Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó motor előmelegités 230 V-ról
Lapozás: OK   1 / 5
(#) jihaad hozzászólása Jan 25, 2010 /
 
Sziasztok.Keresgéltem a fórumon de nem találkoztam megfelelő témával és ezért nyitottam új témát.Szóval elő is hozakodnék a gondommal.Az elképzelésem az lenne,hogy az autóm vizhűtésének rendszerébe be kéne iktatni valamilyen melegitőt ami kissé elő melegitené az autó motorját,igy megkönnyitve a motor beinditását.Persze nem a nyári szezonra gondolok.Mivel tény,hogy a nagy minuszokban nehezebben gyújtanak az autók meg persze sokkal nagyobb a motor kopás is hideg állapotban.A szerkezet 220V hálózati áramról működne mivel az van bőven.
(#) lanti válasza jihaad hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Én is hasonlón gondolkozom! Szereztem egy cső fűtőszálat mosogatógépben volt 230 V -al működik az átmerői pont jók lennének a csőbe kötéshez de! a két áram szál szabadon van ezekkel nem nagyon tudok mit kezdeni és azt sem tudom hogy ugye itt nem csak egy helyen kell melegíteni lehet hogy csak a csőben forrna fel a víz máshol hideg maradna mert nem áramlik.
(#) potyo válasza jihaad hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Léteznek állófűtések autókba, nagyságrendileg 200000 forint környéki áron. Ezek komplett rendszerek. Vagy túl drágának találod?
(#) jihaad válasza lanti hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Ja ja azt is meg kell oldani valahogyan,hogy a hűtő folyadék cirkuláljon a rendszerben.Vagy is valamilyen kis pumpát is be kell iktatni.Meg szerintem hogy a biztonság is meglegyen termosztát kapcsoló is kéne nehogy nagyon felhevüljön a viz.
(#) jihaad válasza potyo hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Az igazság az,hogy egy állófűtés már van beszerelve de az csak az utasteret fűti.Egy Eberspeher. De az mondjuk azért nem tetszik mert ha huzamosabb ideig megy nem tudom begyújtani az autót meg még ráadásul a motor is le van vagyva.És azért gondoltam,hogy inkább a motrot kéne kicsit felmelegiteni.
(#) potyo válasza jihaad hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Nem lehet azon állítani vagy módosítani, hogy a blokkban is keringtesse a vizet?
(#) jihaad válasza potyo hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
A gond az,hogy ez levegő melegitésre van gyárilag.Vagyis ez szinte esély nincs bekötni a vizes rendszerbe.
(#) jihaad hozzászólása Jan 25, 2010 /
 
Kicsit kihivásnak is tekintem a dolgot,mert azért nem szeretném ha az autó fogná magát és felrobbanna.De szerintem azért meg lehetne ezt házilag oldani.Csak tovább kell szaggatni a témát meg keresgélni.
(#) Stadi válasza jihaad hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Északibb országokba készült autókban van ilyen gyárilag. Tulajdonképp egy "merülőforraló" beépítve a vízrendszerbe. A motortérben ott van feltekerve a 230V-os kábel, reggel megy a tulaj, kinyitja a géptetőt, bedugja a hosszabbítóba a kábel végét és már melegszik is a víz. Régebbi autóknál volt akkora vízcsőkereszmetszet, hogy nem kellett keringtetni külön, hanem magától áramlott a folyadék. Legalábbis nekem így mutatta meg magyarázta egy autószerelő ismerősöm. Szóval legegyszerűbb lenne talán bontókban érdeklődni. Konkrétan a háromágú csillagos autómárkában láttam ilyet ("zőccséges" modell), de nyilván tettek másba is. Autóba való elektromos vízpumpát is lehet venni külön.

Vagy a levegős állófűtést szedd ki, és tegyél be egy vizeset. Én vizeset rakattam az autómba. Munkadíjjal együtt úgy 150K-ra jött ki, úgy, hogy a kályha bontott volt, az összes többi körítés viszont új (elektromos gázolaj- és vízpumpa, kipufogódob és -cső), és a felfogatást külön le kellett hajtogatni lemezből mindenhez. Ha sajátkezűleg be tudod szerelni, akkor ennek az összegnek kb. a felét megspórolhatod. A gyári vizes állófűtések előnye (olykor hátránya...), hogy minden létező védelem bennük van már, így ezzel a kérdéssel nem kell foglalkozni.
(#) _JANI_ válasza jihaad hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Szia! Egy zárt ( de szükség esetén megbontható ) kis tartályba kell egy fűtőbetétet, egy termosztátot és egy hőkorlátozót egybeépíteni. ( Úgy mint egy bojlernél. ) Lehetőleg alsó és felső csőcsatlakozással, ahogy a hely engedi... A méreteket a beépítésre kerülő alkatrészek határozzák. 800 - 1200W körüli teljesítmény rendszerint elég, hogy az autó ne fagyjon el. ( Persze amúgy szem kell 90-Fokra beállítani. )
Sok sikert a projekthez.
(#) jihaad válasza Stadi hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Igazad lehet,keresgélni kell de nekem azért a 220V jobban bejönne.Nem nagyon nyaggatnám az aksit ilyen dologgal mert ilyen hidegben még az új akku ereje is le feleződik.Ami viszont benne van az mondjuk jó mert ha nincs közelben 220 akkor legalább én nem fagyok meg.
(#) jihaad válasza _JANI_ hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
De szerinted ez igy magába tudna cirkulálni?Mert nem tudom hogy igy lenne e öncirkuláció.Mert ugye a meleg mindég fölfele igyexik.Ezért mondjuk akkor talán alul kéne bekötni a rrendszerbe.
(#) mugab hozzászólása Jan 25, 2010 /
 
No akkor feldobok én is néhány ötletet.
A legegyszerűbb, beteszel a motortérbe egy hajszárítót, esetleg rákötsz egy fényerőszabályozót és akkor állítgathatod is az erősséget.

Következő ötlet kissebb vasaló talprészének a motorblokkhoz rögzítése akár a hőfookszabályzó maradhat is.

Jó lehet még ha a blokk oldalán van fagydugó akkor abba szerelsz kis merülőforralót valami szabályzással.

Aztán egy hasonló topikban már felmelrült az izzító gyertya szintén fagydugóba. Hátránya hogy egy gyertya kb 2 voltos, tehát trafó vagy egyéb átalakító tuti kell hozzá.
(#) jihaad válasza mugab hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Köszi az ötletet de attól félek igy csak a villany számlám nőne meg de az autó nem gyújtana könnyebben.Főleg a hajszáritós meg a vasalós módszerrel. :eek2:
(#) Stadi válasza jihaad hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Szerintem nem olvastál elég figyelmesen. 230V-os megoldás ismertetésével kezdtem. A keringtetéshez meg ott az autóba való elektromos vízpumpa. Az nem fogyaszt sokat. És ezek kész megoldások, nem kell bajlódni a "merülőforraló" házának elkészítésével, szigetelésével, csőcsatlakozó kialakításával stb., csak utána kell járni kicsit. Egy vízhőfok-figyelő áramkört kell még gyártani hozzá, a biztonság kedvéért.
(#) jihaad válasza Stadi hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Értelek csak irtad," Vagy a levegős állófűtést szedd ki, és tegyél be egy vizeset".részre irtam hogy jobban tetszik a 220 as megoldás.
(#) akos70 válasza jihaad hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
A hütörendszer legalso pontjába illik beszerelni ezt a fajtát.
Létezik másféle verzio is, azt közvetlenül a blokkba kell becsavarni.
(#) jihaad válasza akos70 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Ja ja és a fizikának köszön7ően magától lenne cirkuláció.Ez eddig világos.
(#) akos70 válasza jihaad hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Ugy van. A vizpumpa elötti idökben igy müködött az autokban a termoszifonos hütés.
(#) jihaad válasza akos70 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Ez érdekes,erről mondjuk még nem hallottam.

Kár,hogy ilyen késő van nem fog már az agyam reggel meg kelnem kell.Egyenlőre üdv mindenkinek.Keresgélek holnap még a megoldások közt hátha rá akadok valamire ami esetleg jól jö7 itt.
(#) akos70 válasza jihaad hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
(#) minmax hozzászólása Jan 26, 2010 /
 
Érdemes lenne nem elfeledkezni arról, hogy a termosztát ki fog nyitni egy bizonyos hőfokon azaz ráengedi a vizet a hűtőre, azt meg lehet melegíteni ítéletnapig, de ha addig nem is, mindenképpen a melegítés ellen dolgozik.
Az a baj, hogy elég kevés víz van a blokkban és vékony csatornák ezért nem lehet nagy teljesítménnyel melegíteni hacsak nem indítjátok be a vízpumpát, de az meg a főtengellyel együtt forog, zsákutca. Sztem pár száz wattnál többel nem szabad fűteni keringetés nélkül.
(#) Tomi111 válasza jihaad hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Üdv!

Ilyen fűtést ma is használnak mtz-ken, ifa-kon. Egy vastagabb csőben van villanybojler fűtőtest beépítve. 800-1200W-os. plusz egy bojler biztonsági kapcsoló, ha felforrna, de ekkora fűtőtest ezeket a motorokat nem fűti fel annyira(folyamatosan fűt).
Biztosan használható lenne autókon is.
Ezeket indulás előtt pár órával vagy akár egész éjszakára be szokták dugni, így reggel pöccre indul a traki.(Egy fél óra nem nagyon elég, ahhoz kicsi a teljesítménye, de a bekapcsolás egy kapcsolóórával megoldható, hisz otthon azért nem mindegy a fogyasztás, mint egy nagyobb cégnél)
A motor alsó pontjára szokják beépíteni a vízcsőbe. (esetleg leeresztő csap helyére vagy egy fagydugót kivéve annak a helyére.)
Külön keringetni nem kell. Kering magától.
Autókon még nem hallottam, hogy használnák, de egy kopottabb dízel biztosan könnyebben indul melegen.
(#) akos70 válasza minmax hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Ettöl nem nagyon kell tartani, ha 60 fokra felmelegiti a vizet -10 fokos hömérsékleten,akkor már jol dolgozott.
(#) akos70 válasza Tomi111 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Nekem volt már személyautoban utolagos is, meg gyári is. Mondjuk sose használtam.
(#) zandriis5 válasza Stadi hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Ezt nem pontosan így kellene megoldani szerintem, mind ahogy leírtátok. Minek kell 220V-os fűtés?
Nekem van egy 5letem, ami jónak mondható ide. A szívócső előmelegítőre gondolok, nemtudom hallott róla már valaki. Az a lényege hogy egy 12V-os elektromos fűtőbetét van felfogatva arra a fémöntvényyre, amibe csatlakozik a víz, magyarúl a szivótoroknál. és van ott egy hőgomba is amin keresztül vezérli ezt egy kis elektronika meg relé, és ennek van 20A-es biztije, olyan 180W-os kb. ez a fűtőbetét, és ez melegíti a vizet. A hőgomba meg kikapcsolja ezt a relét, ha eléri a 60fokot a víz, de ezis beállítható akár 80fokosra.
Ezt az egész relés vezérléshez kell mégegy elektronikát készíteni, amit az ajtókapcsolóra köthetünk, vagy akár távirányító nyitásjelére stb, amikor ha kinyítjuk az ajtót a relé meghúz és elkezd melegedni a víz, eléri az adott hőmérsékletet kikapcsol nagyon egyszerű, és ezzel a motor is melegszik.
Ilyen rendszer a Fiat Tempra 1.6 os I.E SLX-ben van gyárilag, de az meg úgy müködik, hogyha már a motor elindult akkor lép müködésbe mert gyújtásra meg generátor töltésjelre van kötve a relé vezérlése. Ezért írtam a kis elektronikát hozzá, amit lehetne ehhez a rendszerhez csinálni ami tulajdonképpen egy késleltető "-" jelre indulna és mondjuk "20percre" lehetne állítani, ennyi idő alatt úgyis kikapcsol mert felmelegedik a viz, ja és egy jó akksi sem elhanyagolható, 55Ah-s akksik már bírják, nekem is ígyvan bekötve, és még nem volt gondom vele a télen, jobb is ám az indítás
(#) akos70 válasza zandriis5 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
A topiknyitonak az a célja, hogy a motort inditás elött (ha nem is üzemmelegre, de) felmelegitse. Könnyebb inditás, kevesebb kopás, gyors fütés...
Amit leirtál, az erre a célra pont nem jo.
(#) viktorwrz válasza akos70 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Szerintem nem jó irányba gondolkodtok. A helyetekben én nem a viz melegitésén gondolkodnék, hanem az olaj felmelegitésén. Ugyanis az, hogy a motor hidegben jobban kopik az abból adódik, hogy az olaj viszkozitása még nem megfelelő. Ha viszont az olajteknő oldalát (vagy ahol lehet az alját) melegitenénk akkor azzal egyből a blokkot is melegitenénk és azzal együtt a vizet is.
(#) akos70 válasza viktorwrz hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Én nem nagyon rágodok ezen, ahogy korábban is irtam, nekem volt, de nem használtam.

Ha az olajat melegited, csak a karter also része fog felmelegedni, a blokk nem. Nem lesz meleg a viz, nem lesz könnyebb inditás, nem lesz fütés rögtön inditás után..
Elvileg az elsö pillanatokban jobb lenne a kenés a meleg olaj miatt, gyakorlatilag nem vagyok benne biztos, mert mire végighalad a -10-20 fokos olajjáratokon, vissza is dermed.
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Arról nem is beszélve, hogy a mai korszerű olajak nem is dermednek le. Régen volt már az az idő amikor télen meg nyáron más olajat használtunk.
Következő: »»   1 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem