlik és mivel szigeteletlen, akár rövidzárlatot is okozhat!!!
Mindenképp használj hőkapcsolót a rendszerben, ami egy esetleges túlmelegedés esetén bontja az áramkört (régi hajszárítókban találsz ilyet)
Olvadó biztosítékot a betáplálásnál mindenképp használj!!!
... szerintem ...

Sok szerencsét a munkához!
(#) tatabike válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
(#) tatabike válasza m0n hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
A nyúlás ellen kell rá rakni porcelán gyűrűket a kritikus helyekre...
(#) wolfcsaba válasza tatabike hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Ezt már lenyomták, és nem találtam másikat... Illetve van, de drága, és gyenge is. Meg ebből is csak a fűtőbetétet szedném ki, nem akarok a műszerfalra csavarozni.
(#) wolfcsaba válasza m0n hozzászólására (») Jan 20, 2010 /
 
Na igen, ez jó, és hasznos. A 4 darab 60 centissel már melegséget is tudnék csinálni. És méretben szerintem passzolna is. A porcelángyűrűket én is tudom, egyrészt szigetel, másrészt kevésbé gyullad ki a kocsi.
Akkor még egy kérdés: Ha beleteszek 4x60 centit, párhuzamosan kötve, akkor megvan a 0,8 ohm, a 15 amper, a 12V-ra, ez csodás. A huzal adataiból nem derül ki, hogy ez hány fokra melegszik majd így fel? Hőkapcsoló, az a bimetál? Van itthon egy nem használatos vasaló... Esetleg abból? És a hőkapcsolót hogy helyezzem el? Az áramló meleg levegő útjába, vagy valahogy nyomjam hozzá a huzalhoz?
(#) kendre256 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 21, 2010 /
 
A hőkapcsolót a fűtőszálak közelébe tegyed. Akkor szokott túlmelegedni, ha nem áramlik a levegő (pl. bedöglik a ventillátor). A huzal felmelegedése a levegőáramtól is függ, ha nagyon "fújod" kisebb lesz a hőfok.
(#) patekw válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 21, 2010 /
 
Üdvözletem !
De szerintem jó volna megkéredzni az akkumulátort
is, hogy mit szól hozzá !
(#) akos70 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 21, 2010 /
 
Nem hiszem, hogy ez használhato ötlet lenne autoban.
Ahhoz, hogy érezhetöen fütsön, marha nagy teljesitményre lenne szükség (az autoban fellelhetö lehetöségekhez képest, természetesen).
Ha viszonylag gyorsan akarsz egy kis melegérzetet az autoban, gondolkozz az ülésfütésen.
(#) wolfcsaba válasza patekw hozzászólására (») Jan 21, 2010 /
 
Alapvetően csak beindítva használnám, és csak arra a 10 percre, míg a kocsi bemelegszik, utána már a víz is meleget ad. De amúgy ha jól mondom, akkor 12V*15A=180W (Ugye ezt így kell?). A mélynyomó erősítőjét majd addig nem kapcsolom be. (380W)
(#) wolfcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Jan 21, 2010 /
 
Nem a melegségérzetre hajtok, hanem hogy az első 5 percben ne -15 fokos levegő jöjjön be, hanem mondjuk 10-20 fokos. Amúgy vannak ilyenek például audikban, gyárilag, rendes elektromos radiátor, bár az 3*200W-os.
Íme: http://www.vatera.hu/audi_100_a6_kiegeszito_futes_elektromos_gyari_...7.html
Ámde ez 600W, ami szerintem a kis Matizom kis generátorát percek alatt megölné. És még drága is. Meg nagy is. És az alakja sem olyan. Ezért gondoltam ellenálláshuzalra, mert azt szépen olyanra hajtogatom, amilyenre akarom. Viszont még mindig tartok tőle, hogy nem fogom tudni rendesen megvédeni magamat kigyulladás ellen. Olyat láttam, hogy 1150 fokra melegszik ez fel. Azt kicsit sokallom.
(#) akos70 válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 21, 2010 /
 
Ott van hozzá egy 120amperos generátor is. Ha ragaszkodsz az ötletedhez, neked is kell olyan a Matizra.

Kizártnak tartom, hogy azt az 1-200wattot, amit a generátorodtol pluszban elvárhatsz, ilyen formában megérezz.
(Ha alattad egy centivel fekteted be ugyanazt a teljesitményt, azt már igen)
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 21, 2010 /
 
Egyébként megfelelö hütörendszer esetén az autonak pár perc után már langyos levegöt illik lihegnie.
Az elektromos fütést, amit belinkeltél, közvetlen befecskendezésü dizelmotoroknál használják, amiknél olyan alacsony a hulladékhö, hogy a motor csak nehezen éri el az üzemi hömérsékletet, és enélkül érezhetöen gyengébb lenne a fütés. (Ezek mellett a VW-Audi TDI-kben a hengerfej mellett 3db izzitogyertya is melegiti a vizet hideg motornál.)
(#) wolfcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Jan 21, 2010 /
 
600W egy audiba, 200W egy matizba. Ez szerintem működik. A hifi sokkal többet fogyaszt. 200W az 4 tompított fény, nem olyan sok az. De lehet, hogy az lesz, hogy beruházom ezt a komoly 1 darab ezrest ellenálláshuzalba, és kipróbálom a 4x60 centit párhuzamosan, mit csinál. Rakok elé egy 20as olvadót a rend kedvéért, és megtapogatom áram alatt, hogy mennyire melegszik fel.
A hűtőrendszerrel meg az van, hogy nemrég kilyukadt a radiátorom, glikolos gőzfürdő volt a kocsiban. Kicseréltem a radiátort, de ez valahogy nem nyomja annyira a meleget, az előző ráolvasztotta a cipőt a lábamra. Szóval ilyenkor, amikor -10 fok van, akkor kell egy negyed óra, mire 20 fok lesz a kocsiban, és nem érzem, hogy ki akar gyulladni a lábam. 25 perc alatt meg beérek a munkahelyemre. Szóval a radiátorcsere óta nem tol olyan meleget. Ez csak most lett érdekes, régebben 5 perc alatt beértem, annyit kibírok. De ez most túlzás. A radiátort meg nem szeretném kiszedni most télvíz idején, talán majd nyáron, ne tudd meg, micsoda szívás ezt a kocsit szerelni. Ha 8 helyen hajló 3 méteres kezem lenne, az is kevés lenne.
(#) huba válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 21, 2010 /
 
Az én tippem az hogy levegőzsák maradhatott a radiátorban. Talán kéne légteleníteni, ez a jobbik eset, rossz esetben erősen lerakódott vagy dugult.
Nem tudom hogy vagy vele, de tisztességesen beszerelni egy ilyen ellenállásos melegítőt majdnem ugyanaz a munka mint a régi rendszer helyrepofozása.
(#) Sarok Adrián hozzászólása Jan 21, 2010 /
 
Szerintem nem kell feltétlenül ellenálláshuzallal bíbelődni.
Megteszi néhány fényszóró izzó is. Ha zárt fémdobozba teszed, akkor a fény 100%-a is hővé alakul

-Vagy halogénizzó hűtőbordával? - Ez lehet akár rézcsőből is...
(#) akos70 válasza huba hozzászólására (») Jan 21, 2010 /
 
Egyetértek, annyi modositással,hogy tisztességesen beszerelni nagyobb munka, mint helyrepofozni.
(#) badogrugdalo válasza wolfcsaba hozzászólására (») Jan 21, 2010 /
 
12V és 15A az 180W. Ez a teljesítmény fütésre a nullánál is kevesebb.Nem hiába nem így oldják meg a Mercedesnél sem.Létezik viszont olyan üzemanyag fütésü készülék ami a hütő-fütő rendszeren keresztül akár álló helyzetben is füt.(Eberspecher,Webasto,stb.)Az újkori ára néhány százezer Ft.
A vaterán láttam húszezerért is de a beszereléséhez szaktudás és mühelyháttér szükséges.
(#) Stadi válasza badogrugdalo hozzászólására (») Jan 21, 2010 /
 
... emellett hely, amiből gyanítom, hogy egy Matizban meglehetősen kevés van.

Szerintem is kevés a 180W. Kézmelegítésre a légbefúvó nyílásoknál használható, de az autó felfűtésére nemigen.

wolfcsaba, próbáld ki, hogy kiviszel a mínusz fokokba egy hajszárítót és bekapcsolod a legkisebb fokozatra. Nézd meg, milyen meleget fúj, mekkora sebességgel és mekkora teljesítménnyel (W). Ha pedig az új fűtőradiátor kevésbé fűt, mint a régi, akkor ott más baj lesz. Van motorhőmérséklet mérő a kocsi műszerfalán? Felmelegszik a motor üzemi hőmérsékletre? (>80°C)
(#) zolika60 hozzászólása Jan 22, 2010 /
 
Már valamelyik topicban leírtam a saját megoldásomat. De legyen itt is. A hengerfejen lévő vízcső csatlakozóba (ami a radiátor felé megy) beépítettem három izzító gyertyát. Ezek a vizet fűtik Tettem a rendszerbe egy hőkapcsolót ami 40 C° felett kikapcsolja a fűtést. Fontos az is, hogy csak járó motornál működjön a rendszer, mert a 30A feletti áramfelvétele hamar lemeríti az akkut.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Igen, ez a megoldás van gyárilag a TDI VW-kben, csak ott van hozzá egy minimum 90A-es, vagy inkább nagyobb generátor.
A Matizban mekkora lehet? Max 40A? És ez persze a maximális teljesitmény, rendes fordulaton.
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Tévedtem, 65A, ha ilyen.Bővebben: Link
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Mondjuk én is kicseréltem az eredeti 45A-est egy 70-esre. Így is alapjáraton a láma fényerején erősen látni megy-e a rendszer. De problémát nem okoz most is mindennap használom. Mondjuk 60Km-ről járok be dolgozni így van ideje az akkut visszatölteni. Ha valaki csak városban néhány Km-t használná főleg ha lámpával együtt lehet, hogy problémás lenne. De ez más villamos fűtésre is igaz.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
És jol érezhetö a változás? Milyen autoba tetted?

Én jo tizenéve gázolaj-elömelegitésre használtam izzotogyertyát, egyenesen a föszürö üregescsavarjába beépitve Akkoriban egy kemény télen mindennapos volt, hogy megállt dermedés miatt, azután soha. ;-)
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
WV passat 1,6d még 81-ből. igen érezhető változás van. 4-5Km-ről kb. 1 re csökkent az az idő amikor már érezhető fűtés van. Nagyjából ekkorra éri el a vízhőfok a 40C°-ot. Egyébként az ablak szinte azonnal leolvad és párátlanodik. Ehhez + néhány fokos levegő is elég és a felmelegített víz egyből a fűtőradiátorba jut. [OFF]Ebben az autóban gyárilag volt ott egy kb. 15cm es fűtőbetét. de már akkor sem működött amikor vettem az autót. Sehol nem találtam hozzá másikat. Pedig Bosch. Olyan 4mm vastag és szinte végig és a szűrőn. Manapság jobbak a gázolajok vagy nincs olyan hideg, de nincsenek dermedési problémáim évek óta.
(#) Skyline hozzászólása Jan 22, 2010 /
 
Sziasztok!

Nem tudom hogy jó ötlet-e de ha a külső levegőt szívja be a rendszer akkor lehetne egy olyat csinálni hogy a beszívó nyílást meghosszabbítani a kipufogócsonk felé(persze fém csővel).
Igy már kevés megtett út után meleg levegőt szív be és az utasteret és a belsö radiátoron keresztül a motort is hamarabb felmelegíti.
Mi a véleményetek?Én is ezt szeretném megvalósítani

Üdv!
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Valoszinüleg a gázolajjal volt probláma akkoriban, mert már jo ideje sokkal nagyobb minuszban sem volt dermedési gondom. Bár a jelenlegi automban is van gázolajelömelegités, de itt a hütöviz melegiti, egy kis höcserélö, saját termosztáttal.
(#) akos70 válasza Skyline hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
A kipufogocsonk pillanatok alatt felforrosodik, és biztos hogy számit, ha nem a -10-20 fokos levegöt kell felfüteni.
Egyetlen hátrányát az igy bejuto "illatokban" látom, elég pár olajcsepp a forro motoron.
(Trabit birod? )
(#) Skyline válasza akos70 hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Hát igen itt még vannak hiányosságok de gondolom valahogy ez is megoldható lenne
Már csak azt nem tudom hol lehetne hozzá gégecsövet venni ami hőálló bizonyos fokig?
Egyébként az izzítógyertyás megoldás is jó ha már beindult a motor!
Következő: »»   1 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem