Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Gondolom a fokozat álitó arra való,hogy az ampert állitsam min és max között.
Értelek,ezt értettem eddig is csak azt nem,hogy 2 egyforma töltönél az egyik miért 2A tölt a másiknál meg teljesen lemerült akksinál még 10Amperig is kimegy a mutató.Ezért gondoltunk arra,hogy rossz lehet valamelyik dióda a 4 közül.Ezért gondoltam cserére,hátha jobb lesz ha minden oké.Az enyém maxra tekerve tölt 2-vel.
Köszi.Csak az az egy féle jó amit linkeltél?Van még ott bőven,csak nekem sokat nem jelentenek a betűk számok.Csak a KD-s vagy a KY-os is jó?Bocs,hogy ennyit zargatlak a hülyeségemmel.
Találtam nála 300V 10A.Potom áron és új mindegyik.4db.
Megvettem amit irtam,remélem jó lesz.Pár nap és meglátom,hogy alakul a töltő,mi változik.Köszönöm a segitséget egyenlőre.
Hello!
Ismered azt a viccet, mikor megkérdezi az autós, hogy "mennyibe kerül egy csepp benzin?" üdv! proli007
helló
köszi a kiegészitést. Nem ismerem de most nem is igazán esik le hogy mire gondolsz de ha jól sejtem akkor jó bele csak fölösleges
Hali.Megint vagyok.A szulfátosodást,hogy lehet megakadályozni vagy csökkenteni a mértékét?
Hali! Először furcsáltam, hogy kiemeled a 3.6v-ot de aztán észrevettem, hogy én írtam el a dolgot...
Lehet, hogy igazad van s tényleg valami adapteres mókával kellene megoldani. Magába a lámpába amúgy valami kis egyszerű elektronika volt, pár dióda gondolom az egyenirányításhoz, meg 1-2 kondi meg még 1-2 apróság. Gondoltam rekonstruálom azt vagy valami hasonlót, de az adapteres megoldás is megfelelő. Viszont érdekel most már, hogy anélkül hogy lehetne megoldani. Köszi a választ.
Jól van na. Jól értelmezem,hogy évente 1-2× használjam?Vagy lehet folyamatosan is csatlakoztatni az akksira mondjuk az autóba?Hülyeséget kérdezek?
Szia!
Az akkugyártók szerint az akkuk 12,2V a Ca, ill. 12,4V a hagyományos alatt kezdenek szulfátosodni. Ez akkor következik be, ha nem használod rendszeresen az autót, tehát töltés sincs, csak önkisülés. Vagy pl. nem jó a generátorod, nem tölt rendesen. Vagy túl kis távokat jársz, sok indítózással, nem tud a generátor ennyi idő alatt ennyit visszatölteni... Szulfátosodást okozó tényezők közé sorolják még a nagy hideget és meleget is. Valamint, ha nem lepi el az elektrolit a cellákat, a szabad felület azonnal elkezd szulfátosodni. Igazándiból mindig van szulfátosodás, csak töltéskor visszaalakul. Akkor van gond, ha lemerülve marad és a kristályok növekedni kezdenek és egy kemény réteget hoznak létre... 3 havonta ellenőrizd az akkut és ősszel az autót, töltés és önindító áram. Ha ki lehet venni a kupakokat, nézz bele és ha kell önts utána deszt vizet. Az akku aktivátorral nincs tapasztalatom, akár jó is lehet. Utólagos szulfátlanítást csinálnak a Forex-nél, 6000Ft... Üdv Inhouse
Hali.Van itthon 1-2 akkumulátor ami már nem az igazi,elmélkedek ezen a kis "készüléken".Lehet segitene rajta valamit még.Rajta hagyhatom folyamatosan esetleg?
Üdv
Engem most az érdekelne, hogy egy sima szárazelem az hány mAh-nak felel meg? Nah ez egy hülye kérdés lett, szóval a történet: A távirányítású modellautóm távirányítójába 8db elem kell (12V) ez a legolcsóbb elemnél is 500Ft és kb 2 használatot bír. Láttam boltban 1400Ft-ért 12V-os 0.8Ah akksit (azt hiszem savas volt de lehet h Ni-MH már nem emlékszem, súlya 250g körüli) és érdekelne hogy ezzel meddig bírná az adó? Tovább mint a szén-cink elem? Köszi
Az akku aktivátorra gondolsz? Rajta hagyhatod, arra van kitalálva. 2..5mA áramfelvétele van, összemérhető az önkisüléssel.
Üdv Inhouse
Konkrétan mire irtad a -nem-et?Megnéztem a kis "kütyüt" és azt irja folyamatosan az autóba lehet rákötve az akksira.
Idézet: „A káros szulfátosodás, pedig a mély kimerült akkunál keletkezik, ami 11 V alatt következik be. 12 V a névleges feszültsége a savas autó akkunak, tehát amíg azt tartja, addig ereje teljében van és használható, az nem káros számára.” Beszélj akku gyártó cégnél valakivel. Írtam, hogy mit mondtak a szulfátosodás kezdetéről, 12,2..12,4V körül már megindul. Amikor vesszük át az akkut, ki van kötve, hogy 12,7V alattit ne vegyünk át. Üdv Inhouse
Hali.Arra gondoltam igen.Felraktam most töltöre egy akksit,feltöltöttem desztilált vizzel.Elég hamar elkezdett pezsegni minden cellánál.Jó lehet még?
Milyen telefonbeszélgetés?
75% alias 12,4V 75% itt is Most akkor kinek higgyem el amit mond? Üdv Inhouse
Szia!
Ha pezseg, akkor 14,4V felett lehetsz... Mekkora feszültséggel töltöd, és mekkora áramot vesz fel? Mekkora akku? Milyen töltő? Mihez képest hamar? Mennyire volt lemerülve? Üdv Inhouse
Szia!
Nem kekeckedek, tényleg érdekel, hogy mi az igazság. Több akkuval foglalkozó oldalon is láttam 75%-ot, sőt 80%-ot megadva, mint legnagyobb javasolt merített állapot. Egy 12V-os feszültségű savas ólomakku viszont már tényleg merült, az kevés. Tized voltok dönthetnek a használhatóságról. Mégis hogy nézne ki, ha 12,6V-osnak neveznék az akkukat? Üdv Inhouse
Hali.Bocs csak dolgom volt.60AH az akksi és 2A-al töltöm.Régi orosz akkumulátortöltö.Pár perc után már pezsget,több mint fél éve csak van magának az akksi,nem volt azóta használva.
Na ezt úgy hívják hülyeség,tized voltok gondozásmentes savas akkuknál nem jelentenek semmit.Mármint az élettartamukat illetően.Ezek nem Lithium akkuk,és nem is úgy működnek.
Üdv
Még mindig ehhez az intelligens töltőhöz lenne kérdésem. Konkrét választ még nem kaptam rá hogy a töltést meg kell e állítani a fesz méréshez. Tovább olvastam a 317 működésének és ugye a 317 konstans áramerősséget ad, a feszültsége viszont változik és az akku feszültségétől függ. Mindig 1.25V-al magasabb mint az akku töltöttsége. Így ha töltés közben mérem az aktuális feszültséget akkor csupán annyi lesz a változás hogy az akku feszültségénél 1.25V-tal többet fogok mérni, mivel a 317 OUT feszültsége az akku töltöttségével változik. Jól gondolom? Csak megerősítést várok, mert épp a töltő programján dolgozom. Köszönöm.
Elnézést, hogy beleszólok a nem nekem címzett hozzászólásba, de lehet hogy a mostoha körülmények között sínylődő akkuknál nem számít néhány tized volt. Valószínűleg nem amiatt mennek tropára idő előtt.
Más felhasználási körülmények között (pl. szünetmentes technika) néhány tized volt hónapokat, esetleg éveket jelenthet élettartam szempontjából. Ott nagyon nem mindegy hogy a csepptöltő feszültség mennyi. Némely esetben brutális kisütőáramokat kell elviselni az akkuknak és nem másodpercekig mint az autóknál. Nyilván azokban az esetekben az Ah kapacitás csak töredéke annak ami rá van írva és amit 20 órás kisütéssel tud. Dehát azok arra vannak csinálva. A néhány tized voltról jut eszembe, hogy 10 mp egy ember életében semmit nem számít viszont egy vonatot pont le lehet késni ez idő alatt.
Na igen
Bár ha ott a dióda akkor nem tudom az ADJ láb hogyan kapja meg az akku feszültségét, inkább az OUT feszültsége menne oda és akkor önmagát gerjesztené a végtelenségig... (de ez tuti hülyeség) |
Bejelentkezés
Hirdetés |