Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.Keresgéltem a fórumon de nem találkoztam megfelelő témával és ezért nyitottam új témát.Szóval elő is hozakodnék a gondommal.Az elképzelésem az lenne,hogy az autóm vizhűtésének rendszerébe be kéne iktatni valamilyen melegitőt ami kissé elő melegitené az autó motorját,igy megkönnyitve a motor beinditását.Persze nem a nyári szezonra gondolok.Mivel tény,hogy a nagy minuszokban nehezebben gyújtanak az autók meg persze sokkal nagyobb a motor kopás is hideg állapotban.A szerkezet 220V hálózati áramról működne mivel az van bőven.
Én is hasonlón gondolkozom! Szereztem egy cső fűtőszálat mosogatógépben volt 230 V -al működik az átmerői pont jók lennének a csőbe kötéshez de! a két áram szál szabadon van ezekkel nem nagyon tudok mit kezdeni és azt sem tudom hogy ugye itt nem csak egy helyen kell melegíteni lehet hogy csak a csőben forrna fel a víz máshol hideg maradna mert nem áramlik.
Léteznek állófűtések autókba, nagyságrendileg 200000 forint környéki áron. Ezek komplett rendszerek. Vagy túl drágának találod?
Ja ja azt is meg kell oldani valahogyan,hogy a hűtő folyadék cirkuláljon a rendszerben.Vagy is valamilyen kis pumpát is be kell iktatni.Meg szerintem hogy a biztonság is meglegyen termosztát kapcsoló is kéne nehogy nagyon felhevüljön a viz.
Az igazság az,hogy egy állófűtés már van beszerelve de az csak az utasteret fűti.Egy Eberspeher. De az mondjuk azért nem tetszik mert ha huzamosabb ideig megy nem tudom begyújtani az autót meg még ráadásul a motor is le van vagyva.És azért gondoltam,hogy inkább a motrot kéne kicsit felmelegiteni.
Nem lehet azon állítani vagy módosítani, hogy a blokkban is keringtesse a vizet?
A gond az,hogy ez levegő melegitésre van gyárilag.Vagyis ez szinte esély nincs bekötni a vizes rendszerbe.
Kicsit kihivásnak is tekintem a dolgot,mert azért nem szeretném ha az autó fogná magát és felrobbanna.De szerintem azért meg lehetne ezt házilag oldani.Csak tovább kell szaggatni a témát meg keresgélni.
Északibb országokba készült autókban van ilyen gyárilag. Tulajdonképp egy "merülőforraló" beépítve a vízrendszerbe. A motortérben ott van feltekerve a 230V-os kábel, reggel megy a tulaj, kinyitja a géptetőt, bedugja a hosszabbítóba a kábel végét és már melegszik is a víz. Régebbi autóknál volt akkora vízcsőkereszmetszet, hogy nem kellett keringtetni külön, hanem magától áramlott a folyadék. Legalábbis nekem így mutatta meg magyarázta egy autószerelő ismerősöm. Szóval legegyszerűbb lenne talán bontókban érdeklődni. Konkrétan a háromágú csillagos autómárkában láttam ilyet ("zőccséges" modell), de nyilván tettek másba is. Autóba való elektromos vízpumpát is lehet venni külön.
Vagy a levegős állófűtést szedd ki, és tegyél be egy vizeset. Én vizeset rakattam az autómba. Munkadíjjal együtt úgy 150K-ra jött ki, úgy, hogy a kályha bontott volt, az összes többi körítés viszont új (elektromos gázolaj- és vízpumpa, kipufogódob és -cső), és a felfogatást külön le kellett hajtogatni lemezből mindenhez. Ha sajátkezűleg be tudod szerelni, akkor ennek az összegnek kb. a felét megspórolhatod. A gyári vizes állófűtések előnye (olykor hátránya...), hogy minden létező védelem bennük van már, így ezzel a kérdéssel nem kell foglalkozni.
Szia! Egy zárt ( de szükség esetén megbontható ) kis tartályba kell egy fűtőbetétet, egy termosztátot és egy hőkorlátozót egybeépíteni. ( Úgy mint egy bojlernél. ) Lehetőleg alsó és felső csőcsatlakozással, ahogy a hely engedi... A méreteket a beépítésre kerülő alkatrészek határozzák. 800 - 1200W körüli teljesítmény rendszerint elég, hogy az autó ne fagyjon el. ( Persze amúgy szem kell 90-Fokra beállítani. )
Sok sikert a projekthez.
Igazad lehet,keresgélni kell de nekem azért a 220V jobban bejönne.Nem nagyon nyaggatnám az aksit ilyen dologgal mert ilyen hidegben még az új akku ereje is le feleződik.Ami viszont benne van az mondjuk jó mert ha nincs közelben 220 akkor legalább én nem fagyok meg.
De szerinted ez igy magába tudna cirkulálni?Mert nem tudom hogy igy lenne e öncirkuláció.Mert ugye a meleg mindég fölfele igyexik.Ezért mondjuk akkor talán alul kéne bekötni a rrendszerbe.
No akkor feldobok én is néhány ötletet.
A legegyszerűbb, beteszel a motortérbe egy hajszárítót, esetleg rákötsz egy fényerőszabályozót és akkor állítgathatod is az erősséget. Következő ötlet kissebb vasaló talprészének a motorblokkhoz rögzítése akár a hőfookszabályzó maradhat is. Jó lehet még ha a blokk oldalán van fagydugó akkor abba szerelsz kis merülőforralót valami szabályzással. Aztán egy hasonló topikban már felmelrült az izzító gyertya szintén fagydugóba. Hátránya hogy egy gyertya kb 2 voltos, tehát trafó vagy egyéb átalakító tuti kell hozzá.
Köszi az ötletet de attól félek igy csak a villany számlám nőne meg de az autó nem gyújtana könnyebben.Főleg a hajszáritós meg a vasalós módszerrel. :eek2:
Szerintem nem olvastál elég figyelmesen. 230V-os megoldás ismertetésével kezdtem. A keringtetéshez meg ott az autóba való elektromos vízpumpa. Az nem fogyaszt sokat. És ezek kész megoldások, nem kell bajlódni a "merülőforraló" házának elkészítésével, szigetelésével, csőcsatlakozó kialakításával stb., csak utána kell járni kicsit. Egy vízhőfok-figyelő áramkört kell még gyártani hozzá, a biztonság kedvéért.
Értelek csak irtad," Vagy a levegős állófűtést szedd ki, és tegyél be egy vizeset".részre irtam hogy jobban tetszik a 220 as megoldás.
A hütörendszer legalso pontjába illik beszerelni ezt a fajtát.
Létezik másféle verzio is, azt közvetlenül a blokkba kell becsavarni.
Ja ja és a fizikának köszön7ően magától lenne cirkuláció.Ez eddig világos.
Ugy van. A vizpumpa elötti idökben igy müködött az autokban a termoszifonos hütés.
Ez érdekes,erről mondjuk még nem hallottam.
Kár,hogy ilyen késő van nem fog már az agyam reggel meg kelnem kell.Egyenlőre üdv mindenkinek.Keresgélek holnap még a megoldások közt hátha rá akadok valamire ami esetleg jól jö7 itt.
Érdemes lenne nem elfeledkezni arról, hogy a termosztát ki fog nyitni egy bizonyos hőfokon azaz ráengedi a vizet a hűtőre, azt meg lehet melegíteni ítéletnapig, de ha addig nem is, mindenképpen a melegítés ellen dolgozik.
Az a baj, hogy elég kevés víz van a blokkban és vékony csatornák ezért nem lehet nagy teljesítménnyel melegíteni hacsak nem indítjátok be a vízpumpát, de az meg a főtengellyel együtt forog, zsákutca. Sztem pár száz wattnál többel nem szabad fűteni keringetés nélkül.
Üdv!
Ilyen fűtést ma is használnak mtz-ken, ifa-kon. Egy vastagabb csőben van villanybojler fűtőtest beépítve. 800-1200W-os. plusz egy bojler biztonsági kapcsoló, ha felforrna, de ekkora fűtőtest ezeket a motorokat nem fűti fel annyira(folyamatosan fűt). Biztosan használható lenne autókon is. Ezeket indulás előtt pár órával vagy akár egész éjszakára be szokták dugni, így reggel pöccre indul a traki.(Egy fél óra nem nagyon elég, ahhoz kicsi a teljesítménye, de a bekapcsolás egy kapcsolóórával megoldható, hisz otthon azért nem mindegy a fogyasztás, mint egy nagyobb cégnél) A motor alsó pontjára szokják beépíteni a vízcsőbe. (esetleg leeresztő csap helyére vagy egy fagydugót kivéve annak a helyére.) Külön keringetni nem kell. Kering magától. Autókon még nem hallottam, hogy használnák, de egy kopottabb dízel biztosan könnyebben indul melegen.
Ettöl nem nagyon kell tartani, ha 60 fokra felmelegiti a vizet -10 fokos hömérsékleten,akkor már jol dolgozott.
Nekem volt már személyautoban utolagos is, meg gyári is. Mondjuk sose használtam.
Ezt nem pontosan így kellene megoldani szerintem, mind ahogy leírtátok. Minek kell 220V-os fűtés?
Nekem van egy 5letem, ami jónak mondható ide. A szívócső előmelegítőre gondolok, nemtudom hallott róla már valaki. Az a lényege hogy egy 12V-os elektromos fűtőbetét van felfogatva arra a fémöntvényyre, amibe csatlakozik a víz, magyarúl a szivótoroknál. és van ott egy hőgomba is amin keresztül vezérli ezt egy kis elektronika meg relé, és ennek van 20A-es biztije, olyan 180W-os kb. ez a fűtőbetét, és ez melegíti a vizet. A hőgomba meg kikapcsolja ezt a relét, ha eléri a 60fokot a víz, de ezis beállítható akár 80fokosra. Ezt az egész relés vezérléshez kell mégegy elektronikát készíteni, amit az ajtókapcsolóra köthetünk, vagy akár távirányító nyitásjelére stb, amikor ha kinyítjuk az ajtót a relé meghúz és elkezd melegedni a víz, eléri az adott hőmérsékletet kikapcsol nagyon egyszerű, és ezzel a motor is melegszik. Ilyen rendszer a Fiat Tempra 1.6 os I.E SLX-ben van gyárilag, de az meg úgy müködik, hogyha már a motor elindult akkor lép müködésbe mert gyújtásra meg generátor töltésjelre van kötve a relé vezérlése. Ezért írtam a kis elektronikát hozzá, amit lehetne ehhez a rendszerhez csinálni ami tulajdonképpen egy késleltető "-" jelre indulna és mondjuk "20percre" lehetne állítani, ennyi idő alatt úgyis kikapcsol mert felmelegedik a viz, ja és egy jó akksi sem elhanyagolható, 55Ah-s akksik már bírják, nekem is ígyvan bekötve, és még nem volt gondom vele a télen, jobb is ám az indítás
A topiknyitonak az a célja, hogy a motort inditás elött (ha nem is üzemmelegre, de) felmelegitse. Könnyebb inditás, kevesebb kopás, gyors fütés...
Amit leirtál, az erre a célra pont nem jo.
Szerintem nem jó irányba gondolkodtok. A helyetekben én nem a viz melegitésén gondolkodnék, hanem az olaj felmelegitésén. Ugyanis az, hogy a motor hidegben jobban kopik az abból adódik, hogy az olaj viszkozitása még nem megfelelő. Ha viszont az olajteknő oldalát (vagy ahol lehet az alját) melegitenénk akkor azzal egyből a blokkot is melegitenénk és azzal együtt a vizet is.
Én nem nagyon rágodok ezen, ahogy korábban is irtam, nekem volt, de nem használtam.
Ha az olajat melegited, csak a karter also része fog felmelegedni, a blokk nem. Nem lesz meleg a viz, nem lesz könnyebb inditás, nem lesz fütés rögtön inditás után.. Elvileg az elsö pillanatokban jobb lenne a kenés a meleg olaj miatt, gyakorlatilag nem vagyok benne biztos, mert mire végighalad a -10-20 fokos olajjáratokon, vissza is dermed. |
Bejelentkezés
Hirdetés |